Foto: BoBo
Foto: BoBo

Pristojni v državi se ukvarjajo z vprašanjem, kako ljudem zagotoviti boljši dostop do zdravnika. Zdravstvo zaradi preprečevanja širjenja covidne bolezni deluje v spremenjenih pogojih, vrstijo pa se opozorila, da pacienti s težavo prikličejo ambulante in se naročijo na osebni pregled, zamude so tudi pri napotitvah na diagnostične preglede.

V mariborskem Zdravstvenem domu Adolfa Drolca zdaj delujejo vsi redni programi na področju zdravstvene oskrbe, priznavajo pa, da so njihove ambulante zasute s telefonskimi klici, kar potrjujejo tudi njihovi statistični podatki. Tako je po besedah pomočnika direktorja Aleksandra Jusa ena od njihovih spošnih ambulant v tednu po prejela celo 2.400 klicev. Na vse se je nemogoče odzvati, prav tako je nemogoče v enem dnevu odgovoriti na vsa elektronska sporočila.

Tisti, ki so pri kontaktiranju zdravnika neuspešni, lahko pokličejo klicno točko zdravstvenega doma na številko 22 86 200.

Zaradi oteženega dostopa do zdravnika veliko pritožb dobivajo tudi zastopniki pacientovih pravic. Pacienti opozarjajo na pogoste telefonske

obravnave brez osebnega pregleda, sprašujejo se tudi o varnosti pošiljanja osebnih podatkov prek elektronske pošte. Zastopnica Adela Postružnik o varnosti elektronske komunikacije pravi, da je zadnjo odgovoren izvajalec zdravstvene dejavnosti.

Postružnikova posebej izpostavlja težave starejših, ki elektronskih komunikacij ne uporabljajo in še težje vzpostavijo stik z zdravnikom. Kljub obremenjenosti ambulant pa oba sogovornika paciente pozivata, naj ob zdravstvenih težavah s kontaktiranjem zdravnika ne odlašajo.

O tem, kako hitreje do zdravstvene obravnave, smo govorili tudi v današnji Radijski tribuni na Radiu Maribor.

Dolga pot do zdravnika