Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Mariborska območna obrtno-podjetniška zbornica in tukajšnja regionalna razvojna agencija sta v sodelovanju s projektnimi partnerji iz 16-ih držav gostili virtualno mednarodno kooperacijsko srečanje o inovacijah in digitalizaciji v turizmu. Konferenca je del projekta Be-Readi Alps in je potekala ob podpori Evropske podjetniške mreže.

Turistična dejavnost bo po epidemiji potrebovala nov zagon in digitalizacija bo pri tem odigrala pomembno vlogo, so prepričani udeleženci virtualne konference, to srečanje pa je dobra priložnost za turistična podjetja in organizacije, pravi direktorica Območne obrtno-podjetniške zbornice Maribor Leonida Polajnar: »Predvsem smo želeli pomagati podjetjem, da v tem času, ko smo zaprti in se turizem zelo počasi prebuja, omogočimo podjetjem, da se digitalizirajo in modernizirajo.«

Več kot 200 prijavljenih podjetij, organizacij in strokovnjakov iz 27-ih držav na sestankih dobiva priložnosti za vzpostavitev stikov z domačimi in mednarodnimi partnerji. S tem, da so digitalne tehnologije eden od ključnih dejavnikov za ponovno oživitev turizma, se strinja tudi predsednik združenja mariborskih malih hotelirjev Vasja Ilešič, tudi direktor in solastnik mariborskega podjetja 5 Start, ki je dolgoročno najelo hotelska in apartmajska kompleksa Bolfenk in Videc s skupno 400 ležišči: »Tudi za to smo prilagodili in v lanskem letu naš hotel popolnoma avtomatizirali. To pomeni, da naš gost dobi 100-odstotno digitalno izkušnjo.«
Digitalizacija pa ni mogoča na vseh področjih, je prepričana direktorica Višje strokovne šole za gostinstvo in turizem Maribor Tanja Sagadin Angleitner: «Za področje kulinarike in gostinstva bi vseeno rekla, da je zelo pomembna izkustvena situacija, ko vidiš, vonjaš in okusiš. Tega v digitalno okolje ne moremo v celoti prenesti.»

Udeleženci srečanja upajo, da bodo informacijska tehnologija in inovativne rešitve podjetjem pomagale po tej epidemiji, znano je namreč, da je v tej panogi pri nas do zdaj izgubilo delo že 10 tisoč ljudi. Zato so potrebne korenite strukturne spremembe, prav tako spremembe v razmišljanju, v organiziranosti v turizmu, trženju in nova opredelitev kazalnikov uspešnosti. Nujni so digitalna transformacija, oblikovanje inovativnih procesov in doživetij in pospešen prehod v trajnostni turizem, kar je pogoj za povečanje produktivnosti in družbene blaginje.