Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.1 od 69 glasov Ocenite to novico!
Protestov v Barceloni se je udeležilo več sto tisoč ljudi. Foto: Reuters
Mariano Rajoy
Španski premier je po izredni seji napovedal konkretne ukrepe v zvezi s katalonsko vlado. Foto: Reuters
VIDEO
Spor med Madridom in Barc...

Dodaj v

Puigdemont ob napovedi razpusta vlade: Najhujši napadi od Francove diktature

V Barceloni novi protesti proti španski vladi
21. oktober 2017 ob 08:31,
zadnji poseg: 22. oktober 2017 ob 15:41
Madrid - MMC RTV SLO, STA, Reuters

Španska vlada namerava omejiti pristojnosti katalonskega parlamenta, razpustiti vlado in razpisati regionalne volitve v pol leta, je sporočil premier Mariano Rajoy. Odločitev je sprožila množične proteste v Barceloni, katalonski premier Carles Puigdemont pa je napade Madrida označil za "najhujše po diktaturi Fracisca Franca".

Vlada je sprejela soglasno odločitev, da obnovi zakonodajo, zagotovi nevtralnost regionalnih institucij, zagotovi delovanje javnih služb in gospodarskih dejavnosti ter ohrani državljanske pravice prebivalcev, je po izredni seji glede ukrepanja proti Kataloniji pojasnil Rajoy.

S tem sicer ne bodo ukinili avtonomije Katalonije, temveč samo suspendirali regionalno Puigdemontovo vlado, je še poudaril premier.

Ukrepe mora odobriti še senat, zgornji dom španskega parlamenta, v katerem ima prav tako večino Rajoyeva Ljudska stranka, ki zaseda 149 od 266 sedežev. Glasovanje je predvideno v petek, 27. oktobra. Španska vlada je tako opredelila konkretne ukrepe, s katerimi namerava uveljaviti še nikoli uporabljeni 155. člen ustave in ustaviti načrte katalonskih oblasti za razglasitev neodvisnosti.

Prvič uporabljeni člen
Vlada se je že pred tem odločila uveljaviti 155. člen ustave, ki vladi dovoljuje sprejetje nujnih ukrepov, da avtonomno pokrajino prisili v izvajanje svojih obveznosti, ker katalonska regionalna vlada ob izteku postavljenega ultimata ni privolila v končanje prizadevanj za neodvisnost.

Glede uvedbe ukrepov se z vlado strinjajo tudi opozicijski socialisti. Kot sta se v petek dogovorila Rajoy in vodja opozicijskih socialdemokratov Pedro Sanchez, bi bile regionalne volitve v Kataloniji januarja. Na srečanju sta se tudi strinjala, da mora biti cilj ukrepov "ponovna vzpostavitev normalnosti, pravne države in samouprave".

Puigdemont je v četrtkovem pismu španski vladi napovedal, da bo v primeru nadaljnjega zaostrovanja ukrepov španske vlade proti Kataloniji uradno razglasil neodvisnost, danes pa je v udarnem govoru obsodil avtokratske prijeme Madrida. "Ukrepi španske vlade so napad na demokracijo," je dejal in poteze Madrida primerjal s temnimi časi Francove vojaške diktature v 70. letih. Ob tem je dejal še, da Katalonci ne morejo sprejeti "nezakonitih" diktatov španske vlade in da je že pozval katalonski parlament, da se sestane in razpravlja o ukrepih Madrida.

Množični protest v Barceloni
Medtem se je na ulicah Barcelone po ocenah policije zbralo 450.000 zagovornikov neodvisnosti Katalonije, ki protestirajo proti španski vladi. Protestniki med drugim zahtevajo izpustitev voditeljev dveh pomembnih civilnih združenj, ki zagovarjata neodvisnost Katalonije - Jordija Cuixarta iz združenja Omnium Cultural in vodje Katalonske narodne skupščine (ANC) Jordija Sancheza. "Svoboda, svoboda," so vzklikali protestniki.

Sanchez in Cuixart sta obtožena spodbujanja več sto protestnikov k oviranju španske policije. Ta je 1. oktobra skušala preprečiti izvedbo katalonskega referenduma o neodvisnosti, s tem ko je na nekaterih voliščih zasegla glasovnice in volilne skrinjice. Številni protestirajo tudi proti današnji odločitvi španske vlade, da bo ukrepala v skladu s 155. členom španske ustave.

Med udeleženci protestov so tudi številni katalonski politiki, med njimi Puigdemont in barcelonska županja Ada Colau. Ta sicer ne sodi med borce za neodvisnost Katalonije, je pa zelo kritična do vlade v Madridu.

J. R., K. S.
Prijavi napako
Komentarji
cene vols
# 21.10.2017 ob 09:20
Da se Španija vrača v faš. čss me ne čudi. Da jo Evropa v tem podpira je pa grozovito.
šurda
# 21.10.2017 ob 09:11
Lep pozdrav prav vsem na MMC-ju !
Španija članica EU se vrača v čase Franca !
To se zna končati zelo krvavo !
Moje srce je na strani Katalonije in njihove PRAVICE do
samostojnosti !
vzdev
# 21.10.2017 ob 09:04
@Jagoda Lilit, odvisno. Mogoče so pa politiki Katalonijie taktično čakali, da jim Španci vzamejo pravice. S tem bodo svoje prebivalce še bolj podžgali, da se bodo želeli boriti za novo državo.
aktivist
# 21.10.2017 ob 09:50
Zdaj je cas se za Istro!
slo-KP
# 21.10.2017 ob 10:06
Upam, da bodo ukrepi proti katalonskim zdraharjem čim strožji. Da jim bo preostalo le to, da ponižno stopijo pred kralja in premierja in ju prosijo odpuščanja.
Za enotno Španijo!
-------------------------------------
ojej...pa kaj ti govoriš?

pa ti si-SLUGA...

rajši smrt,kot ponižnost...
Gepard007
# 21.10.2017 ob 09:49
Ne vem zakaj ne morajo dovoliti Kataloncem, da se odcepijo. Aja, ker nosijo zlata jajca...
SamoRes
# 21.10.2017 ob 08:55
Če bodo spet tepli ljudi bodo prišli španski borci.
ciracara
# 21.10.2017 ob 09:36
Ni več demokracije v EU-ju.

Slovenija bi pa tukaj morala stopiti v ospredje in nekaj narediti. Možnost, da Katalonci demokratično odločajo o odcepitvi je perspektiva za vse Slovenijo in Evropo!

Če se demokratičnega procesa ne omogoči je to velik korak nazaj.
MZ
# 21.10.2017 ob 10:00

SamoRes
# 21.10.2017 ob 08:55

Če bodo spet tepli ljudi bodo prišli španski borci.


Pozabi...danes ljudem za praktično vse dogajanje gladko dol visi, če že ravno ne zadeva njih neposredno. Če gledaš pri nas, pa kjerkoli po Evropi...niti ene stavke, kjer bi za nekaj časa obstalo praktično vse, niso več sposobni organizirati, pa se bodo šli praktično goloroki borit za neko Katalonijo?

Pozivi po radikalni reformaciji EU so vse glasnejši in elita je šla v strahu za svoje nezaslužene privilegije na barikade. Tole s Katalonijo je bilo samo opozorilo, kaj se bo zgodilo drugim separatistom...zato je sploh v zadnjem času toliko govora o ustanovitvi skupne evropske vojske.
ZVONKO
# 21.10.2017 ob 09:07
Kar koli naredijo v danem položaju, bo slabše. Ko zakuriš možnost manevriranja in pogajanja, potem si si kupil one-way-ticket. Srečno - kljub temu, da ste v izhodišču zakurili samo možnost sreče.
slo-KP
# 21.10.2017 ob 10:03
V Rajoyevi stranki so sicer nakazali, da imajo katalonski borci za neodvisnost še vedno čas, da se odrečejo svojim prizadevanjem in se tako izognejo odpravi avtonomije Katalonije.
--------------------------------
z drugimi besedami-
če boš priden ti bom dal bombon,če pa ne boš te bom prebutal in ti vse vzel ...

ne vem kako se bodo Katalonci odzvali ,sem pa ziher,da bi slovenski narod gladko rekel-
´´nijet...zdej se pa dejmo...´´
no,vsaj,če zgodovino upoštevamo...
simnov
# 21.10.2017 ob 10:17
sramota za eu preprečuje osnovno človeko pravico in podpira nasilje špancev nad katalonci eu mi gre na bruhanje potrebujemo referendum o izstopu slo iz eu
nekdodalec
# 21.10.2017 ob 14:50
Kosovo ni imelo pravico do odcepitve, niti niso imeli referenduma pa so jih nasi zahodni gospodarji vseeno priznali!!

Kaj torej preprecuje priznanje Katalonije s strani evropske gospode?

Btw: wesley clark, general ki je bombardiral srbijo ima na kosovu rudnik oglja.

Link

Lp in panet v roke!!
NoriProfesor
# 21.10.2017 ob 14:10
Mene pa zanima, kaj ljudska modrost meni o jutrišnjem (posvetovalnem) referendumu v Lombadiji in Venetu o samostojnosti teh dveh italijanskih dežel? Na te ubožce, zatirane od se ve koga v Rimu, pa se kar pozablja.
Krimsky
# 21.10.2017 ob 10:09
Ob besedi 'neodvisnost' mi vedno posvetijo vse rdeče lučke ... katera država na svetu pa je neodvisna? Severna Koreja? Že mogoče, ampak jih ta neodvisnost preveč stane ...
~
Druga stvar je reorganizacija, ki vselej spodbudi potencial, ki ga je to takrat hromila okostenela zgodovina, neka predpotopna 'ustava', neka ... že davno preživeta pravila.
~
S samostojnostjo Katalonije se ne bi podrlo nič, sprostila bi se samo nova zagonska energija. In planetarni človeški skupnosti bi kot samostojni lahko prispevali več, kot če jim težijo z nekim členom 155, kot je nam včasih grenil življenje člen 133.
~
Z Zemlje pa tako ali ne morejo izstopiti, 'neodvisnost' je logična zmota ...
silvester-alic
# 21.10.2017 ob 18:26
sedaj ko vidim kako eu voditelji glasno podpirajo tega fašista bi res najraje videl da slovenija odide iz nato pakta in eu
pripet
# 21.10.2017 ob 11:26
ciracara
# 21.10.2017 ob 09:36

Ni več demokracije v EU-ju.

Slovenija bi pa tukaj morala stopiti v ospredje in nekaj narediti. Možnost, da Katalonci demokratično odločajo o odcepitvi je perspektiva za vse Slovenijo in Evropo!

Če se demokratičnega procesa ne omogoči je to velik korak nazaj.
------------------------------
Prvič doslej, da se s "ciracara" strinjam. Večina slovenskih državljanov, levih, desnih, takšnih in drugačnih gospod Trošt smo si edini, da nasilje Španije nad Katalonci ni dopustno, da imajo pravico do lastne države ter, da obsojamo EU, ki jo vi zagovarjate (sram vas bodi), katera ščiti fašistični diktatorski španski režim. Upam na skorajšnji konec takšne EU oziroma izstop Slovenije, kajti to kar ne dopušča Kataloncem diktatorski Bruselj ne bi dopustil tudi Slovencem, če bi bila Jagoslavija del EU.
Jagoda Lilit
# 21.10.2017 ob 08:55
V poslovnem in političnem okolju, je vedno treba biti korak pred drugimi. Katalonci so zavlačevali in izgubili.
Fuk-U
# 21.10.2017 ob 16:52
Kosovo pa se je lahko odceplo pa ni blo problema...to je cela EU podpirala!

Kje ste zda EU? sramota celotnega politicnega vrha EU
nekdodalec
# 21.10.2017 ob 15:48
EU fašizem v vsem svojem sijaju.

Se strinjam, gre se za dvolicneze, ki priznajo Kosovo brez da ima Kosovo pravico do odcepitve in brez kakrsnegakoli referenduma, medtem ko Kataloncev nocejo priznati...
ZVONKO
# 21.10.2017 ob 11:43
slo-KP
levaki,kot kaže-izumiramo...
samo proletariat nas še lahko reši...če še proletariat uničijo potem bo svet ena sama desnica...in spet bomo v ´´srednjem veku´´...
cerkev,politika,država,kralji...na eni strani,na drugi pa ljudstvo...
---------------
A še ne vidiš, da je proletariat uničen po lepem delu zahodne Evrope (ne pa tudi ZDA in vzhodne Evrope)? A ne vidiš, da se sam pojem »ljudstvo« s tem seveda redefinira in da ga ne moreš enačiti z onim proletariat? A ti še ni jasno, da se bo treba povsem drugače bojevati v pogojih post-proletariata? Kaj še nisi prebral ničesar o post-work dobi…?
KLIPAN
# 21.10.2017 ob 09:50
Od danes naprej naj se prosim ljubitelji konzervatizma vzdržijo komentarjev, češ kako so oni za demokracijo, svobodo, človekove pravice ipd., ker bodo izpadli rahlo smešno.
www
# 21.10.2017 ob 20:12
Dajmo Katalonija !

Sramota za molk EU.
REsnica
# 21.10.2017 ob 19:32
Nemci in avstrijci imajo dve državi, čeprav bi lahko debatirali o tem ali sta to genetsko dva naroda. Podobno je z albanci in kosovarji, podobno je s katalonci, baski in španci...in nenazadnje lahko pojutrišnjem dalmatinci dokažejo da so genetsko, zgodovinsko in lingvistično podobno različni od zagorcev.

Do kam seže pravica naroda do samoodločbe, s katero se sistem hvalisa, ni potrebno dvakrst ugibat. Seže do interesa kapitala in niti mm dalje.

Kdor podpira ta sistem naj mu da jutri s svojo udeležbo na volitvah legitimnost. Kdor pa meni da si zaslužimo boljši sistem, pa naj ostane doma. Njegovi potomci, ki bodo sužnji kapitala, bodo lahko nanj ponosni ali jim vsaj ne bo nerodno ob misli na svojega prednika, ki je podpiral sistem, zatiral samoodločbo narodov in podpiral kapital(istično demokracijo).
Yanez
# 21.10.2017 ob 16:57
Žal mi je Kataloncev. Zaradi vseh ostalih po Evropi, ki skrbijo zgolj za svoje guzice, jim bo pot do neodvisne države trnova in skoraj nemogoča v tem danem trenutku.
Egoizem na kvadrat!
el CARTEL
# 21.10.2017 ob 14:32
pač EU projekt se razpada,
zato se je EU odločila, da bo stopila na stran nedemokratične struje (z upanjem da reši EU)

in mogoče bo res odložila razpad EU aza kako leto, a pod kako ceno.
žrtev je bila le demokracija. nič pomembnega torej za euro-birokrate.

ker sam ne vidim,d a bi se lahko nekdo ki deklarativno zagovarja demokracijo, postavil na nasprotno stran in preživel. če hočeš spodbujati evroskepticizem je to točno tisto, kar so euro-skeptiki potrebovali.
borut-blas
# 21.10.2017 ob 20:51
katalonija je doživela deloma pod fašizmom to, kar so doživeli tržaški slovenci
namreč načrtno naseljevanje zvestih privržencev fašizma iz drugih delov države, predvsem iz nerazvitih delov juga
seveda so italijani zelo uspešno pregnali slovence iz trsta, kataloncev je še vedno večina v kataloniji
vendar je to problem za osamosvajanje, mislim pa da bo z vsakim dnem većja enotnost kataloncev, da z španijo prekinejo
ker je to kar se zdaj dogaja pravi obraz španije, vse je jasno
sunken
# 21.10.2017 ob 20:01
mam občutek, da bo med Španijo in Katalonijo še zelo počilo zaradi španske diktature.
ni maitre
# 21.10.2017 ob 19:54
@Carr
Ja malo težko je izvajat referendum, če ti vlada:
1. blokira 140 pro-referendum spletnih strani
2. nacionalnemu poštnemu uradu je prepovedala pošiljati vse volilne materiale
3.vikend ko naj bi se zgodil referendum je bilo v Kataloniji tri četrtine vseh španskih robocopov
4.noč pred glasovanjem je španska vojaška policija napadla katalonsko digitalno komunikacijsko središče in vladno zbirko podatkov. Njihov cilj je bil prevzemanje katalonskega popisa in povezav do glasovalnih listkov, pa tudi spletnih strani za glasovalna središča.
5. groziš z aretacijami
6. groziš z finančnimi kaznimi
7. kradeš volilne skrinjice in volilne lističe ( naročili nove iz kitajske in švercali čez mejo na skrivna mesta)
8. vihtiš pendrike
9. vdiraš v volišča
10. Slediš s helikopterjem Puigdemontevem konvoju vozil ko je šel volit ( konvoj se ustavil pod mostom, da bi lahko Puigdemont zamenjal avtomobile in odšel v drugo mesto volit, ne da bi opazila policija, ki je lebdela zgoraj.) ;))))))
in še in še...

Na drugi strani se pa zgodi operacija "pizza & prtički delivery" (dostava volilnih skrinjic in lističev) in razne prikrite taktike odnašanja volilnih skrinjic na štetje, da ti jih ne zaplenijo.
Razumljivo da je bila udeležba samo 43% volilcev od tega 90% za...
ZVONKO
# 21.10.2017 ob 19:54
Od danes naprej bo le še naraščalo število podpornikov Katalonske odcepitve: doma in v tujini. Lahko da se bodo sicer vmes vnesli v smislu potuhnili - če bo pela sila -, a že na srednji rok bodo številke vidno naraščale. Demonstracije po številnih Barcelonah (tudi v tujini in v podporo) bo moč "ustaviti" izključno s policijsko uro. Policijska ura v Evropi XXI. st. Sublimno.
slo-KP
# 21.10.2017 ob 19:44
Za samostojnost mora biti 75% vseh volilcev, pa še to je spodnja meja.
-----------------------------------------
ma to zdej ti kar po svoje postavljaš merila...
kje pa piše to?

in zakaj je potem veljal referendum v Črni Gori s 55-45 za ?
moj komentar
# 21.10.2017 ob 19:27
Protestov v Barceloni se je udeležilo več tisoč ljudi.

Protestov se je v Barceloni udeležilo najmanj pol milijona ljudi:
https://rs-lat.sputniknews.com/evropa/201710211113148308-Miting-Barselona-Katalonija-/
pancho
# 21.10.2017 ob 19:14
Yanez

Tako se govori. Me prav zanima kakšna bo jutri pri nas udeležba.
ni maitre
# 21.10.2017 ob 18:55
Me pa resno zanima koliko bodo Rajoyevi "demokratični" napovedani ukrepi na naslednjih volitvah prinesli ljudski stranki, ki je v Kataloniji dobila 8.5%...glede na ukrepe, ki jih je izvajal za preprečitev referenduma ne dvomim v vsaj 67%, pa tudi marsikaj zna past v žep (navada je železna srajca...pa to).
fruci
# 21.10.2017 ob 17:47
Zdaj se bo pokazalo, ali so v Kataloniji za neodvisnost samo Puigdemont in njegova ekipa, ali stoji zadaj za njimi večina Kataloncev. Kolikor razumem, bodo odstavili Puigdemonta. Ali bodo njemu in njegovi stranki tudi preprečili sodelovanje na volitvah? Če bodo lahko sodelovali, bodo pravzaprav volitve referendum o neodvisnosti.

Verjetno pa ne bo tako enostavno. Sicer lahko Katalonci še danes razglasijo neodvisnost, čeprav jih pri tem nihče ne bo podprl; mislim vlade, ne ljudi.

Vendar pa se zgodovina ne konča niti danes niti v nekaj mesecih. Zato priznana neodvisnost Katalonije nikakor ni nemogoča, če bodo le Katalonci dovolj dolgo pri tem vztrajali.
luka83
# 21.10.2017 ob 15:50
Prav tragikomično je kako kralj govori o demokraciji in kako enotni so si Ti kvazi demokrati. Mislim, da so ljudje v EU povsem na nasprotnih bregovih s politiki v EU. Kar pomeni, da moramo odstaviti te politike in postavit pravicnejsi in demokraticen sistem brez politikov.
kapljač
# 21.10.2017 ob 15:09
Kot sem dejal Polovili jih bodo kot zajce. Kataloncem preostane samo, da nemudoma razglasijo neodvisnost in se pripravijo na povračilne ukrepe Špancev.
Tao3
# 21.10.2017 ob 14:26
Španske oblasti nameravajo razpustiti Puigdemontovo vlado

Ko nimaš argumentov, se ne odzivaš na vabila po dialogu in ko ti fašizem in dikatura vdarita v glavo se poslužiš moči namesto da bi razmislil kaj ne najboljše za ljudi in zakaj so tako nezadovoljni s tabo ...
slo-KP
# 21.10.2017 ob 13:51
1919 zakon - na oblast je prisla burzoazna kaviar levica (Lenin, ki je kofetkal v srednji evropi pod sponzorstvom mecenov) pod slogani burzoazijskega Marxa (ki je zivel stroske Engelsa, ki je bil aristokrat).
to je ta levica, ki se bori za proletarce.
ce bodo prisli na oblast crkvenjaki bodo na vislicah vsi, ki niso prave vere. ce bodo na oblasti nacionalisti bodo na vislicah vsi ki niso prave nacionalnosti.
ce bo na oblasti levica oz. tebi ljubi proletariat bomo na vislicah VSI ne glede na nacijo, religiji, raso.
to je ta enakopravnost levice - v taborisce lahko vrzes dobesedno vsakega, zato pa je stevilo zrtev pod levico za faktor 10!!!!!! vecje od stefvila zrtev pod vladavino nacistov.
--------------------------------
napisal sem-
vse kar rabimo je še enkrat začet v letu 1919 ,iti po isti poti,na isti način,z istimi sredstvi in tokrat biti-NAČELNI IN BREZ MILOSTI...

nisi razumel...

kakšen Lenin,kakšno kofetkanje z meceni,kakšen buržoazni Marx,kakšne vislice...
ti govoriš o socializmu...

jaz govorim o proletariatu...brez socializma,še posebej brez socializma,kot prehodnega obdobja v komunizem...

jaz govorim o delavstvu človek božji...o delavstvu,ko NEODVISNEM GOSPODARJU...
slo-KP
# 21.10.2017 ob 22:53
Slo kp saj te razumem ampak imaš predlog na kolektivni ravni kako ta problem rešiti, ker tvoja rešitev meji rahlo na distopijo ne zamerit ampak pojavi se še naslednji problem proces ki bo omogocil to rešitev.
--------------------------------
posameznika je treba pripravit na razmišljanje...odstranit je potrebno ideološke delitve...
ljudje morajo prenehat malodušno gledat na okolico,politiko,stanje v državi...
ljudje morajo dobiti občutek in voljo,da lahko sami odločajo o sebi...

evo,par začetnih predlogov...

najprej je torej ljudi treba ´´prebuditi´´...
ni maitre
# 21.10.2017 ob 22:11
@zvonko
Pa še nekaj me blazno veseli...Kot pravijo Katalonci sami (tisti ki so za spremembo), bodo nadaljevali z mirnimi protesti še naprej, dokler bo treba in se posluževali legalnih taktik za miniranje ukrepov stričkov iz Madrida. Tako, da se zna v prihodnosti marsikaj Rajoy-u vrnit kot bumerang. Če bo pa Madrid vsekal s silo, si bodo pa hitro nakopal sovražnike tudi med sedanjimi politiki, ki ga podpirajo. Hmm...
slo-KP
# 21.10.2017 ob 21:27
Slo-KP jaz ne grem v 1918. Sem brez psihiatricne diagnoze!
--------------------
he,he...
zdej si mi vrgu balo za ´´van Basten´´ vole...
ampak ne bom...

brez veze...to je otročarija...ni duhovito...
pripet
# 21.10.2017 ob 20:09
EU birokratom, neizvoljenim diktatorjem, mafijcem kapitala se že dogaja "katalonija" v posameznih državah EU. Madžarska, Poljska, Češka, Slovaška..., omenim samo nekatere - ostale so malo manj glasne že gredo po svoje in glas Bruslja je le še pr*enje v veter. Slovenski vladni hlapčki bodo zadnji pokazali, da imajo kaj hrbtenice. Na silo se ne da držati množic na verigi. EU se razpada pa če admin to še stokrat izbriše.
maxbernie
# 21.10.2017 ob 19:38
vojnaslo91... Tako čutim in to so fakti. Pri nas se je vse na glavo obrnilo. Se opravičujem, če sem koga užalil.
To, kar dela španska oblast, je zame obujanje časov Franca. Grozljivo.
Yanez
# 21.10.2017 ob 19:11
Carr # 21.10.2017
Bistvo je, da se je 90% Kataloncev odločilo za samostojnost. Zaželena bi sicer bila višja udeležba, vendar jih precej niti ni moglo voliti, ali pa so se ustrašili Španskih specialcev na ulicah, ki so pretepali volilce. Tisti, ki se niso izjasnili, jim je pač na nek način bilo vseeno in jih ne moreš šteti ne na eno in ne na drugo stran referendumskega rezultata. Kdor noče na referendum ali na volitve pač prepušča odločanje o svoji usodi drugim in tudi potem nima pravice, da se žali...
patria
# 21.10.2017 ob 15:00
Za odcepitev , ali razglasitev samostojnosti moraš imeti veliko večino ljudi na svoji strani, če pa je polovica ali celo več proti pa se ne moreš igrati avanturista in nekega namisljenega revolucionarja, najprej naj Katalonci vsaj z 80% udeležbo dokažaje do jih je večina za samostojnost šele potem lahko to naredijo v tem primeru, ko so večinsko tako razdeljeni pa ima Šanija prav , da tega ne dovoli, pri nsa je bila 88% udeležba na Krimu celo 96% kar jim je dalo vso pravico do odcepitve od skorumpirane Ukrajine pa jih še sedaj EU in seveda ZDA ne priznajo celo sankcije izvajajo, ne vem kaj se potem sploh gredo ti Kaztalonci neko avanturo.
garmond
# 21.10.2017 ob 14:55
Tole pa me asocira na šestojanuarsko diktaturo nekdanjega jugoslovanskega kralja Aleksandra I. Karadžordževiča.
Le da je v tokratni vlogi diktatorja španski premier Mariano Rajoy.
el CARTEL
# 21.10.2017 ob 14:34
dvomim pa tudi,d a bi EU projekt preživel razpade vseh teh držav (katalonija, lombardija, deli francije in belgije, mogoče celo istra ipd.)

skratka lose-lose situacija za euro-birokrate
pravaresnica123
# 22.10.2017 ob 08:15
Tole v Kataloniji pa niso "Najhujši napadi od Francove deiktature", ampak hujši od Francove diktature! Naj se malo desni ekstremisti v SLO zamislijo ko tako vneto trobijo, da nam še vedno vladajo "ta rdeči"!
maxbernie
# 22.10.2017 ob 00:48
Bo vojna in zavedni Slovenci se bodo šli spet borit za pravico, pravo stran. Desničarski domoljupi, pa na strani represije, kot v Francovih časih. Zakaj slovenski desničar nikoli ne 'razočara'?

Bistvo vsega je, da si Katalonci želijo svoje države. In jim zgodovinsko pripada: imajo ozemlje, korenine, jezik. Kaj bi še radi? Da ni v ustavi? Se pravi. če bi veljala še kakšna stara rimska listina, ni variante, da se kaj zamenja?
Kazalo