Kot smo poročali, bo v Mariboru kmalu več plačljivih parkirnih prostorov, saj bo občinska družba Mestne nepremičnine prevzela upravljanje tako imenovanih začasnih oziroma divjih in drugih nevzdrževanih parkirišč, kjer je za zdaj parkiranje še brezplačno. Parkirnino bodo med drugim zaračunavali na parkirišču pri dvorani Tabor, pa tudi v garažah v Novi vasi, potem ko ju bodo uredili. Oba odloka, ki urejata upravljanje t.i. začasnih parkirišč in garaž, bodo jutri na prvi obravnavi pretresali mestni svetniki.

Običajno je, da lastnik ­– v tem primeru občina – s premoženjem ravna gospodarno, saj ga mora tudi vzdrževati, namero pojasnjuje mariborski župan Saša Arsenovič: »Pri teh parkiriščih gre mnogokrat za devastirana območja, ki jih bomo najprej uredili, tako da bodo v mestu v ponos in ne v sramoto.«

Da bo plačevanje parkirnine pri dvorani Tabor velik udarec za mnoga športna društva in gostujoče ekipe, opozarja trener Kegljaškega kluba Konstruktor Bojan Pihlar: »Maribor bo pač unikum, ki bo imel v okolici športnih objektov plačljiva parkirišča. Nikjer v Sloveniji, denimo tam kjer so kegljišča, ni parkirnih mest, ki bi jih bilo potrebno poravnati.« Sogovornik pričakuje, da bo upravljavec športnikom v času treningov in tekem omogočil brezplačno parkiranje.

Območje garaž v Novi vasi, ki sta v klavrnem stanju, bo občina sprva uredila, šele nato bo prišlo v poštev plačljivo parkiranje, izpostavlja župan in dodaja, da bodo stanovalci imeli prednost parkiranja tam, kjer so bile garaže že sprva namenjene stanovalcem. Predsednik Mestne četrti Nova vas Vinko Virtnik opozarja, da je v tamkajšnji blokovski soseski veliko nepravilnega parkiranja in prometnega kaosa, zato pozdravlja namero ureditve dokaj neizkoriščenih garažnih hiš: »Veliko vozil bi lahko parkirali na teh parkirnih mestih, če bi jih uredili, a z zmerno parkirnino.«

In stroka? Dr. Marjan Lep iz Centra za raziskave mobilnosti mariborske Univerze pravi, da je poteza občine pravilna in v skladu s trajnostnim razvojem. »Te površine so velikokrat neprijetne na pogled, tudi dotrajane. Potrebno jih je urejati, kar pa nekaj stane. S parkirninami pa urejamo tudi količino neželenega motornega prometa v mestu,« izpostavlja Lep in dodaja, da Mariborčani avto še zmeraj uporabljamo ob večini opravkov. »Zato bo sprememba za marsikoga izziv,« pravi Lep, ki se strinja s postopnim prehodom na plačljivo parkiranje.

Plačilo parkirnine se ob dvorani Tabor in garažah v Novi vasi obeta še na parkiriščih ob stavbi mariborske občine, pod Titovim in Koroškim mostom, pri Regionalni razvojni agenciji Podravje, pri Kovinarju, v Jezdarski ulici, pa pri Ljudskem vrtu v Mladinski ulici ter na parkirišču pri Strojni na Linhartovi ulici.

Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat
Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat