Znanost in tehnologija

Poudarki

• Kamnine z nekdanjega morskega dna, polnega termalnih vrelcev
  • Morda, morda je nekaj podobnega potekalo na Marsu, Veneri
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 61 glasov Ocenite to novico!
Hematit, Nuvvuagittuq
Cevčice iz hematita, ki so jih našli v kremenu na ostankih prastarega podvodnega toplega vrelca. To so - če verjamemo avtorjem raziskave - ostanki naših najstarejših znanih prednikov. Cevčice so velike približno za desetino debeline človeškega lasu. Foto: Matthew Dodd, UCL
       Odkritje kaže, da se je življenje na Zemlji porodilo takrat, ko sta se z vodo na površju ponašala tako Mars kot Zemlja. Ob tem se odpirajo vznemirljiva vprašanja o možnosti nezemeljskega življenja. Sami pričakujemo, da se bodo prej ali slej našle podobne sledi tudi na Marsu. In če jih ne bomo našli, potem je Zemlja resnično zelo posebna in izjemna.
 Matthew Dodd, prvopodpisani avtor
Nuvvuagittuq
Ta kamen naj bi bil nekoč del morskega dna. Foto: Matthew Dodd, UCL
Nuvvuagittuq, hematit
Cevčice pod mikroskopom. Foto: Matthew Dodd - University College London
Podvodni
Podvodni topli vrelci so še danes kraj, kjer življenje lepo uspeva. Prav pri njih naj bi pred štirimi milijardami leti nastalo prvo življenje. Foto: AP
Zemlja
Je življenje na Zemlji obstajalo že pred 4,3 milijarde leti? Foto: Nasa
 UCL dvomečim v znanstveni skupnosti
Cirkon
Najstarejša znana skala na svetu, prav tako najdena v Kanadi, je tale fotografirani kos. Datiranje so izvedli z analizo prisotnosti elementa cirkona. Foto: University of Alberta
Mars, Worcester
Krater Worcester na Marsu, podoba je nastala po podatkih Esine sonde Mars Express. Skupaj z okolico je eden izmed dokazov za ogromne poplave v prazgodovini Marsa in posledično za obstoj velikih količin vode. Avtorji raziskave na UCL-ju menijo, da bi marsovski topli vrelci lahko brez težav vsebovali podobne železove bakterije. Foto: ESA/DLR/FU Berlin
Mars
Omenjeni krater v bolj povednem kontekstu. Foto: NASA MGS MOLA Science Team
Dinozavri
Prvi večcelični organizmi so se pojavili približno pred 600 milijoni let, pred 500 milijoni let so prvič zaživeli na kopnem. Dinozavri so se pojavili pred 230 milijoni let. Foto: MMC RTV SLO/J. M.

Našli fosile domnevno najstarejšega življenja na svetu. Nastalo naj bi pred 4,3 milijarde leti.

100 milijonov let oceanov dovolj za genezo?
4. marec 2017 ob 15:08

V Kanadi so našli fosilne ostanke, ki naj bi izhajali iz obdobja pred 4,28–3,77 milijarde leti. Raziskava znanstveno skupnost pušča razdeljeno, a če drži, potem gre za najstarejše znano življenje sploh. In če se je življenje pojavilo le nekje 100 milijonov let po nastanku oceanov na Zemlji, kaj to pomeni za Mars in Venero, ki sta bila takrat prav tako mokra in atmosferska?

Znanstveniki so v zelo starem kamenju na severu Kanade našli strukturice iz železovega oksida, za katere domnevajo, da so delo prastarih živih bitij. Medtem ko se v znanstveni skupnosti dvigajo glasovi, da biološki izvor ni nedvoumno dokazan, avtorji raziskave v reviji Nature zagotavljajo, da imajo za to dovolj dokazov. Če imajo prav, potem na sliki desno gledamo svoje prapraprednike. Tisto, iz česar vsi izhajamo. Svoj praizvor. In če se mednarodna raziskovalna skupina pod vodstvom University College of London (UCL) ne moti, potem se je življenje na Zemlji pojavilo zelo zgodaj, skoraj neposredno po nastanku in ohladitvi Zemlje na temperaturo, ki je omogočila obstoj oceanov. In ker je zelo verjetno, da so takšne razmere takrat vladale na sosednjih planetih, Veneri ter Marsu, potem smo takrat morda imeli žive vesoljske sosede.

Kar pol milijarde let negotovosti
V celotni zadevi je veliko negotovosti. Znanstveniki preučujejo časovno zelo oddaljeno obdobje, o katerem dokazov ni ravno na pretek, niti takratnih kamnin ne. Kriva je tektonika, pa tudi erozija. Tvarina iz tistega časa se je večinoma pregnetla, prežgala, se spremenila nazaj v magmo ali pa v kaj drugega (metamorfne kamnine).

Razmeroma nedotaknjenih ostankov je posledično malo. Zemlja je stara približno 4,5 milijarde let, a do točke 4 milijarde skorajda ni nerazdevičenih kamnin. Morda se zdi malo, a to je toliko časa, kolikor sploh obstaja življenje na kopnem (500 milijonov let). Potrjeno najstarejši znani kamen na Zemlji je star 4,02 milijarde let, najden je bil prav tako v - Kanadi.

Koliko nedoločenosti ostaja, kaže naslednje dejstvo: če sveže odkritje drži, potem je podrlo tudi omenjeni rekord. UCL ni našel le najstarejših dokazov življenja, temveč celo najstarejši znani kamen sploh.

Med plastmi kremena
To ponovno opominja na omejenost metod za določanje starosti. Znanstveniki pod vodstvom UCL-ja so dragoceno tvarino izbrskali iz pasu kamnin Nuvvuagittuq ob vzhodnem Hudsonovem zalivu, iz plasti kremena, starih med 3,770 in 4,280 milijarde let. Kar je spet kar pol milijarde let razpona!

Te kamnine naj bi bile nekoč del sistema toplih vrelcev na oceanskem dnu. Prav oceanski topli vrelci sicer veljajo za kraj, kjer je po mnenju znanstvenikov nastalo prvo pravo življenje. Raziskovalci UCL-ja so se v izjavi za javnost pohvalili, da njihovo odkritje to hipotezo potrjuje.

Več o nastanku celic je za MMC napisala biotehnologinja Mojca Jež.

Cevke iz železovega oksida

In kaj točno so našli? Znotraj kremena so našli cele kupe vlaken, cevk in drobnih rovov iz železovega oksida, natančneje, hematita (Fe2O3) oziroma neke vrste rje. Prepričani so, da so biološkega izvora. Kot piše v UCL-jevem sporočilu za javnost, so "natančno in sistematično" preverili vse druge, nebiološke možnosti nastanka cevk, med njimi spremembo temperatur in tlaka v kamnini, vendar so za vsako prišli do zaključka, da je manj verjetna.

Namesto tega so našli značilnosti, ki govorijo v prid biološkemu izvoru. Strukturice iz hematita imajo iste značilnosti kot tiste, ki jih najdemo danes, v sedanjih podvodnih toplih vrelcih. Tam še danes uspevajo bakterije, ki z oksidacijo železa brez sončne svetlobe pridobivajo energijo (t. i. litotrofne bakterije), pri čemer prav tako gradijo cevčice. Poleg tega je mednarodna raziskovalna skupina našla nekaj dodatnih dokazov za "zločinca": grafit, apatit in nekatere karbonate, torej spojine, ki jih najdemo v živih tkivih in se pogosto povezujejo ravno s fosili.

Nadalje so ugotovili, da so ti mineralizirani fosili povezani s kroglastimi strukturami, takšne fosile pa vsebujejo tudi precej mlajše kamnine.

Domnevni ostanki razkrojenih bitij
"Vlakna in cevke smo našli v centimetrskih strukturah, imenovanih konkrecije in noduli," je dejal prvopodpisani avtor Matthew Dodd z londonskega Centra za nanotehnologijo. Konkrecije so bulaste oziroma nepravilno kroglaste mase, kjer so drugi minerali zapolnili prazen prostor v sedimentni kamnini. Našli so še nekaj drugih geoloških struktur. Vse naj bi bile posledica razkrajanja tamkajšnjih organizmov, pri čemer so minerali zapolnjevali prazne prostorčke. "Pojavi so minerološko povsem enaki tistim, ki jih najdemo v mlajših kamninah, denimo na Norveškem, v ameriških Velikih jezerih in v Zahodni Avstraliji," je izjavil vodja raziskave Dominic Papineau.

"Strukture sestavljajo tisti minerali, ki navadno nastanejo v procesu putrifikacije [razkroja, op. a.] in ki so skozi zgodovino od začetka do današnjika široko dokumentirani. Dejstvo, da smo jih našli v eni najstarejših kamnin na svetu, kaže, da smo našli tudi neposreden dokaz najstarejše znane življenjske oblike na Zemlji," je nadaljeval.

Konkurenca metuzalemov
"Prestol" najstarejših najdb je sporen. Lani poleti je denimo ena raziskovalna skupina podobne ostanke našla na Grenlandiji; stari naj bi bili 3,7 milijarde let (objava v Nature). Na UCL-ju je sploh ne priznavajo in kot do zdaj najstarejšo navajajo starejšo najdbo iz Zahodne Avstralije, ki je nabrala 3,46 milijarde let. No, mednarodna Wikipedija sveže UCL-jevo delo že postavlja na prvo mesto, čeprav o tem v znanstveni skupnosti ni soglasja.

Ostaja denimo problem, da v tistem času na Zemlji - po sedanjem vedenju - ni bilo kisika v potrebnem izobilju. Kako so torej te bakterije uspevale in množično spajale železo s kisikom?

Nekaj strokovnjakov je za britanska medija BBC ter Guardian izrazilo še nekatere druge pomisleke. Po oceni Nicole McLoughlin z univerze Rhodes (Južna Afrika) so dokazi za biološki izvor kvečjemu posredni, ne pa prepričljivi, je povedala za britansko javno televizijo. Francosko strokovnjakinjo Frances Westall je zmotilo, da so strukture orientirane, medsebojno vzporedne. Mikrobi namreč ne rastejo vzporedno drug z drugim, je poudarila za Guardian. Poleg tega so precej velike v primerjavi s podobnimi današnjimi okoli podvodnih toplih vrelcev. V okolju, kjer naj bi kisika primanjkovalo, bi morale rasti precej počasneje. Sama se nagiba k mnenju, da so nastale z metamorfozo kamnin.

UCL pa odgovarja: "Zavračamo nično hipotezo, ki pravi, da so to zgolj nebiološke strukture, zgolj podobne mikrofosilom. Ne poznamo nobenega nebiološkega procesa, ki bi lahko ustvaril te mikrobom podobne strukture in ki bi obenem pojasnil vse druge tam najdene pojave."

Njihove navedbe je vseeno treba vzeti z mero previdnosti. Pomnimo lahko vihar, ki je nastal v 90. letih ob navedbah nekaterih znanstvenikov, da so na meteoritu našli ostanke zunajzemeljskega življenja. Sčasoma jih je znanstvena skupnost večinoma zavrnila, čeravno je res, da avtorji raziskave še danes vztrajajo pri svojih izsledkih.

Kaj to pomeni za genezo življenja v Osončju
Če predpostavimo, da ima UCL prav, je življenje na Zemlji vzniknilo izjemno hitro. Torej, Osončje je iz predplanetarnega diska nastalo nekje pred 4,6 milijarde leti, sama Zemlja pa 4,54 milijarde leti. Skorja naj bi se strdila pred 4,4 milijarde leti in prvi oceani naj bi nastali kmalu zatem, najkasneje pred 4,4 milijarde leti, pogosteje pa se jih umešča v čas pred 4,2 milijarde leti. To bi pomenilo, da so se prve življenjske oblike pojavile skoraj hipoma po nastanku večjih zaplat površinske vode (potrebne kemijske "opeke" naj bi večinoma prinesli asteroidi, pa tudi kometi v obdobju velikega bombardiranja).

Logično sklepanje pripelje do hipoteze, da bi moralo potemtakem skoraj istočasno življenje nastati tudi na sosednjih planetih. Sodeč po lanski analizi Nasinega instituta Goddard je imela Venera, Zemljina malo manjša "sestra", kar vso prvo milijardo let oceane, dež in prijazne temperature. Več kot dovolj časa za nastanek tudi za odtenek kompleksnejših oblik življenja. Kasneje je sicer padla v pobezljan učinek tople grede, ki je pripeljal do današnje zadušljive, strupene atmosfere in peklenskih temperatur na površju.

Kaj pa Mars? Nasina sonda Maven že več let preučuje njegovo atmosfero oziroma to, kar je od nje ostalo. Najbolj sveže analize potrjujejo, da jo je skozi milijarde let polagoma odpihoval Sončev veter. Glede na hitrost izgube so naračunali, da je imel Mars bogato atmosfero vse do pred 3,6 milijarde let; takrat se je začela bistveno siromašiti zaradi ugaslega magnetnega polja.

Da je Mars nekoč bil zelo bogat z vodami, kaže takšna množica dokazov, da ji skoraj ni mogoče več oporekati. Prav pred dnevi je Esina sonda Mars Express postregla z dokazi za "velepoplave". Tako je tudi Mars imel slabo milijardo let časa za svojo - morebitno - genezo življenja.

Poudariti pa je treba, da na Marsu do zdaj ni še nihče našel nikakršnih, niti posrednih, dokazov za zdajšnji ali pretekli obstoj živih bitij.

Morda ne iščejo, kjer bi morali
Na UCL-ju ocenjujejo, da Nasini roverji enostavno niso brskali na pravih krajih. Agencijo so pozvali, naj se v prihodnje osredini na geološko analizo tistih mest, kjer bi lahko bili ostanki prastarega morskega dna.

Pred tednom dni je sicer na dan prišla raziskava Nasinega instituta za astrobiologijo, ki glede na izjemno trpežne bakterije iz nekega mehiškega rudnika sklepa, da bi podobne življenjske oblike lahko še danes živele v podmarsnih rovih rdečega planeta.

Da o toplih oceanih lun, kot sta Enkelad in Evropa, niti ne govorimo. Še posebej Enkelad naj bi imel - po dozdajšnjih izsledkih - topel povsodnji ocean, ki se na dnu stika s kamninami. Povsem mogoče je, da so na dnu tudi podvodni topli vrelci.

Če se je življenje na Zemlji pojavilo tako hitro in preživelo vse udarce, potem je povsem mogoče, da ga je vesolje vse polno.

Oddaja Frekvenca X na to temo:

Debely
# 04.03.2017 ob 17:23
Vesolje je polno inteligentnega življenja. Razen na Zemlji.
čik
# 04.03.2017 ob 19:23
zaprimo vse knjige in samo eno pustmo odprto(se ve katero) :))
# 04.03.2017 ob 19:23
at111
Haha ja potem bom pa namontiral nekaj grelcev v svoj bazen in pričakujem, da se bodo čez noč pojavile vsaj kakšne manjše ribe. Upam, da bodo užitne :)

Ti kar montiraj, a ne bo efekta - ne bo novega življenja. A iz čisto drugega razloga, kot si misliš ti.

Kaj si res tako preprost v sposobnostih razmišljanja?
Ribanjok
# 04.03.2017 ob 16:47
"V bistvu me bolj zanima kaj na to pravijo (zaslepljeni) verniki? Ali ni Zemlja stara samo 6000 let?"

Katoliška cerkev že dolgo priznava evolucijo.
# 04.03.2017 ob 18:40
Kolikor vem, kljub ogromnim naporom znanstvenikov in raziskovalcev, jim se ni uspelo v svojih laboratorijih vzgojiti niti najbolj enostavno obliko zivljenja iz "nezive juhe".

V nekaj letih jim v laboratorijih ni uspelo tisto, kar je v milijonih let nastalo na Zemlji. To je pa res čudno, da jim ni v tako kratkem času uspelo ;)
geni7us
# 04.03.2017 ob 18:21
na internetu sem pogledal in vsi kandidati, ki imajo v sebi ocean če ne že možnega življenja so:
1.Enkelad 2.Evropa 3.Diona 4.Ganimed 5.Kalisto 6.Cerera 7.Pluton 8.Mars 9.Titan(ima jezera iz metana).... in najbrž se najde še kakšen upam da jih še odkrijemo. Da best novice
Franc Pijanc
# 04.03.2017 ob 19:08
Nekaterim očitno ni jasno da znanosti nikoli ni in nikoli ne bo trdila, da ima vse odgovore in da se nikoli ne moti.

Sadove znanosti pa uživate tudi vsi alter hipsterji, ki ste tako proti vsemu.
# 04.03.2017 ob 18:17
Seveda se ob tem poraja vprašanje, ki bega in na njega ne znajo odgovoriti,... zakaj se je to potem zgodilo samo na Zemlji?

To se ni zgodilo samo na Zemlji.

Daaaaaleč so časi, ko je bila Zemlja središče vesolja.
FancyBoy
# 04.03.2017 ob 22:05
Baje, da imajo hrvati cel kup listin, ki dokazujejo, da je najstarejsi fosil bil najden pri njih.
# 04.03.2017 ob 19:56
VanDame

Ljudje so napisalo Biblijo tako, kot so najbolje vedeli in znali. Za tiste čase je bila taka vsebina povsem normalna. Problem je, ker jo dandanes preštevilni ljudje jemljejo kot "znanstveno" avtoriteto.
# 04.03.2017 ob 19:54
aparat-čik

"materijo so greli, tresli, obsevali, kuhali, pražili in cvrli pa razen organskih snovi ni nastalo samo življenje. Sklep: energija in materija nista dovolj. Potrebna je še neka tretja veličina, ki se v teh poskusih ni nikoli pojavila, zato umetno življenje pač ni nastalo... Kako se je zavest prilepila na snov in energijo, pa ne vedo niti znanstveniki..."

Tista "tretja"veličina, ki jo omenjaš, so morda nekateri parametri preizkusa, ki jim jih (še) ni uspelo simulirati. Cela vrsta znanstvenih raziskav je v otroški dobi neuspešna. Npr. tudi v hadronskem trkalniku se ne da poustvariti razmer, ki so se zgodile tik po velikem poku, če delcev ne pospešijo do zadostne hitrosti. Da bi jih lahko poustvarili potrebujejo večjo moč trkalnika.

Torej, želim povedati, da trenutni neuspehi ne pomenijo, da je stvar neizvedljiva, ampak prej nakazujejo, da imamo (še) premalo znanja.
# 04.03.2017 ob 19:38
RKC je šele 1992 priznala, da je imel Galileo glede heliocentričnosti prav!? Že Pitagora je nakazal, da zemlja ni ploščata in dejstva, da je zemlja okrogla ne more ovreči na tisoče novih dokazovanj o njeni ploščatosti. Verjeti in živeti po knjigi, ki temelji na 3 tisoč letih starih pripovedkah puščavskega plemena je posledica prvovrstne lenobe, indoktrinacija otrok s njeno vsebino pa dejanje vredno globokega prezira.
Filozofija razmišljanja, ki temelji na dokazovanja neobstoja čajnika, ki kroži okoli Jupitra človeštva ni pripeljala kjer trenutno je, ampak je človeštvo do sem pripeljala znanost, vključno z ovrženjem zemljine ploščatosti.
# 04.03.2017 ob 19:36
robespierre
Vzameš dva atoma H in en atom O in jo združiš. Le kaj dobiš?!
Nobenega čiribučiriba ni tukaj, nobenega posredovanja kakšne nadnaravne entitete ni tukaj!
SKEpsiS
# 04.03.2017 ob 22:46
Že dodajam fosile mikrobom podobnih struktur v svoje družinsko drevo :)
# 04.03.2017 ob 19:34

"Glede kemijskih elementov.
Kaj naša zvezda ne "dela" iz H He?!"

Dela, podobno kot tudi vse preostale (sem seveda ne spadajo nevronske zvezde in nekateri drugi objekti, ki so v otroški dobi bili zvezde). Vendar je količina helija, ki ga izdelajo zvezde majhen v primerjavi s helijem, ki je bil že v zvezdah v procesu nastajanja zvezde in predvsem s helijem, ki je še v medzvezdnem prostoru. Nam znano vesolje je sestavljeno iz približno 98 % vodika in helija (helija je za približno eno četrtino), preostala 2 % predstavljajo ostali težji elementi (govorim seveda o barionski snovi, ne o hipotetični temni snovi).

Mimogrede, količina helija v nam znanem vesolju je natanko taka, kot jo predvideva tudi hipoteza o velikem poku. Torej, izmerjena količina helija v vesolju in napovedana količina helija s pomočjo hipoteze velikega poka, se zelo dobro ujemata. To je samo še en empirični dokaz v seriji neodvinsih dokazov, ki govorijo v prid hipotezi o velikem poku.
# 04.03.2017 ob 18:40

"Material potreben za vodo je prišel iz zvezd, ki so eksplodirale. Tako kot tudi vsi drugi elementi (razen vodika in helija). Kisik in vodik, pa dobiš vodo."

Razen vodika, helija in litija.
kr79
# 04.03.2017 ob 21:29
Pa kako če je svet star samo 2017 let?!
Grommm
# 04.03.2017 ob 21:27
.

Nekateri tule
enostavno ne razumejo

RAZLIKE
med znanstveno hipotezo in znanstveno dokazanim dejstvom.

In si nisti v sanjah ne predstavljajo koliko let trdega potrpežljivega

dela je potrebno v znanosti, da

HIPOTEZA POSTANE DEJSTVO.

In jasno, potem hipoteze, za katere bo treba garati dolga leta, da bodo potrjena dejstva,

proglašajo za nakladanje

in

s tem samo dokazujejo svoj nizek nivo in neumnost.

.

Zadeti Tovariš
# 04.03.2017 ob 19:19
To je bog ustvaril, pred nami. Pa mu ni bilo vredu. Potem je sel dinozavre delat, pa mu spet niso bili vsec. Potem je pa cloveka ustvaril hahaha
STRIKE
# 04.03.2017 ob 19:09
"Ramus
Kako točno pa se je pojavilo življenje? Tistile "naj bi" nas pušča namreč v velikih dvomih,..."

Ja "bog" je preko svetega duha poslal prastaro bitje iz katerega se je vse razvilo, a ne!

Bodimo leni in neumni ter se zadovoljimo s preprosto idejo!
# 04.03.2017 ob 18:19
Od kod točno bi naj prišla voda za vse oceane?

# 04.03.2017 ob 18:15
Kako točno pa se je pojavilo življenje?

Ne ve se. Vemo pa, kako približno bi lahko nastalo življenje.

Kako točno pa si ti prišel do tega tvojega stavka (natančen razpored vseh molekul v tvojih možganih). Bo šlo?
Olorin
# 04.03.2017 ob 18:08
Preprosto, naj bi ga ustvaril Bog, 4.3 milijarde let nazaj.
# 04.03.2017 ob 15:34
Olorin
# 04.03.2017 ob 22:59
Jaz pa v svoje druzinsko drevo dodajam Adama in Evo. :)
# 04.03.2017 ob 20:04
robespierre
@mb128, vem, da je voda H2O. Glede na tvojo razlago spodaj, res ne vem, zakaj bodo v prihodnosti vojne za vodne vire. Ampak ti ze ves kako narediti vodo.

Kisik (O2) je na Zemlji na voljo v "neomejenih" količinah. Vodik (H2) na Zemlji pa ne.

Kako pa misliš, da dela avto na vodik (gorivne celice)? In kaj misliš, da je stranski produkt (glavni za avto je energija)? Ta stranski produkt so Japonci v kozarcu ponudili Merklovi.
Majora
# 04.03.2017 ob 19:54
Ne vem, če bi verjel znanstvenikom, naš lokalni župnik pravi drugače.
# 04.03.2017 ob 19:49
# 04.03.2017 ob 19:38

;)
# 05.03.2017 ob 15:58
adnan1984
Me pa tudi čudi, zakaj se čedalje več znanstvenikov opredeljuje k kreacionizmu, če je glih vera zanič.
No, te "znanstvenike" bi pa rad spoznal. Kakšen vir ali zgolj nakladanje?
# 05.03.2017 ob 10:48
Eh ja lucyss. Če hočeš kaj skuhati moraš vsaj kolikortolikor poznati tudi recept mar ne?! A ga mi poznamo vsaj približno? Potem pa je tukaj sama dolžina kuhanja. Daj povej lepo prosim kako dolgo se pa kuha življenje? 50., 100., 100...., mlrd. let mogoče?!
Skratka ne kvasi neumnosti še ti lepo te prosim!
Urshola
# 05.03.2017 ob 03:10
Ah, Ramus, zakaj pa bi se še trudili raziskovati in razumeti naravo ter vesolje, ko pa imamo tako pripravne nauke v tvojih komentarjih. Hvala ti, da oznanjaš "resnico".
# 04.03.2017 ob 19:52
aparat-čik

Iz nežive juhe je nastala replicirajoča RNA (s pomočjo encima), ki se je evolucijsko razvila: https://en.wikipedia.org/wiki/Spiegelman
's_Monster (M. Sumper, R. Luce; nežive sestavine: encim + RNA baze)
Nobene "tretje veličine" ni bilo zraven.
# 04.03.2017 ob 19:07
robespierre

"…trenutno se vedno velja, da iz "nezive juhe" ni mogoce ustvariti niti enega samega gena..."

Podobno, kot je še pred slabimi sto leti veljalo, da je Vesolje omejeno na našo galaksijo, danes pa vemo – zahvaljujoč Hubblu – da je Vesolje mnogo, mnogo večje.

Moje mnenje je, da iz nežive juhe lahko ustvariš juho življenja. Pogoj je le, da imaš dovolj velik in turbulenten laboratorij, kot je bila npr. Zemlja pred približno štirimi milijardami let.
# 04.03.2017 ob 18:45

... in litija.
Hvala za popravek.
# 04.03.2017 ob 18:29
Do Brasil
# 04.03.2017 ob 18:10
Venera je zemljina manjsa sestra.
Zemlja R = 6.371 km, masa 5.972..... kg,
Venera R = 6,052 km, masa 4.867..... kg
# 04.03.2017 ob 15:53
Vse čestitke znanstvenikom, ki so korak za korakom bližje dokazu o začetku življenja.
QUENDI
# 07.03.2017 ob 11:13
.....Če se je življenje na Zemlji pojavilo tako hitro, uspevalo v skrajnih razmerah in preživelo vse udarce, potem je povsem mogoče, da ga je vesolje vse polno. .....drži kot pribito.....vprašanje je le do kam in kako se je razvilo.....
RogergR
# 05.03.2017 ob 23:05
...koliko zgodb o nastanku življenja je že bilo in koliko jih še bo...
# 05.03.2017 ob 18:44
Oprosti za zapoznel odgovor. Sem moral opraviti par stvari.
Kakorkoli že, le kaj ima znanost kot taka s tem alah je velik?! Ja kdo pa je že več kot pred 2. desetletjema odločil, da se bodo začele tam dol metati bombe? Znanstveniki mogoče?! Če to drži slučajno po nekem čudežu bi te prosil, da mi postrežeš z priimki teh znanstvenikov.
Sicer pa je v življenju tako, tisto kar seješ tudi žanješ. Mi oz. naši politiki sicer niso ravno sejali so pa vsekakor držali štango. In tako nam je bil pred kakšnim letom izstavljen račun v obliki beguncev. Jep, kriva nisma samo ti in jaz, krivi smo bolj ali manj vsi državljani Slovenije. Sicer pa veš vedno sem se čudil eni zadevi. Vzemimo npr. mehanika pri BMW. Kako to, da je tako enormna razlika v plačah med mehanikom, ki popravlja BMW-je v Nemčiji in pri nas? A mi znaš slučajno razložiti ta že kar fenomen?! In ja imaš prav, ta isti mehanik je na Hrvaškem plačan še manj od našega! Mislim, znanje je isto, kvaliteta tudi. Le zakaj je temu tako luckyss?! Še ena. Nemci so ko se je začela begunska kriza po celi Evropi iskali varnostnike. Iskali so jih tudi pri nas. Kje je problem? Problem je v tem da je naš varnostnik bil za isto delo 20% plačan manj kot Nemec.
Mimogrede a se ti je že kaj posvetilo kam pes taco moli?! V bodoče pa bi te lepo prosil da znanosti ne kriviš za tiste stvari, ki z znanostjo nimajo nič skupnega! To, da skoraj vsak gleda več ali manj samo na lasten prebavni trakt ni nobena znanost. Tako je več ali manj že od kamene dobe naprej če pa nisi sposoben užiti kakšnega znanstvenega sada pa to tudi ni problem znanosti kot take ampak je to tvoj problem ali pa problem nekaterih katerih politika je tudi profesija kajti ravno ti so naredili tako da si sada znanosti ne moreš niti privoščiti.
Terorizem te muči? Kako kaj sakari in le kdaj in zakaj so nastali?! Veš skoraj vsak bi rad tlačil na tem svetu a nikakor ne bi rad bil tlačen! No pa sem ti tudi napisal preprost recept kako narediti terorista. Aja pa še to, raznorazni izmi obstajajo več ali manj samo zato ker eni hočejo na tak način obdržati svoje pozicije. Bi te pa še enkrat nekaj lepo prosil. NE TLAČI ZNANOST V TO GREZNICO!
cairns
# 05.03.2017 ob 18:11

Ramus je garant doživel še en udarec.
# 05.03.2017 ob 10:56
.... dežurni beboti solijo pamet.
Ja kdo si pa ti lepo prosim?!
# 05.03.2017 ob 06:34
Znanost za kreacioniste.
# 05.03.2017 ob 05:49
Če nekdo na podlagi dokazov ovrže predhodno teorijo je to za znanost praznik, če kdo ne verjame v praznike kot so božič, sabbath ali ramadan ali to celo ovrže mu religija grozi z izgonom ali celo smrtjo.

Kako znanost vsaj nekoliko približati kreacionistom:

# 04.03.2017 ob 19:48
"Ribanjok
# 04.03.2017 ob 16:47
Katoliška cerkev že dolgo priznava evolucijo."

Kako si pa katoliška cerkev razlaga to, da je Zemlja stara 4,5 milijona let, Bog pa cca. 6000? Ali ne piše v Bibliji tako? Verniki bodo seveda trdili, da Biblija ni znanstvena knjiga, ker nekako morajo opravičiti vse nesmisle, ki so jih tam notri zapisali ljudje z bujno domišljijo. No, saj ne želim drezati v osje gnezdo. Vsakemu svoje. Vseeno pa ne škodi malo zdravega razuma.
# 04.03.2017 ob 19:45
robespierre
@makoshark, spermij je zivo bitje in ne osnovni kemijski element. To bi lahko vedel.

Nikjer nisem trdil, da je spermij kemijski element.

Kaj ti je Spiegelmanova poštast pojedla jezik? Ali si prikladno spregledal odgovor.
# 04.03.2017 ob 19:41
Popravek lapsusa (moj komentar 04.03.2017 ob 19:34:)

nevtronska zvezda in ne nevronska

:-)
# 05.03.2017 ob 22:04
# 05.03.2017 ob 18:44

Zelo dobro zapisano!
# 05.03.2017 ob 11:22
Resnica?! Kaj pa je to resnica in koliko je sploh teh resnic?!
Veš jaz sem že kar alergičen na to besedo in bi jo najraje črtal iz vokabularja. Mene osebno že zelo dolgo zanimajo samo dejstva!
Politika? Ja kaj pa ni politika lepo te prosim?! Če ne drugega si s pomočjo slednje posameznik oz. grupacija kot radi rečejo nekateri pridobi na takšen način primerjalno prednost. A te daje zavist mogoče?! Sicer pa bo znanost, tako zadevo razumem tudi jaz, naredila konec temu. Jep, počasi ne bo več važno KAJ posameznik poseduje ampak KAKO UPORABI tisto kar poseduje.
Jep, s tega vidika znanost ni samo apolitična naspram utečeni politiki ampak je tudi proti tej ustaljeni, utečeni politiki.
No sedaj pa sem zajadral že v sociološke vode.
eMZe
# 05.03.2017 ob 09:00
Čestitam za 500.000.000 letnico spolnega razmnoževanja.
Morda sem falil za nekaj 10 milijonov, a vseeno...

Vsi naši starši že 500.000.000 let uspešno spolno dozorijo, imajo potomce, ki preživijo mladost, doživijo spolno zrelost in se uspešno parijo. Rod za rodom, brez prekinitve. Če to ni lepo...

Obstaja ena zelo preprosta razlaga za laike, zakaj se je na Zemlji razvil pojav, ki ga nečimrna škodljiva gibajoča se zdriz imenuje "življenje":

zato, ker lahko.

Iskanje razloga za nastanek življenja v božanski odločitvi, višji sili ali vesolju je eno navadno prelaganje odgovornosti. To nam gre zelo dobro od rok. Čisto možno je sicer, da so nam vesoljske smeti pred milijardami let na Zemljo prinesle znatne količine organskih snovi, ki so POSPEŠILE, ne pa POVZROČILE nastanek prvega temeljnega kamna za življenje: molekule, ki se podvaja. Imamo kar nekaj znanih spojin te vrste, ki so preprostejše od RNK/DNK.

Pa je šlo. Samo navzgor. Do kakih 50 let nazaj (kar poglejte komentarje...).