Iskanje pogrešanih se nadaljuje, a je upanja, da bi našli morebitne preživele, vsak dan manj. Foto: Reuters
Iskanje pogrešanih se nadaljuje, a je upanja, da bi našli morebitne preživele, vsak dan manj. Foto: Reuters

Poveljniki potopljenega južnokorejskega trajekta so na sodišču povedali, da reševalnih čolnov niso mogli uporabiti, saj se je trajekt zelo nagnil, in da je bil ukaz o evakuaciji izdan prepozno.

Sodišče je v torek o dogodkih na trajektu Sewol zaslišalo prvega častnika, drugega častnika in glavnega inženirja trajekta, ki jih, tako kot kapitana Le Džon Seoka, bremeni zaporna kazen zaradi malomarnosti.

Častnika sta povedala, da so poskušali uporabiti reševalne čolne, a do njih niso mogli priti, saj se je trajekt nagnil. Na trajektu je bilo namreč 46 reševalnih čolnov, pri reševanju pa so uporabili le dva.

Nesreča se je zgodila ob sunkovitem zavoju trajekta
Kot je potrdil prvi častnik na sodišču, se je nesreča zgodila ob zavoju plovila, drugi častnik pa je dejal, da je bil sicer izdan ukaz o zapustitvi trajekta, a prepozno. Ob nesreči se je posadka zbrala na kapetanskem mostu in poskušala plovilo vrniti v ravnotežje, a neuspešno. Potnikom so ukazali, naj čakajo v svojih kabinah in ne skačejo v morje, zaradi česar je tudi tako veliko mrtvih. Reševalci so iz trajekta izvlekli 121 trupel.

Kot je znano, v času nesreče na poveljniškem mostu ni bilo kapitana. Ko se je trajekt obrnil, ga je upravljal 26-letni tretji častnik, ki je bil prvič na tej plovbi. Kapitan in nekaj članov posadke je po nesreči pobegnilo s trajekta in se rešilo.

Rutinska pot
Trajekt je potonil v sredo na popolnoma rutinski plovbi, ko je bil namenjen na otok Džedžu. Med 476 potniki in člani posadke je bilo 339 srednješolcev in učiteljev, ki so bili na štiridnevnem izletu. Do zdaj je bilo rešenih le 174 ljudi, pogrešanih je 181 ljudi. Večina otrok se je verjetno znotraj samega trajekta utopila.

Na trajektu je bilo med drugim 3,6 tone tovora, med njimi tudi 105 zabojnikov. Tožilci menijo, da se je trajekt po vsej verjetnosti prevrnil zaradi sunkovitega zavoja, ki je premaknil težak tovor, in plovilo je izgubilo ravnotežje.

Južnokorejska predsednica Park Guen Hje ravnanje kapitana in posadke primerjala z umorom. Razlog za veliko žrtev so oblasti deloma pripisale tudi kapitanovemu navodilu potnikom, naj ostanejo na svojih mestih, ko je trajekt zašel v težave. Ko je nato ukazal evakuacijo, se je plovilo že nevarno nagibalo na bok, kar je oteževalo evakuacijo.

Potapljači pospešili iskanje pogrešanih
Potapljaške skupine so pospešile moreče iskanje trupel v potopljenem trajektu. To so jim omogočili izboljšane vremenske razmere in mirno morje, a je vidljivost pod vodo še vedno zelo slaba, zato potapljači skoraj na slepo pregledujejo hodnike in kabine trajekta.

Zjutraj po krajevnem času so se svojci pogrešanih znova zbrali v pristanišču na otoku Džindo blizu prizorišča nesreče, kjer z grozo čakajo na novice reševalnih ekip. Zdaj ko je upanje, da bi katerega izmed pogrešanih še našli živega, skorajda ugasnilo, je jeza svojcev usmerjena predvsem v počasnost iskanja trupel žrtev, ki so ostale ujete v trupu trajekta.

Pomorska katastrofa je močno pretresla Južno Korejo in sprožila val jeze proti oblastem. Tarče kritik in celo nekaterih fizičnih napadov so bili uradniki obalne straže in vodilni politiki, glavna tarča jeznih državljanov pa je kapitan trajekta Lee Joon Seok, ki so ga konec tedna aretirali. Očitajo mu hudo malomarnost in kršitev pomorske zakonodaje. Poleg kapitana so oblasti aretirale še šest članov posadke.