Foto: Radio Maribor/Robert Zajšek
Foto: Radio Maribor/Robert Zajšek

Zdravstvo so v zadnjem letu močno zaznamovale covidne razmere, s tem pa tudi stiske pacientov, ki pomoč iščejo pri zastopnikih pacientovih pravic. Soočajo se predvsem s prelaganji pregledov in posegov ter pozno in pomanjkljivo diagnostiko, ugotavlja zastopnica Adela Postružnik, ki opozarja tudi na slabo obveščanje svojcev o stanju hospitaliziranih.

Covidne razmere so močno vplivale na obravnavo necovidnih bolnikov. Zastopnica pacientovih pravic Adela Postružnik navaja počasno diagnostiko, po njeni oceni je ta v določenih primerih tudi pomanjkljiva: "Najbolj me je zmotilo to, da morajo bolniki, ki so na zdravljenju v bolnišnici in pri katerih je potrebna diagnostika, nanjo čakati. To je nesprejemljivo; ocenjujem, da bi moral biti vsak, ki je v bolnišnici, ustrezno diagnosticiran in tudi zdravljen."

Obravnavala je tudi več primerov slabega informiranja svojcev o stanju bolnika, ki je v bolnišnici: "Večkrat sem že poudarjala pojasnilno dolžnost zdravnikov, ki jo imajo po zakonu in so dolžni pacientu, če ta ni sposoben komuniciranja, pa njegovim svojcem, pojasnili vse o zdravstvenem stanju in poteku zdravljanja."

Na zastopnike se obračajo tudi pacienti, ki so v stiski zaradi prelaganja predvidenih pregledov in posegov. S tem so se podaljšale čakalne dobe, nekaterim pacientom pa se je tudi poslabšalo zdravstveno stanje. Postružnikova je obravnavala tudi več pritožb kroničnih bolnikov, ki so ostali brez rednih kontrol oziroma te opravijo kar telefonsko. Ocenjuje, da bi vse specialistične obravnave spet morale potekati z osebnim kontaktom.

Po telefonu še vedno opravijo večino obravnav pri osebnem zdravniku. Če pacient kljub temu želi osebni pregled v ambulanti, naj zanj zaprosi v pisni obliki in osebni zdravnik ga ne bi smel zavrniti, še dodaja Postružnikova.