Svet

Poudarki

  • Dobra novica za Evropo?
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,8 od 40 glasov Ocenite to novico!
Francoise Hollande
Privrženci Francoisa Hollanda so slavili pozno v noč. Bastilja je približno 40 minut po polnoči, po prihodu izvoljenega novega predsednik republike, dobesedno eksplodirala, piše RTV-jev dopisnik iz Pariza Matjaž Trošt. Foto: EPA

Dodaj v

Sarkozy, konec je!

Holland: Varčevanje ne more biti več edina možnost
7. maj 2012 ob 09:49
Pariz - MMC RTV SLO

Napovedana sta bila dva shoda. Eden na Place de la Bastille, drugi na Place de la Concorde. Ko so nekaj po 19.00 privržence Sarkozyja pozvali, naj ostanejo doma, je bilo povsem jasno, da izidi vzporednih volitev belgijskih in švicarskih medijskih hiš niso zgrešili.

Na Bastiljo so se nato začele zgrinjati nepregledne množice. Prepevanje ''On va gagner!'' (Zmagali bomo) je zamenjala ''Sarkozy, c'est fini!'' (Sarkozy, konec je!). Neki šaljivci so namesto francoske zastave paradirali z nizozemsko (Hollande!) trobojnico.

Francija bo dobila novega predsednika. Volilna kampanja je potekala v znamenju gospodarske krize in brezposelnosti in tudi zaostrene retorike glede vprašanja priseljevanja. Kako se bo Francija soočila s krizo in socialnimi nemiri ter kako bo izid volitev vplival na odnose Francije z Nemčijo in drugimi članicami Evropske unije? O tem v oddaji Studio ob 17h. Vabljeni k poslušanju.


V zraku je bilo čutiti olajšanje, med preštevilnimi mladimi nekakšno novo upanje, da bo prihodnost bolj svetla. Da so državljani prižgali tisto luč na koncu predora, ki je bila zaradi varčevalnih ukrepov izklopljena. Prepevanje himne sredi širokih avenij, prazni taksiji na postajališčih, ker so se vozniki očitno pridružili veselici.


Privrženci Francoisa Hollanda so slavili pozno v noč. Bastilja je približno 40 minut po polnoči, po prihodu izvoljenega novega predsednik republike, dobesedno eksplodirala. Obljuba, da bo predsednik vseh. In Marseljeza.

Dobra novica za Evropo?
Nekateri so bili že sinoči pripravljeni staviti, da je francoski socialistični in socialni veter, ki bo prevetril Elizejsko palačo zgolj začetek, ki se obetajo drugod po Evropi, kjer da od varčevanja utrujeni volivci le čakajo svojo priložnost. Sinoči je Hollande privržencem dejal, da "varčevanje ne more več biti edina možnost" za Evropo. Več politikov levosredinskih strank v Franciji in drugod je spremembo v Elizejsko palačo označilo za dobro novico za Evropo.

Nedvomno bo zanimivo spremljati odgovor na vprašanje, kolikšen sploh bo vpliv novega, nedvomno manj karizmatičnega francoskega predsednika, glede na to, da je smer varčevanja že začrtana. Hollande bržčas ne bo mogel iti v bitko proti fiskalnemu paktu, saj mu, denimo, tudi na evropski levici sporočajo, da bi bil tak pristop napačen.

Sinoči je vodja liberalcev v Evropskem parlamentu Guy Verhofstadt zapisal, da se"nič ne bo zgodilo brez fiskalne konsolidacije". Hollande je po izvolitvi že govoril z nemško kanclerko, očitno pa namerava Berlin obiskati praktično takoj po prisegi, ki bo 15. maja. V tem pogledu je Hollande delno že dal vedeti, da sprejema pravila igre, prav tako, da ve, kje bi se jih dalo nemara vsaj delno premakniti. Spremembe? Udarec politiki nemške kanclerke? Bomo videli.

Francoski državljani so včeraj dali košarico slogu in politiki Nicolasa Sarkozyja. Protisarkozyjstvu, če se sme tovrstno besedo preprosto prenesti iz žargonske francoščine. Sarkozy je košarico sprejel trezno, gosposko.

"Francoski narod se je odločil. Francois Hollande je predsednik Francije in treba ga je spoštovati," je Sarkozy dejal svojim privržencem. Znova je volil velik del francoskih volilnih upravičencev, približno štiri petine francoskega volilnega telesa. Ljudje, s katerimi sem imel možnost včeraj govoriti, so dajali vedeti, da demokracijo, volitve, možnost odločanja, sooblikovanja politik in usmeritev jemljejo zelo resno. "Ker je pomembno."

Iz Pariza za MMC

K. Š., Matjaž Trošt
Prijavi napako
Komentarji
solti
# 07.05.2012 ob 09:57
Čestitke Franciji...Francija je svetlobna leta pred Slovenijo.
badžo
# 07.05.2012 ob 11:09
@bolek

In kmalu bomo v Jugi 2, potem pa se nam bosta cedila med in mleko.

Ja. Skoraj tako, kot se nam cedita zdaj, a ne?
stein
# 07.05.2012 ob 11:02
holland ima seveda vso pravico da se zadolžuje, seveda pa ne na račun nemške solidarnostne uravnilovke. tudi njemu je že nekaj časa jasno, da bo treba malce bolj delat ob malenkost večji skromnosti(tako kot to počnejo nemci že od časov reform socialdemokrata schroederja!) schroederja pa omenjam predvsem zaradi tistih 'levih', ki kvasite razne neumnosti o zmagah internacionale in novemu pohodu socializma.
juster
# 07.05.2012 ob 10:03
Avanti o popolo, alla riscossa,
Bandiera rossa, Bandiera rossa.
Avanti o popolo, alla riscossa,
Bandiera rossa trionferà.
davison20
# 07.05.2012 ob 11:13
Vojnomir, Francija ima polpredsedniški sistem, kjer predsednik republike postavi predsednika vlade, ta pa vlado, potrdi jih parlament - v osnovi je glavni predsednik republike. ZDA imajo predsedniški sistem, kjer ima predsednik svoj kabinet kot vlado. Slovenija ima parlamentarni sistem, kjer ljudje izvolijo parlament in večina v parlamentu vlado. Pri nas je nesorazmernost predvsem v volitvah predsednika republike, ki je izvoljen neposredno, nima pa skoraj nobenih pooblastil. V večini parlamentarnih demokracij predsednika izvoli parlament, saj je to bolj kot ne častna funkcija. Obstaja pa še parlamentarna monarhija kot je Velika Britanija itd. Veliko sem pa že pozabil od časov predavanj pri dr. Kavčiču.
qwertzu
# 07.05.2012 ob 10:29
Tole ne bo nič pomenilo, če zmaga UMP čez en mesec na parlamentarnih volitvah.
leemoon
# 07.05.2012 ob 14:03
Berem komentarje o tem da je Holand komunist ,da je to začetek konca takšne evrope kot smo jo poznali itd....Vsem ki tako mislite:Holand niti približno ni komunist,šolal se je na elitni francoski univerzi,izhaja iz aristokratske družine.V času vladanja socialistov v Franciji (79--95) so bili narejeni največji koraki k združeni Evropi.Se pa bojim da se bo Holandu zgodil isto kot Obami.Velika pričakovanja, veliko obljub, sedaj pa precejšnje razočaranje.Največji minus Holanda pa je da so ljusje glasovali proti Sarkotu in ne za njega.
vojnomir
# 07.05.2012 ob 11:05
Etienko, sistem v Franciji je drugačen kot pri nas. Pri njih ima glavno besedo predsednik države, pri nas pa predsednik vlade. Če bi tudi mi imeli francoski model, potem bi vse niti v politiki vlekel Danilo Turk. On pa je dobil večinsko podporo volivcev.
Janković pa ni dobil večinske podpore volivcev, saj je na parlamentarnih volitvah dobil le 28,5 % kar je krepko manj od 50%. Torej je sam kriv za to, da ni zmogel sestaviti koalicije ter tako skupaj doseči večinsko podporo volivcev.

Drugače pa mi je francoski sistem vladanja bolj všeč kot naš. Izgleda bolj pregleden in posledično demokratičen. Torej ljudje na enih volitvah izvolijo predsednika države, ki ima v svojih rokah ogromno moči. V Franciji namreč predsednik države izbere vlado (pri nas državni zbor). Tako lahko ljudje direktno izberejo vlado, ki jim vlada. Hkrati pa na drugih volitvah izvolijo parlament, ki vlado nadzira.
Pri nas pa je stanje takšno, da parlament oz. državni zbor sam izvoli vlado in je na koncu le glasovalni stroj vlade. Predsednik države pa ima premalo pooblastil, da bi imel kakšno moč. Posebno glede na ugled, ki jo ta funkcija (govorim o funkciji, ne o konkretnem imenu) uživa v javnosti. Da niti ne govorimo o državnem svetu, ki predstavlja nekakšnen nedovolj razvit odmrli poganjek v naši politiki.
n_e_j_k_o
# 07.05.2012 ob 10:16
mislim da bo to konc koncev dobro za vse...ne sam za francoze ampak tudi za evropo...

btw. kako velika udeležba na volitvah...kdaj je bilo v sloveniji nazadnje tako? =)
edvard1
# 07.05.2012 ob 10:06
Bilo je tesno vendar se je Francija odlocila za veliko manjse zlo...In sarkotovi poskusi da bi rekrutiral volilce le penove z njegovimi izjavami o priseljencih kaj vredno skoraj janseve sole :) sarko bi se lahko pri vasem gospodarju kaj naucil :)
Etienko
# 07.05.2012 ob 10:44
Tole zame pomeni poštene volitve ne pa pri nas,ko se nekdo izvoli in ga potem politični nasprotniki tako dolgo prcajo in prcajo,da ga odprcajo do konca in zavzamejo njegovo mesto,da lahko delajo po svoje kot minulih 20 let - še naprej...
svabo
# 07.05.2012 ob 12:42
Hmmm nerodna situacija za slovensko vlado. Glede na to, da med neoliberalnimi vladami Evrope vlada navada, da si čestitke pošiljajo na zalogo imamo je verjetno problem, ker je čestitka bila poslana na napačnega kandidata......
kingstone
# 07.05.2012 ob 11:37
Hollande privržencem dejal, da "varčevanje ne more več biti edina možnost"

a so tudi francozi padali na pocukrane in lažnive besede?? tko kot v sloveniji na sladke besede jankovičeve, medtem ko je janša (ki ga btw ne maram) svaril pred polomom???
bluznik
# 07.05.2012 ob 11:14
Idiotistično je primerjati evropsko levico in pa Slovensko kvazi levico (Jankovič, Stanovnik, Štrukelj...).
Če smo čisto iskreni me Francois Holland malce spominja na našega Pahorja. Želi si nekih sprememb na bolje in išče nekakšno solidarnost med vsemi. BV sebi pa nima neke karizme.
Koun
# 07.05.2012 ob 11:08
Sedaj pa upam, da se socialisti zbudijo tudi v ostali državah.
Viva la Revolucion :-)
Bolek
# 07.05.2012 ob 11:00
pfc
Tako je.Eu se je začela rušiti.
+++++
In kmalu bomo v Jugi 2, potem pa se nam bosta cedila med in mleko.
pfc
# 07.05.2012 ob 10:51
badžo

Tako je.Eu se je začela rušiti.
stein
# 07.05.2012 ob 14:29
zapatist@
ne pozabi da je v prvem krogu francoskih volitev gospa le penova, ki uteleša vrednote katere bi ti gotovo označil kot neofašistične, dobila le malo manj glasov od hollanda in sarkoya. zanjo sta pač oba 'drekača' ki se v političnem smislu kaj dosti ne razlikujeta med seboj. sam sicer nisem spremljal analize teh volitev, a zelo verjetno je zelo veliko njenih volilcev ubogalo njeno 'navodilo', naj v drugem krogu sploh ne oddajo svojega glasu! zato se zelo bojim,da bi ob slabem vodenju hollanda na naslednjih volitvah gospa le penova dobila še mnogo več glasov, potem pa bo vrag šalo vzel...........še drugače ti bom obrazložil, holland ni zmagal zaradi večje ljubezni francozov do socialistov, temveč predvsem zaradi sarkoyeve nepriljubljenosti med desno in zelo desno usmerjenimi volilci, ki so mu tokrat obrnili hrbet.
sanja25
# 07.05.2012 ob 14:09
leemoon
Pač za nekatere je svet črno bel. :) Ali si za naše, ali pa si komunist. Hvala za dodatne informacije.
svabo
# 07.05.2012 ob 12:46
Glede na minuse, ki padajo danes na kakršnikoli pozitivni komentar v zvezi z odločitvijo francoskih volilcev imamo očitno novo zaroto na obzorju. Murgelsko-finski navezi se mora dodati novega člana torej je sedaj to murgelsko-finsko-francoska naveza po novem.
Roxon
# 07.05.2012 ob 12:33
Bravo Francija!
ak
# 07.05.2012 ob 11:55
"Francoski narod se je odločil. Francois Hollande je predsednik Francije in treba ga je spoštovati,"

To so pokončne besede pokončnega poraženca. Čestitke Hollandu, upam da mu uspe izpeljati Francijo in morda še preostalo Evropo iz krize.
nekdodalec
# 07.05.2012 ob 11:16
Vlada s socialno noto, ki promovira tudi investicije, solidarnost in pravice delavcev bi morala priti tudi do nase dezele!

Trenutna vlada le spara, unicuje gospodarstvo in ga prodaja, privatizira osnovne clovekove dobrine in "seka" pravice delavcem!

Nesposobni do amena!!
mihamiha
# 07.05.2012 ob 10:14
Prav je, da je zmagal Hollande, le progresiven predsednik lahko dvigne kvaliteto življenja Francozev na višjo raven.
nikhrast
# 07.05.2012 ob 15:57
Borze so že pokazale kaj mislijo na te volitve.
rubin
# 07.05.2012 ob 13:00
sicer ni tako radikalen, kot bi želel, pa vendar boljši od nasprotnika.
sam smatram kot idealno, da država dovoli razlike v dohodkih in bogastvu največ toliko, da je max 10 krat povprečje., ker sicer kapitalizem podivja in so neetične razlike..
bi pa veljalo dohodek rent (najemnin..) dosti bolj obdavčit kot dohodek od dela.
in za vse, ki sanjate, da se ne da bogatih obdavčit, ker kao zbeži kapital naslednje:
-bogastvo v naravnih virih (parcele, gozdovi itd.) predstavlja 90 % bogastva in seveda ne more zbežat
-če se kapital obdavči samo premožnejšim, bodo morda eni res nehali investirat, bo pa srednji sloj zato bolj investiral! torej ne pavšalno dobiček obdavčit, temveč le dobiček bogatašev , tako da lahko revni in srednji sloj investirajo in se bogastvo prerazdeljuje!
A6
# 07.05.2012 ob 12:53
razlika sta dobra 2 odstotka. leta 2007 je bila razlika 6 %. Francozi so ocitno precej razdeljeni.
nacekpacek
# 07.05.2012 ob 12:27
Slaba izbira za Francijo, čeprav je res, da se levice v Franciji in Sloveniji ne da primerjat. V Sloveniji prave levice sploh ni je le društvo 'boga mi, mi smo levi' voluharjev!
badžo
# 07.05.2012 ob 11:10
@ pfc

Mnogo smo jaki! ;-)
sheyk
# 07.05.2012 ob 10:20
Pa toliko poudarkov na normalnosti predsednika. Torej vsak, ki samo pomisli na koga drugega, razen socialista, ni normalen.?
(... press)
SteVsiNeumni?
# 07.05.2012 ob 22:34
Zmagal je medel George Costanza brez karizme :)
KLIPAN
# 07.05.2012 ob 22:18
Nikhrast,
borze in desničarski kapitalisti in bankirji so nas spravili v to sranje, ti jim le verjami.
trocki
# 07.05.2012 ob 17:38
Čudno, da "zasebni trgi" sploh še dopuščajo volitve. Čudno, čudno.
Morda pa tale holandec ni tak socialist.
skuggi
# 07.05.2012 ob 16:12
stein
le penova je dobila 18 % ce se ne motim. To ni nic kaj presenetljivega, za skrajno desnico kjrkoli v Evropi. Se posebno ne v casu krize, ko je najlazje igrati na nacionalnacustva. Mislim, da je to kar blizu maksimima kar skrajna desnica lahko dobi
Petar Karamazov
# 07.05.2012 ob 15:03
Sedaj čakam, kdaj bodo madžarskemu židu sodili za vojne zločine v Libiji! Če se ne bo zgodilo nič, potem naj se ponovi pesem giljotine iz francoske revolucije
zapatist
# 07.05.2012 ob 14:11
"Francoski narod se je odločil. Francois Hollande je predsednik Francije in treba ga je spoštovati," je Sarkozy

Še tale pajac ima več politične kulture kot JJ
zapatist
# 07.05.2012 ob 14:09
Sarkozy, konec je!
smrk, smrk
erru
# 07.05.2012 ob 13:09
Bo falus boljš ... Ko nekdo lepo govori in obljublja oh in sploh, še nikol ni blo potem nč iz tega .. "Olon" bo na veliko zapravljal, zapravljal, na koncu bo mogu pa to socialo vseen nekdo plačat .. Js grem loh tut na volitve (v teh časih) zgolj s sloganom: Dovolj je varčevanja!, pa bom pobasu dost glasov vsaj za v parlament ... Politka je ena navadna ovčjereja ...
davison20
# 07.05.2012 ob 11:21
bluznik, problem Pahorja ni to, da je moderen evropski levičar ampak to, da hoče biti vsem všeč. Npr. Janši, a je mogoče Holland lezel v rit Sarkozyu?? Pahor pa je en velik egocentrik in to je njegov problem. Pri nas vodita desnico in levico človeka šolana v prejšnjem sistemu na FDV in Kumrovcu in eden se predstavlja kot desni demokrat, drugi pa kot levi:)), Oba sta hodila po poteh AVNOJ-a, oba sta pisala članke o komunizmu, ki je sploh in oh itd. V Sloveniji dejansko neobremenjenih politikov s preteklostjo ni in tisti, ki pa so, so prišli pa iz istih šol in šolani po istih modelih. In zaradi tega lahko uspe en Zoki:))

Volk dlako menja, narave pa nikoli. Taki so naši politiki.
Konec despotizmu
# 07.05.2012 ob 10:45
Ja, politiki bodo karkoli spremenili :)
zapatist
# 07.05.2012 ob 16:41
@stein
še drugače ti bom obrazložil, holland ni zmagal zaradi večje ljubezni francozov do socialistov, temveč predvsem zaradi sarkoyeve nepriljubljenosti med desno in zelo desno usmerjenimi volilci, ki so mu tokrat obrnili hrbet.

Zna bit
ales24
# 07.05.2012 ob 14:34
Pravijo, da zgledi vlečejo. Za Slovenijo to , žal, ne velja. Ali pač?
sanja25
# 07.05.2012 ob 12:00
Posijal je žarek upanja tudi v Evropo. Janša bi se pa lahko učil od Sarkozya kako se pokončno sprejme poraz. :)
nekdodalec
# 07.05.2012 ob 11:19
Če smo čisto iskreni me Francois Holland malce spominja na našega Pahorja.

Niti ne. Hollande se je v osnovi takoj zavzel za spremembo fiskalnega pakta, medtem ko bi Pahor le izvajal fiskalni pakt brez kakrsnekoli kritike!

Pahor in njegova SD = skupek prestopajocih se neoliberalnih reakcionistov, ki so hoteli privatizirati tako solstvo kot zdravstvo!

S socialno politiko Pahor ze dolgo nima nobene povezave!
pfc
# 07.05.2012 ob 11:12
Bolek

Pa kaj misliš da je EU?EU je CCCP,če pa obstane in pridejo not še Horvati in Srbi bo pa res kot nekoč-SFRJ.Nisi se zmotil.91 ste se odcepili,od koga že?Zopet smo združeni,tokrat v tej propadli Eu,ČE bo obstala.
badžo
# 07.05.2012 ob 11:01
@pfc
Končno, hehe. :-))

Skrajni čas, preden nas do konca požre.
badžo
# 07.05.2012 ob 10:28
Tako, prva država je naša, zdaj gremo naprej! Socializem je prihodnost!
sheyk
# 07.05.2012 ob 10:17
Trošt pa tako vzhičen glede socialista!? Kot da je zmagal Janković.
(Free Uroš Urbanija press)
pfc
# 07.05.2012 ob 11:04
badžo

Ja kolega.Samo še vedno ima eu veliko podpornih ovc.Upam,da jih bo vedno manj.LP z južne tribine!
pravica1
# 07.05.2012 ob 10:17
@Krik nestrpna izjava..
Kazalo