Obnovljena Koroška cesta in Glavni trg v Mariboru sta zaprta za promet. Tam zdaj vozijo le intervencijska vozila, dostava in promet za obveznosti stanovalcev. V Civilni iniciativi Za pravično delitev prometnega bremena v centru Maribora zaprtju Koroške ceste nasprotujejo, saj se je z njo promet razpršil po drugih ulicah v središču mesta. Te so zdaj preveč okoljsko obremenjene.

Foto: MMC RTV SLO/Tamara Zupanič Čučnik
Foto: MMC RTV SLO/Tamara Zupanič Čučnik


Civilna pobuda Za pravično delitev prometnega bremena v centru Maribora ni proti obnovi Glavnega trga in Koroške ceste, zagotavlja vodja iniciative Rudi Klanjšek: »Seveda je situacija tam zdaj lepša, ampak strošek te odločitve je izjemen. Je pa res, da se zdaj ne kaže zaradi koronske krize.«

Zbrali so 400 podpisov iz gospodinjstev v centru mesta. To bo osnova za zahtevo po izredni seji mestnega sveta, ki jo bodo vložili v prihodnjem tednu. Popolno zaprtje prometa je v nasprotju s projektno dokumentacijo, ki je predvidevala deljen prostor:
»Prostor, kjer si pešci, kolesarji in javni potniški promet delijo vozišče.«

Podobno razporeditev so uredili tudi na Slovenski cesti v Ljubljani, dodaja sogovornik Rudi Klanjšek: »V tem smislu smo tisti, ki živimo na koridorju Mladinska, Maistrova, Krekova, Cankarjeva, Razlagova in Strossmayerjeva z nestrpnostjo pričakovali zaključek del na Glavnem trgu.«

Rezultat pa je bil izredno povečanje prometne obremenitve okoliških ulic. »Mi smo to videli kot problem, še posebej v luči dejstva, da se za promet namerava zapreti tudi Lent,« še pravi vodja iniciative, saj so analize hrupa pokazale, da je bil njihov koridor že pred zaporo Koroške ceste preobremenjen s hrupom. V iniciativi ne nasprotujejo niti morebitni gradnji tunela med Mlinsko in Gosposvetsko cesto, kar bi stanje v prometu na tem delu mesta prav tako umirilo.