Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 12 glasov Ocenite to novico!
Plemenski podporniki hutijevcev. Foto: Reuters
Jemen je danes povsem razdejan. Foto: Reuters
Lakota in z njo podhranjenost sta v Jemnu dosegli kritično točko. Foto: Reuters
Jemen pred vojno. Država je veljala za biser Bližnjega vzhoda in privlačno, čeprav neoblegano turistično destinacijo. Foto: MMC RTV SLO/Ksenja Sajovic

Dodaj v

Jemenska "absurdna" vojna: savdski napadi v enem dnevu pokončali 68 civilistov

ZN: Konflikt nima vojaške rešitve
28. december 2017 ob 15:34
Sana - MMC RTV SLO, STA

V dveh letalskih napadih koalicije pod vodstvom Savdske Arabije je bilo v enem dnevu ubitih 68 civilistov, ZN pa vojno v tej državi opisuje kot "absurdno" in "jalovo".

Prvi napad v provinci Taiz je zadel priljubljeno tržnico, polno ljudi. Med 54 ubitimi civilisti je bilo osem otrok, 32 ljudi je bilo ranjenih. V drugem napadu v provinci Al Hudajdah pa je bilo ubitih 14 članov iste družine, je sporočil koordinator humanitarne pomoči ZN-a v Jemnu Jamie McGoldrick.

"Globoko sem pretresen zaradi naraščajočega števila civilnih žrtev, ki so posledica stopnjevanja napadov v Jemnu, ne glede na to, ali gre za civilne ali vojaške cilje," je dejal McGoldrick. Dodal je, da je bilo v preteklih desetih dneh v spopadih ubitih še dodatnih 41 civilistov, 43 pa jih je bilo ranjenih.

Še okrepili napade
Arabska koalicija je okrepila letalske napade na upornike po 19. decembru, ko so savdske sile prestregle balistično raketo, ki so jo hutijevci izstrelili proti savdski prestolnici Riad.


"Ti incidenti dokazujejo popolno brezbrižnost do človeških življenj, ki jo vse strani, tudi koalicija pod vodstvom Savdske Arabije, še vedno kažejo v tej absurdni vojni, katere rezultat sta uničenje države in neprimerljivo trpljenje ljudi,"
je še dejal McGoldrick.

Rešitev le v diplomaciji
Dodal je, da so civilisti kaznovani v okviru "jalove vojaške kampanje na obeh straneh". Spomnil je tudi na obveznosti v okviru mednarodnega humanitarnega prava, da je treba obvarovati civiliste in vedno ločevati med civilnimi in vojaškimi objekti. Po njegovem mnenju pa se lahko konflikt v Jemnu reši le s pogajanji. Z njim se strinja britansko zunanje ministrstvo, ne pa tudi ZDA, ki Savdijce v konfliktu podpirajo.

Arabska koalicija se je vmešala v konflikt v Jemnu marca 2015, ko so hutijevski uporniki zavzeli prestolnico Sano in večji del države. Cilja savdske vojaške kampanje sta bila ponovno ustoličenje strmoglavljenega predsednika Abda Rabuha Mansourja Hadija in zatrtje šiitskega upora proti nekdanjemu voditelju, ki je užival podporo Savdske Arabije.

Kljub vojaški moči koalicije pa uporniki še vedno nadzorujejo prestolnico in večji del severa Jemna. Od marca 2015 je bilo po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) v spopadih ubitih več kot 8.750 ljudi.

Začetek konca
Jemen, svoj čas biser Bližnjega vzhoda in privlačna turistična destinacija z bogato kulturo, čudovito arhitekturo stare Sane in osupljivo naravo, je začel v kaos drseti leta 2011, ko so se na krilih arabske pomladi v državi začeli protesti proti revščini, nezaposlenosti in korupciji, pretežno uperjeni proti takratnemu predsedniku Abdulahu Salehu, ki si je želel spremeniti ustavo in odpraviti omejen mandat predsednika.

Pod pritiski protestov je bil Saleh nazadnje prisiljen odstopiti, predsedniške dolžnosti pa je prevzel podpredsednik Hadi, ki je bil za predsednika uradno potrjen februarja 2012.

A Hadiju nenaklonjeni uporniki in Al Kaida so tranzicijski proces močno otežili in septembra 2014 so hutijevci najprej zavzeli Sano, nato pa v državnem udaru Hadija prisilili, da privoli v "vlado enotnosti", ki pa nikdar ni zares zaživela.

Združeni narodi in tuje vlade hutijevske vlade niso priznavali in nazadnje so Savdijci vzeli vajeti v svoje roke ter začeli intenzivno vojaško kampanjo, ki pa je stanje v državi samo še znatno poslabšala.

Na začetku meseca so hutijevci so sporočili, da so v Sani ubili Saleha, še do pred kratkim njihovega zaveznika.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
Gaius Julius
# 28.12.2017 ob 15:51
Besede, besede,... Kje se zdaj vse tiste silne resolucije? Kje so Bele čelade? Kje je Observatorij za človekove pravice v Jemnu (s sedežem v, recimo, Zrenjaninu)? Kje je jokica Nikki? Kje so obsodbe Macrona in Borisa? In kje hudiča se skriva najbolj objektivna vojna poročevalka, ga. Švegelj?
moj komentar
# 28.12.2017 ob 15:53
ZN pa vojno v tej državi opisujejo kot "absurdno" in "jalovo".

Zakaj jalovo?
A zato ker ne gre vse po načrtih tistih, ki so jo sprožili?
mircek007
# 28.12.2017 ob 15:50
Zakaj absurdna v narekovajih?
moj komentar
# 28.12.2017 ob 15:52
Naj se trpljenje Jemenskega ljudstva zločinskim Saudijcem in Američanom povrne trikratno.
Wasabi
# 28.12.2017 ob 16:04
Predlagam, da skupaj čestitamo našim politikom, da nam izbirajo tako miroljubne zaveznike, ki samo 68 civilistov na dan pospravijo.
moj komentar
# 28.12.2017 ob 15:54
Zakaj absurdna v narekovajih?

Zato ker zločinci niso pričakovali takšnega vsesplošnega upora proti agresorjem.
J@st
# 28.12.2017 ob 15:57
Prvi napad v provinci Taiz je zadel priljubljeno tržnico, polno ljudi. Med 54 ubitimi civilisti je bilo osem otrok, 32 ljudi je bilo ranjenih. V drugem napadu v provinci Al Hudajdah pa je bilo ubitih 14 članov iste družine
----------------------
Me zanima kdaj bodo američani zahtevali preiskavo zločinov savditskega režima na Haaškem sodišču, kot so to počeli pri Asadu...

"Čakam, da bo to kdo obsodil to dejanje Savdske bArabije..upam in čakam."
Miham
# 28.12.2017 ob 16:11
in kaj rece OZN in EU?

nic, so podkupljeni od Savdske Arabije

bi se lastno mater(beri zamenjali svoje drzavljane -nas!!!) prodali za lepe denarce
SamoRes
# 28.12.2017 ob 16:02
Če nisi pravi upornik te ZDA potolčejo sicer ti pa pomagajo.
POLTERGEIST
# 28.12.2017 ob 15:56
@vojnaslo91 @Pac-man @Bloodline @....

Čakamo na vaše obsodbe tako kot v primeru putina in asada
jarovit
# 28.12.2017 ob 16:34
MMC:
V dveh letalskih napadih koalicije pod vodstvom Savdske Arabije je bilo v enem dnevu ubitih 68 civilistov, ZN pa vojno v tej državi opisuje kot "absurdno" in "jalovo".
----------------------------------
Zakaj ne napišete pravilno:
V dveh letalskih napadih koalicije pod vodstvom Savdske Arabije, ki jo podpira tudi ZDA, je bilo v enem dnevu ubitih 68 civilistov, ZN pa vojno v tej državi opisuje kot "absurdno" in "jalovo".
RESNICA
# 28.12.2017 ob 16:44
Manjka ena pomembna podrobnost:

Kongresnik ZDA Ro Khanna je povedal, da ZDA aktivno sodelujejo v vojnih zločinih v Jemnu!

Kongresmen: SAD pomaže saudijske 'ratne zločine' u Jemenu

http://balkans.aljazeera.net/vijesti/kon
gresmen-sad-pomaze-saudijske-ratne-zlocine-u-jemenu

ZDA promovirajo vojne zločine v Jemnu

The US is promoting war crimes in Yemen

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/aug/18/us-promoting-war-crimes-yemen-saudi-bombing-obama

Slučajno izpuščeno?

Kdor verjame v Božička ja....
cairns
# 28.12.2017 ob 17:03
V drugem napadu v provinci Al Hudajdah pa je bilo ubitih 14 članov iste družine, je sporočil koordinator humanitarne pomoči ZN-a v Jemnu Jamie McGoldrick.

Očitno ZN samo preštevajo žrtve savdskega genocida. Nobene resolucije, nič groženj s sankcijami ?
Gaius Julius
# 28.12.2017 ob 16:47
Zahod z ignoriranjem takih dogodkov dvojno izgublja kredibilnost. Ne samo, da jih nihče ne bo resno jemal, če bodo kritizirali Hutije, njihovo mnenje bo posledično nerelevantno tudi če bi kakšen Asad ali Putin res storila zločin proti civilistom. Če igraš vlogo moralne policije, potem moraš to vlogo igrati v vseh slučajih, ne samo, ko ga tvoji nasprotniki biksajo.
Wasabi
# 28.12.2017 ob 17:09
Borči tiho, Mirko tiho, opozicija tiho, vsi so tiho. Da vam ohrovt zmrzne!
mb128
# 28.12.2017 ob 15:54
Absurdna vojna?! Kakor za koga! Če gledaš z vidika sunitov in šiitov to sploh ni absurdno. Sicer pa ne bi bilo prvič, da bi Jemen razpadel na dva dela. Je pa to vojna tudi proxi vojna med Iranom in SA. Ergo gre za vojno, ki je vse drugo samo absurdna ne!
SF-SN
# 28.12.2017 ob 17:18
Jemenska "absurdna" vojna: savdski napadi v enem dnevu pokončali 68 civilistov

In kdo uri savdske pilote, dobavlja Savdski Arabiji letala in bombe, v zraku tanka savdska letala??

ZDA
gruzinec
# 28.12.2017 ob 16:31
Ubogi ljudje v Jemnu...še posebno ker živijo obkroženi z ljudmi iz Evrope, ZDA, ..., ki jim je v praksi povsem vseeno zanje, ...se pravi z vsemi nami, takozvanimi ''človekoljubi''.., ki niti mrdnemo ne, da bi se uprli krutim igricam velesil, ... vse kar znamo, je da pišemo na ta portal.

Hipiji iz 60.let so bili še zapušeni pravi terminatorji in ultraaktivniin pogumni napram nam, t.i.civilni družbi in kritični javnosti sedanjosti..
Gaius Julius
# 28.12.2017 ob 17:20
@vojna

Tu ni črno-belega sveta, kot trdijo naši "komentatorji" ... tu so v zločine vpletene vse strani....

Zanimivo, tu za tebe ni črno-belo, ampak v Siriji in Ukrajini (torej tam, kjer so prisotni Rusi) pa očitno je.

In če že rečemo, da imata obe nasprotujoči si strani v Jemnu (vlada in uporniki) maslo na glavi, kako upravičuješ udeležbo Savdijcev? Kaj "belega" je v njihovem večletnem bombardiranju civilistov?
Bivši uporabnik
# 28.12.2017 ob 16:35
"@vojnaslo91 @Pac-man @Bloodline @....

Čakamo na vaše obsodbe tako kot v primeru putina in asada"..... Oni se oglašajo samo po nareku... Pa še Putina nikakor ne najdemo v članku, zato je pričakovati, kakšen njihov ugovor vesti, naivno in nesmiselno...
m72
# 28.12.2017 ob 17:43
Upam, da se tej "koaliciji" z obrestmi vrne, kar počnejo.
J@st
# 28.12.2017 ob 18:02
levak

# 28.12.2017 ob 16:28
Prijavi neprimerno vsebino Se strinjam z radirko. Bom pa drugam pisal.
---------------------------
Vprasaj za recept pakota, ki svobodno smeti v clanku o teroristicnem napadu v Rusiji .
Rasta75
# 28.12.2017 ob 16:59
Kri vseh teh žrtev maže tudi naše roke, oz. roke naših izvoljenih vladarjev, ki tega nasilja nad bolnim, prestradanim in nemočnim civilnim prebivalstvom niti malo ne obsojajo in ostajajo v zavezništvu (prijateljskih odnosih) z agresorji SA in ZDA.
J@st
# 28.12.2017 ob 16:42
Zakaj ne napišete pravilno:
------------------
So, ampak zelo neopazno, ker ne vejo če dela danes ameriška ambasada.

"Po njegovem mnenju pa se lahko konflikt v Jemnu reši le s pogajanji. Z njim se strinja britansko zunanje ministrstvo, ne pa tudi ZDA, ki Savdijce v konfliktu podpirajo."
KLIPAN
# 28.12.2017 ob 18:41
Kdo je že šel na svoj prvi predsedniški obisk v Saudovo Arabijo in tam podpisal rekordno pogodbo o prodaji orožja najbolj skrajni islamski državi na našem planetu???
Republikanec desničar Beli vitez Trump?
Če koga zanima, kako v praksi izgleda desničarska borba "proti skrajnemu islamu".
mkrebs
# 28.12.2017 ob 17:09
Srce parajoče...
orodjar
# 28.12.2017 ob 16:23
"Rešitev le v diplomaciji"

Ja, tako je tudi Chamberlainov Neville govoril... Sekaj po agresorju na vse načine, to je edina rešitev!
smartass2011
# 28.12.2017 ob 23:42
ZN dobivajo nove ideje. Ne samo, da najostreje obsojajp, ampak so sedaj eno konkretno vojno označili za absurdno in jalovo. Verjetno so ostale vojne za razliko od te vojne smiselne in plodovite.
resnica boli
# 28.12.2017 ob 20:29
Naši vladarji (amerika) vodijo to vojno, ta genocid nad Jemenskim ljudstvom, preko saudske arabije, zato smo za posledice odgovorni tudi mi... Oziroma naši vrli voditelji, ki ne znajo drugega kot nadrejenim lezt v rit, lastne državljane pa tlačit v drek...
vsx1016
# 28.12.2017 ob 17:21
@RESNICA
Kdor verjame v Božička ja....

Če si že pri božičku.. RT je posnel fenomenalen video. Russian hacking. Cristmas edition.

https://www.youtube.com/watch?v=u2C0-Uy3NHI
moj komentar
# 28.12.2017 ob 22:22
veza
Katera vojna pa ni absurdna?


Vojna proti terorizmu in hujskaški lažnivi propagandi.
levak
# 28.12.2017 ob 16:28
Se strinjam z radirko. Bom pa drugam pisal.
HOR
# 28.12.2017 ob 23:39
Tako gre to...
LINK ali copy-paste v iskalnik
https://pbs.twimg.com/media/CMT_nXMWwAAm
Z8b.jpg
at111
# 28.12.2017 ob 18:57
Tle gor je možno pisat vse možne traparije ampak ko pa objavm kak posnetek, ki razkriva islam mi ga pa zmeri v cca pol ure zbrišejo :) svoboda govora je približno na ravni Savdske arabije

Pol se je treba pa vprašat kaj je resnična agenda v ozadju, lahko pljuvamo čez ZDA, čez papeža, čez našega predsednika vlade/države, čez vse kar leze in gre ampak ne smemo pa pisati resnice o Islamu kljub več stoletnih masakrih v imenu te religije.
Ali se morda v bližnji/daljni prihodnosti bliža islamizacija EU in sveta, da je to tak trn v peti javnim medijem?
vsx1016
# 29.12.2017 ob 12:00
Haha, saudsko vojaško letalo pikiralo, ker pilot ni hotel doliti goriva, ker je v letalu cisterni bila ženka.....

haha hahahahahahahaha
steiermark
# 29.12.2017 ob 06:26
Kakšna pravičniška jeza pri nekaterih komentatorjih. Res, prav patetično, kako se na vse kriplje trudijo iskati krivdo na Zahodu. Komaj čakajo, da lahko izlijejo svojo jezo. Arabci bi kupovali orožje in se pobijali med sabo kjerkoli, če pa ne, bi pa šlo z sabljami in kopji. Kot že dobrih tisoč let. Me sploh ne zanima njihova vojna tako kot njih naše vojne ne zanimajo. Raje se pobrigajmo zase.
por
# 28.12.2017 ob 23:23
Ko te popade bes in bi v pesti zdrobil vse krivce za take morije... Četudi bi zaradi tega bil na dobri poti proti peklu...
HOR
# 28.12.2017 ob 21:03
@KLIPAN
# 28.12.2017 ob 18:41

Še pred Trumpom je bil v Saudovi Arabiji demokrat Obama, ki jim je prodal rekordno vsoto orožja in ima takodo nadaljnjega rekord realizirane prodaje orožja Saudijcem, Trump pa je le podpisal večjo vsoto pogodb za prodajo oroćja, katerih prodajo pa še mora realizirati, preden bo imel tovrstni rekord...!
Za razliko od Obame ša se Trump saudijskemu kralju ni priklanjal....
LINK ali copy-past v iskalnik
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcStGhcWV-pCm94AUannTDHjVqil_GWgudQBvRzN0RkLsSGF39l4
LINK
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ6c1q9SMt-F21m1A36afxNDaW3y-BmCMdZ9xzi1cc3IF3pDXWGhg
HOR
# 29.12.2017 ob 00:17
Skippy je na kaubojskem trippy...
mopo
# 29.12.2017 ob 16:41
Vseh teh grozljivih slik ki jih gledate zgoraj so krivi islamisticni ideologi, Iran in pa rusija ki vse to financira.
mopo
# 29.12.2017 ob 16:37
Jemen je potebno sesut do konnca, komplet vlado z vsemi ki jih financira Iran.
drugave bodo postali somalija ali pa isis.. to se se ne more vec nadaljevati.
KPRAA
# 29.12.2017 ob 14:03
Kdo je največji sponzor Savdijcev se ve. USA in EU.
ginza
# 29.12.2017 ob 09:06
Rešitev le v diplomaciji

Rešitev je v tem, da vodenje sveta prevzamejo ženske.
veza
# 29.12.2017 ob 06:49
Recimo, našo đamijo je zgradil Katar, kaj sedaj, a bo drugo zgradila Saudska Arabija, da bo stanje izenačeno, se bodo potem tudi pri nas pobijali med sabo suniti in šiiti?
veza
# 29.12.2017 ob 06:47
Zanimiv je tudi termin - civilisti, kako nekdo ve, kdo je civilist in kdo terorist ali vojak, zna to kdo razložiti, recimo novinar, ki je to napisal?
audiac
# 29.12.2017 ob 01:00
Hmmm,kdo je zdaj tisti,ki v roko ni nikoli vzel zgodovinske knjige?Mi smo jo,Skippy,bodi brez skrbi.Tudi ti si jo mogoče .Ampak med nami in tabo je pri tej zadevi velika razlika.Nekateri smo vsaj nekaj razumeli (eni več,eni manj),ti nisi ničesar ali zaradi pretirane ljubezni do Zahoda niti nočeš.Zato si popolnoma neprimeren,da bi nam ravno ti solil pamet.To namreč neprestano poskušaš v stilu "vi youtube komentatorji,berite zgodovinske knjige,kriva je (pri tebi povsod) prenaseljenost..." T‘ko nekako je to,po tvojih komentarjih-"biserih" sodeč.
veza
# 28.12.2017 ob 21:05
Katera vojna pa ni absurdna?
borut-blas
# 29.12.2017 ob 07:28
menda niste pozabili da smo v natu in zavezniki zda in savdske arabije, torej smo sokrivi teh zločinov - no, jaz malo manj, ker sem na referendumu glasoval proti vstopu v nato ...
vsi ki podpirate nato ste zame zločinci in vas je lahko sram
veza
# 29.12.2017 ob 05:58
Skippy
# 29.12.2017 ob 00:30

se strinjam, boji med suniti in šiiti so se začeli že takoj na začetku islama in trajajo še danes, za ene pa so vedno drugi krivi...
veza
# 29.12.2017 ob 05:54
moj komentar
# 28.12.2017 ob 22:22
veza
Katera vojna pa ni absurdna?

Vojna proti terorizmu in hujskaški lažnivi propagandi.


tudi terorizem je absurden, proti propagandi pa ne greš z vojsko, ampak s proti propagando
Kazalo