Uspešna Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 49 glasov Ocenite to novico!
Quadrofoil je razvil revolucionarno plovilo na elektriko in navdušil ljubitelje navtike. Foto: Quadrofoil
       Upamo, da bomo lahko dejansko vzpostavili vso potrebno organizacijo in tehnološko infrastrukturo za veliko serijsko proizvodnjo v Slovenski Bistrici. Na žalost je z večino zagonskih projektov tako, da takrat, ko najbolj nujno iščeš in potrebuješ investitorja, ga ni nikjer, še posebej v Sloveniji ne in še posebej ne za realen sektor v proizvodnji. Tujci so nam sicer že pred meseci ponujali odlične razmere in tudi davčne olajšave, da preselimo proizvodnjo v drugo okolje.       
Marjan Rožman
Marjan Rožman, podjetnik iz Slovenske Bistrice, želi proizvodnjo ohraniti v domačem kraju, čeprav iz dneva v dan ugotavlja, da je poslovno okolje v Sloveniji neugodno. Foto: Osebni arhiv
       Vsekakor je plovilo oblikovalski presežek, ki dobiva priznanje v navtični industriji kot tudi zunaj navtičnega sveta.       
Izjemno električno plovilo s pomočjo kril lebdi nad vodo in doseže hitrost do 40 km/h. V načrtu imajo že nove modele, ki bi "potegnili" kar do 130 km/h. Foto: Quadrofoil
       Plovilo je popolnoma ekološko in s tem prijazno do okolja, zaradi izjemne energetske učinkovitosti in majhnih stroškov skupnega lastništva pa je prijazno tudi do denarnic uporabnikov.       
Baterija v idealnih razmerah pri modelu Q2S zdrži do sto kilometrov vožnje, napolnimo pa jo lahko v dveh urah. Foto: Quadrofoil
       Na žalost slovenske banke v večini primerov ne želijo deliti usode poslovnih subjektov na trgu v dobrem in slabem, saj morajo biti njihove terjatve več kot stoodstotno zavarovane, kar pa je v Sloveniji že skoraj nemogoče, saj večina podjetij nima dovolj akumulacije oziroma nepremičnin. Večina slovenskih bank, ne glede na izvor lastništva, nas je zavrnila brez posebne obrazložitve oziroma so rekli, da nimamo dovolj velikega realnega zavarovanja (2- ali 3-kratnik posojila s hipoteko na nepremičnine). Med vrsticami so nam dali vedeti, da sami nimajo znanja in izkušenj, da bi lahko tržno in poslovno ocenili tako unikaten in napreden projekt, kot je naše plovilo Quadrofoil.       
Quadrofoil
Na spletni strani zbirajo naročila za modela Q2S, ki ga bodo dobavili v marcu 2015, in Q2A z dobavo v drugem četrtletju leta 2015. Cena prvega je od 22.500 evrov, drugega pa od 15 tisoč evrov. Foto: Quadrofoil
       Vsekakor podjetniki in gospodarstvo potrebujemo stabilno in privlačno poslovno okolje, ki nas bo s svojo agilnostjo in ažurnostjo spodbujalo k temu, da vlagamo svoj čas, znanje, kapital v nove projekte, s katerimi odpiramo delovna mesta in plačujemo davke, ne da nas zaradi birokratskih ovir in nerazumno dolgih postopkov ali dobesedno neživljenjske zakonodaje prisilijo, da ali odnehamo ali se preselimo drugam.       
Quadrofoil
Quadrofoil je uporaben tudi na morju, pri čemer je treba upoštevati dejstvo, da je to plovilo namenjeno vožnji v priobalnem pasu in seveda ob primernih vremenskih razmerah. Foto: Quadrofoil
       Ekipa Quadrofoil je zgodba o ljudeh, ki verjamejo in so verjeli v svoje sposobnosti, ki znajo motivirati drug drugega tudi v težkih časih v interesu, kako narediti nekaj, za kar večina okoli tebe misli ali trdi, da je nemogoče, ne glede na porabljen čas in potrebno vloženo delo.       

Plovilo Quadrofoil prepričalo vse, samo slovenskih bančnikov ne

MMC-jev intervju z Marjanom Rožmanom
15. december 2014 ob 06:36
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Kot kaže, bodo v prihodnosti na cesti kraljevali avtomobili Tesla, na vodi pa plovila Quadrofoil," je prepričan Marjan Rožman, ki je s sodelavci ljubiteljem navtike ponudil revolucionarno plovilo na elektriko.

"Si predstavljate, da lahko po valovih letite za manj kot evro na uro," so zapisali v promocijskem videu, ki ima na Youtubu po mesecu in pol že skoraj pol milijona ogledov. Funkcionalno, ergonomsko in nadvse elegantno plovilo dolžine 2,99 metra poganja električni motor z manj kot petimi konji, zaradi posebnih kril pa ima plovilo takšen vzgon, da dvigne trup iz vode in tako rekoč leti po vodi. Baterija lahko zdrži do 100 kilometrov vožnje. Na sejmu Internavtika je Quadrofoil dobil nagrado za projekt leta, opazili so ga na slovenskem forumu inovacij, o njem piše tudi tujina. Podjetje iz Slovenske Bistrice za zdaj ponuja dve različici: Q2A Electric za 15 tisoč evrov in Q2S Electric, ki ima močnejši motor in zmogljivejšo baterijo za 22.500 evrov. Plovilo doseže hitrost do 40 km/h (21 vozlov). Pogovarjali smo se z direktorjem družbe Marjanom Rožmanom.

Uspešna Slovenija je projekt za optimizem in spodbudo. V MMC-ju želimo z njim predstaviti posameznike, podjetja in ustanove, ki so za odličnost na svojem področju pred kratkim prejeli priznanje ali nagrado. Uspešni učenci, inovatorji, podjetniki, kmetje, zdravniki, umetniki, znanstveniki, športniki ... Njihovi dosežki vzbujajo upanje, da se bo Slovenija s svojo ustvarjalno močjo vendarle prebila med vitalne družbe. Svoje predloge pošljite na naslov uspesna.slovenija@rtvslo.si.

Brez večje promocije je plovilo Quadrofoil postalo znano po vsem svetu. Prednaročila že sprejemate. Leto očitno končujete polni optimizma ...
Strinjam se, naše plovilo Quadrofoil je dejansko postalo svetovna atrakcija kot posledica izjemnega izdelka in naše izredno uspešno pripravljene medijske kampanje, ki smo jo začeli konec oktobra. Hkrati smo začeli zbirati tudi prednaročila. Zanimanje je preseglo vsa pričakovanja. Število prednaročil iz dneva v dan raste in, kot kaže, bomo 100 plovil Q2S Electric Limited Edition kmalu razprodali. Na spletu si je samo naš promocijski video ogledalo v mesecu dni več kot 440.000 gledalcev, skupaj z objavami na drugih spletnih straneh pa več kot 2,5 milijona gledalcev.

Koliko plovil naj bi izdelali prihodnje leto?
Seveda je to odvisno od prejetega števila prednaročil, vsekakor pa smo organizacijsko in tehnološko pripravljeni, da bomo lahko izpolnili vsa prednaročila strank, ki bodo zajemala od 100 do 300 kosov in tudi več.

Bo proizvodnja ostala v Slovenski Bistrici? Je res, da imate že ponudbe iz tujine, kjer naj bi vam ponujali določene davčne olajšave?
Glede na to, da smo doslej kot lokalpatrioti vztrajali v Sloveniji, upamo, da bomo lahko v skladu s svojimi načrti tudi dejansko vzpostavili vso potrebno organizacijo in tehnološko infrastrukturo za veliko serijsko proizvodnjo v Slovenski Bistrici. Na žalost je z večino zagonskih projektov tako, da takrat, ko najbolj nujno iščeš in potrebuješ investitorja, ga ni nikjer, še posebej v Sloveniji ne in še posebej ne za realen sektor v proizvodnji. Tujci so nam sicer že pred meseci ponujali odlične razmere in tudi davčne olajšave, da preselimo proizvodnjo v drugo okolje. Upam, da smo se prav odločili, da za zdaj še vztrajamo v Sloveniji. Res pa so se v času medijske kampanje pojavili tudi investitorji iz različnih držav po svetu, ki nas želijo podpreti v nadaljnjem razvoju projekta. Pustimo se presenetiti ...

Boste v prihodnje veliko zaposlovali? Kakšne kadre?
Vsekakor bo za uresničitev zastavljenih načrtov s proizvodnjo plovil Quadrofoil treba razširiti našo ekipo s sodelavci in strokovnjaki različnih profilov, predvsem tehničnih smeri (strojništva, elektro, računalništva) od V. do VII. stopnje. Seveda bosta obseg in dinamika zaposlovanja odvisna od uspešnosti prodaje, če bo šlo vse po načrtih, bo do začetka III. faze proizvodnje v letu 2017 zaposlenih do 200 ljudi.

Iz kakšnih materialov je sestavljeno plovilo?
Iz kompozitnih materialov in aluminija.

Je res v celoti plod slovenskega znanja?
Projekt Quadrofoil je v celoti plod ekipe slovenskih strokovnjakov, ki jo kot avtor ideje in soustvarjalec plovila vodi Simon Pivec, direktor R & D v družbi Quadrofoil. V sami ekipi sodelujejo posamezni strokovnjaki iz gospodarstva, iz raziskovalnih institucij mariborske in ljubljanske univerze ter podjetij, pri čemer moramo posebej izpostaviti tudi družbo Impol 2000 iz Slovenske Bistrice, ki sodeluje pri projektu kot razvojni dobavitelj materialov in vrhunskih komponent iz aluminija.

Oblika Quadrofoila je posebna, elegantna, aerodinamična, navdih za nekatere dele plovila ste iskali pri kitu grbavcu? Kdo je zasnoval plovilo?
Klemen Tavčar, Ermin Kosovel in Miloš Velimirovič so vrhunski industrijski oblikovalci, ki jim je uspela resnično izjemna kreacija plovila Quadrofoil, ki je izredno funkcionalna, ergonomska in za oči zelo privlačna. Navdih za oblikovanje posameznih delov plovila je bil iz zelo širokega spektra narave in vizionarske pronicljivosti videza plovil v prihodnosti. Vsekakor je plovilo oblikovalski presežek, ki dobiva priznanje v navtični industriji kot tudi zunaj navtičnega sveta.

Kako dolgo bo zdržala baterija in koliko časa jo bo treba polniti?
Baterija pri optimalni uporabi plovila vzdrži več kot eno uro vožnje, napolnimo pa jo lahko v dveh urah. Vendar gre razvoj baterij izjemno hitro naprej in pričakujemo, da se bo vzdržljivost baterij izjemno podaljšala, čas polnjenja pa zelo skrajšal.

Trdite, da je plovilo nepotopljivo. Zakaj?
Sama konstrukcija plovila je narejena tako, da tudi če se trup plovila iz kakršnega koli razloga preluknja, se plovilo ne potopi, temveč lebdi v vodi, ker ga nosi zgornji del plovila.

Kje testirate plovilo? Kakšni so odzivi ljudi, ki vidijo "to čudo"?
Testiranja plovila izvajamo na različnih lokacijah, največkrat na akumulacijskem jezeru ali na morju. Kje točno, naj ostane skrivnost, da ne bo preveč nezaželenih oči konkurence. Sicer pa so odzivi vseh naključno prisotnih opazovalcev izjemno navdušujoči in so nam bili ves čas dodatna vzpodbuda, tudi takrat, ko nam ni šlo vse po načrtih.

Bo plovilo namenjeno predvsem za vožnjo po jezerih in rekah? Je na morju ovira zlasti to, da valovi ne smejo biti višji kot pol metra?
Plovilo je popolnoma ekološko in s tem prijazno do okolja, zaradi izjemne energetske učinkovitosti in majhnih stroškov skupnega lastništva pa je prijazno tudi do denarnic uporabnikov. Namenjeno je uporabi na jezerih, rekah, ekoloških območjih in naravnih parkih, kjer konkurenca s plovili z motorji z notranjim izgorevanjem na te vodne površine ne sme zaradi okoljevarstvene zakonodaje, zato imamo trenutno veliko prednost pred konkurenco. Seveda pa je plovilo Quadrofoil uporabno tudi na morju, pri čemer je treba upoštevati dejstvo, da je to plovilo namenjeno vožnji v priobalnem pasu in seveda ob primernih vremenskih razmerah. Dejstvo je, da valovi do višine pol metra omogočajo plovilu Quadrofoil letenje nad vodo, če so valovi višji, pa seveda zaradi izjemno majhne moči elektro motorja ne more premagovati večjega upora in se zato podvodna krila dvignejo iz vode nad trup in plovilo se potem obnaša v vodi kot klasičen čoln.

Načrtujete že nove modele, ki bodo razveselili tudi adrenalinske odvisneže. Kako hitro bodo glisirali najhitrejši modeli? Bo plovilo pri teh hitrosti še varno, recimo pred sunki vetra?
Razvoj gre naprej in pripravljamo tudi nove modele predvsem kot odgovor na zahteve trga, in sicer enosedežno plovilo za adrenalinske dvisneže z maksimalno hitrostjo tudi do 130 km/h in tudi štirisedežno plovilo za družinsko uživanje. Quadrofoil je zaradi svoje konstrukcije in uporabe podvodnih kril izjemno varno in vodljivo plovilo, tudi ob močnejših sunkih vetra.

Najbrž se strinjate, da bo plovilo precej neugodno za plavalce, saj Quadrofoila ne bodo slišali ...
Ob upoštevanju predpisov vožnje v priobalnem pasu je Quadrofoil popolnoma varno plovilo tudi za plavalce. Zavedati se moramo, da so krila v vodi, do globine enega metra, dvignjena nad trup in takrat uporabljamo Quadrofoil kot vsako drugo plovilo z zunajkrmnim motorjem. Šele ko pridemo iz območja za kopalce in do globine vode meter ali več, krila spustimo v vodo in užitek letenja se lahko začne.

Kaj pa ribiči, menite, da bi lahko postali kupci teh plovil, saj s Quadrofoilom ne bodo preplašili rib ...
Ribe bodo vsekakor hvaležne plovilu Quadrofoil, ker ne onesnažuje vode, ki je njihov življenjski prostor. Ribiči so nam že izrazili svoje želje oziroma predlagali spremembe, da bodo lahko uporabljali tudi ribiško opremo na plovilu Quadrofoil, s čimer se naši oblikovalci že ukvarjajo.

Kako je s financiranjem? Sprva ste denar zagotovili solastniki podjetja. Kaj pa zdaj? Ali stavite le na organsko rast? Zakaj po kapital ne greste na Kickstarter?
Na žalost živimo in delujemo v Sloveniji, ki je zaradi globalne recesije, še posebej pa zaradi notranje gospodarske in bančne krize, novim projektom ni naklonjena, še posebej v panogi, torej gradnji plovil. Ker smo imeli težave pri iskanju investitorjev v začetni fazi projekta, smo bili prisiljeni v odločitev organske rasti družbe. V začetku leta 2014 smo razmišljali tudi o tem, da bi sredstva šli iskat na Kickstarter, vendar smo hitro ugotovili, da ne ustrezamo merilom. Izdelek je prevelik, cena prevelika za kartični plačilni sistem, zato smo se odločili, da našo celotno medijsko kampanjo in zbiranje prednaročil izvedemo kot lasten Qstarter, ki ravnokar poteka, vendar malo drugače.

Kaj pa banke? So v vašem poslovnem modelu zaznale priložnost ali pa so vas nekatere tudi zavrnile?
Na žalost slovenske banke v večini primerov ne želijo deliti usode poslovnih subjektov na trgu v dobrem in slabem, saj morajo biti njihove terjatve več kot stoodstotno zavarovane, kar pa je v Sloveniji že skoraj nemogoče, saj večina podjetij nima dovolj akumulacije oziroma nepremičnin. Večina slovenskih bank, ne glede na izvor lastništva, nas je zavrnila brez posebne obrazložitve oziroma so rekli, da nimamo dovolj velikega realnega zavarovanja (2- ali 3-kratnik posojila s hipoteko na nepremičnine). Med vrsticami so nam dali vedeti, da sami nimajo znanja in izkušenj, da bi lahko tržno in poslovno ocenili tako unikaten in napreden projekt, kot je naše plovilo Quadrofoil. Moramo pa poudariti, da nas je pred nekaj meseci s posojilom podprla Sberbanka, ki je v našem projektu zaznala uspešen poslovni model, ki ima svoj tržni potencial na trgu. Njim gre velika zahvala, da smo ostali v Sloveniji, ker smo bili takrat zelo blizu selitvi v tujino.

Finančna kriza je po letu 2008 močno prizadela navtično industrijo. Mar ni malce nenavadno, da vam uspeva v takšnih razmerah? Ali pa je prav kriza za vas pomenila priložnost?
Sicer je ena od znanih poslovnih resnic, da je med krizo treba vlagati v razvoj, da lahko ob okrevanju trga izkoristimo svoje razvojne dosežke kot konkurenčno prednost, na drugi strani pa je to čas, ko lahko prehitiš konkurenco. Navtična industrija je od leta 2008 v prostem padu in je v letih 2012/2013 verjetno dosegla svoje dno. V letu 2014 se kažejo prvi znaki okrevanja navtičnega trga, zato upravičeno računamo, da bo Quadrofoil glede na cenovno dostopnost, stroškovno in energetsko učinkovitost ter z izstopajočo privlačno obliko izredno tržno zanimivo plovilo v letu 2015 in tudi naprej. Dosedanji odziv trga nam to že potrjuje.

Slovenski podjetniki pogosto omenjajo, da država premalo stori za njih. Vi ste v nekaterih pogovorih že omenjali določene ovire, s katerimi se srečujete. Je poslovno okolje v Sloveniji res tako neugodno ali pa so to le izgovori manj sposobnih podjetnikov?
Samo v letošnjem letu je nekaj za Slovenijo pomembnih razvojnih podjetij z vrhunskimi izdelki preselilo svoje proizvodne prostore in sedež družb v tujino. Ti podjetniki vsekakor niso bili manj sposobni, saj za svoje dosežke prejemajo tudi mednarodna priznanja. Dejstvo je, da odgovorni v tej državi ne prepoznajo, ne želijo ali ne zmorejo prepoznati interesov oziroma problemov podjetij in zato ne prilagajajo poslovnega okolja v Sloveniji potrebam podjetij na trgu EU-ja oziroma svetovnem trgu. Samo tako lahko razumem, da se na primer zakonodaja in predpisi pišejo vedno bolj in bolj zakomplicirano in obsežno, tako da jih lahko še samo avtorji tolmačijo, pa še ti se včasih ne morejo zediniti, kaj je kdo mislil s katerim predpisom oziroma določilom. Vsekakor podjetniki in gospodarstvo potrebujemo stabilno in privlačno poslovno okolje, ki nas bo s svojo agilnostjo in ažurnostjo spodbujalo k temu, da vlagamo svoj čas, znanje, kapital v nove projekte, s katerimi odpiramo delovna mesta in plačujemo davke, ne da nas zaradi birokratskih ovir in nerazumno dolgih postopkov ali dobesedno neživljenjske zakonodaje prisilijo, da ali odnehamo ali se preselimo drugam.

V nebo vpijoč primer je investicija Joca Pečečnika v Plečnikov stadion, pri kateri več deset milijonov evrov investitorjevega denarja že leta leži zaman in se stvari ne premaknejo nikamor. Dela se škoda investitorju, podjetjem in ljudem, ki bi lahko imeli delo, pa tudi državni proračun ostaja brez dodatnih prilivov in ne nazadnje delamo škodo tudi sebi in našim zanamcem, ker jim uničujemo arhitekturno kulturno dediščino. Kakšen signal pa s tem pošiljamo vsem prihodnjim investitorjem doma in v tujini glede poslovnega okolja v Sloveniji, je vsem jasno, samo odgovornim, ki bi morali ukrepati, žal ne.

Kar je na trgu avtomobilov Tesla, je na trgu plovil Quadrofoil. Iščete kakšne ideje tudi pri njih?
Vsekakor oboji prisegamo na zeleno tehnologijo, predvsem v smislu zavedanja, da smo si okolje oziroma planet Zemlja sposodili in dobili v upravljanje od naših otrok in njihovih zanamcev, ki smo jim odgovorni, da jim zapustimo dediščino v obliki ohranjenega okolja, s katero jim bomo dali možnost, da tudi oni živijo in ustvarjajo v zdravem okolju. Verjamemo, da je električna energija tista, ki bo premikala svet v prihodnjih desetletjih ali celo stoletjih. Kot kaže zdaj, bodo v bližnji prihodnosti na cesti kraljevali avtomobili Tesla, na vodi pa plovila Quadrofoil.

Konkurenca bo slej ko prej poskušala imitirati Quadrofoil. Bi lahko zaščitili vaš izum?
Tega se zavedamo, zato smo globalno zaščitili blagovno znamko, model in patentirali tudi našo unikatno rešitev upravljanja plovila s podvodnimi krili, s katero smo rešili pravzaprav več kot 100 let znan problem, ki smo ga rešili prvi na svetu, ker nismo vedeli, da je po mnenju mnogih strokovnjakov nerešljiv. Vendar prava rešitev pred posnemovalci je v tem, da smo z razvojem vedno korak ali dva pred konkurenco, in to ne samo pri razvoju izdelkov, ampak tudi pri razvoju tehnoloških proizvodnih procesov, s čimer si lahko zagotovimo tudi globalno konkurenčno prednost.

Kakšna je zgodba ljudi, ki ste zbrani pri Quadrofoilu? Kje ste bili prej v službi, kako ste spoznali zdajšnje sodelavce? Je bila že na začetku ideja ta, da boste zasnovali plovilo prihodnosti?
Ideja se je porodila kot odgovor na krizo v navtični industriji, zadali smo si cilj, da naredimo plovilo, ki bo cenovno dostopno, ki bo energetsko učinkovito in s tem povezano poceni za uporabo ter ki bo na koncu še izstopalo s svojo obliko. Ocenjujemo, da nam je vse to več kot uspelo s plovilom Quadrofoil. Ekipa Quadrofoil je zgodba o ljudeh, ki verjamejo in so verjeli v svoje sposobnosti, ki znajo motivirati drug drugega tudi v težkih časih v interesu, kako narediti nekaj, za kar večina okoli tebe misli ali trdi, da je nemogoče, ne glede na porabljen čas in potrebno vloženo delo. Obenem pa je prednost naše ekipe, da nam je uspelo združiti komplementarna znanja različnih področij, s katerimi je bilo mogoče rešiti kompleksne probleme pri nastanku plovila ter poiskali tudi podjetja, ki so v našem izdelku videla tudi svojo priložnost razvoja. Vsakemu posebej in vsem skupaj gre zahvala, da nam je uspelo - brez vseh njih ne bi bilo Quadrofoila.

Kakšni so po vašem mnenju pogoji za uspešno Slovenijo?
Zadnji čas je, da vodstvo te države začne uvajati znotraj svojih služb in uradov pravila poslovanja po principih vitkega podjetja oziroma v tem primeru vitke države, kot moramo to početi podjetja. Treba je iskati rešitve za probleme ljudi in podjetij, ki bodo delovale, če ne bodo, pa je treba ubrati drugo inovativno pot in poiskati drugačno rešitev, morda celo za drug problem.

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
3dc
# 15.12.2014 ob 07:56
Mislim, da ga ni Slovenca ki mu ne bi bilo že zdavnaj jasno, da moraš za kredit pri naši banki imet primerno strankarsko izkaznico, politično pozicijo v družbi, mrežne povezave med borci za nacionalne interese in seveda pravi priimek (recimo Kučan, Janša, Tovšak, Kordež, Šrot, Bavčar).
Ko izpolniš te osnovne pogoje dobiš nepovratni kredit brez hipoteke. V določenih primerih ti dajo zastojn kar cel Mercator ali pa Laško. Pač kar ti srce poželi. Če te ulovijo greš sedet za par mesecev v toplice in potem te izpustijo zaradi procesnih napak.

Trojne hipoteke in izredno dragi krediti so rezervirani samo za navadne smrtnike. Zaradi tega razloga se resen in podjeten Slovenec lepo izseli iz te banana države. Pravijo da se jih je izselilo najmanj 10.000, vendar jaz sumim, da je ta številka bistveno večja.
svobodan
# 15.12.2014 ob 07:02
...prepričalo bo avstrijske...
prim00z
# 15.12.2014 ob 07:01
Noro! Bravo
Binder Dandet
# 15.12.2014 ob 07:09
Škoda za video. Raje bi videl performanse tega vozila kot dva manekena na romantični vožnji.

Sicer pa ena slabost zame, ki jo vidim, je prostor. To plovilo ni namenjeno, da greš na dnevni izlet, si poiščeš zaliv in uživaš sredi zaliva na plovilu.

In ravno zaradi tega bi bilo toliko pomembneje, da bi pokazali v smislu performans kaj izjemnega. Ker samo to, da je na štrom in da zanimivo zgleda, po moje ne bo dosti ljudi prepričalo. Kaj lahko s plovilom počnem? (jet ski bolj adrenalinsko deluje kot vožnja na videu)
frozen pingvin 2
# 15.12.2014 ob 08:14
država zmeče miljarde v nekaj bank...in le te še zmeraj ne podprejo gospodarstva....WTF?!?!! likvidirat te banke takoj!!!
sportivko
# 15.12.2014 ob 07:21
"Plovilo Quadrofoil prepričalo vse, samo slovenskih bančnikov ne"

Na "prvo žogo" lahko rečem - PRIČAKOVANO!
V Sloveniji je itak treba zatreti, oblatiti, potrositi z gnojem vse kar izstopa. Kar je inovativno in kar v globalu pomeni uspeh, napredek. Še veliko je idej, ki bodo realizirane, vsem pa priporočam eno: spi***** v tujino!
Unssen
# 15.12.2014 ob 08:07
Zanimivo ... denarja za takšne projekte ni, bil je pa denar za izčrpavanja na NLB, na podlagi katerega je prejšnji teden predsednik uprave NLB Medja ovadil 28 nekdanjih in aktualnih sodelavcev, ki so malone z vrečami zase nosili denar iz banke.
3dc
# 15.12.2014 ob 08:35
Če podjetnik išče nekoga, ki bi "želel deliti usodo" z njim, potem ne išče banke, ampak vlagatelje, ki od svojih kapitalskih vložkov v rizično podjetje seveda pričakujejo, na primer preko (večinskega) lastništva v podjetju, bistveno višje donose svojih vložkov, kot so obresti za bančna posojila.

Mi tega podjetniško-vlagateljskega okolja sploh nimamo. Imamo samo sistemske pijavke, ki na ta račun sesajo davkoplačevslki denar ( razne agencije za "istraživanje rude i gubljenje vremena" ). Ostane torej samo banka, ki pa seveda tala denar po čisto drugačnih kriterijih kot bi jih morala. V tujini ima vsaka resna banka svoj sklad za rizične podjetniške projekte. Banka torej investira denar strank, ki so se odločile, da manjši del svojega premoženja investirajo v take projekte. Ker gre za kontrolirano investiranje na osnovi strogih kriterijov posla, torej ne hipoteke, je izguba praktično nemogoča.
pozitivc
# 15.12.2014 ob 07:07
sAmo to je pa res hudo!

no sej če bodo prepričal avstrijske investitorje, bodo lahko tud naše delavce zaposloval. To bi blo super
Zgodovinar_666
# 15.12.2014 ob 07:48
Iz države v kateri o vsem odloča javni sektor, ki drugega kot nabijanja davkov in zajebavanja podjetnikov v glavo ne pozna, bodo počasi odšli vsi, ki imajo dobre poslovne ideje. Ker pa jim država komplicira še pri odhodu iz države, je 99%, da se sem ne bodo nikoli več vrnili. Me prav zanima kako bo potem javni sektor živel samega sebe in 600.000 upokojencev.
Knight Kant
# 15.12.2014 ob 08:24
Na žalost slovenske banke v večini primerov ne želijo deliti usode poslovnih subjektov na trgu v dobrem in slabem, saj morajo biti njihove terjatve več kot stoodstotno zavarovane, kar pa je v Sloveniji že skoraj nemogoče, saj večina podjetij nima dovolj akumulacije oziroma nepremičnin.
----------------

Ne vem, ali res česa ne razumem, ampak banke morajo zahtevati "več kot stoodstotno zavarovanja". V nasprotnem primeru jih moramo zaradi nasedlih rizičnih naložb državljani kar naprej dokapitalizirati.

Če podjetnik išče nekoga, ki bi "želel deliti usodo" z njim, potem ne išče banke, ampak vlagatelje, ki od svojih kapitalskih vložkov v rizično podjetje seveda pričakujejo, na primer preko (večinskega) lastništva v podjetju, bistveno višje donose svojih vložkov, kot so obresti za bančna posojila.
valiant
# 15.12.2014 ob 09:34
Odličen proizvod, držim pesti da jim uspe.

Kar se tiče bančnega lobija - ne morejo kreditirati tudi če bi hoteli, ker so si ves denar od številnih dokapitalizacij že razdelili med sabo. Nagrade, regresi, 13, 14 plača in tako naprej.

Kako je potem Pahor, ki je prevzel osebno odgovornost, izterjal 1 mio nagrade od Kramarja, ki jo je dobil, ker je NLB pahnil v še bolj rdeče številke?
mr.cook
# 15.12.2014 ob 07:07
Hudo dobro . . .
KPRAA
# 15.12.2014 ob 09:43
Slovenske bančnike pritegnejo samo tajkunski krediti.
Celt
# 15.12.2014 ob 08:35
Napovedujem da se bo podjetje v roku 2-3 let preselilo v tujino...
igor-za
# 15.12.2014 ob 07:46
Odlično.
Škoda, da naše domače institucije (banke, skladi tveganega kapitala, ministrstva) nimajo toliko poguma, znanja in prilagodljivosti, da podprejo takšen projekt.
Veliko laže podprejo svojo stranko ali pa prijatelja istih barv. Veliko več se govori o zaščiti človekovih pravic kakšnega pokvarjenega politika.
Zaradi tega pa trpi ekonomija in navadni človek, ki plačuje, ne samo kraje, neumnosti, pač pa tudi zamujene priložnosti.
Knight Kant
# 15.12.2014 ob 09:34
3dc --- 15.12.2014 ob 08:35
Mi tega podjetniško-vlagateljskega okolja sploh nimamo. Imamo samo sistemske pijavke, ki na ta račun sesajo davkoplačevslki denar (razne agencije za "istraživanje rude i gubljenje vremena" ).
--------------

Podjetje, ki bo morda tale "space-shuttle" spravilo na trg, bo tako ali drugače moralo delovati v mednarodnem okolju, zato lahko v mednarodnem okolju išče tudi finančno pokritje. S stališča podjetnika torej tu ne vidim nobene težave, še posebej ne, odkar smo vključeno v EU in dokler vsak trafikant za svoje igračke (gadgets) lahko poišče množično financiranje (crowdfunding) preko globalnih platform.

Če pa želiš povedati, da je v našem nacionalnem interesu, da znamo "naše ideje" podpreti za lastnim kapitalom, imaš seveda prav. Žal so nas glede tega že povozili lobisti tujega kapitala, ki so s pomočjo naših partijskih spin-mojstrov uspešno diskreditali pojem nacionalnega interesa in nas s partijskimi parolami prepričali, da je treba "vse prodat tujcem za 1 evro".

Je pa to naš problem in ne problem naših podjetnikov. Če so res podjetni, bodo našli svojo pot.
Tru3BadAssMOFO
# 15.12.2014 ob 09:35
Ne sprasujte se vec, ostati v sloveniji je bila napaka, ki jo bo vase podjetje se drago placalo!
Galaxy
# 15.12.2014 ob 16:19
pozitivc

@MiD

Zakaj jim ne privoščiš, da jim uspe?


Ker kot tipičen slovencelj pač mora privoščit propad, da se ob tem potem naslaja kako prav je imel.

Ekipa Quadrofoil je zgodba o ljudeh, ki verjamejo in so verjeli v svoje sposobnosti, ki znajo motivirati drug drugega tudi v težkih časih v interesu, kako narediti nekaj, za kar večina okoli tebe misli ali trdi, da je nemogoče, ne glede na porabljen čas in potrebno vloženo delo.

In tole naj si na steno nabije marsikateri direktor in menedžer ter po pisarnah javne uprave in po bankah, ker dokazujejo da nimajo blage veze o investicijah.
Miran45
# 15.12.2014 ob 11:22
Bravo, lepo, zanimivo in še kaj bi se lahko reklo v superlativu. Sam sem sicer doma iz Slov. Bistrice in pozdravljam kakršno koli podjetništvo.
Sedaj pa nekaj pomanjkljivosti tega projekta-plovila kvadrofila. Plovilo je precej (mogoče celo preveč) FUTURISTIČNO. Trg se pa na preveč futuristične produkte ne odziva z velikim navdušenjem. Pri nas v podjetništvu, nam manjka predvsem TRŽNE RAZISKAVE preden se lotimo kakega projekta. Tržne raziskave in njihov rezultat bi pa moralo biti osnova vsakega novega projekta. Japonci ne poznajo zadetek v polno, ali po naše "prava ideja". Japonci za raziskovanje trga uporabljajo čisto navadne metode, to pomeni da na ulicah sprašujejo ljudi o njihovih okusih in potrebah in pripravljenosti plačat določno vsoto denarja za to. Šele na osnovi teh pridobljenih podatkov se nato dela analiza in smiselnost vlaganja denarja v konkreten razvoj projekta. Se še spomnite tiste rolke ki se z gibanjem levo-desno, sila prenašala na vrtilni moment in na kolesa (od firme Unior) ? Zadeva je bila res zanimiva, ampak trg je v veliki meri ni sprejel. Trg se na novitete odziva-navaja vedno po kapljicah (vsaj kar se dizajna tiče). Se pa hitro navduši za tehnološke rešitve, vendar v že uveljavljenem dizajnu. To Nemci v avtomobilski industriji točno vedo.
čezplotnik
# 15.12.2014 ob 10:40
Ideja je zanimiva, zares upam, da jim uspe!

Tehnologija sama sicer sploh ni ekstravagantna, kot se to trudi pokazati g. Rožman, toda ne zamerimo mu, vse to je del reklamne kampanje. Celoten mehanizem delovanja je povsem jasen iz spodnje slike.



Plovilo torej podobno kot letala izkorišča dinamični vzgon, silo, ki nastane zaradi gibanje telesa skozi tekočino. Pri tem je za enako silo vzgona v vodi potrebna precej manjša hitrost kot v zraku. Razlog za to je gostota vode, ki je ~800x večja kot gostota zraka pri tleh.
Skozi tekočino gibljejo hidrodinamično zasnovana krila s precej veliko površino.

Smerno krmilo je klasično in je podobno zadnjemu smernemu krmilu letala, hkrati pa učinkuje kot stabilizator. Dodatni stabilizator so še vertikalni podaljški "kril". Posebna funkcija teh je še dodaten vzgon pri nagibu vozila, do katerega pride pri zavijanju.

Se pa strinjam, da mora biti vozilo nujno elektronsko nadzorovano. Prevelik odklon smernega krmila pri preveliki hitrosti bi namreč povzročil prevelik nagib vozila in posledično bi se prevernilo.

Samo kot primer - rešitev s podvodnimi krili so pogosto uporabili surfači
...kajtarji
...nekateri pa so tako predelali tudi katamarane
...celo podobna kolesa obstajajo
Banban
# 15.12.2014 ob 09:37
MiD, nergaš. Čeprav so tvoji komentarji dokaj utemeljeni, vseeno, nergaš. Če zadevo banaliziramo, in potegnemo primerjavo z nujo tega časa mobilnim telefonom, lahko rečemo da iPhone ni pokazal nič novega, je pa obstoječ hardwear osmislil in odlično izkoristil.

Tole plovilce se mi zdi uporabno za rent a boat v Zrčah, na Bledu, Bohinju Frajerišenje gor pa dol. Po videnem se j tem ne bi odpravil okrog Raba iskat "svoj" zalivček.

Je pa možno, da s pridobljenimi patenti in znanjem, ob nekem zmernem investitorju fantje razvijejo še bol športno turistična/uporabna počitniška plovila. S prostorom za 4 potapljače, ali 5 ljudi....
sportivko
# 15.12.2014 ob 09:27
@Knight Kant

Najprej se naj pomete s tistimi, ki so dobil nepovratne kredite na "lepe oči", ne pa za gospodarstveniki ki se želijo dokazat na trgu!
pozitivc
# 15.12.2014 ob 09:18
@MiD

Zakaj jim ne privoščiš, da jim uspe?

Drugače pa..,predlagam, da se usmerjo na Norveški trg, k so mahnjeni na elektrifikacijo transporta, poleg tega pa je to plovilo najbolj primerno za njihove fjorde, pa še denar majo. Pa Kanada bi bla tud zanimiv trg.
vxxxx
# 15.12.2014 ob 08:51
MiD
# 15.12.2014 ob 07:56
Prijavi neprimerno vsebino
Projekt tudi ni tako zanimiv, kot bi sklepali na prvi pogled. Plovilo je primerno izključno za mirne vode, ker je motor očitno preslaboten. Ni primerno niti za zabavo (premalo adrenalinsko), niti za uporabo (ribolov?) ob tem pa moraš nanj seveda sesti v kopalkah. Sicer pa ideja ni povsem izvirna. Celo pri nas lahko vsako poletno sezono vidimo italijanski potniški gliser (vozi na relaciji Trst - Poreč), ki po morju drsi na štirih "krilih".
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prvo , plovilo ti garantiram, da pri polni hitrost in zavoju TI sigurno ne ostaneš v njemu !
Drugo, za plovilo ne rabiš kopalk, ker ploveš nad vodo in razumem. kako si prišel do zaključka, da potrebuješ kopalke !
Tretje,moč motorja je omejena iz razloga, da uporabnika pri ekstremnih manevrih ne poškoduje !
Četrto, italijanski potniški gliser ne drsi na vodi po štirih krilih !
Vem pa, da ob nakupu, predhodnem tečaju in podpisu pogodbe, v kateri na lastno željo prevzameš odgovornost za uporabo plovila, ti umaknejo vse blokade na plovilu !
binbon
# 15.12.2014 ob 08:15
naše blesave banke znajo samo dajat kredite ala bavčar in šrot..... dajmo jih čimprej prodat, ker mi gre na bruhanje ko berem o njih.
MatjazP
# 15.12.2014 ob 17:20
Tole mi je kul
makoshark
# 15.12.2014 ob 12:35
@vxxxx

Bom samega sebe še enkrat citiral: Ne bi rad bil tečen, ampak ali je še koga zmotilo, da čoln glisira odločno preblizu obale, kar ni dovoljeno. Že tako je preveč norcev, ki ogrožajo plavalce ...

Skratka, sem poudaril, kaj me moti. In tudi poudaril, da ne bi rad bil tečen. Meni se sicer zdi plovilo izjemno super in predvsem nobenega svinjanja.

Moj ugovor gre samo reklami, ničemur drugemu. Slab zgled za vse norce, ki glisirajo ob obali ali v zaliv s kopalci. Mene pa to osebno zadeva, ker uživam v plavanju. Plavam ob obali, pa vseeno kakšni norci na vsake kvatre glisirajo mimo. In se počutim ogroženega.
Binder Dandet
# 15.12.2014 ob 12:14
@pozitivc:
"In menim, da 15000 eur za osnovno različici tud ni tolk, da si ga en normalen smrtnik (ki ima službo) ne bi mogel privoščiti, če ga take stvari veselijo"

Ravno v tem jaz vidim problem. Za 15.000 si lahko sestaviš nekaj iz enega od teh plovil in enega od teh motorjev. Torej, dobiš 5m plovilo s 30-40 KM. Lahko smučaš na vodi. Lahko glisiraš do 25 vozlov na uro, potovalna okoli 20vozlov. Če sta dva, se lahko na takem plovilu sončiš, streho imaš. Imaš prostor za hladilno torbo itd. Plovilo je tudi primerno za prevoz do 6 ljudi. Je pa res dosti več kot 1€/h strošek (prej 10€/h). Ampak vozilo je kompletnejše. To je bila moja poanta iz prvega posta. Za 22.000 pa dobiš že kar mrcino. Tale quadrofoil bi, verjamem, tudi mene navdušil, če bi imel možnost testne vožnje. Ampak uporaben pa ni preveč v takšni obliki kot je zdaj. Če se pa želiš samo malo drajsat gor in dol po obali, pa dobiš za tretjino manj denarja 1000 kubični yamahin jet ski, ki ima preko 100KM. S tem spet lahko smučaš.
K_ris
# 15.12.2014 ob 11:59
@vxxxx

Ko snemajo reklamo za Ferrari, ga 300 km/h peljejo po dirkališču, ne pa po odprti avtocesti.
K_ris
# 15.12.2014 ob 11:58
@vxxxx

Moti ga, da quadrofoil oglašujejo s prepovedanim načinom vožnje in da so očitno že pri snemanju reklame kršili predpise.
K_ris
# 15.12.2014 ob 11:49
@vxxxx

Plovilo lahko pripluje do obale. Je pa prepovedano glisiranje 250 metrov od obale.
makoshark
# 15.12.2014 ob 11:08
Ne bi rad bil tečen, ampak ali je še koga zmotilo, da čoln glisira odločno preblizu obale, kar ni dovoljeno. Že tako je preveč norcev, ki ogrožajo plavalce ...
alex_l
# 15.12.2014 ob 10:14
Ok, lepo plovilo, ampak dajmo bit malo realni.
Plovilo z enim polnjenjem naredi 100 km , doseže hitrost do 40 km/h, baterija zdrži do eno uro... vse v idealnih pogojih. Nekaj ne štima.

Motor moči 5 konjev, da se tole dvigne(mogoče res v idealnih pogojih, če sta gor 2 zelo suha).

Idealni pogoji so zelo redki, koliko km plovilo naredi v recimo vetru 10 vozlov in zmernem čopu? Pri kakšni teži voznikov se vozilo v takih razmerah še dvigne? Kaj če pride tramontana in zaloti neizkušenega manekena na vodi. Koliko časa v takem primeru zdrži baterija? Kako se obnaša plovilo v takih razmerah (varnost)?

Res nočem kritizirat in vse povprek pljuvat po inovatorjih, kot je to navada na forumih, vendar na tole bo treba namontirat (pri današnjih kapacitetah baterij) nek motor z notranjim izgorevanjem... S tem odpade ekološki vidik, ki je ključen za promocijo.

Glede kreditov bank pa mislim, da je prav, da so banke previdne. Ravno zaradi njihove neprevidnosti smo tam, kjer smo... Razen če gre za banke, ki jim kasneje mi ne bomo rabli dokapitalizirati, v tem primeru podpiram!

Pa še enkrat, brez zamere, lepo plovilo, ampak s 5 konji je to bolj za pozirati v bonaci.
MiD
# 15.12.2014 ob 09:59
Morda res nergam. Poanta je v tem, da se jaz ne zgražam nad našimi bankami. Izdelek je pa ne glede na omejeno uporabnost zelo dober in predvsem oblikovno izzivalen. Nedvomno je tudi tržno perspektiven. Zanesljivo je v osnovi uporaben tudi za bolj uporabne "nadgradnje", kar ne nazadnje dokazujejo tudi podobna plovila, ki so že v serijski proizvodnji. Upam, da bodo uspeli tudi brez naših bank pridobiti soinvestitorja in bodo ostali doma!
wisan
# 15.12.2014 ob 09:35
"Med vrsticami so nam banke dale vedeti, da sami nimajo znanja in izkušenj, da bi lahko tržno in poslovno ocenili tako unikaten in napreden projekt, kot je naše plovilo Quadrofoil.[/b"]

To je še super! Ker običajno bančniki najboljše vejo ali se kaj bo prodajalo ali ne !?
mlamat
# 15.12.2014 ob 08:51
Še vedno ne razumem, zakaj strat-upe, ki se na trgu še niso preizkusili, objavljate pod rubriko "Uspešna Slovenija".

Kako lahko direktor reče, da bodo omejeno serijo kmalu razprodali, če na njihovi spletni strani piše, da je na voljo še 92 od 100 plovil? In to kljub temu, da so idejo objavili v Wired, SlashGear, Huffington Post, Bild.de?

Podjetje ima po podatkih na bizi.si trenutno 2 zaposlena in 34.000€ prihodkov, do leta 2017 pa naj bi zaposlili 200 ljudi?
tom-znidarcic
# 15.12.2014 ob 08:37
Predno nekateri začnete pisat neumnosti, se dajte zavedat, da je prednost tega plovila v krilih, ki so unikatna. Nadgradnja trupa na takih krilih, pa je odvisna od želja, potreb in denarja. Sicer pa, z moje strani čestitke avtorjem.
miss_theory
# 15.12.2014 ob 17:32
Razvijalcem najprej čestitam.

Zdaj pa najpomembnejše vprašanje - kdo od vas navdušencev bi si tako plovilo kupil? Ideje je treba tudi prodati in šele pri tem se vidi koliko so uspešne in nasploh oh in ah.
PRPA
# 15.12.2014 ob 17:26
Lepo. Projekt za optimizem in spodbudo med članki MMC za uspešno Slovenijo. Pozdravljam.

Glede članka pa tako, tako. Projekt Quadrofoil je v celoti plod ekipe slovenskih strokovnjakov, ki jo kot avtor ideje in soustvarjalec plovila vodi Simon Pivec, direktor R & D v družbi Quadrofoil. Pohvale za to. Tudi zgleda dobro. Pa vožnja nad vodo, tiho, na elektriko. Celo poceni kot trdi direktor.

Vse lepo in prav. Pot iz garaže (laboratorija), industrijske proizvodnje (robotizirane za masovne potrebe) in svetovnega trga pa je trda in zahtevna. Že Binder je nekje na začetku omenil Jet Ski. Je močna, uveljavljena,.. konkurenca. Konkurenca v vseh pogledih. Meni bi celo bolj ustrezal (še bolje, če bi bil na elektromotor,..). So tudi taki za 4 ljudi,.. Za jet ski je že 30 let raziskav,,.. za njim je stal Kawasaki... Po majhnem premisleku je tako naslov: "Plovilo Quadrofoil prepričalo vse, samo slovenskih bančnikov ne" lahko zavajajoč, pristranski. Projekt očitno ni tako prepričljiv, da bi šli na vrat na nos v investicijo in boj s konkurenco. Verjetno pa je nek obseg možnosti, ki bi jih bilo smiselno podpreti. Je pa navtika zahtevno področje, kjer veljajo stroga pravila, ki jih v Slovenski Bistrici morda podcenjujejo. Že to me čudi, da inovacija ne prihaja iz krajev ob morju, jezeru,.. Prisotnost Impola (aluminija iz Kidričevega) je dalo idejo, rezultate, inovacijo,.. od tu naprej pa je še težje.

V članku iz maja 2012 (enavtika) sem prebral: Po obliki in namenu je Quadrofoilu najbolj podoben klasični bencinski vodni skuter, ki je hrupen, porabi ogromno goriva, povzroča valove in je drag za vzdrževanje. Tako se zanj odloča vedno manj kupcev, saj imajo v mnogih deželah celo omejeno plovno območje.

Vodni skuter (za Jet Ski smo že našli celo prevod v slovenski jezik) ima omejeno plovno območje,.. Quadrofoil ima omejene celo valove (0,5 m),.. ozek priobalni pas,.. verjetno pa tudi vzdrževanje ni poceni. Problemi z varnostjo, ki so za navtiko zelo občutljivo področje, so še bolj delikatni,.. Tako, da je potrebna kar trezna presoja do kam lahko seže proizvodnja.
Če bi bil projekt razvoja in osvajanja izdelka narejen do konca, bi imeli tudi več odgovorov z raziskav tržišča. Ciljni kupci so kar omejeni (ni ravno produkt široke potrošnje).
Razumem želje direktorja. Realnost pa je taka, da bodo še nekaj časa prisiljeni v "organsko rast" (kar je tudi dobro). Naročila 100 kosov niso ne vem kakšna količina... Ni ravno skuter, moped z univerzalno uporabo. Vsekakor pa želim, da dobijo kar največ naročil, da razširijo proizvodnjo, zaposlijo čim več delavcev, robotov,..osvojijo trg, da se uveljavijo z znamko vodnih kril povsod po svetu. Slovenska znamka.
Realno bi dal izdelek v vsako letovišče ob vodi (namesto ali ob bok čolnom na nožni pogon). Za zabavo (in še ta ima omejitve). Ne vem pa kakšna je tudi konkurenca med čolnarji, ki uporabljajo vodna krila. Zasledil sem celo, da so oglaševali Quadrofoil kot popolnoma slovenski izdelek, med komentarji pa prebral, da je tistega na sliki izdelal Renaut.
MatjazP
# 15.12.2014 ob 16:17
Na nalepki piše 5,5 kW, 10kWh aku, 40km/h top speed.

10kWh/5,5kW * 40 km/h = 72km.

Ne da bi bil direktor ali konstruktor, iz fotografije prospekta, vem, da to plovilo pri najvišji hitrosti pride kvečjemu 72km daleč.

Visoko zmogljive li-po baterije so 200€/kWh, cena pa bo šla zdaj krepko dol (Tesla dela tovarne poceni baterij).

Ne vem, kaj bi si mislil, če Elon Musk ne bi natančno vedel, koliko kilometrov se da prevoziti z njihovim Roadsterjem.

Samo tako na hitro za primerjavo 'revolucionarne' tehnologije.

Sicer pa - podpiram podjetništvo, naj prinese vsaj nekaj denarja.
vxxxx
# 15.12.2014 ob 15:27
@ K_ris

Mehanik v avto hiši Real ve več o avtomobilih, kot direktor te firme !
A se strinjaš ?
vxxxx
# 15.12.2014 ob 15:23
K_ris
# 15.12.2014 ob 15:13
Prijavi neprimerno vsebino
@vxxxx

Glej direktor pa glavni konstruktor, sta dva različna pojma !

Torej po tvoje direktor podjetja ne pozna lastnosti lastnega izdelka? Slab direktor ali je to običajno?
------------------------------------------------------------
Če delaš v kakšnem podjetju, potem so ti te zadeve razumljive !
Običajno pa glavni konstruktor več ve o izdelku kot direktor !
Ko v naše podjetje pridejo tujci, potem mene direktor pošlje da se z njimi ukvarjam in to ne iz razloga, ker bi on bil zaseden - razumeš !
vxxxx
# 15.12.2014 ob 15:09
K_ris
# 15.12.2014 ob 14:59
Prijavi neprimerno vsebino
@vxxxx

Kar je v ceni to dobiš ( 100km ) !

To ne gre skupaj s tem, kar je v intervjuju povedal direktor te firme ...

Ga citiram:
Baterija pri optimalni uporabi plovila vzdrži več kot eno uro vožnje
--------------------------------------------------------------------------------------------
Glej direktor pa glavni konstruktor, sta dva različna pojma !
vxxxx
# 15.12.2014 ob 14:46
Binder Dandet
# 15.12.2014 ob 14:29
Prijavi neprimerno vsebino
@vxxxx:
"Ne razumem, zakaj se nekateri trudite da plovilu ki je namenjeno užitkom v vožnji, želite delat primerjavo z ribiško ladjo,tovorno ladjo pa trajektom !"

Jaz sem delal primerjavo s 5m gliserčkom in jet ski. Očitno si pomešal, kaj kdo piše.
-----------------------------------------------------------------------------------
Delat primerjavo Quadrofoil z gliserjem, se ne da, ker to sta dve različni kategoriji !
Enalo kokr da bi primerju gliser z jahto Abramoviča.
Z jetski-jem pa se da primerjat.
Prvo, Quadrofoil ne tehta niti približno 300kg kot jetski !
Drugo, elektrika je mnogo cenejša kot bencin !
Tretje, servisev ne potrebuješ na Quadrofoil-u, medtem ko jih na jetski delaš konstantno !
Četrto, pumpe na jetski so zelo drage !
Peto, na vodi te ne premetava tako kot na jetski-ju !
Šesto, po končani vožnji prideš suh !
Sedmo, Quadrofoil spreminja smer hitreje kot jetski !
Osmo, lahko se voziš po jezerih, jetski ne more !
.....itd , če te še kaj zanima !
vxxxx
# 15.12.2014 ob 14:26
K_ris
# 15.12.2014 ob 13:57
Prijavi neprimerno vsebino
@vxxxx

A pa ta podatek o 100 km res drži?

V intervjuju namreč najdem sledečo informacijo:
Baterija pri optimalni uporabi plovila vzdrži več kot eno uro vožnje, napolnimo pa jo lahko v dveh urah.

Vem, da je podatek o dosegu 100 km zapisan tudi an njihovi spletni strani, se mi zdi pa čudno, da tako zelo odstopa od informacije, ki jo v intervjuju podal direktor družbe.
----------------------------------------------------------------------------------
Poglej, meni je g. Simon Pivec povedal, da z enim polnjenjem plovilo naredi 100km pri polni hitrosti . Imaš pa tudi pri njih na izbiro kakšne baterije želiš.
Dobil sem informacijo da bodo dobili izredno lahke in močne baterije ki jih izdelujejo za vojsko .
vxxxx
# 15.12.2014 ob 12:34
@ Binder Dandet

Poanta je tudi v tem, da se z jet ski-jem ne moreš peljati po jezerih in tudi po novem zakonu v nekaterih državah zaradi onesnaževanja !
Takih zakonov bo po državah če dalje več !
K_ris
# 15.12.2014 ob 12:29
@BD

Meni se zdi prednost že to, da med vožnjo slišiš in vohaš le morje, ne pa motorja in bencina.
K_ris
# 15.12.2014 ob 12:23
@vxxxx

Zato pa sem ti napisal po ODPRTI avtocesti. Ja, cesto lahko zapreš za promet in potem omejitev ne velja več. Če so pri Quadrofoilu zaprli morje in obalo, potem tudi z njihovo reklamo ni nič narobe.

Sicer pa se nisem jaz pritoževal, ampak sem ti le pojasnil, zakaj se pritožuje makoshark. In argument za pritoževanje ima. Ali je pritoževanje res potrebno, pa je drugo vprašanje.
Kazalo