Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Kljub mnogim dobljenim pravdam, med drugimi tudi ustavne leta 2009, v katerih so vozniki avtobusov izpodbijali ureditev njihovega delovnega časa, so še vedno plačani po modelu, ko voziš, prejmeš 100 odstotkov in ko čakaš, dobiš 40 odstotkov urne postavke. Kako to poteka v praksi, nam zaradi strahu pred izgubo službe in šikaniranjem ni želel povedati nobeden od vprašanih voznikov, delo pa je opisal predsednik Sindikatov Podravje Milan Mesarič: "Voznik avtobusa, ki se prvi zjutraj vstane, gre na delovno mesto in tam ostaja dlje kot drugi delavci. Dnevno so na delovnem mestu od 10 do 12 ur. Potem pa mora še v soboto hoditi za volan avtobusa, da dopolni 174 efektivnih delovnih ur. To je zelo sramotno!"

Sindikati zato že leta opozarjajo, da bi bilo zakonodajo treba spremeniti. Novembra lani je bila tako na mizah poslancev novela zakona o ureditvi delovnega časa in počitku mobilnih delavcev, vendar po mnenju sindikatov, težave ni odpravila. Zato v sindikatu napovedujejo, da se bodo po pomoč znova zatekli k sodiščem. Od odločevalcev pa pričakujejo, da zakonodajo končno popravijo in voznike avtobusov po delovnem času izenačijo s preostalimi poklici.