Uredniški izbor
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.3 od 50 glasov Ocenite to novico!
Bohinj, Bohinjsko jezero
Bohinj - eden izmed slovenskih biserov z neizkoriščenim turističnim potencialom. Foto: BoBo
Bohinj, Franc Kramar
Kramar je bil ob ustanovitvi Občine Bohinj leta 1994 izvoljen za prvega župana in na naslednjih volitvah dobil nov štiriletni mandat. Na tretjih volitvah leta 2002 ni kandidiral, nato pa se je spet vrnil na položaj. Foto: BoBo
Požar hotela Jezero
Bohinj je na začetku januarja pretresel požar v Hotelu Jezero, ki pa se že pospešeno obnavlja. Foto: BoBo/Stane Klemenc
Bohinj, Hotel Zlatorog
Bohinjski hotel Zlatorog (na sliki) neslavno propada, podobno usodo pa deli tudi večina drugih hotelov. Za hotel Bellevue je vendarle posijal žarek upanja, saj je bil na začetku marca prodan na dražbi, novi lastniki pa ga nameravajo obnoviti. Foto: BoBo
Bohinj, Hostel pod Voglom
Predmet dražbe, na kateri je bil prodan Bellevue, bi moral biti tudi hostel Pod Voglom, vendar je bil vložen ugovor, ker tretje osebe uveljavljajo lastninsko pravico na brunarici, ki je bila zajeta v prodajo hostla. Sodnica je zaradi ugotavljanja lastninske pravice dražbo za hostel zato preklicala in prestavila za nedoločen čas. Foto: BoBo
       Res upam, da bo sledila prodaja tudi drugih bohinjskih hotelov in da bodo ti kupci izrazili interes za to, da se obnovijo, da se jim dasta nova vsebina in višji cenovni razred. Tako bi bohinjski turizem prišel na ali celo nad raven, ki jo je imel nekoč.       
Bohinj, Bohinjsko jezero
Kramar je prepričan, da mora biti obala Bohinjskega jezera dostopna vsem. Foto: BoBo
Bohinj, Vogel
Od Vogla je močno odvisen celoten bohinjski turizem, ki že več let upa na uresničitev obsežnega projekta ureditve smučarskega središča 2864 nad Bohinjsko Bistrico. Foto: BoBo
Bohinj, Vogel
Bohinjska občina ima dobrih 5.000 prebivalcev. Foto: BoBo
VIDEO
Ljubljanski Bellevue se l...
VIDEO
Nekdanja vojašnica v Bovc...
VIDEO
Na Kaninu povezali sloven...
VIDEO
Dražba Vile Tamara uspela

Dodaj v

Bohinjci nepotrpežljivo: "Resno že razmišljamo o tem, da bomo tožili državo"

MMC-jev pogovor s Kramarjem
20. marec 2017 ob 06:36
Ljubljana - MMC RTV SLO

Kot gre razbrati iz besed župana Franca Kramarja, je potrpljenje Bohinjcev pri koncu. Zaradi neodzivnosti države, ki ji očitajo, da sistemsko uničuje njihov turizem, razmišljajo o tožbi zoper njo.

Največja težava zanje je zdajšnji zakon o Triglavskem narodnem parku (TNP), ki se po Kramarjevih besedah izvaja 50-odstotno. "Za domačine veljajo vse omejitve, stimulacij, ki so zapisane v zakonu, pa od leta 2010, odkar ta velja, ni nobenih," se je ujezil v pogovoru za MMC.

Državi tako očita, da evidentno krši zakon že šest let, in pravi, da "že resno razmišljajo o tem, da bodo vložili tožbo", razmišlja pa tudi, da bi zaradi neizvajanja zakonodaje kazensko ovadil predsednika vlade in ministrico za okolje in prostor.

"Vse parkovne občine smo dale pobudo na ministrstvo, da je treba zakon spremeniti. Ga prilagoditi potrebam lokalnega prebivalstva, saj to naravo navsezadnje varujejo domačini in nihče drug," je prepričan Kramar.

Celotni pogovor z bohinjskim županom si lahko preberete spodaj!


Bohinj je bil eden izmed letošnjih finalistov za zlati kamen - nagrado, ki jo vsako leto podelijo razvojno najprodornejši občini, med opisom zaslug pa so organizatorji zanj navedli "nadpovprečno raven strateškega načrtovanja". Kaj vse to zavzema?

Trajnostni turizem, mobilnost po nacionalnem parku. Pripravljenih imamo nadpovprečno veliko projektov - od mostov čez Savo Bohinjko do načrtovane kolesarske povezave med Bledom in Bohinjem. Dejstvo pa je, da so ti projekti seveda povezani z denarjem in gremo po neki prioritetni listi, vsako leto financiramo projekte glede na razpoložljiva finančna sredstva. Treba je vedeti, da je umestitev v prostor v Bohinju drugačna kot v drugih mestih, gre za izjemno naravno okolje, v katerega ne sodi vsaka stvar.

Letošnjo zimsko turistično sezono je pri vas zaznamoval tudi požar v hotelu Jezero tik po novem letu. Kakšen udarec je bil dogodek za bohinjski turizem?
Zame kar katastrofalen. Edini hotel na obali Bohinjskega jezera je zagorel. Neverjetno pa je, kako je lastnik takoj začel vse priprave za obnovo, danes hotel gostom že nudi namestitev, maja bo obnova že popolnoma končana. Zato gre res priznanje Iztoku Noču in njegovi hčerki Polonci, da čeprav je bila to velika katastrofa, zdaj že veje nov optimizem, da bo hotel na visoki ravni, kot je bil tudi do zdaj in bo opravljal svoje poslanstvo.

Tudi drugi bohinjski hoteli že več let propadajo. Zlatorog, Ski Vogel, Bohinj so na prodaj, Bellevue je bil na začetku marca vendarle prodan na javni dražbi, to čaka tudi hostel Pod Voglom. Po mnenju nepremičninskih agentov pa so cene za hotele močno navite, kako to ocenjujete vi?
Cene navija lastnik, Zmago Pačnik. In te so nerealne, za tako ceno hotelov nihče ne bo kupil. Velik optimizem sicer prinaša prodaja hotela Bellevue, ki ga je kupila družba Metropolitana, ki je v 100-odstotni lasti Nadškofije Ljubljana. Kakor je meni znano, je njihov pogled na to pravilen, kar pomeni, da bodo pristopili k obnovi. Upanje dajejo tudi novi lastniki kampa Zlatorog, saj so njihovi pogledi razvojni.

Kakšno rešitev za problematiko bohinjskih hotelov predlagate sami?
Umik Zmaga Pačnika iz Bohinja. Ni toliko pomembno to, kdo bo novi lastnik hotelov, ampak kakšno vsebino bo dal. Res upam, da bo sledila tudi prodaja drugih bohinjskih hotelov in da bodo ti kupci izrazili interes za to, da se obnovijo, da se jim dasta nova vsebina in višji cenovni razred. Tako bi bohinjski turizem prišel na ali celo nad raven, ki jo je imel nekoč.

Na Pačnika javno kažete s prstom ...
Od leta 2002, ko je hotele dobil v last, ni po naši oceni vložil niti evra v njihovo obnovo. Dajal jih je v najem, dokler so še bili v takem stanju, da so lahko obratovali, in najemniki so jih izčrpavali do konca. Hotel Bohinj je lani obratoval v lasti podjetja Mladena Mohoroviča, Pačnikovega prijatelja - na koncu sezone je ta podjetje poslal v stečaj, občini ostal dolžan turistično takso in plačilo komunalnih storitev in izginil. Razen najemnikov kampa Zlatorog in Ski hotela na Voglu, ki sta se res potrudila, so bili vsi drugi najemniki špekulanti. Zato sem prepričan, da je za dobro bohinjskih hotelov potreben umik Pačnika iz Bohinja.

Ampak tudi državi očitate, da že vrsto let uničuje bohinjski turizem?
Hotele je prodala po politični poti - Pačnik je prišel z veliko podporo takratne županje in je te hotele kupil. Prodala mu jih je država, zavestno se je odločila za nekoga, ki ni imel nobenega hotelirskega porekla. Šlo je za golo špekulacijo. Največja težava pa je zakon o Triglavskem narodnem parku (TNP), ki se izvaja 50-odstotno. Za domačine veljajo vse omejitve, stimulacij, ki so zapisane v zakonu, pa od leta 2010, odkar ta velja, ni nobenih. Država se je obvezala, da bo za vse naložbe v parkovnih občinah plačevala 80-odstotna nadomestila. Mi do zdaj nismo dobili niti evra, pa smo zgradili vso kanalizacijo na območju Bohinjskega jezera, novo čistilno napravo. Potem je tukaj še prostorski načrt, ki bi določil formalne pogoje za nadaljnji razvoj Vogla - sprejet bi moral biti že do konca leta 2011, a do danes ni bilo narejenega nič.

Po požaru v Hotelu Jezero ste na obisk povabili premierja Mira Cerarja in dva ministra, s čimer ste želeli opozoriti, da je tudi država odgovorna za iskanje rešitev glede Bohinja. So se odzvali?
Nad to vlado sem zelo razočaran. Premierju sem spisal že več pisem in ga prosil, naj obišče Bohinj. Ni se odzval, nisem dobil niti odgovora v slogu 'piš' me v uh'. Zato zdaj razmišljam o drugi poti. Glede na to, da država evidentno krši zakon, jo bomo tožili. Razmišljam pa tudi o tem, da bi predsednika vlade kazensko ovadil, ker ne izvaja zakonodaje. Prav tako ministrico za okolje in prostor.

Katere zakonodaje konkretno torej?
Zakona o Triglavskem narodnem parku. Evidentno kršijo zakon že šest let. Ne odzivajo se na nobene prošnje, zato nam je ostalo edino to, da resno razmišljamo o tem, da bomo vložili tožbo.

Kopja ste prekrižali tudi z Nadškofijo Ljubljana. V dolgoletnem denacionalizacijskem postopku vračanja premoženja je radovljiška upravna enota konec decembra znova zavrnila vračilo dela pribrežnega pasu. Vi ste bili z odločitvijo zadovoljni, nadškofija pa je pritožila in vam očita, da je več kot 70 odstotkov zemljišč, ki predstavljajo obalo Bohinjskega jezera, že tako ali tako v zasebni lasti in da je bil del obale razglašen za javno dobro samo zato, da bi nadškofiji onemogočili vračilo v naravi.
To ni res. Javno dobro je bilo razglašeno na območju pristanišča, ki ga imamo urejenega za priveze za čolne in je v občinskem interesu, da je to javno dobro in posledično dostopno vsem. In zato nikakor ne sprejemam kritike, da smo to naredili namerno. To smo naredili zaradi potrebe, ki jo občina ima, to pa je ureditev parkirišča. Gre za čisto funkcionalne stvari. Dodal bi še to, da so zemljišča okoli jezera v zasebni lasti še iz prejšnjih sistemov. Že stoletja so v lasti teh ljudi in niso bila predmet denacionalizacije.

Ta pomislek ste izrazili tudi pri kampu Zlatorog, ki so ga pred dvema tednoma kupili dozdajšnji najemniki. Niste bili zadovoljni, da kamp ni bil ponujen v odkup občini, ki bi imela predkupno pravico. Pojasnili ste, da je interes občine, da pride do lastništva kampa predvsem zaradi priobalnega pasu, kjer ima občina določeno infrastrukturo za javno uporabo. Kaj vas skrbi?
Tam imamo čolnarno, pomol za čolne. Kaj če se lastnik nekoč odloči, da nam zapre dostop? Potem nam pade javni program, odpade plovba z ladjico. Oni že lahko danes rečejo, da tega ne bodo storili, kaj pa, če se čez 10 let premislijo? Mislim, da mora biti obala dostopna vsem, ki so tega željni, zato tudi plačujemo odškodnine lastnikom na tistih delih, kjer se ljudje kopajo, čolnarijo in tako naprej.

Glede čolnarjenja na Bohinjskem jezeru se je lani dvigovalo veliko prahu. Sprejet je bil odlok o plovbnem režimu, veslači pa so grozili z ustavno presojo. Ministrstvo je nato konec leta občini naložilo odpravo neskladij v zakonu. So ta do danes že odpravljena, kakšen je trenutni status odloka?
Neskladja smo odpravili. Odlok velja, nihče ga še ni napadel na ustavnem sodišču, vendar sem prepričan, da bi ustavno presojo tudi prestal. Končno smo sistemsko uredili neko športno dejavnost. V poletni sezoni so na jezeru številna plovila različnih kategorij in treba je bilo uvesti neki sistem. Uredili smo pristanišče, vstopno-izstopna mesta. In to nekaj stane, zato pač ta taksa dva evra, ki je smešna, zato ne razumem, zakaj je nastala taka težava.

Lahko kdaj tudi kolesarji upajo na sklenjeno pot okoli Bohinjskega jezera?
Naša velika želja je, da se uredi pot na severni obali. Da preplastimo zdajšnjo sprehajalno pot in s tem naredimo kolesarsko stezo od Ribčevega Laza do Ukanca. Ampak tukaj je spet zakon o TNP-ju. To so porinili v 2. varstveno območje, kjer so pogoji za kakršne koli posege res minimalni. In dokler se zakon ne bo spremenil in tega območja definiral drugače, poti ne bo mogoče urediti. Čeprav je to s turističnega vidika zelo zaželeno in si tudi mi želimo tega, trenutna zakonodaja tega ne dopušča.

Za božič je začel voziti skibus iz Bohinja do Kranjske Gore in Krvavca. Morda nekoliko nenavadna poteza ob ugodnih snežnih razmerah, koliko smučarjev je "odškrnil" Voglu?
Vogel je po svoji vsebini smučišče za enodnevne goste. Stacionarni gostje, ki v Bohinju bivajo več dni, pa so vajeni drugačnih smučišč. Zato smo uvedli skibus, ki je poleg Kranjske Gore vozil tudi na Soriško planino in na Pokljuko zaradi smučarskih tekov. Tako da je imel gost izbiro, kam bo šel smučat. Če pa bi imeli v Bohinjski Bistrici novo smučišče 2864, pa ne bi potrebovali nobenega skibusa, saj bi bili samozadostni.

Kaj pa se dogaja s tem projektom? Se mu sploh še reče tako? V zadnjem letu o njem ni bilo ničesar slišati.
To ostaja naša želja še naprej. Trenutno se pridobivajo potrebna soglasja, saj se je vmes spremenil zakon o agrarnih skupnostih. Ko bodo ta zbrana, se bo znova vložila vloga za gradbeno dovoljenje. Bohinj krvavo potrebuje to smučišče.

Ovire so torej zdaj birokratske. Kaj pa investitor, je še vedno pripravljen sodelovati?
Investitor ostaja isti. Ampak sam pa ne bi razčlenjeval, od kod mu denar. Zagotovo ima investitor svojega investitorja. Pravzaprav sploh ni pomembno, kdo je investitor - pomembno je, da se smučišče zgradi.

Zakaj se vam ne zdi pomembno, kdo stoji zadaj? Vas ne skrbi, da bi nazadnje šlo spet za špekulacije, za še en nasedli projekt? Postaviti smučišče je ena stvar, poskrbeti, da nemoteno obratuje, pa spet druga.
Če res pride do smučišča, bo treba zbrati vse bohinjske turistične delavce in doseči, da bo vsak nekaj prispeval za žičničarsko infrastrukturo. To je praksa v Avstriji - vemo, da sama infrastruktura ni prav dobičkonosna, ampak tukaj so prenočišča, gostilne, trgovine. In pri vseh teh subjektih je treba vzbuditi zanimanje, da bodo vsako leto pripravljeni prispevati zato, da bo to smučišče normalo obratovalo. V igri je še vedno znani proizvajalec žičničarske opreme Leitner in to je pozitiven znak, da bi projekt lahko izvedli. Bojimo se le nagajanja nekdanjih lastnikov podjetja ŽTG Kobla.

Kakšen pa je njihov interes, ali želijo biti tudi sami poleg?
Uporabljajo vsa pravna in nepravna sredstva, da izpodbijajo vse, kar se dogaja z novim smučiščem. Uničili so Koblo, nimajo niti denarja, da bi postavljali kar koli na novo. Nagajajo zato, ker jim je trn v peti vodja projekta 2864 Boštjan Čokl. Res ne vem, kakšen je njihov interes. Z njimi smo se poskušali pogovoriti, vendar smo poslušali zgolj nerazumne očitke in nerealne obtožbe, da jim Čokl grozi, da bo njihovo hišo preletaval s helikopterjem.

Prav te dni Bohinj gosti zimsko karavano metalcev. Zakaj ste se odločili podpreti ta glasbeni festival?
Odprti smo za vse kulture in subkulture. Za nas metalci ne pomenijo nobene grožnje, prav nasprotno - od tega si obetamo določen izkupiček. Znani so MetalDays v Tolminu, kjer je bila sprva tudi težava, pa so jih prebivalci nato sprejeli. V občini imamo tudi komuno, ki skrbi za odvisnike. Morda je bilo na začetku za občane nekoliko stresno, vendar pa so glede na dozdajšnje izkušnje to zelo sprejeli. Kajti ti fantje so res pridni, delajo, prihajajo k sebi. Zato znova ponavljam - za vse kulture.

Prav za vse? Tudi za tujce s priznanim statusom mednarodne zaščite, okoli katerih se po vsej državi zadnje mesece dviguje prah glede njihove namestitve - tako rekoč nihče jih ne želi za sosede?
Lahko jih nastanijo v hotel Zlatorog, če od Pačnika dobijo soglasje. Sicer pa vseeno menim, da je Bohinj preveč odmaknjen in taka situacija bi zahtevala tudi močan nadzor, mi pa imamo v kraju le policijsko pisarno, postaja je na Bledu. Če pa bi se že odločalo o tem, bi sklical zbor krajanov in predstavil zadevo. Glede na odločno nasprotovanje v drugih slovenskih krajih pa ne vem, ali so jim prav predstavili to problematiko. Sam na to vseeno gledam nekoliko drugače - zame so to še vedno ljudje, sicer z drugo kulturo, ampak so še vedno ljudje. Ne vem, kako bi se Slovenec počutil, če bi šel v drugo državo in bi ga obravnavali kot izgnanca? Svet je globalen in menim, da je treba začeti sprejemati različno misleče ljudi. Bi pa izpeljal celoten postopek in mimo volje svojih krajanov ne bi šel.

Tina Hacler
Prijavi napako
Komentarji
DrMinistr
# 20.03.2017 ob 07:00
Kdaj pa bomo vsi državljani tožili občino Bohinj zaradi nedovoljenega kasiranja uporabe Bohinjskega jezera? Aja, pa povejte še, koliko tožb je taista občina izgubila zaradi nedevoljenega pisanja parkirnih kazni (npr. na privat parcelah).
Eh ja...vsak, ki ima 5 min časa bi se nekej tožaril...ni čudno, da so potem sodni zaostanki...
windmaster
# 20.03.2017 ob 06:57
Kakšen bohinjski turizem neki? Sedaj ko se je sezona na Voglu končala je to to. Imate gore, jezero, cene kot na Azurni obali, nesramne ljudi in konec od turizma! Lahko ponudite še kaj več ali moramo na letališče pa na dopust čez mejo?
samogledam
# 20.03.2017 ob 07:06
G.Zupan, dokler imate na svojem terenu 300 nelegaliziranih objektov po parku z nejasnim lastnikom v ZK ne kazite s prstom na druge ! Kaoticno stanje vi se dodatno zapletate. Zelo nesposoben uradnik.
Mosquito
# 20.03.2017 ob 07:47
Peacemaker
Ceprav primerjati metalce in odvisnike.... :0

Se popolnoma strinjam. Odgovor, v katerem se hoče župan pokazati zelo odprtega, izpade pa zelo neveden in in ozkogled ...
Peacemaker
# 20.03.2017 ob 07:39
Kar zanimiv intervju

Ceprav primerjati metalce in odvisnike.... :0
marko02
# 20.03.2017 ob 08:26
Bohinj je bil eden izmed letošnjih finalistov za zlati kamen - nagrado, ki jo vsako leto podelijo razvojno najprodornejši občini...
Glavne značilnosti Bohinja so:
-čudovita narava - vendar Bohinjci nimajo kakšnih večjih zaslug zanjo
-podrti in zaprti hoteli
-črne gradnje
-tajkuni z velikopoteznimi načrti
In s tem so prišli v finale ?
raknac navi
# 20.03.2017 ob 07:20
Tale zupan je cel smeh. Vse po domace. In enim ja, drugim ne.
Zverca
# 20.03.2017 ob 08:04
Haha, skibus so KG in Krvavca? Pa kdo si je to izmislil, no? To je ravno tako, kot da bi iz MB vozili na Roglo. :D Bohinjcem res manjka idej. Ampak da bi šli malo čez mejo, pa ne. Vse, kar znajo je puliti denar za astronomske parkirnine, cestnine... in ponujati čevape in zamrznjene industrijske italijanske paninije.
sssitrap
# 20.03.2017 ob 07:31
Brez TNP-ja bi Ribčev Laz najbrž zgledal podobno kot Bled - kazinoji, kafane in grdi hoteli na vsakem koraku.
yanker
# 20.03.2017 ob 07:20
A županova kafana je še vedno črna gradnja?
rokers
# 20.03.2017 ob 08:24
Parkirnina ni problem, ni problem TNP, ne taksa za veslanje po jezeru. Bohnij je čudovit, a da ne laufa je sramota prve klase. Imajo vse: čudovito jezero, slapove, stene za plezanje, Savo za izi rafting, skakalnico, idealne pogoje za canyoning, smučanje se res ne more primerjat z Dolomiti, a Soriška, Vogel in Pokljuka skupaj je vseeno nekaj, padalci skačejo z Vogarja in Vogla, za MTB se da najdit marsikaj, za hribolazce je to odlično izhodišču, pa ribiči imajo tu svoj raj, ceste so boljše kot npr do Bovca ali Logarske, še vlak je blizu..kaj manjka? Očitno nekaj, da hoteli propadajo in da folk šinfa. Zagotovo so krivi tudi domačini in lokalna politika. Tak kraj bi moral državi dajat, ne prosit. Tak kraj bi moral zaposlovat in gradit, ne rušit in jokat.
Seveda pa je kriva cerkev, hkrati pa župan upa, da jim bo cerkev pomagala..Cerkev naj investira in hkrati naj vam prepusti, kar ji je bilo odvzeto? Še spet dvojna morala.. V glavnem zanimivo kako lahko v Sloveniji nekdo kupi hotele in jih potem uniči? Kdo je prodal hotele Pačniku? Zakaj se tega človeka malo ne povpraša, kje je Pačniku interes, da pusti propdat hotele? Finančna policija bi lahko malo pogledala kaj je v ozadju. Pa to, da nek ex lastnik nagaja je pa Slovenska tradicija. Mislim, da smo šli na kar precej področjih v "demokraciji" predaleč! Da se vsak upira in vsak tožari in nagaja, ko se gre neke investicije pač ni prav. Če se gre za varovanje narave OK, drugače pa te pijavke in zaviralce napredka utišat (kot pri Fondovih blokih). Dokler država to dopušča bomo težko kaj ustvarili.
raknac navi
# 20.03.2017 ob 08:20
Seveda ja. Ljubljana je kriva, za klientilizem v Bohinju.
frozen pingvin 2
# 20.03.2017 ob 08:15
Vesel sem, da tnp onemogoča, da bi razni šerifi kot je tale župan in slovenclji posegali v lepote bohinja... Imamo bled, ki je postal čista ciganarija, ker vsak lahko dela kar ga je volja, in imamo bohinj, ki ohranja vse lepote ravno zaradi tega, ker človek ne sme posegat vanj oz. so se vsi posegi dogajali še v časih, ko denar ni bil kriterij posega, ampak tradicija, narava, lokalna kultura, itd...

Če pa se že govori o posegih....še enga hitela zlatorog niso sposobni zrihtat, a oni bi radi nevemkaka dovoljenja za posege v bohinju...
windmaster
# 20.03.2017 ob 08:07
Imajo malo čez mejo pri Belopeških jezerih parkirnino? Noup!
ZvonkoS1
# 20.03.2017 ob 06:44
Naša velika želja je, da se uredi pot na severni obali. Da preplastimo zdajšnjo sprehajalno pot in s tem naredimo kolesarsko stezo od Ribčevga Laza do Ukanca.

Kakšen kretenizem....najbolje da kar asfalt potegne še po drugi strani jezera...

Kako pa kaj lokalček ob jezeru...je že prepisan na ženo?
Skippy
# 20.03.2017 ob 09:33
Višji cenovni razred? Domet Bohinja je kaznovanje turistov in računanje parkirnine.
Strummer
# 20.03.2017 ob 07:20
Ko prebiram novice o Bohinju dobim podoben občutek kot ob branju novic o Mariboru.
samogledam
# 20.03.2017 ob 06:57
Triglavski narodni park mora ostati zasciten,sicer ga boste posamezniki razrezali in unicili...oglejte si kaj pocno zupani s podobnim naseljem v Avstriji, kaj spodbujajo in cesa ne, pa vam bo vse jasno do kod sega slovenskii pohlep.Bohinci zaostajate, ker se prepirate med seboj kdo bo vec grabil.
ZvonkoS1
# 20.03.2017 ob 06:46
Bohinj bo kmalu postal Bled...vse se dela v tej smeri....
Olorin
# 20.03.2017 ob 07:46
Obozujem to zupanovo odprtost do subkultur, t.j. heavymetalcev in dzanksov.
gregori
# 20.03.2017 ob 08:32
BOHINJCI
A ,da se travniki in prej lepe planine v okolici zaraščajo je tudi kriva država???
frozen pingvin 2
# 20.03.2017 ob 08:21
@Dibsi

Brez zamere, ma dolomiti razen lepih panoram za fotografije meni niso neka destinacija za umik v naravo. Povsod ceste, gondole, žičnice... Nikjer miru ker stalno slišiš promet... Nevem no, tega si iz TNPja jaz ne želim.

Bohinj ima dovolj potenciala, le rabi nekega sposobnega človeka, ki bi znal stvari smiselno povezat, pripravit, itd. Dokler pa bo župan en navaden šerif, ki bo pač gledal le na svojo rit, pa bo tako kot pač je.
nonparel
# 20.03.2017 ob 06:41
Pa dajte si že enkrat dopovedat, da s tem ko vsak, ki ima pet minut časa, s temi tožbami prazni davkoplačevalske žepe. Država ne ustvarja denarja.
Dzinks
# 20.03.2017 ob 07:52
Pravilno bi bilo "Kramar nepotrpežljivo".

Mutni posli press. A so novinarji že ugotovili, kakšna je lastniška struktura parcel okoli jezera? Da bo jasno, komu je izstop iz TNP najbolj v interesu.

Imena veleposestnikov se zelo zanimiva.
krawica
# 20.03.2017 ob 11:25
Meh. Mene bohinjci ne vidite. Zaradi mene če vam cel turizem propade in se vsi odselite. Krivi ste si namreč čisto sami. Zakaj?

- Vogel stagnira, občina pa 20 let ni naredila NIČ, razen da je zafurala hotel na najboljši lokaciji.
- Isto parkirišče ki ga pozimi koristi Vogel, je poleti zaradi "varovanja narave" strogo zaprto. Pa je poleti zemlja suha, pozimi pa niti ne. Posledica - parkirni kaos, uničena parkirišča in seveda ogromno kazni, ki filajo proračun.
- Vaš "kamp" ob jezeru je na nivoju socialistične ciganarije iz leta 1962. Sram vas bilo take ponudbe. Kampi dandanes imajo urejene sanitarije, razdeljene parcele, urejene smeti, urejene sprehajalne poti, normalno trgovino in lokal (in ne čaja ter viki kreme in hobukov kruha za zajtrk), pa celo kake klopce se najdejo na za to namenjenih prostorih. Bohinjski kamp pa...sem bila malo po padcu komunizma na kampih na Češkem, ki so bili boljši kot pa ta neorgarnizirana sramota.
- 2€ za fijakanje s supi si kar zatlačite nekam. Tole "urejanje plovnega režima" je samo prozorna želja ščitit nekonkurenčne občinske priveske ki še iz čolnarskega monopola ne znajo naredit biznisa. Lopovi.
- Skrivanje za "ščitenjem narave" dela naravi več škode kot pa koristi. Tam, kjer je okolje občutljivo, mora biti infrastruktura še toliko bolj urejena, da je škoda čim manjša. Tako pa imate makadam parkirišča in poti, katerih uporaba erozijo zgolj pospešuje. Če bi to uredili sistemsko, bi bilo za naravo precej bolje.
nigamulca
# 20.03.2017 ob 11:12
Vidim, da ima veliko ljudi podobno mnenje o Bohinju, kot ga imam sam...
torej - neprijaznnost, nabijanje cen, lupljenje za parking, ponudba pa na psu.
Bohinjci znate pa itak samo jokat, kok so reveži, ker živijo v eni mačji riti pozabljeni od sveta...dejte no mir. Zadnjih 50 let se ni naredilo nič, kar bi ohranjalo lepote narave in spodbujalo turizem.
Enako je v Dalmaciji, kjer majo tko kot vi srečo z naravo...da bi pa sam kej mignu, to pa ne (obstajajo izjeme, da ne bo pomote)...najlažje je reveža špilat in za vse hudo okrivit državo.
PRILAGODITE SE, ne pa da hvatate krivine (oprostite balkanizmu).
V svarilo vzemite Bovec, kje lahko končate...da jim ni država zrihtala gondole na Kanin, nimajo niti t od turizma...pa še tko je žalost, žalost, žalost...med tednom nimaš kam it nekej pojest, zvečer je pa vedno odprt samo en lokal in noter vedno ene in iste face nacmokane do konca...
Tko da ja, so reveži teli Bohinjci pa Bovčani...ampak sam v glavi...
rokers
# 20.03.2017 ob 08:33
frozen pingvin: Dolomiti so res precej pozidani, a vseeno se da dobit mirne kotičke brez skrbi: razlika je, da ima Italija 60 mio ljudi in od teh jih pride poleti vsaj 3,4 milijone poleti v Dolomite, da ne prištevamo še tujcev, pa tudi pozimi jih ni veliko manj.
aaa: kamp v Zlatorogu je bil 4,5 let nazaj še slabši kot v ČG, vseeno se je malo izboljšalo v zadnjih 2,3 letih. Upamo na tak trend.
Pravi pa rek iz SP: ne meči biserov svinjam... Bohinj je biser, kdo je svinja pa je še treba ugotovit, ali domačini, ali lokalna politika, ali država na sploh, ali vsi po malem.

Drugače pa TNP ne sme bit ovira, lahko je komot dodaten plus, seveda če bi znali ljudje sobivat. Vsaka država se hvali s svojimi parki in to je če ne gre za morje, ali velemesta en najboljših magnetov za turiste.
frozen pingvin 2
# 20.03.2017 ob 08:39
@rokers

ja, to je to. naravne danosti take, da bi vsak kraj v tujini ubijal zanje, a župan joka, ker ne more postavit kafiča, kolesarske steze in še nekaj šerifovskih projektov. pa bože mili, ko albanija.

če že samo pomislim o nekaj trekingih ki sem jih naredil po tujini, pa se stalno uvrščajo med top 10 najboljših trekingov... je tnp kar se mene tiče pred večino teh trekingov. taka narava, tako urejene poti, koče za vsakim voglom....pa ne znamo tega tržit oz ponujat morda na nekem dostojnem nivoju... sej ne govorim o masovnem turizmu, a če dosežemo, da se samo poveča število tujih turistov....in da preženemo pijandure ven iz koč, smo že veliko naredili... da ne omenjam koliko potenciala je v gorskem vodništvu, turnem smučanju in ostalih dejavnostih, ki si jih že naštel....

samo dokler je za šerifa oz. župana turizem zgolj promet njegovih kafičev...do takrat pač bo bohinj neko zabačeno selo.

on se verjetno sploh en zaveda, da kraji kot je bohinj živijo od vseh športov in dejvanosti v naravi, kjer so cene po 100 eur in več na eno storitev.... kavice za 1.5 eur in pirčki za 2 eur pač niso turizem. tudi parkirnine ne.
dibsi
# 20.03.2017 ob 06:58
Zakonodaja v zvezi s TNP je naravnost smešna. Poglejte Dolomite, kaj vse se gradi in kako se širi turizem. Kako je tam možno, pri nas pa ne? Poleg tega pa je dejstvo, da se v Sloveniji najprej pričakuje zaslužek, potem pa se začne vlagat, medtem, ko je v drugih državah ravno nasprotno in je večini jasno, da brez prvotnega vlaganja v turizem ni dobička in ljudi.
zofija1
# 20.03.2017 ob 07:49
Bohinja in Bleda se izogibam, oba kraja bi rada postala raj za naivne turiste.....
ti-ne
# 20.03.2017 ob 11:10
Bled, Bohinj, Bovec.
Že 30 let gledajo v luft.
Izgubljeni v prostoru in času press
sintaksa
# 20.03.2017 ob 10:52
zakon o tnp bi za župana moral predstavljati prednost ne ovira, in če tega ni sposoben ozavestit, je nesposoben človek in slab župan. In še, zakaj bi morali omogočiti izlet s kolesom okoli jezera? Kolesarji imamo stotine kilometrov cest, lahko gremo na Bled, Pokljuko, Jelovico ali Tolmin. Tudi polkrog okoli jezera, pa nazaj.
Kaj pa Bohinjska Bistrica? Ta kraj bi moral biti jedro "Bohinja", vsi večji infrastrukturni projekti bi morali stati tam, to bi moral za turista biti center Bohinja. Tam stacioniran, prepeljan do jezera in od tam naprej po svojih opravkih. Nekaj že obstoječih "hotelov" okoli jezera spremeniti v petične ***** nastanitve, gradnjo novih pa preseliti v Bistrico. Avtomobilizem okoli jezera bi morali omejiti na minimum.
ITAK4
# 20.03.2017 ob 08:55
V Bohinju bi bilo potrebno obnoviti objekte, vsak propadajoči objekt, s tem se zelo strinjam. Jih ekološko absolutno sanirati na brez emisijsko raven. Obenem pa prepovedati kakršnekoli nove posege.
Ko se bo enkrat Pandorina skrinjica odprla, bodo "posvinjali" - oprostite izrazu, celotno okolico.
Povezava z Bledom, povezava z Bohinjsko Bistrico tudi, ureditev poti (nikakor asfaltnih), vse to je možno, oprostite cesta okoli jezera pa je kriminal.
angel2
# 20.03.2017 ob 07:42
Še mal, pa jih tut dež ne bo več maral, tmle gor.
masazeborut
# 20.03.2017 ob 13:52
Ta človek je patološki lažnjivec. Mene bi blo sram imeti takega župana.
Wasabi
# 20.03.2017 ob 09:27
Turizem s(m)o ljudje. Ljudje na tistih koncih so znani po svoji zategnjenosti in moje izkušnje z obiski Bohinja in Bleda so takšne, kot bi v časovnem stroju stopil ene 30 let nazaj. Občina, ki ni sposobna od eneha "hotelirja" turistične takse ni vredna naziva občine. Živa komedija!
kiltic
# 20.03.2017 ob 08:35
Državi tako očita, da evidentno krši zakon že šest let, in pravi, da "že resno razmišljajo o tem, da bodo vložili tožbo",...
Proti njemu je že vložena kazenska ovadba, a jo policija valja po predalih v Kranju. A ni to zadostna pomoč države? Veselimo se že tistega dne, ko bo v Bohinj stopil NPU in bodo začele škrtati ključavnice.
kiltic
# 20.03.2017 ob 08:14
Kvazi dogovori mimo uradnih poti - po barih, pometanje resničnih težav pod preprogo, klientelizem v stilu: roka roko umije in podobne 'rešitve', to je zrcalo tega kraja. Dokler bodo v Bohinju ljudje podpirali takšne samooklicane 'veljake' in hodili naokrog sklonjenih glav kot hlapci, toliko časa bo sklepati, da si razvoja ali turizma niti ne želijo, oziroma ga sistematično uničujejo sami. Kulture sicer ne manjka, župan podpira, na primer, kulturo ljubiteljev 'žlahtne' kapljice, da polnijo njegove bare, kako na to gledajo obiskovalci, željni neokrnjene narave in miru, je pa potem postranskega pomena. V javnosti se ta lokalna nomenklatura posipa s pepelom in igra žrtveno jagnje, realnost pa je druga zgodba.
mmeeddoo
# 20.03.2017 ob 13:01
Lastniki Koble nimajo nobene sile po delovanju Koble, saj imajo drugje dovolj zaslužka. Zaradi njih se lahko vse zaraste ... če pa pride kakšen pacient, ki je pripravljen nekajkrat preplačati zadevo, no ja, potem pa v redu.

To je naše edino smučišče, kamor se lahko pripelješ z vlakom. Pred 30-timi leti je delal snežni vlak s polno paro. Ne vem zakaj mora danes biti drugače.

So študirali, da bi naredili kolesarsko dowhill progo, ampak da bi za to potrebovali 5 mio eur!? ... in prostovoljce! Potem bi pa oddajali v najem najvišjemu ponudniku. ... Pacienti.
fiston
# 20.03.2017 ob 12:53
Ja vsi bi samo luksuzne hotele, pa potem goste, ki bodo veliko denarja tam pustili...
Ne vem, kje imajo Bohinjci problem, kolikor se spomnim so vedno jamrali, da imajo preveč gostov, ampak dnevnih. No da bi se teh znebili, so potem začeli parkirnino zaračunavat, pa redarstvo okrepili...
Če ne znajo tega izkoristit ne bodo znali tudi ostalega. Klinc naj se gredo namesto hotelov raje kmečki turizem, tukaj se da vsaj kako subvencijo potegnit, če jim že ne bo delovalo.
Ne vem, kaj sedaj hočejo, saj so vse imeli, pa jim je vse propadlo, sedaj bi pa vse zopet na novo. Novo smučišče, Kobla jim je pa propadla, pa ni bila kriva država, ampak so se sami med sabo prepirali.
Ja hoteli, ko niso bili več državni, pa da bi država to subvencionirala, so tudi propadli.

Se mi zdi, da ni ravno problem v tem, da bi jim država delala ne vem kakšno škodo, recimo večjo kot jo dela drugim. Problem je v tem, da jih država ne subvencionira več kot prej.
raknac navi
# 20.03.2017 ob 09:27
Resno ze razmisljam o tem, da bi tozil Bohinjce...
Park
# 20.03.2017 ob 12:16
Če kdo uničuje turizem, so to Gorenjci sami!
Dragoon
# 20.03.2017 ob 11:44
Po eni strani bi sprejel migrante, po drugi pa ob omembi metalskega festivala pa omeni, da jih bo skupnost sprejela, ker je odprta in sprejema tudi odvisnike? Kakšna primerjava pa je to?
galoper
# 20.03.2017 ob 10:02
Vtis neokrnjene narave je najbolj privlačen izziv za turiste, a to še ne pomeni, da se mora povsod zidati nove objekte za večanje množičnosti, ki predvsem bolj obremenjuje okolje kot koristi ljudem. Velika ponudba pomeni znižanje cene.
Alio
# 20.03.2017 ob 22:09
Turizem po principu...gost naj plača v naprej, pol pa najbolš če ne pride
pika_č
# 20.03.2017 ob 12:53
Ja bravo, veleumni večni župan! Iz tega intervjuja mi je povsem jasno, do kje je domet te osebe.
- V lasti ima črno gradnjo v TNP-ju, in mu gre seveda vse v nos v zvezi z omejitvami.
Pohlep je težko krotiti.
- Da pa v eni sapi omenja metalce in odvisnike, je pa tudi pokazatelj, da se mu niti približno ne sanja, kaj govori oziroma s kom se je dogovarjal. Očitno hoče biti samo "strpen".
Če imajo Bohinjci takega župana, so si pa čisto sami krivi. Bo treba kej delat na turizmu, ne pa samo jamrat in od naravnih danosti služit.
ITAK4
# 20.03.2017 ob 10:55
Dejansko je v tem prostoru potrebno slediti načelu: Manj je več. In tisto nekaj urejeno. Če bi samo sanirali tisto, kar že obstaja in dvignili na višji nivo, predvsem sonaravno, so zadeli bistvo.
Asfaltna cesta okoli jezera ni sonaravni projekt.
djdj
# 20.03.2017 ob 10:38
Bohinj in okolica sta čudovita(cene parkirnin gor ali dol). Upam si trditi, da vsak lahko najde nekaj zase. Zadnjič se mi je v spomin vtisnil, prijazen in kulturen starejši natakar. Pokazatelj kako naj bi se obnašal človek v temu poklicu(ne da se grdo vrže juho na mizo da se je pol polije). Kot je nekdo zapisal, turizem smo ljudje. Upam, da me bo ta gospod z odličnim spominom(ki si je zapomnil kaj naročam) še kdaj postregel.
violencia
# 20.03.2017 ob 08:52
Enkrat pozimi, pred nekaj leti, grdo sivo vreme, nikjer nobenega. Ampak delajo pa parkomati in okrog se vozijo redarji. Cene parkiranja pa iste kot med sezono. Od takrat me ne vidijo več.
kiltic
# 21.03.2017 ob 07:53
Tri stopnje bohinjske politike:
1. Tisto kar govorijo na občinskih sejah in za javnost - na meji legalnega.
2. Tisto, kar se privatno menijo v bufetu - nelegalno.
3. Tisto, kar v resnici počnejo - kaznivo.
Eden drugega pa držijo v šahu, ker imajo vsi več masla na glavi, kot ga
skupaj proizvedejo lokalne kmetije. Bohinjsko - From Bohinj.
Kazalo