Facebook postaja vsakdan za vse več ljudi. Foto: Reuters
Facebook postaja vsakdan za vse več ljudi. Foto: Reuters


Digitalno družbeno omrežje Facebook pripravlja eno največjih sprememb v svojem načinu posredovanja informacij, poroča britanski medij Independent. Pretreslo bo sistem, ki ureja, kaj ljudje v svojem računu vidijo; in sicer tako, da bodo vsebine zanje bolj smiselne in "pomenljive".
Prvi mož Facebooka Mark Zuckerberg je sporočil, da bodo uporabniki po novem prejemali več objav ljudi, tistih, za katere jim je mar. Tistih, s katerimi želijo komunicirati.
Manj bo objav blagovnih znamk, podjetij, raznih strani in medijskih podjetij. Nadalje se bo znižala količina videov, ki so po oceni družbe "pasivni".
Poteza ne bo prizadela oglaševalcev, saj se bodo njihove reklame prikazovale tako kot zdaj. "Škodo" pa bodo poslovni subjekti, ki prek Facebooka iščejo občinstvo brez odpiranja denarnice.
Ljudje razkrivajo manj o sebi?
Independent ob tem špekulira, da je poteza morda boj proti večletnemu trendu, ki je Facebooku zelo neljub. Ljudje se namreč veliko odzivajo na vsebine drugih, vse manj pa naj bi objavljali o sebi. Osebni podatki pa so ključni element Facebookovega poslovnega modela, saj na njih temelji učinkovitejše oglaševanje.
Zuckerberg je zatrdil, da bodo novitete prinesle več pozitivnosti. Raziskave so namreč pokazale, da interakcija z dragimi prek digitalnih družbenih omrežij poveča občutek povezanosti, zmanjša osamljenost; v sorazmerje postavlja tudi z dolgoročno srečo in zdravje, je sporočil.
Četrtina sveta na Facebooku
Po poročanju britanskega medija trg napovedi ni sprejel pozitivno, saj so se Facebookove delnice pocenile za slabih pet odstotkov, pri čemer se je Zuckerbergova kapitalizacija znižala za 2,7 milijarde evrov (v lasti ima 17 odstotkov delnic Facebooka). A premik je vsaj za zdaj kratkoročen, medtem ko so se delnice družbe na letni ravni podražile za kar 40 odstotkov.
Facebook je lani poleti sporočil, da ima dve milijardi aktivnih uporabnikov, kar je četrtina svetovnega prebivalstva.