Savdski princ Alvalid bin Talal postavlja pravico žensk tudi v gospodarski kontekst. Foto: Reuters
Savdski princ Alvalid bin Talal postavlja pravico žensk tudi v gospodarski kontekst. Foto: Reuters

Savdska Arabija je edina država na svetu, kjer ženske nimajo pravice voziti avtomobilov, oblasti pa aretirajo aktivistke za ženske pravice, ki se prepovedi upirajo. "Skrajni čas je, da savdske ženske začnejo voziti avtomobile," je dejal princ bin Talal.

Kot je dejal, je "preprečevanje ženski, da vozi avtomobil, vprašanje pravic, podobno prepovedi, da se izobrazi ali ima lastno, neodvisno identiteto". Po njegovih besedah gre za "nepravična dejanja tradicionalne družbe, ki so precej bolj omejujoča, kot dovoljuje vera". Strogo gledano, ženskam sicer ni prepovedano voziti, a le moškim se izdajajo vozniška dovoljenja, poroča BBC. Protesti proti prepovedi trajajo že 20 let.

1.000 dolarjev mesečno za voznika
Nezmožnost žensk, da vozijo, pa ni le vprašanje njihovih pravic, ampak tudi gospodarsko vprašanje. Prepoved je namreč zelo draga za Savdsko Arabijo, meni princ. Javni prevoz je namreč slabo razvit, za prevoz žensk pa je tako zaposlenih več kot milijon voznikov.

Po bin Talalovih podatkih povprečna družina na mesec porabi 3.800 rialov (1.000 ameriških dolarjev) za voznika, kar je precejšnje breme za družinski proračun. Princ je dejal, da varen prevoz na delo potrebuje več kot milijon žensk. Zaradi tega moški pogosto končajo prej z delom, da odpeljejo svoje žene in otroke v kliniko ali kam drugam, kar je nekaj, kar bi lahko ženske storile same.

Poleg tega princ slabost trenutne ureditve vidi tudi v tem, da — ker so vozniki pogosto tujci — gre vsako leto na milijarde rialov iz savdskega gospodarstva v tujino v obliki nakazil.

Princ bin Talal, eden najbogatejših ljudi na svetu, sicer nima nobene politične funkcije v državi, je pa predsednik holdinga, ki je lastnik deležev v pomembnih družbah, kot je recimo ameriška banka Citigroup. Omenjeni holding trdi, da je eden največjih tujih vlagateljev v ZDA, med drugim pa vlaga v hotele in medije. Deleže ima tudi v Applu, General Motorsu in Twitterju.