Črna kronika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.2 od 16 glasov Ocenite to novico!
Ivan Radan
Radan ves čas sojenja zatrjuje, da je nedolžen. Foto: BoBo

Dodaj v

Lopuhova: Radan obvoda ni mogel izvesti

Sojenje Radanu
11. januar 2017 ob 16:13,
zadnji poseg: 11. januar 2017 ob 17:46
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Priča tožilstva Mateja Lopuh je na sojenju zdravniku Ivanu Radanu na infuzijski črpalki prikazala, da obvod, s katerim naj bi Radan dosegel, da kalij ni stekel v bolnika, ni mogoč.

Pri prvem bolniku, ki je med drugim doživel možgansko kap, poškodbo črevesja, imel težave s srcem in so mu odpovedale ledvice, so se zdravniki odločili, da bodo prenehali aktivno zdravljenje. 14. decembra so uvedli morfij, za katerega pa je priča tožilstva Mateja Lopuh, sicer specialistka anesteziologije in reanimatologije v jeseniški bolnišnici, dejala, da iz dokumentov ne more razbrati, zakaj je bila takšna odločitev sprejeta.

Morfij se pri bolnikih z odpovedjo ledvic namreč uporablja zelo previdno. Odločitev je označila za "pogumno" v smislu, da tak bolnik potrebuje natančen nadzor. Opozorila je tudi na nedoslednosti pri vpisu števila ampul morfija v knjigo prevzetih narkotikov. Na to je obtoženi Ivan Radan odgovoril, da površno vpisovanje opiatov ni njegova težava, ampak težava medicinskih sester.

Naslednji dan so odmerek morfija močno povečali, na dan smrti bolnika, 16. decembra, pa je po besedah Lopuhove naraščala vrednost kalija v bolnikovi krvi in presnovkov, ki jih ledvice niso več mogle izločati. Izpostavila je, da na dan smrti ni bilo zapisano, ali je bolnik dobil dodatno vrednost kalija.

Po pričevanjih ene izmed medicinskih sester in Radana ji je ta naročil, da za bolnika pripravi odmerek visoke koncentracije kalija. Ta po pričevanju Radana naj ne bi stekel v bolnika, saj naj bi Radan naredil obvod cevke, po kateri je kalij po njegovih navedbah tekel v podlogo, in ne v bolnikovo žilo.

Priča: Obvod ni mogoč
Lopuhova je z demonstracijo na infuzijski črpalki prikazala, da to ni mogoče, saj črpalke ne omogočajo povratnega toka, ki bi bil nujen za ta obvod. Poleg tega bi moral po njenem mnenju Radan že vnaprej vedeti, na katero infuzijo bo sestra priključila stekleničko z raztopino kalija. Kot je še dejala, je na prvi pogled "tako rekoč nemogoče" videti, na katero cevko je priključena steklenička.

Radan: Uporabljala je napačno opremo
Radan je demonstraciji Lopuhove ugovarjal, saj ni uporabila starejšega sistema infuzijske črpalke, ki jo je uporabljal on. Ta namreč ne preprečuje povratnega toka in naj bi bil tak obvod mogoč. Kot je še dejal, je to tudi že pokazal v okviru internega strokovnega nadzora. Lopuhova je ugovarjala, da so od leta 2012 bolnišnice prešle na enotno naročanje novejših infuzijskih sistemov. Po Radanovih navedbah pa so imeli starejših črpalk, torej takih, ki omogočajo dvosmerni tok, na oddelku "poln predal".

Profol v drugem primeru
V primeru, ko naj bi Radan bolnika umoril s propofolom, po mnenju Lopuhove tudi ni jasnih podatkov v dokumentaciji. Po pričanju ene izmed medicinskih sester je bolnik v navzočnosti svojcev postal nemiren, zato so mu dali propofol, ki se uporablja kot glavno uspavalno sredstvo v anesteziologiji. Lapuhova je opozorila, da se ga bojijo uporabljati pri nestabilnih bolnikih, saj povzroča hiter padec krvnega tlaka. Izbire propofola ni označila kot najboljše.

Izpostavila je, da se je avstrijski izvedenec Wolfgang Kröll opredelil do učinka 100 miligramov propofola, ki bolniku naj ne bi povzročil smrti. A je obenem opozorila, da je Radan v treh pričevanjih opisal različne kombinacije odmerkov, ki jih je prejel bolnik. Kot je dejala Lopuhova, naj bi bila končna količina propofola 200 miligramov. Taka količina pa bi povzročila smrt zaradi predoziranja, če jo je dobil s hitrostjo in ob tisti uri, kot je pričala ena izmed sester.

Zdravnik Ivan Radan je med drugim obtožen umora svojih šestih bolnikov iz morilske sle. Šestim bolnikom na enoti intenzivne terapije nevrološke klinike Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Ljubljana naj bi v zadnjih urah življenja dajal večje odmerke večinoma morfija, propofola in kalijevega klorida. Kot pravi, je s svojimi dejanji želel opozoriti na slabe razmere na oddelku. Sojenje poteka od marca 2016, s pričevanjem Lapuhove pa se bo nadaljevalo 20. februarja.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Janezski
# 11.01.2017 ob 17:25
Danes napišem in se podpišem, da če bom kdaj "rastlina" ali na enosmerni poti k "rastlini", da naj nekdo zaključi zadevo. To bi morala biti pravica.
no72
# 11.01.2017 ob 17:24
"...pri bolniku, ki je doživel možgansko kap, imel težave s srcem in poškodbo črevesja, poleg tega imel odpoved ledvic, so se zdravniki odločili, da prenehajo z aktivnim zdravljenjem in se odločijo za zdravljenje z morfijem..."

Sodni izvedenki dr. Mateji Lapuh naj to ne bi bilo jasno, namreč, zakaj so se ob "pomanjkljivem" delovanju ledvic zdravniki odločili za terapijo z morfijem....

Meni pa ni razumljivo razmišljanje Mateje Lapuh. Morfij sodi v "zlati repertoar" nudenja pomoči na smrt bolnim ljudem, pri katerih so odpovedale vse metode aktivne terapije. In to se je po opisu zgodilo pri omenjenem bolniku. Torej je šlo za popolnoma ustrezno "paliativno" terapijo.

Če gre pri bolniku za ireverzibilno multiorgansko odpoved (MOF), je paliativno zdravljenje z morfijem ustrezna in zelo dobra rešitev, ki je tudi POPOLNOMA V SKLADU z medicinsko doktrino.
Nisem seznanjen z dejstvi, ampak, po tem, kar sem prebral, lahko napišem le zgornje osebno mnenje, ki prej kompromitira Lapuhovo kot izvedenko, kot Radana, kot akterja.
ciracara
# 11.01.2017 ob 17:14
Daj naj eden iz proizvodnje, ko bo v dopoldanski izmeni, vskoči do sodišča in reši ta primer.

Saj bi pustili našim sodnikom, samo se bo vleklo še ene 5 let.
ajvard
# 11.01.2017 ob 17:39
tu je spisek izvedencev medicinske stroke.
Lapuhove NI na spisku.

https://spvt.mp.gov.si/izvedenci/medicin
a/Page-3.html
prime.nexus
# 11.01.2017 ob 17:08
Kje je bila ta "izvedenka", ko so bolnike puščali da se zadušijo do smrti? Pomanjkljivo dokumentacijo pa naj išče na otroški srčni kirurgiji. Sedaj so nesrečni, ker iz dokumentacije ne morejo razbrati, da bi koga umoril. Temu se po novem reče "pomanjkljiva" dokumentacija. Bruh...
evaevi
# 11.01.2017 ob 17:42
Ko bom (bognedaj) končevala življenje priključena na katetre v UKC,
daj bog, da me privežejo na posteljo prav
v sobi dr. Radana, PROSIM!
OneRound
# 11.01.2017 ob 20:21
Vec kot ocitno je, da je ta proces proti Radanu le preusmerjanje pozornosti od resnicnih problemov, ki so se dogajali oz se dogajajo tam na kliniki. Radan je le gresni kozel, ki je prisel prav v tem primeru, odgovorni za pi***je pa ne bodo nikoli odgovarjali.
reorah
# 11.01.2017 ob 18:06
Kako mu privoščim, da ga že nehajo mučit! Ko se ceh vrže na posameznika, ki preveč štrli iz njegove sredine, zadobi demonske silnice.
no72
# 11.01.2017 ob 18:00
Dr. Lopuh naj bi odločitev za terapijo bolnika z morfijem označila za "pogumno", v smislu, da tak bolnik "potrebuje natančen nadzor"...

Absurd brez primere, umirajoči in trpeči bolnik potrebuje sočutno medikamentozno pomoč, ki bo olajšala neznosne bolečine, dušenje, itd... ne pa natančen nadzor vitalnih funkcij, ki so tako ali tako v fazi ugašanja v njegovi predsmrtni agoniji!

Kar pa se tiče propofola pa je v izurjenih rokah povsem varno zdravilo, ki ga recimo v urgentnih centrih pogosto uporabljamo kot premedikacijo pri elektrokonverzijah srčnega ritma, tudi če imajo nekoliko znižan krvni tlak (zaradi osnovne bolezni), torej tudi ta trditev izvedenke ne drži povsem....
Krvni tlak se po konverziji ritma normalizira, kljub propofolu.
Kapitan Kljuka
# 11.01.2017 ob 17:50
Radan je heroj!

Naj se v našem zdravstvu v red spravijo raje marsikatere druge zadeve!
prime.nexus
# 11.01.2017 ob 17:34
@no72 - se popolnoma strinjam z Vami, a Lopuhova ni sodna izvedenka in tudi nikoli ne bo. Zakaj mediji tako pišejo, ne vem.

@sistemc. Hvala. Upam da dobite zadoščenje.
no72
# 11.01.2017 ob 18:46
Samo še nekaj bi poudaril:

- da so zastarele infuzijske črpalke obstajale na kliniki po letu 2012 ni Radanova krivda, temveč krivda vodstva klinike. Če je res dokazal možnost povratnega toka z njimi, tudi ta "dokaz" pade v vodo.

- strogo beleženje porabe narkotikov iz "sefa", tako propofola kot morfija je naloga glavne medicinske sestre klinike oziroma dežurne glavne sestre za časa dežurstva. Med reanimacijo na primer, gre po medikamente v "sef" lahko tudi glavna sestra, ni nujno da je to le zdravnik, če je zaposlen s pomembnejšo stvarjo. Zato tudi nepopolno beleženje porabe narkotikov v knjigi porabe ne more biti izključno Radanova krivda.

Torej, moj namen tule ni branjenje morebitne krivde dr. Radana, ampak opozarjanje, kako se ta razvpiti primer v medijih obravnava nedopustno pristransko in črno-belo, kako je veliko nesporazumov posledica šlamparije v stvareh, ki so stvar vodstev klinik in kako se v tem primeru dr. Radanu nikakor ne more "apriori" naprtiti vse krivde, še posebno še tiste - absurdno in tragikomično označene kot "umore iz morilske sle"!

Ustrezni organi, zdravstveni delavci zahtevamo le, da se malo zamislite ob tem poučnem in tragičnem primeru, da se to ne bo nikoli ponovilo, ne pa da le nabijate (večinoma) nedokazano krivdo dr. Radanu!!

Pa za sodne izvedence izbirajte res kompetentne ljudi na svojem strokovnem področju, najboljše državne ali tuje strokovnjake, ne pa kogarkoli, da potem beremo v tekstu take - oprostite izrazu - neumnosti!
Camp
# 11.01.2017 ob 17:54
A ta Mateja Lopuh se ukvarja z medicino? Ali je le kratek tečaj tozadevno naredila?
no72
# 11.01.2017 ob 17:36
Morfij se "zelo previdno" aplicira pri bolnikih z recimo hudim srčnim popuščanjem, ali posledičnim pljučnem edemu, da ne bi povzročili depresije dihalne funkcije, pri "paliativnih bolnikih" pa se morfij titrira glede na učinek, in tu se znajo zgornje meje odmerka morfija dvigniti močno nad "običajne terapevtske" odmerke!

Poznam primere terminalnih karcinomskih bolnikov, ko so odmerke morfija injicirali "kot vodo", pa še ni imel ustreznega analgetičnega učinka, kaj šele da bi povzročil sam po sebi smrt bolnika!

Torej v tem segmentu sam trdim, glede na prebrano, da je razmerje Radan: Lapuh 1:0. Sodna izvedenka ni dokazala ničesar....
sistemc.
# 11.01.2017 ob 17:29
@prime.nexus

Kako prav imaš.

Tule bi se lahko razpisal o obravnavi mojega očeta na OI.
KunteKinte
# 11.01.2017 ob 23:53
slovenko zdravstvo je ena navadna štala.. naši zdravniki so samo produkt tega cirkusa.. korupcija..gospodarski kriminal..klasični krminal se prepletajo v slovnskem zdravstvenem sistemu...
preveč ljudi je prisesano na to veliko pogačo..čez 1 miliardo evrov..
zato se vsi sprenevdajo..od predsednika vlade..minstric..tožilstva..in vostva policiji.. sramota je da ta hlev slovnska država ne more spucati...
v ukc lj pa nekateri zdravniki prodajajo cečo človeške organe.. ne moreš verjet am drsi slo zdravstvo
penzl
# 11.01.2017 ob 20:14
Evtanazija pri nas (pa še marsikje drugje po svetu) ni zakonsko urejena, zato pa potem prihaja do takih primerov...

Država bi morala državljanom omogočiti, da se zavestno odločijo, da želijo biti evtanazirani v primeru neozdravljivih bolezni, poškodb, itn.
aka29
# 11.01.2017 ob 17:48
Naj Radan na obravnavi zmontira ta obvod, pa se bo videlo, če ga je "lahko izvedel."
cockatoo
# 12.01.2017 ob 10:46
prime.nexus

Groza tole, po vsem prebranem imam vseskozi občutek, da je nekaj umazanega zadaj in da g. Radanu na vsak način hočejo škodovati, da prikrijejo svoje umazanije.

Tako kot je OneRound povedal, gre za preusmeritev od resničnih težav, katerih razkritje bo zahtevalo veliko poguma.


Poguma koga? Koga ste imeli v mislih?
semaino
# 12.01.2017 ob 00:25
Lapuhova sigurno ve, da ni mogel narediti obvoda! Seveda ne. Saj so jo dobro naucili, kako mora govoriti. Dokazati pa ne more. Lahko samo domneva.
prime.nexus
# 12.01.2017 ob 03:25
Pa še nekaj. Kolikor vem, pri tem pacientu s propofolom so nedvoumno ugotovili vzrok smrti iz CT posnetkov glave. Stanje ni bilo združljivo z življenjem in hvala bogu so to takrat naredili, sicer bi se dvom, ki ga tožilka poskuša privleči do absurda, še poglobil. Radanu se maščujejo kriminalisti, zoper katere je pričal pred afero kalij in v to spletko spretno vpeljali tudi tožilko, ki ji ni jasno kje je meja.
matgod
# 12.01.2017 ob 01:45
In 200mg propofola npr. pri 60 kilskemu 80-let staremu človeku z multiorgansko odpovedjo pomeni srčni zastoj. Zgolj mimogrede.
shemish
# 11.01.2017 ob 17:59
So jo že demodirali, zdej je zgolj priča.
prime.nexus
# 12.01.2017 ob 21:42
@cockatoo - poguma zdravnikov na intenzivnih oddelkih in urgencah. Gre za najboljše med najboljšimi, specialisti z največjo zakladnico tako teoretičnega kot praktičnega znanja. Vendar vsako leto se jih bolj stiska, organizacija je ničelna, reševanje težav je podobno impro-ligi. Pogoji, v katerih delajo, jih silijo v to, da dejansko postajajo bogovi v belem. In to je pretežko breme za vsakega človeka, tudi za zdravnika. Ljudje zaradi teh pogojev so slabše zdravljeni, dobijo napačne diagnoze, niso adekvatno spremljani in tudi umirajo. In tudi ko umirajo, ne gre vsakič tako, kot bi moralo.Trenutni sistem zatre v kali vsako iniciativo po spremembi.
fuckwad
# 12.01.2017 ob 10:31
Da Radan ni pri zdravi pameti, ni neka genialna ugotovitev.
A glede na prebrano izvedenka ni dokazala nič.
prime.nexus
# 12.01.2017 ob 02:57
@no72 - naša družina (smo tudi v zdravstvu) je ves čas v stiku z dr.Radanom, saj nas je tudi zdravil dolga leta in brez njega nas ne bi bilo več. Takega zdravnika lahko pri nas z lučjo iščeš. Zaposleni so povedali marsikaj in še več v preiskovalnem delu, ko ni bilo kamer. Verjemite mi, zadeva je zelo komplicirana in je pravzaprav minimalno povezana z dr.Radanom, kateremu se dejansko dela velika krivica. Tako kot je OneRound povedal, gre za preusmeritev od resničnih težav, katerih razkritje bo zahtevalo veliko poguma.

matgod - morfij ni kontraindiciran pri ledvični odpovedi, kljub metabolitom. Ledvična odpoved se je pri bolniku pokazala šele zadnji dan in se pridružila multiorganski odpovedi, opiati pa so bili uvedeni že prej. Temu pacientu so se že odrekli, pa ga je Radan privlekel nazaj v intenzivo. In ne ga srati z evtanazijo, če ga je Radan še nekaj dni pred smrtjo mukoma uspešno oživel.
In zgolj mimogrede, ne filozofiraj o propofolu ker nimaš pojma v kolikšnem času je ta količina stekla in kako je titriral, niti ne vejo koliko je še ostalo. Stroke iz medijskih člankov kjer je mg isto kot ml in hitrost enakovredna količini, pač ne moreš delati. Če pa jim kaj ni bilo jasno, bi ga lahko takrat vprašali, pa se ni zdelo sporno nikomur (leto 2013!), ne da vlečejo ven takrat, ko jim to najbolj ustreza da prikrijejo svoje delovanje. Mimogrede.
cockatoo
# 11.01.2017 ob 22:55
no72

Hvala vam za ta dodatna strokovna pojasnila, da imamo ostali lahko vsaj malčk bolj jasno predstavo o primeru. Sicer pa osebno ne verjamem o vsem tem kar so Dr. Radanu naprtili. Zakaj imam občutek, da so se ga nekateri na vsak način želeli znebiti na tak podel način?
no72
# 11.01.2017 ob 21:52
Če mi bo administrator dovolil, bi dodal še eno misel.

Zakaj se medicinske sestre, ki so bile očitno poglavitna Radanova priča njegovih domnevno kaznivih dejanj, jasno in glasno ne izjasnijo, kako je v resnici s stvarjo.
Vse skupaj eno samo mešanje brozge brez repa in glave, prosimo, z besedo na dan, v nasprotnem primeru se lahko upravičeno vrednoti, da so trditve izmišljene.

Še bolj pa to velja za njegove sodelavce, kolege-zdravnike, oni lahko zadevo zelo hitro pojasnijo, utrdijo ali ovržejo. Nikoli ne bom verjel, da ne vedo dovolj, da bi o tem pričali pred sodiščem!
V zvezi s pričanjem imajo poklicno, kazensko in moralno osnovo ter zavezo - v primeru, da je dr.Radan nedolžen, delajo veliko krivico njemu, v primeru, da je nedvoumno kriv v vseh postavkah obtožnice (v kar jaz osebno ne verjamem), pa delajo krivico pokojnim in njihovim svojcem!

Molk je torej v tem primeru skrajno nedopusten, dolgoročno škodljiv in skrajno krivičen - v vsakem primeru - za eno ali drugo stran!

Torej - z besedo na dan, kolegi zdravniki in medicinske sestre, vi z vašim pričanjem lahko zadevo pravično rešite v nekaj dnevih, namesto, da se (pravični?) sodni proces vleče leta!!

Zaradi celokupnega ugleda slovenskega zdravstva zahtevamo nedvoumno in dokončno razjasnitev dejstev s strani sodelavcev dr. Radana, dovolj ima Slovenija pavšalnosti in metanja slabe luči na celotno slovensko zdravstvo!
aka29
# 11.01.2017 ob 19:16
Aj, nexus, kar umirjeno. Nisem napisal, naj to stori na obravnavi (pred sodinim senatom)?
prime.nexus
# 11.01.2017 ob 18:20
@aka29 - Radan je ta obvod že zdavnaj tiktak zmontiral, tudi na prvemu strokovnemu nadzoru. Zato takrat niso napisali, da je pacient kalij prejel. Malo spremljaj preden napises neumnosti.
matgod
# 12.01.2017 ob 01:34
no72: izvedenka je želela pojasniti, da zaradi ledvične odpovedi uporaba morfija ni najboljša opcija, ker se veliko močnejši presnovek morfija, ki nastane v telesu po aplikacija morfija, izloča predvsem preko ledvic. Če te ne delujejo, nastane nekontrolirano močan efekt, ki zahteva zelo dober nadzor nad dogajanjem. V ta namen se zato uporabljajo druga podobna zdravila. Torej - v tem primeru dati morfij bi bilo smiselno, če bi bil cilj evtanazija. Ker je pa cilj paliative lajšanje bolečin, bi verjetno bilo smiselno uporabiti kak drug pripravek.
Veliki gospod
# 11.01.2017 ob 17:02
Ne vem kaj bi si mislil ob vsem skupaj, ali je heroj ali butec.

Dejstvo pa je, da bi Slovenci morali bolj zascititi javno zdravstvo, saj je to edina garancija za zdravo prihodnost.
Kazalo