Svet

Poudarki

  • Grčija s kar 300 milijardami dolga
  • Pangalos: Zelo slabo vodenje Evropske unije
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,2 od 10 glasov Ocenite to novico!
Grčija
Stavka je povsem ohromila življenje v Grčiji. Foto: EPA
Grčija
Zaradi stavke so zaprte šole, državni uradi, medtem ko bodo v bolnišnicah sprejemali le najnujnejše primere. Foto: EPA

Dodaj v

"Delavci ne želimo edini plačevati za krizo, ki je nismo ustvarili"

Predstavnik vlade išče vzroke za krizo v drugi svetovni vojni
24. februar 2010 ob 10:19
Atene - MMC RTV SLO/Reuters

V Grčiji poteka 24-urna splošna stavka in na sto tisoče delavcev protestira proti strogim varčevalnim ukrepom, ki jih je vlada uvedla, da bi državo rešila pred bankrotom.

To je že druga splošna stavka v zadnjih dveh tednih, potem ko so prebivalci močno zadolžene balkanske države razočarani nad odzivom Evropske unije, ki je Grčiji ponudila vso podporo, a ne finančne pomoči (za katero Atene tudi niso prosile), ob tem pa je oblasti pozvala k sprejetju drastičnih ukrepov za znižanje dolga in napovedala, da bo skrbno nadzorovala njihovo izvajanje.

Grčija se "ponaša" z ogromnim 12,7-odstotnim javnim primanjkljajem, ki je kar štirikrat večji od tistega, ki ga dovoljujejo pravila za države članice evrskega območja. Socialistična vlada je obljubila, da bo letos ta primanjkljaj zmanjšala na 8,7 odstotka in ob enem skrčila tudi zunanji dolg, ki znaša velikanskih 300 milijard evrov.

Vlada namerava vse to doseči z zamrznitvijo plač v javnem sektorju, dvigom starostne meje ob upokojitvi in z zvišanjem davkov na gorivo, alkohol in tobak. Ostro namerava udariti tudi proti tistim, ki se izmikajo plačilu davkov. Črna ekonomija naj bi namreč v Grčiji predstavljala kar 30 odstotkov BDP-ja.

Vse to je razlog, da so sindikati pozvali k splošni stavki, zaradi česar bo celo za vsa letala zaprt zračni prostor nad državo, obstali pa bodo tudi vsi vlaki in trajekti. Kratko bodo zaradi stavke potegnili tudi turisti, saj bodo imele številne arheološke znamenitosti zaprta svoja vrata, kar bo velik udarce za podobo Grčije kot turistične države.

"Delavci in upokojenci nisi krivi za krizo"
In kaj pravijo sindikati? Dva največja sindikata, ki imata dva milijona članov, sta sporočila, da se prebivalstvo zaveda pereče finančne situacije v državi, vendar menijo, da so ukrepi nepravični. "Zahtevamo pravičnejšo razporeditev bremena, tako da delojemalci in upokojenci ne bodo plačali za krizo, ki je niso ustvarili," je dejal vodja sindikata GSEE Yiannis Panagopulos.

Panagopulos od vlade pričakuje sprejetje mešanice gospodarskih in socialnih ukrepov, ki ne bi pripeljali do recesije, ampak bi vodili do ustvarjanja novih delovnih mest. Namestnik premierja Teodoros Pangalos je za BBC dejal, da se vlada ne boji stavke in bo še naprej vztrajala na začrtani poti novih ukrepov.

Pangalos je bil oster do vodenja Evropske unije in po njegovih besedah voditelj v 80. letih prejšnjega stoletja, kot so bili Margaret Thatcher, Helmut Kohl in Francois Mitterrand ne bi nikoli dovolili podobne gospodarske krize. "Kakovost vodenja danes v EU-ju je zares zelo, zelo slaba," je dejal namestnik premierja, a pri tem pozabil omeniti dvomljivega prirejanja računskih bilanc, ki jim ne bi bili naklonjeni tudi takratni evropski voditelji.

S prstom je Pangalos pokazal na Italijo in jo obtožil, da so njihove finančne statistike še bolj nepopolne. Toda tukaj še ni bilo konec s kritikami na račun drugih in namestnik je vzroke za krizo našel tudi v nacistični okupaciji Grčije med drugo svetovno vojno. Nemčijo je okaral zarad njenih kritik Grčije in jo spomnil, da je med vojno uničila grško gospodarstvo in umorila na tisoče ljudi.

"Iz grške banke so vzeli zlato in denar in ga nikoli niso vrnili nazaj. To je vprašanje, ki ga bomo morali postaviti enkrat v prihodnosti," je dejal Pagalos.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
el CARTEL
# 24.02.2010 ob 23:12
sistem, ki uporablaj sužnje ne more biti dober, na žalost..kapitalizem deluje le, če imaš dosti "rezervnih delov", torej na zavodu dosti ljudi, ki lahko nadomestijo zaposlene (da se ti ne uprajo in pristanejo na vse)..

poleg tega imamo službe, ki jih nihče noče delati (iz moralnih ali družbenih razlogov). Te službe so primorani delati tisti, ki imajo najmanj (enostavno, da ne stradajo)..in v čudnem, sprevrženem sistemu so za to plačani najmanj (logika je v tem, da imaš vedno zadosti takih ljudi, ki so primorani delati take poklice)..

Fora kapitalizma je, da se, za razliko od prejšnjih sistemov, predstavlja kot pravičen sistem (kjer le po lastni neumnosti oz nesposobnosti ne moreš uspeti) kar pa seveda ni res..da pa ne pljuvam samo po njem kaže dejstvo, da podpiram konkurenco in prosti trg (ki pa nikjer ne obstaja popolnoma)

Toliko o pravičnem sistemu..se pa strinjam, da je pravičen za 5% izjemno bogatih ljudi, ter mogoče tudi za 25% srednje bogati, ki živijo na račun "sužnjev kapitalizma"
Ulikses_
# 24.02.2010 ob 22:12
righteous

ne vem, če bi odpovedal, bi pa definitivno bilo gibanje gospodarstva bolj umirjeno - torej manj dramatične rasti in tudi manj dramatične krize.

kapitalizem je po mojem mnenju zelo dober sistem, samo ga ne znamo uporabljati...
curk
# 24.02.2010 ob 21:57
zato naši policisti kupujejo vodni top
Jullia
# 24.02.2010 ob 21:13
Joj, in taksne izjave daje en politik?!!.. kot, bi bil v vrtcu bogati!
priden2
# 24.02.2010 ob 18:20
moje mnenje je, če sosed nebi poznal soseda in ne poznal velikosti njegove hiše, avta, premoženja nasploh, do tega sploh nebi prišlo....
pa lep pozdrav vsem, ki poznamo soseda
elfo
# 24.02.2010 ob 15:59
V glavnem reform v škodo ljudi sploh ne rabimo. Povečanje zaposlenosti pa zopet ni nobena ugodnost, ampak zagotavljanje pravice do dela. Država tudi slovenska je že sedaj računala tudi na to, da bodo otrokom, tudi ko odrastejo, se študirajo, so brezposelni itd. stali ob strani starši. To je neupravičeno prelaganje odgovornosti, saj državi plačujemo davke od vsake stvari, ki jo kupimo in je torej država zares dolžna ustvarjati ugodne pogoje za ljudi. Prej sem navedel argument člov. pravic, sedaj je tu še argument iz plačevanja davkov. Upam, da vsak, ki tej logiki nasprotuje tudi pristaja na to, da sosedu plačuje mitnino za prečkanje mimo njegovega stanovanja, v zahvalo za to, da ga sosed občasno sklofta.
dude
# 24.02.2010 ob 15:51
"Delavci ne želimo edini plačevati za krizo, ki je nismo ustvarili"

Izvirni greh res ni pri 'navadnih' ljudeh, a sindikalna logika je zgrešena, saj so zaradi prevelike kreditne aktivnosti, bili deležni konjukture tudi delavci in upokojenci (povečanje zaposlenosti, višanje penzij ipd., nobenih reform ipd.).
righteous
# 24.02.2010 ob 15:49
@el CARTEL

Ne zavajaj s 95%,! Živa resnica je, da ima tipična slovenska bajta dva štuka!(to vem, ker gledam naokoli, ter celo obstaja predpis, ki narekuje, da mora bit bajta v tipičnem Slovenskem slogu -> 2 ŠTUKA).

Ampak, ker želi Slovenc bit čim dalj od staršov, da jim ne povzročajo sivih las, vzame kredit in se odseli! Mirno lahko rečem, da obstoječa kapaciteta stanovanjskih prostorov v SI omogoča vsaj za 4mio Slovencev ali več.

Da se, če se hoče.
lp;
elfo
# 24.02.2010 ob 15:04
Vsak, ki dela za 400, 600 tudi 1000 eur, si ne more privoščiti nobenega potrošništva, posebej ne glede na cene, kot so. Res pa je sicer da si vsak, ki dela tudi zasluži, da bi bolje živel, kot mu omogoča sedanja povprečna plača in to ni noben pohlep, ampak pravična zahteva. Stanovanje, hrana, obleka, varna starost, zagotovljene zdravstvene pravice, sprostitev, dupusti, svoboščine, to so vse osnovne člov. pravice. Če kaj to bistveno ovira imamo vso pravico te stvari spremeniti pa naj si bo ovira taka ali drugačna diktatura ali pa gosp. sistem.
zmelkoow
# 24.02.2010 ob 15:01
Grčija (poleg Španije in Italije) je v preteklih letih na veliko kupovala t.i. inovativne finančne produkte ameriških investicijskih bank. Glavno ime: Goldman Sachs. Obveznice s katerimi se zadolžije grška država so bile (in so še vedno) predmet intenzivnih špekulacij, ki ga lahko imamo za obliko izsiljevanja, tako, da znašasedaj obrestna mera grškega dolga slabih 7%, medtem ko je nemški dolg na primer, samo 3%. Kaj so kupovali sploh niso zares pogledali (saj so USA oh in sploh...), na primer, da je s temi obveznicami mogoče špekuirati se jim ni zdelo važno, in da je od tega odvisen njihov dolg. Namesto tega jih je premamilo, da so tečaj € menjali po fiktivnem, zanj ugodnejšem menjalnem tečaju, si tako zagotovili skoraj miljardo € dodatnega kredita.

ujetniki svojga lastnega pohlepa, kratkovidnosti, neodgovornosti, neumnosti. Razviti pa naj to vse plačujemo.
el CARTEL
# 24.02.2010 ob 14:50
righteous @ torej po tvoje bi moralo biti 95% ljudi brez stanovanj, ker si jih ne morejo privočiti (ker so jim kapitalisti navili ceno)?

Če pogledaš, kapitalizem ni nič drugačen od fevdalizama. Feudalizem je imel gospodarja zemlje, na tej zemlji pa so kmetje (večina) morali delati, da preživijo...V kapitalizmu manjšina kontrolira sredstva produkcije, večina pa je primorana za njih delati (zopet da ne stradajo)..zakaj se mi zdi, da družbene ureditve gredo v obratno smer..ka je naslednje, če ne moreš plačati dolga, postaneš suženj nekomu?
righteous
# 24.02.2010 ob 14:40
@Ulikses_ in @Leilani. Ce bi ljudje tako razmisljali kot vidva, potem bi kapitalisticni sistem ODPOVEDAL! Da ne bo pomote, se povsem strinjam z vama in upam, da se bodo ljudje nekoč zbudili pa čeprav bo potrebno še naslednjih 300 let.

Delavci oz. navadni smrtniki s(m)o krivi za nastalo situacijo, zaradi neomejenih potreb po dobrinah! Enostavno, več boste kreditov jemali, več obresti se bo ustvarilo in posledično večja bo inflacija!

@odpadnik-1 -> "Denar je v rokah nepoštenih in roparskih bogatašev"
Hehe, seveda je, zdej pa se vprašaj koliko si ti prispeval k njihovem bogastvu!?
Avti? Hiša | stanovanje?
Krediti?

Ne želim nikogar prepričevati, še posebej pa Slovence, ker za vas šteje le, iz katere strani priletijo besede(levica ali desnica) in tisto je sveto za vas. Mediji vas zastrupljajo z lažnimi informacijami, z namenom zavajanja in prekrivanja resnice.
Do resnice pridete le z zdravo pametjo in ne da se obnašate kot ovce, ki sledijo svojemu pastirju!
Pa ne se sekirat, povprečen Slovenc b' reku: "Pa saj je vredu".

Lep pozdrav!
mbvana
# 24.02.2010 ob 13:59
@HepiHipo; 24. februar 2010 ob 12:08

Ob vsesplošno znanem dejstvu, da lahko bogati in ambiciozni voditelji podjetij zafurajo milijone, se je treba zavedat, da tudi delavci lahko naredijo veliko škode. Načeloma je dovolj že to, da se delo ne opravlja vestno.

Je pa res, da v primeru trenutne krize delavci nimajo kake direktne krivde. Bodo pa zelo pomembni njihovi dosežki za izhod iz krize.

Dobro delo naj se dobro plača.
Leilani
# 24.02.2010 ob 13:59
Živim v Grčiji in lahko vam povem tole: par dni nazaj je neki zelo znani grški novinar (imena se trenutno ne spomnim ...) na eni od televizij v nekaj urni "oddaji" razkril (z dokazi ipd.), da je okoli 300 politikov bivših grških vlad (najbrž tudi sedanje) krivih za ves dolg (med njimi bivši predsedniki ipd.). Razlog je črno gospodarstvo, ki se mu tukaj reče najljubši hobby. To je omogočilo, da so si politiki pod mizo razdelili bajne vsote denarja. Zdaj je tudi jasno, kdo točno. In jasno je, da narod zdaj zahteva, da ti "državo-ljubci" prodajo svoje vile, letala in jajca in solate ... in vrnejo denar. Kar se, jasno, ne bo zgodilo.
Kaj se bo zgodilo z državo, ki bi lahko bila zlahka ena najbogatejših evropskih, ni jasno. Upam, da se bodo/bomo nekako izvlekli. Obtožujejo drug drugega - to je grški nacionalni šport in iz tega še nikoli ni vzcvetela nobena in nikarkšna rešitev. Ampak - kot je ugotovil že nekdo pred mano - Nemci jim dolgujejo milijone, pa jim doslej nihče ničesar ni očital ali od njih zahteval. Ne poznam zgodovine, zato - to je moje zelo laično razmišljanje.
Je pa še nekaj, kar je resnično in velja za čisto vsakega Zemljana: če bi bil vsak zadovoljen s tistim, kar ga osrečuje in ne bi ril naprej in naprej in naprej, bi bilo vse drugače. Res. Ampak - koliko ljudi danes, z vsem napihovanjem preko medijev o tem, kako pomembno in oh in sploh je, da imaš dinozavra, kamen iz lune, ženo iz plastike, célo hišo wireless itd., je tako osebno discipliniranih, da ostane na realnih tleh in se zadovolji z osnovnimi dobrinami za zadovoljevanje osnovnih potreb (ki osrečujejo) in jih vse ostalo ne mika? Mogoče Dalajlama in ... hmmmm ... ???
Ker vse ostalo(zgoraj navedeno in še mnogo več navlake) si kao lahko privoščimo, ker banke DAJEJO kredite in ker, ker, ker ...
Caetano
# 24.02.2010 ob 13:29
Splošna stavka je legitimna in tudi potrebna, upajmo samo, da je ne bodo izkoristile sile, ki si želijo totalitarizma, kajti prepričan sem vedno bil, da je ljudem dano kaj več, kot to da se borijo za totalitarizem. Vsi totalitaristi namreč znajo dobro vnovčevati krize, komunisti so iz tega naredili celo pravo znanost, ki so jo študirali tudi naši revolucionarji. V Španiji so v 30. isto počeli revolucionarni socialisti, komunisti, trockisti in anarhisti na eni ter frankisti na drugi strani, medtem, ko so demokratične kroge izrinili oboji na obrobje oz. jih odstranili iz javnega življenja, kot npr. kršč. demokrata Zamoro, bivšega predsednika ( pod lažnimi obtožbami ) ter bivšega premierja in liberalca Valderasa, tudi nekatere social. demokrate. Nacisti so izkoristili gosp. krizo leta 1929, tudi islamisti uporabljajo gosp. krizo za širjenje svojih teokratičnih totalitarnih idej.
odpadnik-1
# 24.02.2010 ob 13:20
Bojim se, da je zadeva rešljiva le z revolucijo. Denar JE, ampak si ga mora delavski rzred sam vzeti.
Denar je v rokah nepoštenih in roparskih bogatašev !
odpadnik-1
# 24.02.2010 ob 13:18
Jaz sem obrtnik, recimo delodajalec, ampak komu bom delal, če ljudje nimajo niti za preživet. Naj mi bodo tržna niša le bogataši, ko pa se ve, da so bogati presranci najslabši plačniki.
Mali obrtniki smo še kako odvisni od splošnega standarda.
elfo
# 24.02.2010 ob 13:17
Podpiram stavkajoče. Dovolj je zavajanj s strani mogočnežev, ki so pripeljale navadne ljudi v še večjo revščino.

Vlada namerava vse to doseči z zamrznitvijo plač v javnem sektorju, dvigom starostne meje ob upokojitvi in z zvišanjem davkov na gorivo, alkohol in tobak. Ostro namerava udariti tudi proti tistim, ki se izmikajo plačilu davkov. Črna ekonomija naj bi namreč v Grčiji predstavljala kar 30 odstotkov BDP-ja.

Takšne ukrepe za navidezno rešitev krize pripravlja tudi naša vlada, heh.
Mmishko
# 24.02.2010 ob 12:53
Ljudstvo je lahko enotno edino pod diktaturo ali v popolnem razkošju, ko je itak vseeno, če držijo skupaj ali ne...
V takem sistemu, kot je danes, je za neenotnost dobro poskrbljeno od strani politike.
Za ostalo bo treba počakati še par stoletij;)
el CARTEL
# 24.02.2010 ob 12:16
delavci so krivi le tega, da se nikoli ne združijo..tako so vedno izkoriščani in vedno bodo imeli nizke plače. In ni važno kako dober je tvoj šef, konkurenca v kapitalizmu te prisili, da delaš z najmanšimi stroški, torej če on ne bo znižal plač, konkurenca bo in ga bo povozila..

In še najbolj znani stavek Marxa: "Workers of all countries, unite, you have nothing to lose but your chains." (to ne pomeni, da sem komunist niti da podpiram zločinov, ki so se dogajali v imenu komunizma, vendar je marx imel nekaj zelo dobrih idej)
HepiHipo
# 24.02.2010 ob 12:15
Glede na oceno, zgleda, da nekateri resno tako mislijo. Za krizo so po njihovo krivi delavci, ki garajo za mezdo.
HepiHipo
# 24.02.2010 ob 12:08
to je seveda laž in bullšit...delavci so še kako krivi za to krizo

Nekdo, ki prejema 400€ na mesec, dela 12 ur na dan, je kriv za krizo? Tisti, ki si izplačujejo 100.000€ nagrade za slabo opravljeno delo pa ne? Meni se zdi bolj to bulšit.
el CARTEL
# 24.02.2010 ob 12:07
ja v kapitalizmu je pač tako, da javnost plačuje za bogate, da ti imajo lahko še več..in kaj se je zgodilo s prostim trgom? če na prostem trgu nisi učinkovit, propadeš. Danes pa je tako, da če na trgu nisi učinkovit, te reši država..kateri sistem je sploh to? torej tržna disciplina za revne in majhne, državna pomoč za velike
Ulikses_
# 24.02.2010 ob 11:49
Delavci ne želimo edini plačevati za krizo, ki je nismo ustvarili

to je seveda laž in bullšit...delavci so še kako krivi za to krizo
Ulikses_
# 24.02.2010 ob 11:47
dejstvo je, da za to krizo niso krivi samo manedžerji in ostali vodilni kadri!!!!

oba balona, ki sta bila kritična za sprožitev krize, torej nepremičninsti in kreditni v ZDA, sta nastala predvsem po zaslugi pohlepa in negospodarnosti navadnih potrošnikov!!! tega se noben noče zavedati in tudi noben o tem ne govori, samo to so enostavna dejstva.

navadni potrošniki se marsikdaj sploh ne zavedajo, kako močna gonilna sila so, ne samo v ZDA, povsod...njihova prezakreditiranost ogroža blagostanje celega sveta. tudi v sloveniji poznamo ta fenomen, vsi bi samo kredite najemali, ne bi pa se noben vsedel in preračunal, ali bo sposoben to kdaj odplačat. da o tem, da zaradi tako velike zakreditiranosti sami vdržujemo tako visoke cene nepremičnin pri nas, sploh ne govorimo. če bi vsi kupovali nepremičnine do te mere, kolikor je finančno vzdržno, bi cene pri nas bile verjetno pol nižje...(no, resnici na ljubo v sloveniji nimamo tako visokih cen nepremičnin - imamo 2 hot coni, ljubljana in obala, ostalo je povprečje glih na višini stroškov investitorjev oz. izvajalcev)

in je seveda normalno, da bančniki in drugi finančni in gospodarski subjekti ta pohlep izkoriščajo - sej so sami glih ista rasa.

je pa seveda najlažje it na ulice in jokat, kako je država za vse kriva, pa manedžerji, itd. treba je začet pri sebi...
andreas
# 24.02.2010 ob 11:31
V Grčiji generalka, v Sloveniji premiera, ponovitve bodo glede na odziv publike...

(vladne komedije PRESS)
HepiHipo
# 24.02.2010 ob 11:24
To, da za krizo plačujejo delavci, čeprav oni pri njenem ustvarjanju niso imeli prav nič zraven, je jasno. Vodilni pa si za svoje "dobro" delo izplačujejo še nagrade. Za plače delavcev seveda ne ostane prav dosti, bodo pa malo stisnili zobe, saj je kriza.

V takem svetu živimo in to je za kozlat!
xpact99
# 24.02.2010 ob 11:18
Ja, pa Janša je tudi kriv! Nanj je pa čisto pozabil!
mdural
# 24.02.2010 ob 10:48
Pagalos je bil oster do vodenja Evropske unije in po njegovih besedah voditelj v 80. letih prejšnjega stoletja kot so bili Margaret Thatcher, Helmut Kohl in Francois Mitterand ne bi nikoli dovolili podobne gospodarske krize. "Kvaliteta vodenja danes v EU-ju je zares zelo, zelo slaba," je dejal namestnik premierja, a pri tem pozabil omeniti dvomljivega prirejanja računskih bilanc, ki jim ne bi bili naklonjeni tudi takratni evropski voditelji.

S prstom je Pagalos pokazal na Italijo in jo obtožil, da so njihove finančne statistike še bolj nepopolne. Toda tukaj še ni bilo konec s kritikami na račun drugih in namestnik je vzroke za krizo našel tudi v nacistični okupaciji Grčije med drugo svetovno vojno. Nemčijo je okaral zarad njenih kritik Grčije in jo spomnil, da je med vojno uničila grško gospodarstvo in umorila na tisoče ljudi.


anfrikinbilivabl
Za vse so krivi drugi, dejte še hune obtožit, pa osmane pa nekdanje makedonce, rimljane....
Kazalo