8. marca je minilo dve leti od nesreče, izginotje letala pa je še vedno velika uganka. Foto: EPA
8. marca je minilo dve leti od nesreče, izginotje letala pa je še vedno velika uganka. Foto: EPA

Preiskovalci so to ugotovili z analizo zakrilca letala, ki ga je naplavilo na obalo Tanzanije. Boeing 777 letalske družbe Malaysia Airlines na poti iz Kuala Lumpurja v Peking je izginil z 239 ljudmi na krovu, domnevno je strmoglavil v Indijski ocean zahodno od Avstralije.

Zakaj je letalo skrenilo s predvidene poti, kje natančno je padlo in kaj se je predtem dogajalo z njim, še vedno ni znano. Med drugim krožijo ugibanja, da je pilot morda skušal pristati na vodi. Preiskovalci so ugotovili, da zakrilce boeinga, ki ga je naplavilo na obalo vzhodne Afrike, v času strmoglavljenja ni bilo dvignjeno. Piloti dvignejo zakrilca med pristajanjem oziroma če želijo upočasniti letalo.

Izginotje ena največjih skrivnosti letalske zgodovine
"To pomeni, da letalo ni bilo pripravljeno na nadzorovan pristanek,"
je dejal Peter Foley iz avstralskega urada za varnost v prometu (ATSB). Dodal je, da si lahko zdaj vsak sam razlaga, ali je kdo imel letalo pod nadzorom. Novo objavljeno poročilo ATSB temelji na satelitskih podatkih, simulacijah poleta in analizi doslej najdenih razbitin letala.

Izginotje letala MH370 velja za eno največjih skrivnosti v letalski zgodovini. Pri iskanju letala so prečesali 120.000 kvadratnih kilometrov veliko območje. Strokovnjaki sicer domnevajo, da se je letalo med poletom proti Pekingu preusmerilo proti južnemu Indijskemu oceanu in tam padlo v morje. V letalu so bili državljani 14 držav, dve tretjini med njimi Kitajcev. Malezijske oblasti so že lani izginotje letala uradno razglasile za nesrečo, vse na krovu pa za mrtve.