Slovenija

Poudarki

  • Slovenski javni sektor ni izjema
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,1 od 34 glasov Ocenite to novico!
Branimir Štrukelj
"Ne želim ustvarjati negativnega vzdušja, a je nekaj dejstev, ki jih bo moral predsednik vlade pojasniti," pravi Štrukelj. Foto: BoBo
Sindikalisti
Janša napoveduje pogajanja, Štrukelj pravi, da bodo verjetno najtežja v zadnjih desetih letih. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Janša v Pogledih Slovenije

Dodaj v

Štrukelj se boji, da bo javni sektor demoniziran, a stavi na dialog

Obljube o sodelovanju jim dajejo upanje
10. februar 2012 ob 13:48,
zadnji poseg: 10. februar 2012 ob 17:56
Ljubljana - MMC RTV SLO

Javni sektor bo očitno nosil glavno breme krize, čeprav gre zanj 11 odstotkov BDP-ja, kar je v povprečju EU-ja, pravi sindikalist Štrukelj v odzivu na Janševe napovedi o odpuščanjih.

Predsednik vlade Janez Janša je v Pogledih Slovenije med drugim povedal, da takšnega javnega sektorja, kot ga ima Slovenija, se s trenutnimi prihodki in gospodarsko rastjo ne da vzdrževati. "Brez odpuščanj verjetno ne bo šlo," je poudaril, a hkrati tudi zagotovil, da bodo o tem govorili s sindikati.

"Napoved me utrjuje v prepričanju, da bo javni sektor demoniziran, ko je bil že v času pred volitvami. Nosil bo glavno težo krize, ker se to zdi najbolj atraktivno pri nabiranju političnih točk," je na to za MMC odgovoril predsednik Konfederacije sindikatov javnega sektorja Branimir Štrukelj.

Slovenski javni sektor ni izjema
Po njegovih besedah je celotni javni sektor v Sloveniji po število zaposlenih pod povprečjem v Evropski uniji. Strošek plač v javnem sektorju pa je natančno na povprečju stroška 27 držav EU-ja. "Okoli 11 odstotkov BDP-ja gre za plače v javnem sektorju v povprečju držav EU-ja in točno toliko za plače daje tudi Slovenija."

V Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije so zadovoljni z napovedjo premiera Janeza Janše, da bodo v najkrajšem možnem času odpravili omejitev gotovinskega plačila za podjetja v višini 50 evrov. OZS na to temo načrtuje sestanek z novim finančnim ministrom. Upajo, da bo do srečanja prišlo čim prej in da bodo pravilnik, ki je začel veljati 27. decembra lani in ki določa, da lahko podjetja med seboj v gotovini poslujejo le še do višine 50 evrov, v tem delu spremenjen v najkrajšem možnem času.

Iz Zveze svobodnih sindikatov Slovenije pa so sporočili, da je njihov predsednik Dušan Semolič novemu premieru Janezu Janši že čestital ob izvolitvi vladne ekipe. Ob tem pa se je zavzel za to, da se bodo pomembna razvojna vprašanja razreševala tudi v okviru okrepljenega socialnega dialoga in ob upoštevanju interesov vseh partnerjev, so sporočili iz ZSSS.

Zato se Štrukelj sprašuje, kako to, da pri povprečnem strošku javnega sektorja in pri podpovprečnem številu zaposlenih, naše gospodarstvo tega ne more servisirati. "Verjetno bo treba kakšen razlog poiskati tudi pri učinkovitosti gospodarstva in kakovosti vodenja podjetij," dodaja.

A očitno se je Slovenija raje odločila za logiko, ki je značilna za vzhodnoevropska države, ki ostro posega v javni prostor. Štrukelj namreč trdi, da so zmanjševanje zaposlenih in posegi v plače značilni za baltske države, Romunijo, Bolgarijo, medtem ko pri državah na Zahodu, ki so tudi v težavah (npr. Irska), ni mehanizmov, ki bi posegli v socialni položaj javnih uslužbencev. To bo po njegovem mnenju pomenilo tudi padec kupne moči v državi, kar bo vplivalo na vse druge.

SDS edini ni podpisal zaveze
Prav tako ga skrbi, kaj pomeni odločitev SDS-a, da kot edina stranka ne podpiše izjave v parlamentu, ki pravi, da brez soglasja sindikatov javnega sektorja in drugih socialnih partnerjev ne bodo podpirali enostranskih predlogov o posegih v gmotni položaj javnih uslužbencev in upokojencev. Vse druge parlamentarne stranke so to izjavo podpisale, zato se pojavljajo špekulacije, da SDS tega ne bo spoštoval.

Obljube o sodelovanju jim dajejo upanje
Sta pa tako premier kot prihodnji novi minister za delo Andrej Vizjak v četrtek poudarila, da bi decembra sprejeti intervencijski zakon, ki zamrzuje višanje plač, radi podaljšali do konca leta. A ob vsem tem Štruklja navdaja z upanjem vsaj Janševa napoved, da bodo vsa vprašanja reševali v socialnem dialogu, kjer bodo upoštevali tudi njihova mnenja.

"To je zelo pomembno in nam daje upanje, da bodo to pogajanja enakopravnih in odgovornih partnerjev." Osnutek socialnega sporazuma oziroma medgeneracijskega pakta sicer do njih še ni prišel, čeprav je bilo že nekajkrat povedano, da ga bodo kmalu dobili.

Ana Svenšek, An. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
nerdečnečrn
# 12.02.2012 ob 10:27
Štrukelj, kaj ni jasno? V gospodarstvu so bila odpuščanja, stečaji... Ustrezno temu je potrebno zmanjšati stroške dela javne uprave. Ker so stroški produkt števila zaposlenih in njihovih plač, sta le deve rešitvi. Odpuščanje ALI znižanje plač. In prav je, da se sindikat odloči med njima. Torej g. Štrukelj, kaj od naštetega bi vi?
jolika
# 11.02.2012 ob 09:34
Štrukelj, ustvarjaš namenoma negativno vzdušje. Nismo vsi slovenci "po župi priplavali". Ustavi se!
tetka
# 10.02.2012 ob 23:25
Grkom se daje milijarde pomoči, ki jih bodo čez 14 dni vrnili tja odkoder je pomoč prišla....njim ostanejo le reformni ukrepi......ampak kolikor poznam Grke bodo težko prenesli ....že pri njih se lahko zgodi, da ne bodo hoteli denarja ampak bankrot, ki pa bo zabolel še koga ....predvsem Nemške in Francoske banke...ki jih ECB ne bo mogel rešiti preko Grškega odplačevanja dolgov..
tetka
# 10.02.2012 ob 23:22
Kapitalizem se kaže v izrazito nesimpatični luči, v luči gopsodarjev in sužnjev ... niti približno ni podoben tistim zlatim letom Nemčije in Skandinavije od 1960-1990 ...
Globalni trg diktira surovo konkurenco, ki temelji na izkoriščanju sužnjev ( kitajci, vietnam, pakistan, bangladeš, turčija, vzhodna evropa,..) in pa gospodarjev ( milijarderji v USA, EU, KItajska, Rusija,...) Nestabilnost je mnogo hujša, kot si moremo misliti in izredno hitro se širi....stvari kot da uhajajo iz rok politikom...nihče pravzaprav ne ve, kako urediti 7 milijardno človeštvo, da bo imelo vodo, nafto, denar, zdravstvo, šolstvo,..
tetka
# 10.02.2012 ob 23:17
Madžarska je 1991 se razprodala tujcem, imeli so ful investicij, vse privat, poceni delovno silo ..in kaj imajo po 20 letih, ...20 milijard so si sposodili, da niso bankrotirali, ljudje životarijo s 400€ na mesec,....imajo Orbanovo diktaturo,....vse to po tako lepem privatizacijskem ciklu usmerjenem, če se ne motim, s strani ameriškega svetovalca.
tetka
# 10.02.2012 ob 23:15
Zgodbe o varčevanju ne rešujejo kapitalizma, ker ne spodbujajo potrošnje, brez potrošnje ni proizvodnje niti storitvenih dejavnosti, je počasno zamiranje družbe...poskusi nižanja davkov, ki naj bi v Slovenijo privleklo tuj kapital se lepo sliši a tuj kapital bo res prišel postavit tovarne, najel poceni delovno silo, ter dobičke usmeril tja odkoder s lastniki, v tujino. Nam ostanejo sicer zaposleni delavci z nizkimi dohodki, ter nekaj davkov, ki jih poberemo...svetla prihodnost ?
sprehajalec
# 10.02.2012 ob 23:15
@smetana

Ne kot si napisal v prvem koraku. Prvi korak ukiniti občine, tu je leglo vsega problema. Vrniti občine v meje iz leta 1991, potem še te združiti v smiselne enote. Nadaljni korak pa tako kot v Avstro Ogrski, okraji in županije z prostovoljnimi in neplačanimi materialno samozadostnimi župani, ki gredo seveda najprej skozi preiskus inteligenčnega kvocienta.
tetka
# 10.02.2012 ob 23:12
To čemur smo priča se reče kriza kapitalizma, ki se redno pojavlja, ker pač kapitalizem temelji na rasti, ki pa je eksponentna funkcija ( 2. letnik srednje šole, njen graf valjda poznate) , po določenem času se zadeva ne izide več, rasti ni več , potrebna je reset tipka, ki pa je ali vojna ali recesija z velikim padcem standarda in velikim številom brezposelnih, oz. depresija, ki pa tako ali tako vodi v vojno...obeti so torej na dlani ali bo zahod izsilil vojne v Iranu, Siriji, še kje in tako pumpal svoj BDP, ali pa bo sistem sedel v depresijo, kjer p je dovolj iskrica in ljudje bodo vzeli stvari v svoje roke in scenariji niso rožnati....Kako lepi so obeti?
ultegra
# 10.02.2012 ob 22:59
G. Štrukelj javni sektor bo imel toliko, kot lahko gospodarstvo znosno prenese. Nič več in nič manj, zadolževanja ni več, da bi pokrivali obilno birokracijo. Ker če se bo potopilo gospodarstvo, tudi vi ne boste imeli kaj delit, dajte se tega že enkrat zavedat. Vsi bomo morali zategnit pasove, če hočemo uspeh in pustiti gospodarstvu da zadiha. Prvi predsednik vlade g. Peterle je v tistih težkih časih lepo dejal, ne morem več dati kot je v blagajni, čista kmečka logika g. Štrukelj mar ne. Da pa je v javni upravi preveč politikantstva, to je pa že drugo poglavje.
smetana
# 10.02.2012 ob 19:52
Delam v javnme sektorju in vam lahko zagotovim, da imamo tudi mi slabe plače...
s 29 leti delovne dobe 800 € neto, pa z visoko strokovno izobrazbo...
dobr, boste rekl eni, ...samo ko vidim, kako si pri nas nekateri še vedno talajo razna izredna napredovanje, kljub prepovedi Vlade, mimogrede...
in takih je povsod malo morje...
Če hoče vlada prišparat, se mora tega drugače lotit....najprej ukinit vsa nadomestila za bivše poslance in ministre in ostale...vse nepotrebne agencije in urade ukinit, ne najemat dragih stavb kot je ta na Litostrojski (120.000 e) mesečne najemnine samo za SURS!
Vozni park naj pustijo kot je, razen v primeru dotrajanih vozil..ne pa da si kupujejo nove avtomobile...
in še in še je stvari, kjer se da res prišparat...
shearer alan
# 10.02.2012 ob 19:45
pa saj sploh ne rabijo odpuscat..sam tiste ki gredo v pokoj naj ne nadomestijo z drugimi pa bo!
Jama
# 10.02.2012 ob 19:22
Res ne vem zakaj se pritožujete. A vam ni fino? A se niste 3 leta mastili na račun drugih?

Sedaj vam bo le malo slabše, 30% vas bo obsedelo... nekje..., preostalih 70% pa bo prejelo 70% sedanje prenapihnjene plače!

Raje bodite vesleli, da vam niso ukinili potnih stroškov, povečali 40 urni delavnik zaradi dodane vrednosti, podaljšali delovno dobo na 68 let... za zdaj

Kdor s tem ni zadovoljen, so mu vrata odprta in naj svojo negativnost trosi v drugih deželah, mi imamo negativnosti dovolj! Zato smo izvolili Janusa Janusa enega in edinega monarha 21 st.
priminus
# 10.02.2012 ob 19:12
Delavce na cesto!
Meneđerjem plače vseh delavcev!
Lastnikom nagrada-zmanjšanje davkov!
Državljanom prst v...!
mlincek
# 10.02.2012 ob 19:07
Rasto, smo nakako v kapitalizmu. In delo ni dobrina in pravica. Tako pač je. Če se počutiš sposobnega naj ti tudi drugačno delo ne bo težko. Ko so odpuščali v Muri ni nihče pretakal debelih solz. Aja, šlo je za neizobražene delavke. Njih pa Ko *ebe.
priminus
# 10.02.2012 ob 19:04
Prav res je, da je javni sektor kriv za vse grehe Slovenije. Prav jim je kaj pa obstajajo in to velja tudi za ostale, ki prejemajo plačo; drhal brezzvezna.

Če hočeš delat, delaj zastonj, taki so časi!
Če hočeš dihat, plačaj, taki so časi!
Če hočeš, boljše čase, crkni taki so časi!
Rasto
# 10.02.2012 ob 17:57
Začenja se kadrovski cunami in odpuščanja z varčevalnim izgovorom. Vse kar kapitalistom ne prinaša "gotovega dnarja"; je za odpustit ali reorganizirat. Včerja je Janša že vse povedal naTV SLO. Torej treba je v ofenzivo že danes, jutri je lahko prepozno.
keks123
# 10.02.2012 ob 17:54
Reda ni ker so prepovne pisarne in javne ustanove se kar širijo...
ribonka
# 10.02.2012 ob 17:46
Delam v javnem sektorju in vidim, kaj manjka. Red in jasna pravila! Pa da se jasno ve, kdo je šef in da je ta šef potem tudi odgovoren državi ali občini, če vodi njeno inštitucijo.

Ogromno ljudi v javnem sektorju je zelo sposobnih, delavnih in požrtvovalnih, a kaj, ko je sistem tak, da je bolj pisan na kožo tistim, ki hvatajo krivine.

Če bi bil red, bi bili vsi bolj zadovoljni, tisti, ki izvajajo javne storitve in tisti, ki jih uporabljajo. Pa še privarčevali bi precej...
matori
# 10.02.2012 ob 17:26
thymian
nihce ne trdi da se bo kriza razresila ce odpustimo par tisoc nesposobnezev v javnem sektorju,vendar pa placujemo jih vsi mi in ce ze naj ta denar porabijo za nova delovna mesta,bolje kot placevati nedelo plus dodatni efekt,potem se bodo tudi v javnem sektorju zaceli zavedati,da njihova sluzba ni pribita in da ce ne opravljas dela,lahko ostanes brez nje -nekaj kar je v realnem sektorju od nekdaj obicajno
JPKJ
# 10.02.2012 ob 17:23
G. Štrukelj, kje si bil ko je DEMON rasel brez potrebe in redil svetovace?!?
uradniček
# 10.02.2012 ob 16:45
glede plac pa samo toliko, da je fajn jo dobiti redno, ampak povprecje je spet en tak podatek, ki ne pove nic. delavec in direktor imata v povprecju tudi vsak 6k eur, ampak to delavcu nic ne pomaga.
uradniček
# 10.02.2012 ob 16:41
sam se strinjam, da so nekateri bolj produktivni od drugih, nekateri pa se slepajo na racun drugih. Veliko je takega tudi vodstvenega kadra. Krivi za vse to pa so sefi. Vsak sef bi moral natancno vedeti, kaj delajo in kako so obremenjeni podrejeni. Potem pa nastane vcasih problem, ko sef sploh ne ve, kaj se vse dela in da se obseg dela sploh ne zmore. Prelaganja papirjev, ce hocete, je pa vedno vec. Nesposobno vodstvo, ki ne zna racionalizirati notranjih procesov, pa seveda zakonodaja, ki zakomplicira vse skupaj. Tukaj so se potem pametne stranke, ki imajo seveda vse prav ... Me pa prav zanima koga se bo odpustilo. Ni tako enostavno kot izgleda na prvi pogled.

Torej, sefi izkazite se. Poprimite kdaj pa kdaj operativo in predlagajte spremembe.
MIRNČAN
# 10.02.2012 ob 16:40
Učitelji policaji itd se nimajo kaj bat. Bojo pa nasrkal razni uslužbenci direktoratov in agencij ki nimajo kaj tam delat. Štrukelj ti sam na Kučkota pazi da te nav preveč zmanipuliral. leta 2007 ste demonstrirali ker ste imeli očitno preveč denarja, drugače si ne znam predstavljat. Zdj pa niste šli na ulice čeprov je veliko huje.
Črtomir
# 10.02.2012 ob 16:40
Tistim 4000, ki ji je na novo zaposlila KGB vlada, se sigurno tresejo riti....ne bo nobeno deminiziranje, če bodo šli na cesto.
moonylink
# 10.02.2012 ob 16:37
"Okoli 11 odstotkov BDP-ja gre za plače v javnem sektorju v povprečju držav EU-ja in točno toliko za plače daje tudi Slovenija."

Ja dragi g. Štrukelj - sej bo šlo še vedno 11% SAM PRORAČUN JE 20% NIŽJI.........butelj:-(
ResIpsaLoquitur
# 10.02.2012 ob 16:33
Seveda, nič ni lažjega, kot da varčujejo drugi. Zato seveda čisto razumem vse iz gospodarstva, ki pravite, naj javni sektor varčuje, kakšni radikalnejši bi ga celo čisto ukinili.
Ampak dejansko naša uprava in javni sektor sploh nista glavni problem, ne po svojem obsegu, ne po kvaliteti svojega dela, čeprav bi se seveda dalo marsikaj zracionalizirati in izboljšati, a seveda po pameti, ne pa vsevprek in linearno, kot se je večinoma to počelo doslej. Res je, kot pravi Štrukelj - v primerjavi z drugimi državami naš javni sektor, glede na število prebivalcev, razen morda rahlo v osnovnem šolstvu (za katere skrbi prav njegov sindikat), čisto v ničemer ne izstopa in tudi če ga spravimo čisto na kolena, če takorekoč ukinemo državo, zgolj s prihranki ni mogoče rešiti problema. Preprosto - in to je prav groteskno ironično - ne morejo toliko vzeti javnemu sektorju, kolikor manjka v blagajni! Dejanski problem je povsem drugje: v tem, da je v tej državi (kot še v kakšni drugi) crknilo gospodarstvo, ki se ni več sposobno kosati s krizo in s Kitajci in javni sektor k temu ni kaj veliko prispeval, prej razni tajkuni, špekulanti in banke, seveda ob očitno ne najboljših managerjih in nadzornikih, ki so (edini) imeli nemške plače, žal pa ne tudi nemškega znanja in sposobnosti. Sedaj pa je mantra praktično vseh, da je potrebno drastično zmanjšati še državo, njeno upravo, javne službe.... In če se bo to uresničilo, bo ta norost veliko več stala, kot prihranila, predvsem pa zaradi tega nam državljanom ne bo čisto nič bolje. Nasprotno, še slabše bo, ker varčevanje samo še dodatno zmanjšuje gospodarsko aktivnost in povečuje luknjo v državni blagajni, kar spet zahteva novo in novo varčevanje. In z državo in javnimi službami je tako, da ko jih enkrat ugasneš, jih 20 let več ne vzpostaviš nazaj. Ljudje bodo začeli (še pogosteje) umirati zaradi tega, ker jim bomo odrekali ustrezno medicinsko pomoč in oskrbo, iz šol bodo prihajali še bolj diplomirani butci, kultura je tako ali tako vse bolj nedostopen luksuz, ugašanje države, uprave in pravosodja pa seveda tudi ni in ne bo brez dramatičnih posledic.
Ampak vzpodbuditi gospodarstvo, zagotoviti rast, delovna mesta vse to je veliko težje, kot omejiti javni sektor. Veliko lažje je reči, da je treba šparat, pa če vse zapravimo....z državo vred.
Poglejte Grčijo. Jim je kaj bolje, odkar drastično varčujejo? Je državni dolg kaj manjši?
lowrater
# 10.02.2012 ob 16:32
Upam da naredi čistko JJ&co v javnem sektorju.

"...Napoved me utrjuje v prepričanju, da bo javni sektor demoniziran, ko je bil že v času pred volitvami. Nosil bo glavno težo krize....,"

Nosilec krize je od zacetka privat gospodarstvo ... polno propadlih firm in +60 000 brezposelnih v sloveniji + še ene toliko tujcev, medtem ko se je javni sektor povečal za + 6000 v tem času kar je nenormalno. Kako lahko povečaš aparat za delovanje drzave če se ti zmanjša delovno aktivnih zaposlenih ljudi ??
Zakaj se zgovarjate gospod štrukelj na povprečje EU ? verjetno ker je še to edini podatek ki govori vam v prid...
Vratovinc
# 10.02.2012 ob 16:11
@frgo Veliko ljudi dela za minimalno plačo, pa ni edini razlog to da nimajo dovolj izobrazbe in znanja... nič nimam proti lepim plačam, kdo si je pa ne želi? Pa tudi da vsak dobi to kar si zasluži ne velja vedno. Nekateri dobijo kolikor si zaslužijo, nekateri več kot si zaslužijo, nekateri pa manj kot si zaslužijo. Če prejemaš plačilni minimum ne pomeni da imaš slamo v glavi.
zdravaslovenija
# 10.02.2012 ob 16:06
Tale pa je povsod zraven, pa v državnem svetu, pa v sindikatu, je tako, kot cement, povsod se meša zraven!!! Ampak g. Štrukelj, tudi v javnem sektorju bo potrebno zategniti pas, v gospodarstvu so si ga že davno. Malo manj sestankov in več delat, pa bo!!
Arso
# 10.02.2012 ob 16:02
G. Štrukelj zavedati se morate, da je ljudi v JU veliko preveč. Nekateri imajo tudi preveč zajetne dohodke. Slovenija ne potrebuje tako obsežni in potratni državni aparat. Koliko je ljudi iz gospodarstva, ki so še ne dolgo nazaj ustvarjali denar za plače v JU. Sedaj so nekateri teh
brezposelni. V JU ni bilo odpuščanj, kljub temu, da so tam ljudje, ki denar porabljajo. Brez
prevetritve in odpuščanj tudi v JU ne bo šlo. Malo poglejte koliko inženirjev in drugih visokokvalificiranih kadrov je, ali brezposelnih, ali pa zaposleni delajo za bistveno nižje plače
kot vaši ljubljenci v JU. Tako ne bo šlo. Slovenija potrebuje veliko več kadrov v gospodarstvu
in dosti manj kadrov v v neučinkoviti JU. Prej, ali slej si boste to morali pošteno priznati in si naliti čistega vina.
matori
# 10.02.2012 ob 15:57
Javni sektor je v povprecju EU -ze res,vsi ostali smo pa globoko pod njim,tako da gospoda predvsem v javni upravi,ozrite se okoli sebe in ker ste tako sposobni,vam ja ne bo tezko dobiti sluzbe ne trgu dela -saj ste sami strokovnjaki.Povej se g.strukelj kje v evropi so place v javnem sektorju krepko visje kot v gospodarstvu,kot drugo pa mislim da je dovolj placevanja za nedelo,s tem bo nastala tudi moznost nagraditi tiste,ki res delajo
nikhrast
# 10.02.2012 ob 15:52
Žena: Pa kaj sediš tu, bereš cajtenge in piješ kofe, ne boš šel na delo.
Mož: Sem mislil da sem že tam.
SteVsiNeumni?
# 10.02.2012 ob 15:42
Pa kje živi Štrukelj. Od kdaj javni sektor nosi največji delež krize? aHAHAHAHA
Pa kje je živel zadnjih par let?? Je pogledal kaj se dogaja v gospodarstvu?
R2D2
# 10.02.2012 ob 15:25
... sedaj bo pa "zabavno" ....
giftman
# 10.02.2012 ob 15:17
Štrukelj se boji, ampak ZA SVOJO RIT!
8888
# 10.02.2012 ob 15:11
Neki mi ne gre skupi, izdatki za plače v javnem sektorju so na nivoju povprečja EU, število zaposlenih pa daleč pod povprečjem EU, potemtakem so povprečne plače v JS daleč nad povprečjem EU al kako?!
zulj001
# 10.02.2012 ob 15:11
Imam petintridest let delovne dobe v realnem sekturju,od leta 2009 sem brez dela ,podjetje mi dolguje iz naslova plač ,regresov in odpremnine petnajst tisoč evrov,ki jih pa NIKOLI ne bom videl in, ko poslušam tega gospodiča Štruklja ,mi pride,da bi znorel...................
thymiann
# 10.02.2012 ob 14:54
Kdor misli, da bo krizo rešila odpustitev par tisoč "lenuhov" je naiven. Bistveno večji problem so razni obrtniki in s.p., ki so generator sive ekonomije in povzročajo bistveno večjo škodo.
keks123
# 10.02.2012 ob 14:51
Ka tipu ni jasn da ščiti brezdelje najman 10000 javnih.
DrMatilda
# 10.02.2012 ob 14:51
Proti Pahorjevim nemško-francoskim nazadnjaškim reformah! So zato delali, trpeli in umirali naši starši, da bi nam bilo sedaj težje, a ste normalni? Manj dela, za več denarja, ob boljših pogojih in vse bolhj razviti družbi in pika, ostalo je tema za posebne oddelke in Udbo.
Mislim tudi, da je ogromna razlika med Štrukljem in Semuličem, sicer sta oba sinfdikata, vendar sta si pravzaprav ravno nasprotna, kar je običajno bolj opazno na ulicah.
ms-dante
# 10.02.2012 ob 14:50
@abrakadabra
se strinjam s tabo, seveda se tega ne da meriti enako kot v podjetju, vendar pa lahko potegneš precej vzporednic s podjetjem; in bi jih tudi morali
Problem našega javnega sektorja je odnos samih ljudi, ker verjetno nimajo nobenega, ki bi jih kontroliral in jim nižal plače, če ne delajo in jih nagrajeval za resnično delo (to je seveda le moja hipoteza, ker ne poznam, kako se v JS nagrajuje).

Kar se tiče pa Skandinavije - niti slučajno ni tam več tako bleščeče kot se govori. V tem trenutku je v Skandinaviji prva država Švedska, ki raztura (iz lastnih izkušenj, sem ogromno v teh državah).
Aaron
# 10.02.2012 ob 14:44
Velik del krivde za krizo morajo prevzeti ravno sindikati in njihovi podporniki. Če bi se potrebne reforme zgodile že pred leti, med Janševo vlado, ne bi imeli sedaj teh problemov.
frgo
# 10.02.2012 ob 14:43
Koliko pa je takih ko se jim samo smeji, da ne delajo nič in samo vlečejo denar na račun drugih, pa se jim prav požvižga na to, da bi se zamislili da mečejo življenje stran s posedanjem. In take vneuporabne parazitske viške je treba spokat iz "naše" plačilne liste.

Tisti, ki pa res delajo, so požrtvovalni ( razne medicinske sestre, dobri učitelji... ) si pa zaslužijo nagrado, kar pa tudi ne bo problem, potem ko se spusti ena dobra infuzija "antibiotikov" v Javni sektor, da popuca že tiste prej omenjene parazite.


Velik problem je kako ločit dobre in slabe. Pa ne samo v JU ampak tudi v državnih podjetjih kot so železnice in telekom. Tam je parazitov in lenuharjenja kolikor hočeš, ampak birokracija in poljubljanje šefove desnice to neverjetno zamaskirata!

Huda se mi zdijo tudi avtomatična napredovanja in plačilni razredi glede na izobrazbo in ne glede na delo, ki se opravlja. Realno gospodarstvo funkcionira povsem drugače.
DrMatilda
# 10.02.2012 ob 14:40
Treba bi bilo optimatizirati birokracijo na minimum, še manj kot jih je bilo leta 1991, ker takrat še niso poznali računalnikov, na vrhu posameznih služ ter resorjev zaposliti naše najboljše strokovnjake in jih pošteno plačati, po učinku, strogo nadzirati njihovo delo, predvsem reševanje pritožb proti njim samim, za vse ostale birokrate pa uvesti javna dela in minimalne plače, 600-700 evrov je za zmerno skorumpiranega občinarja, ki ga je tja zaposlila žlahta, ki sprejema le obrazce in zna citirati le tistih nekaj členov zakonov, ki mu ustrezajo, še veliko preveč, rabimo še poseben kazenski zakonik za javne uslužbence, mogoče civilne aretacije, izvršbe na licu mesta ali kaj takega...
Bhaaltazar
# 10.02.2012 ob 14:38
thymiann noben ni govoril, da se notr meša policiste, zdravnike, učitelje itd... ampak govori se predvsem o presežkih nad tistih toliko in toliko tisoč iz leta 1992, ko ni nobenemu kljub temu ni nič manjkalo, ampak govori se o tistih, ki so prihajali v upravo preko političnih vez brez da bi karkoli počeli, pač zato ker so poznal tistga, ki je pri koritu.

Poznam nekoga, potem ko se je zamenjala garnitura, ni smel več delati kar je opravljal do tedaj, ker so prišli ljudje ki so bili od trenutne opcije. Plačo je dobival isto cel dan pa je delal v luft, dokler se ni naveličal in začel študirati ob "delu", saj je imel del delavnik prost, samo tam je moral bit. Tako je najprej magistriral, kasneje pa še doktoriral, seveda mu je študij požegnala naša draga država, vendar kljub doktoratu še vedno ni dobil nič več novih zadolžitev samo višjo plačo. Vendar je imel tega lenuharjenja dovolj in se je zaposlil v realnem sektorju, ter tudi sam odpru podjetje.

Koliko pa je takih ko se jim samo smeji, da ne delajo nič in samo vlečejo denar na račun drugih, pa se jim prav požvižga na to, da bi se zamislili da mečejo življenje stran s posedanjem. In take vneuporabne parazitske viške je treba spokat iz "naše" plačilne liste.

Tisti, ki pa res delajo, so požrtvovalni ( razne medicinske sestre, dobri učitelji... ) si pa zaslužijo nagrado, kar pa tudi ne bo problem, potem ko se spusti ena dobra infuzija "antibiotikov" v Javni sektor, da popuca že tiste prej omenjene parazite.
timslum
# 10.02.2012 ob 14:36
Ja Štrukelj & co. (Semulič, Doro Hvalica.. ) imajo oz. morajo imeti vedno glavno besedo. To je glavni razlog, da smo iz dneva v dan v večjem dreku.
DrMatilda
# 10.02.2012 ob 14:33
Zakaj bi demonizirali javne uslužbence, brez veze, ko bodo počistili na sodiščih in policiji, se bo prišlo lepo po njih in odpeljalo, da jih narod sam ne zabije v zemljo. Novih ne rabimo in s tem se bo avtomatično reševalo vprašanje skorumpiranih javnih birokratov, ko se jih bo zdesetkalo. Tako bolna meda še ni ta država, da bi še naprej zaposlovala nacional socialistične psihopate, otroke nedotaklive priviligirane oligarhije, na dosmrtnih položajih, rojene in ustvarjene edino za državne službe. V koncentracijskih taboriščih so imeli vsaj IBMove luknjičaste kartice, kdaj je že bilo to, pa kako so bili takrat bolj uspešni, če je bila slučajno v tem finta skorumpiranih Štrukljevih varovancev, Virantovi obrazci ter psihotesti za občane nikakor niso isto. Seveda vse to še nič ne pomeni, najhujše kar se nam lahko zgodi z novo lado je zagotovo, da se to ne bo zgodilo in bo ostalopo starem, oziroma bodo še naprej trpeli le drugorazredni državljani, pošteni delavčki, nezaželjeni južnjaki in tradicionalno romi, čeprav so v resnici še najmanj krivi.
frgo
# 10.02.2012 ob 14:32
Gospod Štrukelj, ne se bat če Vam spustijo plačo na 570e oz. tako imenovanega minimalca... nas je veliko, ki s tem živimo in stalno dokazujemo da se da s tem "komot" živet, tako da.... kr korajžno sej boste zmogli...

In zakaj bi moral g. Štrukelj pristat na kaj takšnega kot je minimalna plača? Verjetno ima precej več znanja in izobrazbe, kot tisti na minimalcih in bo našel dobro plačano službo drugje.

Krasni lepi kapitalizem - vsak dobi tisto, kar mu gre. Samo še javno upravo je treba naučit tega.
Peacemaker
# 10.02.2012 ob 14:27
davide....naj živi posploševanje...
Kot da bi jaz za (uboge) odpuščene delavce neke fabrike napisal: konec popivanja v nočnih smenah!!!!

antipopulist: +1
a-bra-ka-da-bra
# 10.02.2012 ob 14:26
@ms-dante, vsak AT Kearney in podobni bo povedal da je javni sektor samo overhead, ki povečuje stroške države. Toda po drugi strani je pa država tukaj zato, da je servis državljanom in to počne s pomočjo javnega sektorja. Zato je učinkovitost javnega sektorja pač potrebno meriti z drugačnim vatlom kot učinkovitost podjetja. Skandinavci to znajo. Te države imajo velik in obsežen javni sektor. Kakšna Albanija in podobne država pa skromnega. Menima pa da ni dileme o tem katerim gre bolje in kje bi bilo lepše živeti.
marcipan
# 10.02.2012 ob 14:26
iznajdljivi lenuhi v javnem sektorju so namest da bi delal, ves ta čas gruntal, koko se odpovedim izognit, tko da bodo na koncu odpustil ta pridne, ki so medtem delal. lenuhi vse kar delajo delajo to, da gruntajo koko bodo lohk še naprej lenarl in edin v tej iznajdljivosti so pridni.
thymiann
# 10.02.2012 ob 14:26
Najlažje je nabijat o javnem sektorju in vse skupaj razglasit za trop birokratov, ki se cele dneve praska po jajcih, pri tem pa pozabit, da so to tudi vsi znanstveniki, zdravniki, policaji, vzgojitelji itd.
marcipan
# 10.02.2012 ob 14:22
kam ga boš odpustu če so si delavci ustanovil sindikat, si ga izvolil za predstavnika, za delovanje sindikata in njegovo plačo pa sami plačujejo članarino? ga bodo že člani odpustil če jim ne bo dost dober.
to je isto kt bi predsednike političnih strank kr en tretji loh odpušču.
antipopulist
# 10.02.2012 ob 14:21
davide: ko bi se ti le besede pozlatile! Ampak dvomim, da bo vlada imela jajca poiskat te jalove službe / kadre... na koncu bo usekala po dolgem in počez, po ta slabih in po ta dobrih, ker je še najlažje rečt plače je treba znižat za x %, pa mirna bosna. To je žalostna plat te zgodbe, vse ljudi se meče v isti koš, ne glede na to kaj kdo prispeva.
Vratovinc
# 10.02.2012 ob 14:20
Gospod Štrukelj, ne se bat če Vam spustijo plačo na 570e oz. tako imenovanega minimalca... nas je veliko, ki s tem živimo in stalno dokazujemo da se da s tem "komot" živet, tako da.... kr korajžno sej boste zmogli...
davide
# 10.02.2012 ob 14:17
konec kofetkanja in 2-urnega dela v 8-urnem delovniku
nacekpacek
# 10.02.2012 ob 14:17
Aja, pa če bi se dalo - prosim, če spravite število zaposlenih v javnem sektorju nazaj na enako število, kot je bilo leta 1992. Hvala!
ms-dante
# 10.02.2012 ob 14:17
Upam, da JJ naredi red in spusti samozvane bogove v javnem sektorju na realna tla.
Ne rečem, da je treba vsepovprek odpuščati in nižati plače - potrebna je optimizacija. Jaz delam optimizacijo vsak dan v svojem podjetju, da lahko dobro poslujemo in nimam nobenega namena futrati totalno neučinkoviti javni sektor.

Štrukelj pa naj si nekam zatakne svoje začudenje, kako da slovensko gospodarstvo ne more financirati javnega sektorja.

Naj najamejo AT Kearney ali koga drugega, ki je neodvisen, da naredi podrobno študijo javnega sektorja (pregled vsakega delovnega mesta in vseh nalog) kot so naredili v NLB, pa bomo videli rezultate.
NLB je na podlagi takega poročila odpustila preko 300 ljudi.

Roko na srce - ne verjamem, da bo JJ naredil red v javnem sektorju.
nacekpacek
# 10.02.2012 ob 14:15
Prosim, če lahko tega tipa odpustite prvega! Prosim!
ivod
# 10.02.2012 ob 14:12
.. bojim se, da ima prav ... sindikalc Štrukelj ...
tako zelo prav, kot ni imel prav pred nekaj meseci ...
... boril se je, ko se je lahko še iz fotelja ...
zdaj ... zdaj pa kaj ??
Kazalo