Foto: Zajem zaslona
Foto: Zajem zaslona

V jutranjem programu smo govorili o pranju avtomobilov pozimi, ki je v teh časih skoraj misija nemogoče. Gost voditelja Kristijana Šmida je bil Jurij Kočar, vodja področja servisa pri AMZS.

Na cestah je veliko soli in peska, kar pa ne vpliva dobro na podvozje avtomobila. "Kombinacija peska in soli zelo slabo deluje na vse sestavne dele vozila; se pravi od podvozja karoserijskih delov in pa tudi drugih sestavnih sklopov vozila, kot so najbolj izpostavljeni v tem primeru sprednji hladilniki za hlajenja motorja, klimatske naprave itn. Seveda vse to povzroča oksidacijo, po domače povedano rjavenje. Vse to skupaj pa seveda še podkrepimo z kakšnim parkiranjem vozila v toplo garažo, kjer omogočimo idealne pogoje za intenzivnost rjavenja," je izpostavil Kočar.

Po mnenju sogovornika, so vozila danes bistveno bolje zavarovana pred korozijo, kakšna pa je preventiva, da do tega vseeno ne pride? "Primerna hitrost - s tem zmanjšamo nalet kamenja in zmanjšamo možnost poškodb. V poštev pride blago spiranje vozila z nežnim curkom po celi površini vozila in poskušamo v nekem delu sprati sol z podvozja."

Kako pogosto naj bi prali naše jeklene konjičke?
"Zelo koristno skoraj vsak teden, vendar bi moralo 1x na 14 dni zadostovati. Najbolj problematična so tista vozila, ki se premalo vozijo in dolgo stojijo na toplem in potem lahko sol svoje opravi. Drugače je za vozilo, ki je dnevni na cesti. Prej ali slej pride na vrsto tudi dež in taka vožnja le pripomore k temu, da se del soli spere," je še povedal Jurij Kočar.

Celotnemu pogovoru lahko prisluhnete tukaj: