Odprtje ljubljanskega sistema Bicikelj 12. maja 2011. Foto: BoBo/Žiga Živulović
Odprtje ljubljanskega sistema Bicikelj 12. maja 2011. Foto: BoBo/Žiga Živulović

Mariborski mestni svetniki so včeraj soglašali z vzpostavitvijo sistema za javno souporabo koles v javno-zasebnem partnerstvu. Če bodo razpisni postopki in pogajanja z izbranim ponudnikom končana do konca leta, bi si lahko Mariborčani kolesa izposojali že prihodnje leto.

Sistem za souporabo koles bi pomagal razbremeniti prometne ulice in ljudem približati zdravju in okolju prijaznejši način potovanja, pravi direktorica Energetske agencije za Podravje Vlasta Krmelj. Na začetku bi zgradili 10 do 12 postajališč s po 10 kolesi. Omrežje bi kasneje širili.

Občina je že dobila promotorsko vlogo zasebnega ponudnika, zato je svetnike zaskrbelo, da bi lahko bil v postopkih privilegiran. Po besedah župana Saše Arsenoviča pa je interes pokazalo že več konkurenčnih ponudnikov. Prepričan je, da je takšen način najprimernejši za investicijo, ki bi lahko v 15-ih letih trajanja koncesije znašala okoli 3 milijone evrov – večino stroškov, upravljanje in tveganje bi prevzel zasebnik.

Sistem pozdravljajo tudi v Listi za kolesarje in pešce, a si želijo več postajališč že v začetni fazi in naprednejši sistem od ponujenega. Josip Rotar opozarja tudi na razvejanost omrežja. Trenutno gradivo predvideva namreč sistem le v ožjem mestnem središču, po njegovem pa bi ga morali že v začetku razširiti tudi v ostale dele mesta.

Župan je poudaril, da bodo konstruktivne predloge upoštevali v fazi razpisa.

Takšen sistem so kot prvi v Sloveniji pred 8-imi leti uvedli v Ljubljani. Na 59-ih postajališčih imajo 560 koles, lani pa so z milijon 94 tisoč izposojami prehiteli celo Dunaj.