Hrvaški policisti naj bi že leta 2006 vedeli za malverzacije s Strabagovimi posli na Hrvaškem. Foto: BoBo
Hrvaški policisti naj bi že leta 2006 vedeli za malverzacije s Strabagovimi posli na Hrvaškem. Foto: BoBo

V četrtek zvečer je urad za boj proti korupciji in organiziranemu kriminalu (Uskok) prijel Jurico Prskala, Maria Lovrinčevića in Sandra Vukelića. Sumijo jih malverzacij pri gradnji zadrskega pristanišča Gaženica, saj naj bi kot odgovorne osebe omogočili, da je posle na razpisu dobil avstrijski Strabag.

Strabag naj bi domnevno plačal med 600.000 in 700.000 evri provizije, da bi si zagotovil zmago na razpisu za gradnjo Gaženice. Posle je avstrijsko podjetje dobilo v prvi in drugi fazi gradnje v letih 2009 in 2010. Celoten projekt v vrednosti 235 milijonov evrov je financirala država.

Po ugibanjih hrvaških medijev je trojica direktorjev svoje "nagrade" prevzela prek podjetja Remorker International, ki je bilo registrirano na Češkem in je po dogovoru nakazovalo fakture za storitve, ki niso bile nikoli opravljene.

Kalmeta zanika odgovornost
Po prijetju lastnika Remorker Internationala Igorja Premilovca zaradi suma odtujitve denarja iz Hrvaške gospodarske zbornice so preiskovalci podobne nepravilnosti razkrili tudi v HAC-u in prijeli več posameznikov, med njimi nekdanjega državnega sekretarja na ministrstvu za promet Zdravka Livakovića, ki je veljal za "desno roko" takratnega ministra Kalmete. Ta je v zadnjem času večkrat zanikal svojo vpletenost.

Premilovac se od začetka brani s prostosti, ker je sodeloval s preiskovalci in priznal, da je pri vsakem nakazilu zadržal deset odstotkov zase. Priznal je tudi, da je provizijo pobral od Strabagovih nakazil.

Avstrijska policija je leta 2006 po poročanju tamkajšnjih in hrvaških medijev hrvaške kolege opozorila na morebitne malverzacije s Strabagovimi posli na Hrvaškem.

Zaradi zlorabe položaja in pooblastil na zagrebškem sodišču že poteka sojenje proti Prskalu in Lovrinčeviću, saj naj bi HAC oškodovala za najmanj 58,5 oziroma 7,7 milijona evrov, ker sta podjetju Skladgradnja omogočila gradnjo počivališča ob avtocesti pri Pločah, ki sploh ni bilo predvideno.