Liki iz knjige Manj kot nič (na fotografiji prizor iz istoimenskega filma) so v romanu Imperial Bedrooms v srednjih letih. Foto:
Liki iz knjige Manj kot nič (na fotografiji prizor iz istoimenskega filma) so v romanu Imperial Bedrooms v srednjih letih. Foto:
Bret Easton Ellis
Ellis, njegova dela in liki iz njih so v zadnjih treh desetletjih postali nepogrešljiv del popularne kulture. Nastopajo v pesmih, filmih in knjižnih delih. Foto: EPA

Leta 1985 je Ellis čez noč postal zvezdnik. Star je bil 21 let in še študent, ko je Manj kot nič, zgodba o razvajenosti in puhlosti njegove materialistično usmerjene generacije, ki svoj prazni obstoj polni z mamili in zabavami, postala velikanska uspešnica in navdahnila kultni film z velikima zvezdnikoma 80., Robertom Downeyjem jr.-jem in Andrewom McCarthyjem, v glavnih vlogah.

Preberite še MMC-jevi recenziji romanov Manj kot nič in Ameriški psiho.
Ellisov najnovejši roman Imperial Bedrooms (v prevodu Cesarske spalnice) je ravnokar izšel, v njem pa nastopajo isti liki kot v njegovem prvencu. In to v času, ko so 80. zelo v modi. "Ne počutim se kot glasnik 80. let," je danes 46-letni Ellis povedal v pogovoru za agencijo Reuters. Čeprav se je kritikom morda zdelo, da sta njegovi najslavnejši deli - Manj kot nič, pa tudi Ameriški psiho -, o 80. letih, Ellis vztraja, da ni tako. "Pravzaprav sta to zgodbi o meni," pravi.

Priznava pa, da trenutna težnja vračanja k popkulturi 80. let lahko igra veliko vlogo pri pritegovanju bralcev, ki jih zanima, kakšno je danes življenje likov iz romana Manj kot nič - Claya, Blair in Juliana, ki so zdaj v srednjih letih. "Ljudje, ki so odrasli v 80., danes ustvarjajo kulturo in mislim, da je zato toliko vplivov iz 80. vsepovsod." Mu pa ni čisto jasno, zakaj je to desetletje ljudem tako privlačno.

Temna plat Hollywooda
Tako kot roman Manj kot nič je tudi Imperial Bedrooms minimalistično delo, osrednji lik Clay pa je, kot Ellis, zdaj scenarist v 40. letih življenja. A tako kot v starih časih Clay - in ne Ellis - snifa kokain, uživa v "praznem" seksu z obema spoloma in cinično razmišlja o razsipnih hollywoodskih zabavah in svojem odtujenem, praznem obstoju.

Knjiga je temnejša kot njene predhodnice izpod Ellisovega peresa, v njej je govora tudi o "zlorabljanju" ambicioznih mladih igralcev v Hollywoodu, nastopijo tudi zvodniki in morilci, za katere je Ellis črpal navdih iz detektivk Raymonda Chandlerja. "Gre za zlorabo, ljudje zlorabljajo drug drugega. V Hollywoodu to tako deluje," pravi pisatelj.

Pri časopisu Boston Herald so Ellisov sedmi roman označili za "osupljiv", a napovedujejo, da ne bo pritegnil toliko pozornosti kot Manj kot nič ali kontraverzni in okrutni Ameriški psiho, v katerem Ellis (za mnoge preveč!) nazorno piše o japijevskem serijskem morilcu z Wall Streeta. V filmski priredbi je v glavni vlogi Patricka Batemana nastopil Christian Bale.

Ellis pravi, da ne želi počivati na lovorikah romana Manj kot nič, a po zadnjem delu Lunar Park si je po dolgih letih spet prebral svoj prvenec in ga "lik Claya kar ni pustil pri miru". In čeprav je napisal nadaljevanje, Ellis trdi, da ne meri na zgodnje oboževalce.

Poleg del Manj kot nič in Ameriški psiho, je na filmskem platnu zaživel tudi Ellisov roman The Rules of Attraction (film je v slovenskem prevodu nosil naslov Pravila slačenja), v filmsko obliko pa so priredili tudi njegovo zbirko kratkih zgodb The Informers. Še letos naj bi dokončali tudi film po romanu Lunar Park.

Spodaj si oglejte napovednika za filma Manj kot nič in Ameriški psiho.