Foto: BoBo/Miloš Vujinović
Foto: BoBo/Miloš Vujinović

Končala se je javna obravnava predloga sprememb v mariborskem javnem potniškem prometu. Mestni svetniki naj bi jih obravnavali še to pomlad. Cilj sprememb je izboljšati delovanje mariborskega avtobusnega prometa, ki mu mnogi očitajo neučinkovitost in raje kot v avtobus sedejo v avto.

V mestu z več kot 100 tisoč prebivalci se jih z avtobusi vozi le okoli 6 tisoč. V javni razgrnitvi so oddali 647 pobud. Z odzivom so na občini kljub temu zadovoljni, pravi Mitja Klemenčič s prometnega urada:

"Delež ljudi, ki se v Mariboru vozi z javnim potniškim prometom, je relativno majhen, tako da je odziv tudi nekako pričakovan. Upamo, da bo tudi to spodbudilo ljudi, da bodo več uporabljali javni potniški promet."

Pobude bodo natančno preučili, po prvem pregledu pa so ugotovili:

"Pobude prihajajo večinoma na krajšanje, spreminjanje ali ukinjanje linij, pa tudi na stanje infrastrukture, naj se kakšno postajališče doda ali izboljša."

Občina je pred kratkim na to temo priredila tudi javno tribuno v Vetrinjskem dvoru. Tam je bilo slišati pripombe, da bi določeni prebivalci v Zrkovcih izgubili dosedanjo postajo, do nove pa bi morali hoditi več kot kilometer. Nad spremembami tras so bili zaskrbljeni tudi v Košakih, kjer bi morali otroci do nove postaje hoditi dlje po cestah brez pločnikov. Slišati pa je bilo tudi pritožbe nad slabim stanjem avtobusnih postajališč.

Na oblini računajo, da bodo predloge preučili kar se da hitro in končni predlog mestnim svetnikom v potrjevanje poslali aprila.

Spremembe sicer predvidevajo uvedbo 6-ih glavnih prog z vožnjami na 10 do 20 minut, in več povezovalnih prog, na katerih bi na do pol ure avtobusi vozili v primestna naselja v mejah občine. Uvedli bi tudi novi progi: od Koroških vrat čez obnovljeni Lent do UKC-ja in od Limbuša čez desni breg do Malečnika. Spremembe naj bi zaživele poleti.