Megane je v Sloveniji eden najbolj priljubljenih avtomobilov. Foto:
Megane je v Sloveniji eden najbolj priljubljenih avtomobilov. Foto:

Težave z vozilom, ki ga je kupil aprila leta 2016 v podjetju Štajerski Avtodom v Mariboru, so se začele že po dveh mesecih uporabe. "Računalnik je izpisoval težave z vbrizgom goriva, avta se s ključem ni več dalo odkleniti. Na servisu sem bil leta 2016 trikrat."

Težav ne konca ne kraja

Kot trdi Niko Kac, so se tudi po servisnih posegih v avtomobilu težave z vbrizgom in odklepanjem ponavljale, pojavile pa so se tudi nove. Navigacija je ugašala, samodejni menjalnik pa je med vožnjo pretikalo v prosti tek. "Avto ima štirikolesni pogon, zadnja kolesa pa so bila kar malo postrani in zato ga je začelo zanašat v levo." Kac je doslej z vozilom prevozil okoli 19 tisoč kilometrov; v dobrem letu ga je moral šestkrat odpeljati na servis, kjer so na vozilu opravili kar 16 posegov, vrednost vseh popravil pa je doslej višja od polovice vrednosti avtomobila. Niko Kac, ki je zahteval menjavo vozila, to zanika. Na servisu so mu zato ponudili zamenjavo z novim avtomobilom, vendar za doplačilo, na kar pa ni pristal, saj, kot pravi, vozilo nima lastnosti, ki so mu jih obljubili ob nakupu.

Renault na vprašanja ne odgovarja

Za pojasnila smo najprej prosili direktorico avtohiše Štajerski Avtodom Katarino Manske, ki trdi, da se napake na vozilu po opravljenih servisnih posegih niso več ponavljale, saj da so vse prijavljene napake odpravili. Rok Istenič iz podjetja Renault Nissan Slovenija težave z vozilom obžaluje. "V tem primeru vsekakor gre za specifičen primer in priti šestkrat na servis zagotovo ne more biti prijetno." Dodaja pa, da se o menjavi vozila ne odločajo na osnovi števila in stroška servisov, temveč na osnovi tega, ali je izdelek mogoče pravilno popraviti ali ne. "Če popravilo ne bi bilo uspešno, bi bilo izdelek treba zamenjati." S sedeža podjetja Renault v Franciji se na naša vprašanja niso odzvali.

Tržni inšpektorat nemočen

Da bi bil zaplet v zvezi z uveljavljanjem pravic še večji, voznik svojih pravic ne more uveljavljati po določilih Zakona o varstvu potrošnikov. Vozilo je namreč financiral s finančnim lizingom, kar pomeni, da je formalni lastnik vozila lizing hiša, torej pravna oseba. Svoj prav bo moral tako dokazovati na sodišču. Sodni izvedenec in cenilec za motorna vozila, Janez Vodopija, se čudi, da "se proizvajalec, ki je recimo 300 tisoč evrov vložil v propagando za kvaliteto teh vozil, zaradi dveh tisočakov spušča v javnost pri nekem sporu". Dodaja še, da glede na število napak in servisnih posegov vozilo verjetno nima vseh lastnosti, ki so bile "molče dogovorjene s to propagando, ki navaja, da je Renault kvaliteten avto".