Foto:
Foto:

Direktiva o distribuciji zavarovalnih produktov določa, da so potrošniki pri nakupu zavarovanj deležni enakih standardov in storitev ne glede na državo članico EU. Veljati je začela minuli torek, države članice pa imajo zdaj 24 mesecev časa, da jo prenesejo v svoj pravni red. Da bi zagotovili enako raven varstva potrošnikov ne glede na to, kje kupijo zavarovalni produkt, mora področje uporabe te direktive poleg zavarovalnic ali posrednikov zajemati tudi druge udeležence na trgu, za katere je prodaja zavarovalnih produktov dopolnilna dejavnost, kot so turistične agencije in podjetja za najem vozil, piše v direktivi. Direktiva opredeljuje tudi posebna pravila za distribucijo zavarovalno-investicijskih produktov, postopke za čezmejno poslovanje ter pravila za nadzor in kaznovanje distributerjev zavarovanj, so pojasnili v Bruslju.

Informacije morajo biti v lahko razumljivem jeziku

Pred sklenitvijo pogodbe o zavarovanju bo moral potrošnik prejeti informativni papir, na katerem bodo v lahko razumljivem jeziku navedene standardizirane informacije o vrsti zavarovanja, pogodbenih obveznostih, kritih in nekaterih tveganjih ter drugih elementih pogodbe. Ena od zahtev je tudi dodatno izobraževanje zavarovalnih posrednikov v obsegu najmanj 15 ur letno. Pri tem imajo države članice proste roke, da to obdobje pri prenosu direktive v svoj pravni red poljubno podaljšajo. Zakon o zavarovalništvu, ki je v veljavi od začetka tega leta, je v slovenski pravni red prenesel evropsko direktivo z imenom Solventnost 2. Ta daje večji poudarek dobremu obvladovanju tveganj v zavarovalnicah in močnemu notranjemu nadzoru, s tem pa naj bi se povečala tudi raven varstva zavarovancev.

Foto: Reuters