V javnosti se pojavlja precej vneta razprava o etičnosti pridobivanja cepiva proti koronavirusni bolezni 19, pa tudi o njegovih stranskih učinkih. Med kristjani je zakrožila trditev, da so pri razvoju cepiva uporabili celice človeških zarodkov. Ta podatek so odločno zavrnili številni strokovnjaki, tudi Vatikan je uradno sporočil, da cepiva proti covidu - 19 za kristjane niso etično sporna. O delovanju cepiv in etičnih zadržkih pri cepljenju proti novi koronavirusni bolezni smo se pogovarjali s strokovnjakom s področja biotehnoloških znanosti dr. Alešem Štrancarjem.
»Prvič, sem kristjan, pa se bom cepil proti covidu - 19 in nimam prav nobenih zadržkov do cepiva. Vse te razprave so postale iracionalne. Ne govorimo več o kakovosti cepiva, o njegovih resničnih lastnostih, ampak se gremo različne ideologije. Tudi nekateri kristjani popolnoma iracionalno govorijo o cepivu, njihovo govorjenje nima nič z vedenjem o njem. V cepivu proti covidu - 19, niti v nobenem drugem, ki je izdelano pod nadzorom regulatorjev, ni nič človeškega. Pri proizvodnji cepiva sodeluje na sto tisoče ljudi in nihče ne bi mogel skriti uporabe celic zarodkov pred njimi.«
Dr. Štrancar ne zagovarja obveznega cepljenja, prav tako ne zanika, da imajo lahko nekatera cepiva stranske učinke, da lahko povzročijo zaplete pri posamezniku. Vendar je po njegovem mnenju treba tehtati med koristnostjo in posledicami cepljenja.
»Ljudje, ki širijo neresnice o cepljenju, morajo za svoja dejanja odgovarjati z denarno kaznijo. Če bo njihovo nerazumno javno delovanje proti cepljenju prepričalo samo enega človeka, da se ne bo cepil, so soodgovorni za njegovo smrt. Zato, ko se bomo odločali za cepljenje ali proti njemu, imejmo v mislih tudi sočloveka, ne le sebe.«