Če kupujete blago na spletnih straneh držav Evropske unije, na Norveškem ali Islandiji, se lahko obrnete na Evropski potrošniški center, če kupujete izdelke iz tretjih držav, vam bodo težje pomagali. Foto: Pixabay
Če kupujete blago na spletnih straneh držav Evropske unije, na Norveškem ali Islandiji, se lahko obrnete na Evropski potrošniški center, če kupujete izdelke iz tretjih držav, vam bodo težje pomagali. Foto: Pixabay

Potrošniki vse pogosteje kupujemo po spletu, kjer pa na nas prežijo različne pasti. December je čas obdarovanj, zato je število nepremišljenih nakupov še večje. Na Tržnem inšpektoratu RS-a opozarjajo, da ste previdni predvsem pri nakupih po spletu in da kupujete od podjetij, ki so registrirana v Sloveniji ali državah EU-ja, saj boste v teh primerih lažje uveljavljali svoje pravice.

Pri spletnih nakupih preverite sedež in ime podjetja
Če kupujete blago na spletnih straneh držav Evropske unije, na Norveškem ali Islandiji, se lahko obrnete na Evropski potrošniški center, če kupujete izdelke iz tretjih držav, vam bodo težje pomagali. Če je podjetje registrirano v Sloveniji, pa se v primeru težav obrnite na Tržni inšpektorat RS-a. "Ravno pri nakupovanju na spletu je kar nekaj pasti. Ko se usedete za računalnik, vstopite v svetovno trgovino. Včasih vidi potrošnik ponudbo v slovenščini, zato je prepričan, da gre za slovensko podjetje. Spletni prevajalnik namreč prevede ponudbo, vendar v resnici sploh ni slovenska spletna stran. Po navadi piše, da lahko potrošnik v primeru nezadovoljstva z izdelkom tega vrne. Spodaj je navedena tudi telefonska številka, podobna slovenski, vendar gre v teh primerih običajno za internetni telefon," je pojasnila glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić.

Evropski predpisi omogočajo, da lahko potrošnik v 14 dneh od spletnega nakupa blago vrne, četudi je z njim vse v redu. Trgovec mu je v tem primeru dolžan povrniti celoten znesek kupnine, strošek potrošnika je samo plačilo poštnine. Grlićeva svetuje potrošnikom, da pred nakupom vedno preverijo sedež in ime podjetja. Če je podjetje v Evropi, imate večje možnosti, da zavarujete svoje pravice, če je zunaj Evrope (Kitajska, Amerika, Srbija idr.), verjetno to ne bo mogoče.

Vračilo blaga in stvarna napaka
Zakon določa, da ima potrošnik pravico do vračila ali znižanja kupnine, zamenjave za drugo blago ali popravilo v primerih, ko je z blagom nekaj narobe. Če je s kupljenim izdelkom vse v redu in ga samo niste pomerili v trgovini, nato pa doma ugotovili, da vam ne ustreza, trgovec ni dolžan ugoditi vaši prošnji za zamenjavo.

Grlićeva svetuje, da ob nakupu blaga dobro pogledate, ali je z izdelkom vse v redu. "Če se je pomanjkljivost pojavila v prvih šestih mesecih od nakupa, je način reklamacije tak, da je breme dokaza na podjetju, ker se šteje, da je stvarna napaka nastala že v trenutku izročitve. V tem primeru morajo ugotoviti, ali napaka onemogoča normalno rabo, kot jo predpisuje 37. člen Zakona o varstvu potrošnikov. Dve leti je možnost uveljavljanja stvarne napake, potem je breme dokaza na vaši strani. Če se podjetje ne strinja glede obstoja stvarne napake, imate možnost civilne tožbe."

Oddajo Svetovalni servis lahko poslušate na spodnji povezavi. https://radioprvi.rtvslo.si/2018/11/svetovalni-servis-783/