Iskalne ekipe so odkrile le dele letala, ne pa tudi glavnine ali črnih skrinjic. Foto: EPA
Iskalne ekipe so odkrile le dele letala, ne pa tudi glavnine ali črnih skrinjic. Foto: EPA
Pri iskanju sodeluje velika mednarodna ekipa strokovnjakov. Foto: EPA

Urad je v petek namreč sporočil, da se je tritedensko iskanje razbitin letala v Atlantskem oceanu izkazalo za neuspešno, iskalni čolni in oprema pa da se bodo vrnilli v pristanišče prihodnji teden.
"Letala nismo našli, kjer smo pričakovali, da ga bomo, kar je jasno razočaranje," je povedala predstavnica urada, ki je še dodala, da se bo mednarodna iskalna ekipa napotila v najbližje pristanišče, v brazilski Recife, kjer bodo nadalje analizirali zbrane podatke in razpravljali o načrtih za povečanje obsega iskalne akcije.
Prečesali prek tisoč kvadratnih milj
Po dveh neuspešnih lanskih poskusih, da bi odkrili razbitine, so francoski preiskovalci uporabili računalniške modele tokov in smeri vetra v dnevih po nesreči, da bi tako zožili območje na približno 1.200 kvadratnih milj. Pred začetkom zadnje iskalne akcije 2. aprila je Jean-Paul Troadec, glavni preiskovalec urada, dejal, da je optimističen, da bodo našli letalo in njegove posnetke poleta - verjetnosti za najdbo naj bi bile "precej nad 50 odstotki".
Air Franceov airbus A330 je med močnimi nevihtami padel v ocean 1. junija, skoraj tisoč kilometrov od obale severne Brazilije, med poletom iz Ria de Janeira v Pariz. Nesreče ni preživel nihče izmed 228 potnikov in članov posadke. Več tednov po nesreči so reševalci v morju sicer našli več kot 600 kosov ostankov in 51 trupel, ne pa tudi črnih skrinjic in glavnine razbitine.
Vzrok ostaja skrivnost
Brez posnetkov poleta preiskovalcem najverjetneje nikdar ne bo uspelo določiti natančnega vzroka katastrofe. Za zdaj je bil glavni vir informacij o tem, kaj se je zgodilo, vrsta sporočil, ki jih je letalo samodejno pošiljalo vzdrževalni bazi in ki nakazujejo, da v letalu hitrostni senzorji niso delali pravilno. Preiskovalci so dejali, da bi napačno merjenje hitrosti lahko prispevalo k strmoglavljenju, da pa je malo verjetno, da bi bil to glavni vzrok.
Francozi so pri iskanju okrepljeni z ekipami strokovnjakov iz vrste držav, vključno z Brazilijo, Veliko Britanijo, Nemčijo, Norveško, Rusijo in ZDA. Ameriška ladja, okrepljena s sonarjem, je pregledala približno tisoč kvadratnih milj morja, medtem ko so tri daljinsko vodene norveške podmornice opravile 40 potopov in pokrile območje okoli 1.200 kvadratnih milj.
Do danes so francoska vlada, Air France in Airbus za iskanje porabili skoraj 40 milijonov dolarjev.