Avstralci so opravili podvodno iskanje s hidrografskim kartiranjem na območju 720.000 kvadratnih kilometrov morskega dna v Indijskem oceanu. Sledilo je iskanje s sonarjem na območju 120.000 kvadratnih ilometrov. Šlo je za najobsežnejši iskanji v zgodovini letalstva, podvodno iskanje pa bilo tudi najdražje. Foto: Reuters
Avstralci so opravili podvodno iskanje s hidrografskim kartiranjem na območju 720.000 kvadratnih kilometrov morskega dna v Indijskem oceanu. Sledilo je iskanje s sonarjem na območju 120.000 kvadratnih ilometrov. Šlo je za najobsežnejši iskanji v zgodovini letalstva, podvodno iskanje pa bilo tudi najdražje. Foto: Reuters

Letalo, ki je bilo z 239 potniki in člani posadke na poti iz Kuala Lumpurja v Peking, je izginilo pred tremi leti in pol, natančneje 8. marca leta 2014. Čeprav so po izginotju sprožili veliko iskalno-reševalno akcijo - šlo je za najdražje podvodno iskanje v zgodovini -, pa vzrok izginotja in lokacija letala ostajata skrivnost. Avstralski urad za varnost prometa (ATSB) je tako predstavil končno poročilo o iskanju letala, v katerem so zapisali, da bodo primer znova odprli le, če se bodo pojavili kakšni pomembni dokazi.

"To je velika tragedija, želimo si, da bi lahko svojcem žrtev pomagali, da se dostojno poslovijo od najbližjih. Upam, da jim bo v tolažbo vsaj naše zagotovilo, da smo resnično naredili vse, kar je bilo v naši moči," je dejal vodja urada Greg Hood in dodal: "V času, ko se vsak dan na potniška letala vkrca 10 milijonov potnikov, je praktično nepredstavljivo, zagotovo pa družbeno nesprejemljivo, da tako veliko letalo izgine in nihče ne ve, kaj se zgodilo z njim in z ljudmi v njem."

Prostrano morje daleč od obale
Operacija iskanja letala je bila začasno prekinjena januarja letos, po 1.046 neuspešnih dneh, saj preiskovanje podvodne gladine na območju, ki leži 2.800 kilometrov od zahodne obale Avstralije, ni dalo nobenih rezultatov. S sodobnim sonarjem, vrednim več kot 100 milijonov evrov, so preiskali več kot 120.000 kvadratnih kilometrov veliko območje, poroča Guardian. Pri iskanju so z ladjami in helikopterji sodelovale Kitajska, Avstralija, Indija in ZDA. Tri države so za iskanje namenile več kot 127 milijonov evrov.

Primer izginotja boeinga 777 družbe Maleysian Airlines na letu MH370 se je tako zapisal med največje letalske uganke vseh časov. Znano je le, da je letalo 38 minut po vzletu spremenilo smer proti jugu in letelo še sedem ur, a ni več oddajalo signala. Na radarju so ga zadnjič videli severno od indonezijskega otoka Sumatra, glede na izračune strokovnjakov pa naj bi padlo v Indijski ocean.