MMC-jevci, foto: Miloš Ojdanić, MMC RTV SLO
MMC-jevci, foto: Miloš Ojdanić, MMC RTV SLO

RTV Slovenija je med začetniki razvoja multimedijskih storitev v Sloveniji in Evropi, saj je v svojo dejavnost multimedijske storitve vključila že leta 1995.

Grafika: Tomaž Drnovšek, MMC RTV SLO
Grafika: Tomaž Drnovšek, MMC RTV SLO

Aplikacija RTV Živ žav, novi spletni portal RTV 365, novice v lažje razumljivem jeziku (Enostavno.si), možnost predvajanja člankov v govorni obliki (eBralec), portal za mlade (SKIT), mobilne aplikacije, aplikacije za TV-sprejemnike, televizijski in radijski portal, portal za osebe z različnimi oviranostmi (dostopno.si), možnost spremljanja celotnega TV-programa (v živo ali v spletnem arhivu) kjer koli v Evropski uniji prek spletnega mesta, interaktivni podnapisi, spletne strani enot RTV Slovenija, spletne strani programskih projektov televizije, radia in spletnega uredništva so samo nekatere izmed tehničnih izboljšav in novosti, ki so jih bili deležni uporabniki v zadnjih dveh letih. Vse to je bilo narejeno v okviru Multimedijskega centra RTV Slovenija.

Dejavnost MMC RTV Slovenija je raznolika. Spletno mesto RTVSLO.si, kjer v okviru dnevnega pokrivanja dogajanja doma in po svetu, posebnih projektov (https://www.rtvslo.si/posebna-izdaja) nastajajo vsebine, ki jih zagotavlja spletno uredništvo. O tem delu delovanja enote MMC je nastal obsežnejši zapis ob obletnici delovanja »Najboljšega spleta vsebin« pred skoraj natančno enim letom. Spletno mesto je tudi hrbtenica vseh spletnih in tematskih portalov, mobilnih in TV-aplikacij, storitev za ljudi s slušnimi in vidnimi omejitvami in teleteksta. Podrobneje so predstavljeni na tej podstrani.

Kaj menita o razvojnih korakih Multimedijskega centra, smo povprašali dva izmed dosedanjih vodij, ki sta oba zaradi dolžine vodenja in vizije enoti dala pomemben razvojni pečat.

Foto: BoBo
Foto: BoBo

Zvezdan Martič je bil vodja od začetka delovanja MMC, to je od decembra 2001 do januarja 2010: "MMC je dejansko nastal iz nič, in če ne bi bil del javnega medijskega servisa, bi bila to klasična zgodba garažnega podjetja iz Silicijeve doline. Iz enot in oddelkov, ki so se jih vsi na RTV Slovenija otepali, smo dobili pravno-formalne temelje za delovanje. Z ekipo honorarnih programerjev, informatikov, dijakov in študentov se je začel razvoj, ki so nam ga takrat zavidali v številnih državah. Ko so kolegi iz Evropske radiotelevizijske organizacije (EBU) prišli k nam na ogled, so objavili članek z naslovom "RTV SLO leads the way" (RTV SLO kaže pot). Pozneje se je tudi novinarska ekipa nekdanjega teleteksta okrepila in pomladila. MMC je v vseh pogledih prehiteval konkurenco, v lastni hiši pa "štrlel ven", kar je za številne postalo moteče. Veliko sodelavcev takratne tehnične ekipe je pozneje odšlo na svoje, nekateri so milijonarji, drugi mednarodno uspešni in priznani. Tudi iz takratnih novinarskih začetnikov je danes precej prepoznavnih in kakovostnih novinarjev, v uredništvu MMC-ja ali v kakem drugem mediju. Prepričan sem, da je večina takratnih sodelavcev in sodelavk, tako kot jaz, izjemno ponosna na tisto desetletje, ki pa je iz različnih razlogov neponovljivo in nedosegljivo."

Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO

Mag. Luka Zebec je bil vodja dobrih devet let (od februarja 2012 do maja 2021): "Vesel sem, da je RTV Slovenija na področju novih medijev uspelo vzpostaviti in ohranjati vodilni položaj med javnimi radiotelevizijami v evropskem in svetovnem merilu. Za to so v največji meri zaslužni vsi sodelavci Multimedijskega centra RTV Slovenija. Spletno mesto javnega medijskega servisa se zgolj v petih evropskih državah uvršča med »top 5« priljubljenih spletnih mest v državi in Slovenija je ena izmed njih.* Med najpomembnejše dosežke obdobja, ko sem vodil MMC, bi izpostavil prenovo ključnih storitev – spletnega mesta RTVSLO.si, avdio in videoportalov in aplikacij, vključno z izboljšavami na področju storitev za ljudi z različnimi oviranostmi. Ob tem smo uredili še en pomemben element delovanja enote – kadrovsko in prostorsko problematiko. Ob okrogli obletnici MMC-ja si želim, da bi javni medijski servis v prihodnje še bolj podpiral programsko, tehnološko, kadrovsko in finančno krepitev enote. Le tako bomo lahko uspešno zadovoljevali pričakovanja in sledili spremenjenim navadam uporabnikov na področju novih medijev." *Vir: SimilarWeb.com in Alexa.com

Foto: Adrian Pregelj, RTV SLO
Foto: Adrian Pregelj, RTV SLO

Zdajšnji vodja Anže Ančimer pa o nadaljnjem razvoju meni: "MMC je glavno gibalo digitalnega razvoja RTV Slovenija. Z distribucijo novic, avdio- in videovsebin, vsebin za gluhe in naglušne, slepe in slabovidne bo v prihodnosti na voljo prek aplikacij za naprave, kjer do zdaj še nismo bili prisotni. Digitalni medij ponuja neskončno možnosti za ustvarjanje, za doseg naših uporabnikov, vendar sta potrebna tehten razmislek in preudaren korak pri nadaljnjem razvoju v digitalnem svetu. Zato pripravljamo digitalno strategijo razvoja storitev Multimedijskega centra in RTV Slovenija kot celote. Uporabniki ste na prvem mestu. Predloge, pripombe in pričakovanja vedno sprejemamo in tudi z njimi ustvarjamo skupno okolje, v katerem smo vsi, ustvarjalci in uporabniki, zadovoljni. Tako javni servis skupaj izboljšujemo in dajemo zgled drugim, kako živeti v sinergiji in ostajati najboljši, biti v dobri kondiciji v tem hitro razvijajočem se svetu digitalnih tehnologij. Srečno, Multimedijski center, in na mnoga leta!"

MMC RTV SLO skozi številke

Vsebine, storitve in aplikacije MMC-ja dnevno uporablja več kot 250 tisoč uporabnikov, mesečno več kot 650 tisoč. Dnevno imajo več kot tri milijone ogledov vsebin, povprečni dnevni čas obiskovalca na spletnem mestu pa je več kot 10 minut dnevno. (vir: MOSS)

Povprečno mesečno število unikatnih uporabnikov in število prikazov spletnih strani po letih (vir: MOSS). Graf: Programski kontroling RTV SLO
Povprečno mesečno število unikatnih uporabnikov in število prikazov spletnih strani po letih (vir: MOSS). Graf: Programski kontroling RTV SLO

Za splet v povprečju dnevno opremijo in objavijo več kot 150 radijskih in televizijskih prispevkov in oddaj, ki se predvajajo na nacionalnih, regionalnih, manjšinskih radijskih in TV-programih in parlamentarnem TV-programu. Vseh pet televizijskih in osem radijskih programov prenašajo prek spleta v živo in s časovnim zamikom. Mesečno podnaslovijo od 400 do 500 televizijskih oddaj. V spletnem arhivu danes ponujajo že skoraj 30 tisoč oddaj s podnapisi.

V MMC-ju je zaposlenih 61 sodelavk in sodelavcev, slaba polovica od njih je novinarjev, poleg njih pa so del ekipe še lektorice in lektor, zaposlene na področju podnaslavljanja, operaterji A/V-vsebin, informacijski inženirji, tržnice in administratorke. Letni proračun predstavlja slabe tri odstotke celotnega letnega proračuna RTV Slovenija. Plačnik RTV-prispevka za delovanje MMC tako nameni dobrih 40 centov.

MMC ustvarja vsebine za spletno mesto rtvslo.si, teletekst, mobilne in druge aplikacije, izvaja prenos RTV-programov prek spleta, ponuja spletni arhiv in sporede, objavo vsebin na družbenih omrežjih, podnaslavljanje za gluhe in naglušne in pripravo TV-programa Infokanali. MMC razvija in vzdržuje multimedijske rešitve ter zagotavlja spletno infrastrukturo za celoten javni medijski servis.