Uredniški izbor

Poudarki

  • Inšpektorat za delo in finančna uprava sta v obdobju med 1. aprilom in 30. junijem letošnjega leta opravila 3.188 nadzorov nad vozniki tovornjakov in ugotovili kršitve v 1.505 primerih.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 27 glasov Ocenite to novico!
Tovornjak
Pri SDPZ-ju opozarjajo, da je odnos delodajalcev do voznikov tovornjakov zaskrbljujoč Foto: BoBo

Dodaj v

Vozniki tovornjakov: Uvažanje tujcev, grožnje, pogodbene kazni in računovodsko kreativna izplačila

V SDPZ-ju
7. september 2018 ob 12:30
Ljubljana - MMC RTV SLO

Kljub dramatičnemu pomanjkanju voznikov tovornjakov se delovne razmere zanje ne spreminjajo na bolje, saj imajo vozniki tovornjakov plačo daleč pod povprečjem, delodajalci pa so še zelo inovativni pri nepoštenih praksah, saj je dolgoročno bolje plačati eno kazen, kot spremeniti poslovni model.

"V zadnjem obdobju smo izvedli obsežno akcijo ugotavljanja stanja v cestnem tovornem prometu," poudarja Saška Kiara Kumer iz Sindikata delavcev prometa in zvez (SDPZ). "Ugotovili smo, da praktično ne najdeš voznika, ki bi prejemal plačo kot vsi drugi, se pravi plačilo za opravljeno delo, temveč so dogovorjeni za ceno na prevožen kilometer, ki se potem na koncu meseca računovodsko izpelje v obliki dnevnic ali na kakšne druge neobdavčene načine."

Kumerjeva ob tem dodaja, da delavci praktično ne vidijo plačilnih list, marsikdo med njimi ne pozna bolniških odsotnosti, nekateri pa tudi ne vedo, kaj je to dopust. "Vse te pravice se običajno uredijo skozi socialni dialog in s sklepanjem kolektivne pogodbe," je pojasnila in dodala, da so delodajalci v panogi cestnega tovornega prometa pred leti odpovedali kolektivno pogodbo in "kljub našim prizadevanjem ne kažejo interesa, da bi vzpostavili novo". V praksi to pomeni, da delodajalce omejujeta le ZDR in minimalna plača, še dodaja Kumerjeva.

Po kartico za tahograf k preprodajalcu
Veliko kršitev je na področju delovnega časa, ki je omejen že z ZDR-jem, omejitve pa postavljajo tudi evropske direktive. Nadzor nad ustreznostjo počitka poteka prek tahografa, a v praksi morajo vozniki voziti s karticami drugih, najpogosteje direktorja podjetja, mehanika ali drugega delavca, ki ne vozi, prav tako se uporabljajo naprave za "prelisičenje tahografa" ali pa je voznik moral v času počitka voziti kombi in potem nadaljevati vožnjo s tovornjakom.

Strokovni sodelavec ZSSS-ja Marko Tanasić ob tem dodaja, da so se na terenu srečali tudi s primeri, ko so si morali delavci sami priskrbeti kartico pri preprodajalcih. "V Sloveniji namreč obstajajo tudi preprodajalci teh kartic." V posebno slabem položaju pa so migrantski delavci, za katere sta pred časom, kot smo razkrili na MMC-ju, GZS in OZS predlagala, da bi morali delati pet let pri istem delodajalcu za pridobitev delovnega dovoljenja.

Delavcu poskušal iztrgati dokument iz rok
Najbolj pereč pa je odnos slovenskih delodajalcev, predvsem do tujih delavcev, še dodaja Kumerjeva in poudarja, da so v preteklosti direktorji že neposredno preprečevali sindikalno organiziranje. Tanasić ob tem dodaja, da so delavci pogosto izpostavljeni zmerjanju, mobingu in žaljenju. Delajo pa tudi brez ustrezne delovne opreme. "To so razlogi, da ti ljudje, takoj ko pridobijo to možnost, odidejo," poudarja Tanasić. A ko se delavec za to odloči, postane tarča groženj, sprožajo se tudi izvršbe zoper delavce zaradi pogodbenih kazni poslovne škode. Dodatna težava pa je, da delavci prejemajo izvršbe na naslove, kjer dejansko ne prebivajo.

Tanasić ob tem poudarja, da je zaradi narave dela treba urediti tudi položaj mobilnih delavcev, ki se zdaj množično prijavljajo na naslove, na katerih pa dejansko ne prebivajo več. To je zlasti pereče ob primerih, ko delodajalec zoper delavce sproži izvršbo na podlagi pogodbeno določene kazni. Kot smo pred časom že poročali, so take izvršbe nezakonite, a delavec mora slediti rokom za pritožbo. Poslovna praksa pa se je razširila tudi med "gazde" v Luki Koper.

Kršitve, povezane s tahografom v skoraj polovici primerov
Pri SDPZ-ju pa so ob delu na terenu naleteli tudi na bolj nenavadne primere poudarja Tanasić. "V praksi se pogosto delavcu, ki ne razume slovenskega jezika, pod nos podtakne nek papir za podpis. Seznanjeni smo s primerom, kjer je delodajalec delavcu ponudili v podpis sporazum, s katerim bi odškodnino za morebitno poškodovan tovor v celoti prevalili na delavca." Delavec je sporazum poskušal vzeti in dejal, da ga bo podpisal, ko ga prebere sindikalni zaupnik, "delodajalec pa je potem nanj skočil in mu poskušal ta list papirja iztrgati iz rok in ga pri tem še popraskal po roki," opisuje Tanasić.

Saška Kumer pa ob tem opozarja, da sta inšpektorat za delo in finančna uprava v obdobju med 1. aprilom in 30. junijem letošnjega leta opravila 3.188 nadzorov nad vozniki tovornjakov in ugotovili kršitve v 1.505 primerih. Od tega so ugotovili 1.100 kršitev, povezanih s tahografom, in 1.057 kršitev v zvezi s predpisanim počitkom za voznike. V sedmih primerih pa so bile tudi kršitve s tehnično brezhibnostjo vozil. Kumerjeva ob tem dodaja, da je anomalij ogromno, Slovenija pa s temi praksami postaja država za izkoriščanje tujh delavcev.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
FancyBoy
# 07.09.2018 ob 13:01
Dajte jim 50.000€ kazni pa, da vidimo, ce bodo se izvajali take krsitve.
ElTorro
# 07.09.2018 ob 13:11
Če si avtoprevoznik izračuna, da se mu bolj splača občasno plačati kazen, kot pa delati po pravilih, pomeni da so ali kontrole premalo pogoste, ali pa kazni prenizke.

Morda pa bo potrebno tahografe zamenjati z obveznim GPS sledenjem, ki bo podatke v realnem času posredovalo nadzornemu organu...če res ne gre drugače. Itak ima vsak kamion GPS sledilec, tako da za prevoznike to ne bo nek velik dodaten strošek.

Glede na nevarnost, ki jo v prometu predstavljajo preutrujeni vozniki kamionov, pridejo v poštev tudi drastični ukrepi.
sportivko
# 07.09.2018 ob 13:11
"Kršitve povezane s tahografom v skoraj polovici primerov" ..

Zakon narekuje nekaj, direktorju firme se pa v zenicah vrti samo €. Šofer je kriv če bo stal na parkirišču 1 uro pre dolgo, šofer je kriv ker nima ustreznih gum, šofer je kriv ker v opremi nima verig in šofer je kriv če pride roba 1 dan pre pozno in šofer je kriv če DARS zapre avtocesto zaradi sneženja za pol dneva.

Država MORA zaščitit šoferje, ne pa da so samo bombardirani iz strani šefov in policije s kaznimi za nemalo različnih stvari, zato ker ima direktor prevelik EGO!
vonko
# 07.09.2018 ob 13:19
Mnogo delodajalci imajo v naši državi izredno slabo znanje o učinkovitem vodenju, so pa mojstri izkoriščanja svojih delavcev in goljufanja države in s tem ostalih davkoplačevalcev. Ob tem pa želijo še dodatne ugodnosti, nižje obdavčitve, več pravic pri odpuščanju delavcev... Če bi tisti delodajalci, ki delajo dobro in pošteno stopili v bran zakonitemu delovanju, bi se lahko tudi davki zmanjšali, saj zdaj veliko denarja odteče po raznih kanalih in se pobere premalo davka. Ne, ker so davki previsoki ali prenizki, ampak ker je možno izigravati zakonodajo. Avtoprevozništvo še ni najhujše, je pa pokazatelj splošne simptomatike.
ElTorro
# 07.09.2018 ob 13:14
računovodska izplačila? prirejena? kako? primer?

Recimo zelo enostaven primer.......dogovorjena sva, da ti plačam jurja na mesec. Na pogodbi imaš minimalca, dobiš 640 neto, dodamo 360 EUR dnevnic in potnih stroškov, pa dobiš jurja.
Ninja007
# 07.09.2018 ob 13:39
Prevozniški lobij je ena najmočnejših interesnih skupin v Sloveniji. Nihče ampak res nihče si ne upa dregniti v to osje gnezdo.
ElTorro
# 07.09.2018 ob 13:31
In kaj je razlika? Preprosto zamenja tovornjak. Šofer bo še vedno vozil 12 ur na dan brez pavz, samo da bo vozil najprej tovornjak A, potem pa tovornjak B.

Še zmeraj ostanejo v igri osebne kartice, na tak ali drugačen način.
Vožnja s kartico, ki ni šoferjeva - 3 meseci prepovedi vožnje za voznika in zaseg vozila.

Vse se da, če se hoče.
amigo
# 07.09.2018 ob 13:39
Voznik vozi s kartico, ki njegova. Zaseg tovornjaka. Pa da vidimo "inovativne delodajalce".
svabo
# 07.09.2018 ob 13:39
Tile lastniki firm, pa potem cepajo izjemne dobičke, temelječe na sužnjelastništvu. Ki ga v povprečju plačujejo z 11,34% davka na dobiček. In se čutijo ogrožene, ko se začne razprava, da je potrebno spremeniti nepravično delitev.......
Sužnjelastništvo...
nepreslisano01
# 07.09.2018 ob 13:31
Vse te zadeve bi se lahko povsem enostavno rešile.
Primerjati bi bilo potrebno koliko prevozov je podjetje zaracunalo, koliko je bilo porabljenega denaja in koliko ur za prevoze je bilo izplačano delavcem.
To ni neka znanstvena matematika, to je možno rešiti v enostavneme excel formatu tabelci.
Kamion gre 85 km / h in se ve kam lahko pride v zakonsko dovoljenem času z enim šoferjem.

Žal pa so tukaj krivi tudi šoferji. Ker so nekateri pohlepni in naredijo tudi po 20.000 km na mesec.
Krivi sta obe strani. Potrebno pa bi bilo kaznovati predvsem lastnike firm, ampak to z enormnimi kaznimi.
HOR
# 07.09.2018 ob 13:29
"Ubogi" podjetniki in "grdi" delavci...
levkup
# 07.09.2018 ob 13:48
V Sloveniji od nekdaj vlada nekaj prevoznikov,
ki so tako “močni”, da si povprečen državljan ne
zna predstavljati !
Osebne izkušnje imam z njimi in garantiram vam,
da so nad zakoni...
RJSlo
# 07.09.2018 ob 13:41
No ja. Ob tem bi lahko dodali še nekaj. Slovenski vozniki tovornjakov (tovornjakarji) so med najbolj prijaznimi vozniki v Sloveniji. Vsaj glede na moje 25 letne izkušnje voznika osebnega vozila/kombija.
5tane
# 07.09.2018 ob 14:18
Precej dobro poznam problematiko saj sem iz foha. Za določene prevoznike pa gospodje imajo tudi po 100 kamionov plus sploh ne vozijo več slovenski vozniki. Verjetno slovenskega voznika ne zaposlijo zaradi tega bi bil slabši delavec. Vendar zaradi tega ker mu moraš plačati vse prispevke. Vozniki iz BIH mi celo pravijo, da dobijo izpit za kamion s prikolico v treh tednih, če pa malo podmažeš pa še prej. Isto je v Srbiji. Od tod tudi toliko voznikov tovornih vozil iz tujih držav pri nas. Ne zaradi tega ker jih imajo toliko odveč in so jih toliko šolali. Vozijo amaterji za fičnike brez osnovnega znanja slovenskega jezika. Osebno ne krivim teh ubogih ljudi, ki se trudijo zaslužiti nekaj za v usta. Krivim državo ker ne ukrepa proti tem podjetjem, ki zlorabijo sistem. Naj plačajo tujega voznika ( šolanega seveda ) kot našega pa bomo videli, če res pri nas primanjkuje voznikov.
nanok1ll3r
# 07.09.2018 ob 17:36
@berbaseck

"Prevoznik, ki bo spoštoval predpise, ne bo imel dela. Žal"

mi imamo polno dela, pa še nismo zaprli firme in tudi na škrge ne dihamo

Od kje ti te bedarije?

Požrtija ne pozna meja.
ElTorro
# 07.09.2018 ob 16:21
Le kaj drugega bi lahko predlagal, kot nove višje kazni? :))

A tudi v ZDA ne izvajajo umorov, ker je zagrožena smrtna kazen?


Slaba primerjava.....ker ZDA niso primerljive s Slovenijo....in ker tudi zločina nista primerljiva.
Pri umoru nihče ne razmišlja "hmmm....ok, če dobim samo 30 let zapora, se mi splača, če bo dosmrtni zapor, pa raje ne bom".
Pri teh kršitvah pa gre za ekonomsko računico - prevoznikom se bolj splača občasno plačati kazen, kot pa delati po pravilih.
ElTorro
# 07.09.2018 ob 16:18
potrebno je povedati kdo je naredil prekršek in kakšen, ne moreš govoriti na počez. trdim da je vsaj 80% prevoznikov odličnih, sploh na primorskem

Enostaven test: ministrstvo naj združenju avtoprevoznikov predlaga drastične kazni za kršitve. Če se bo Združenje strinjalo, potem bo to dober pokazatelj, da je večina odličnih, in si tudi oni želijo, da se gnila jabolka odstrani.
Če bodo temu nasprotovali, pa vemo v katerem tiču grmi zajec.
RJSlo
# 07.09.2018 ob 13:44
Saška Kumer pa ob tem opozarja, da sta inšpektorat za delo in finančna uprava v obdobju med 1. aprilom in 30. junijem letošnjega leta opravila 3.188 nadzorov nad vozniki tovornjakov in ugotovili kršitve v 1.505 primerih.
...
V sedmih primerih pa so bile tudi kršitve s tehnično brezhibnostjo vozil.
------------------------------------------------------------
No ja. Se hecate. Vsaj tričetrt ruskih, ukrajinskih in inih tovornjakov iz Vzhoda je tehnično neprimernih za na cesto. Če bi uvedli nemško kontrolo tovornjakov bi bile slovenske AC skoraj prazne.
gospod iskreni
# 07.09.2018 ob 16:10
ČEz deset let bodo jokcal ker ne bo nikjer več nobenega da bi delal. Tako kot gostinci in prav je tako
anjago2
# 07.09.2018 ob 14:20
akrapovič sti, dobička 40 miljonov, varilci 800 evrov z malco vred, in pol jamra zakaj se nihče ne oglasi na razpis 20 varilcev haha..... amateri ki bi radi bili moderni kapitalisti haha le zakaj nimajo nemški delodajalci toliko težav z kadri :) se pač zavedajo da je delavec osnova za njihov dobiček, ne pa strošek..
Brannigan
# 07.09.2018 ob 13:47
Ninja007

Če bi ta lobij bil tako močan, bi tudi cene prevoza bile večje in posledično tudi bolj urejeno delovno okolje.
Voznik je zelo težak in naporen poklic, poln odgovornosti.
Cena prevoza pa je smešno nizka, saj jo vsi upoštevajo kot fiksen strošek namesto kot dodano vrednost. Razlike med kvaliteto transporta so med prevozniki namreč ogromne.
Sploh pa slovenska transportna podjetja niti slučajno ne morejo convno kokurirat Romunom in Bolgarom. Lahko pa nkonkurirajo v kvaliteti, vendar le ta za naročnike prevoza ni tako pomembna kot cena.
Situacija v transportu torej ni repljiva znotraj slovenije in se navezuje evropsko okolje. Lahko mi nabijemo kazni kot želimo, s tem nebomo končali izkoriščanja voznikov, temveč uničili slovenske prevozniške firme.
Prevozniki bi morali v obliki kartela skupno zvišati cene, kar pa je seveda nelegalno.
Začaran krog je tole..
nanok1ll3r
# 07.09.2018 ob 17:34
@ap72
Naj ti jaz povem kako.

1. minimalac
2. prikazane dnevnice brez dodatkov in potnih stroškov
3.ne plačujejo sklada za penzijo, ki je tudi obvezen po zakonu
4.izplačujejo neke cente/km in %/km, kjer delavec nikoli ne ve koliko dejansko je prevoznina in kar je seveda nezakonito
5.odbijajo razne izmišljotine od plače
6. ljudi na delovnih vizah plačujejo na oko, ker le ti ne morejo nič, ker čakajo, da dobijo vize za vedno
7.plačila na roko, kar je tudi nezakonito
8.inšpektor pride v firmo po predhodnji najavi in dobi kuverto, spije kavo, ugotovi nekaj brezveznih prekrškov(s tem je kao opravil svoje delo in si zagotovil alibi za svo obisk) in stvar teče naprej

itd., itd.,....

Želiš še kaj?
Simba
# 07.09.2018 ob 15:38
zgodovinar_666: "Delodajalec se zoper delavca ne more legalno zaščititi. "

seveda se lahko. če je vložil v njega ogromno denarja obstaja za to aneks k pogodbi ki naznanja da je delodajalec za njegovo izobraževanje porabil toliko in toliko ur in eur in da mora delavec bit zaposlen za toliko in toliko let pri temu delodajalcu.

tak pristop pozna že skoraj vsak. ampak ja, najlažje se je neumnega naredit in izkoriščat delavca, okol pa jamrat da ti vsi zbežijo... le zakaj zbežijo je pa znanstvena fantastika...
kyllingen
# 07.09.2018 ob 14:55
brez ex-ju in poljakov stoji vse v evropi. tovornjaki so, voznikov ni - kljub solidnih placam v zahodnih drzavah. V avstriji je tak polovica slo voznikov, pri nas pa vecina iz ostale ex-ju.
V Nemciji in Avstriji se ne bi skoraj nic premikalo brez teh drzav. za to si pa vse zahodne spedicije vzamejo nase tovornjake pod svojo krilo, jim placajo ca. 1,10€ na km, ker jih to stokrat ceneje pride kot pa prijavit tega voznika v njihovi drzavi. Ce EU ta zakon spremeni (o cem se ze konkretno dogovarjajo), lahko racunate za vsaj 30% dvigom cen za vsako malenkost, ki jo narocite prek amazona etc. Ker potem vam nihce ne bo peljal iz njihovih zbiralisc k nasi posti/ups etc za taksne cene. Se posebej ne v takem tempu. Stranke pa bi vsake pol leta nizale izplacila na spedicije. Potem jih se placujejo na tono in postno stevilko in ne polni tovornjak. Tej se pa vozi okoli riti v zep za smesne cene. In kot receno, bog ne daj da prides v petek po 12h. ti ze zaracunajo 3000€ za izpad produkcije. A da bi ga razlozili v petek ob 13h, to pa ne. Ga pustiji cakat do ponedeljka tam. Da o pravilu, da v nekaterih drzavah ne smes naredit veliko apvze (45ur) v kabini in s tem moras placat taksi in prenocisce za tovornjakarja za dva sploh ne govorimo. O takih stvareh pa se naprej odlocaju ljudje ki nimajo pojma o logistiki in dejanskem stanju.
taprauslovenc
# 07.09.2018 ob 17:50
kylingen-izkoriščajo sistem do nezavesti,nekateri. Mi jim šolamo otroke in iz naših žepov gre denar za dodatke in podobno. Če si naredil kakšno naduro v firmi,ki vse redno prikazuje po zakonu,si presegel cenzus in niso otroc dobil štipendije,pa čeprav imaš bizarno plačo. Te barabe se nam pa v obraz smejijo,ko lepo živijo na naš račun. Kaj jamrajo čez zakone in ostalo,v gospodarstvu moramo tud trpet in delat pa nam nbedn nč ne pomaga,pa nihče ne dobiva take plače,pa se lahko stegneš. Inšpekcijo poslat na teren in kaznovat vse. Če nekdo ni sposoben po zakonskih pravilih firme pelat jo pač ne bo,to je vsa umetnost.
DvignSredinec
# 07.09.2018 ob 15:55
Saška Kumer pa ob tem opozarja, da sta inšpektorat za delo in finančna uprava v obdobju med 1. aprilom in 30. junijem letošnjega leta opravila 3.188 nadzorov nad vozniki tovornjakov in ugotovili kršitve v 1.505 primerih.

V Nemčiji se ponavljajoča zloraba tahografa kaznuje z zaplembo tovornjaka in 5.000 € kazni za voznika. Kdaj lahko v Sloveniji pričakujemo takšne sankcije? V Nemčiji ta sistem dokazano deluje.
KLIPAN
# 07.09.2018 ob 15:26
Kdo bo prvi okrivil Levico, vlado....da slo privatniki uvažajo ekonomske migrante, kršijo zakonodajo, goljufajo delavce.....
JaniZMF
# 07.09.2018 ob 14:30
Overload ti si prej overdoze! Kaksna 2k neto? Od kod tebi to? Za 2 jurja se se vstanem ne! Za 640 neto pa. In ostali pametnjakovici, bodite raje tiho, ker nimate pojma kaksna je situacija, saj kamiona se niste videli od znotraj kaj sele, da bi to delo opravljali, se dogovarjali za placo itd. Imam vredu sefa, ampak pri denarju je pa vedno konflikt in, da je tako kot je krivim drzavo in ne njega. Dokler bo drzava dovolila taksne mahinacije, tako dolgo bodo oni delali tako kot delajo...po svoje!
kyllingen
# 07.09.2018 ob 14:12
Problem niso direktorji firm, se najmanj pa soferji. najvecji problem so stranke ki se en dan pred dostavi sprdnejo kaj bi vse imeli. Stranke hocejo en dan pred nakladom vedet kdaj bo tovornjak prisle, na pol ure genau. In ce pride 20min prepozno ga zajebavajo in morajo se dodatni dve uri cakat. Fleksibilnosti je pri stranki vedno manj, pa se vsako uro bi jim naj pisal kje je vsak od tvojih 10-20 tovornjakov. Najhusje so stranke pri katerih ni cloveka ki bi kdajkoli imel veze s spedicijamo oz tovornjaki nasploh. Oni so bog i batina, sofer in spedicija pa se morajo prepogibat do smrti, samo da stranka ne nalaga raznih kazni in pritozb ker je tovornjak ob petkih po 12h prisel. Ker dlje kot 12h redko katera stranka dela ob petkih.Najmanj krivi so soferji, potem spedicije, najvec pa stranke ki izvajajo pritisk na disponente ki potem bolj ali manj morejo prenest pritisk na soferja. Stranke so problem, ne soferji, ne spedicije...
samo.jug
# 08.09.2018 ob 09:32
Veste, vsem, ki pravite, da so lastniki teh tovornjakov pošteni in da delajo oh in sploh, moram povedati, da če bi ti lastniki tako dobro delali, kot pravite, in bili pošteni, kakor pravite, potem jim ne bi bilo treba uvažati delavcev z juge in jim plačevati izobraževanj itn. Bi imeli naval slovenskih delavcev in problem rešen. Ko ima neka branža ali neko podjetje v svojem kadru ogromno zaposlenih iz držav nekdanje SFRJ, je zame to že alarm, da so plače (in najbrž tudi pravice delavcev) na psu. Pa še za piko na i. Sam sem slišal zgodbo enega računovodje, ki mi je povedal, kako je en tovornjakar zahteval, da mu priredi račune. Ker ni hotel (v bistvu bi s tem ogrozil svoj posel in svojo svobodo), je tovornjakar odnesel svoje račune k drugemu računovodji. To sem slišal, zraven pa nisem bil. Je pa res, da sem slišal od drugega računovodje tudi to, da vsak, ki dela v računovodstvu nekaj let, hitro začne videti, kje kdo dela po pravilih in kdo ne, vidi se, kje se pere denar, kje se krade denar itn. Korupcija je povsod okoli nas, a se ne da dosti spremeniti v dani situaciji, ker interesa ni.
Simba
# 07.09.2018 ob 18:20
zgodovinar_666: "Na sodišču te zadeve zlahka padejo."

prikaži mi eno tako zadevo ki je padla kjer je delodajalec izobraževal delavca, sta imela podpisano pogodbo o tem da mora delavec tam oddelat x let, takoj po izobraževanju pa je delavec prekršil to pogodbo, kljub temu, da se je delodajalec držal vseh členov (plačal izobraževanje, plačeval nadure, prispevke, malice, vožnje,...).

samo eno pokaži pa bom zaprl gofljo. ne boš je našel pa da si bog. ker če bi to veljalo, potem bi tudi študenti ki dobivajo štipendijo lahko enostavno spodbijal na sodišču ko bi bilo potrebno oddelat svoj dolg.
prosim da ne govoriš pavšalno. tu se pogovarjamo o aneksih glede izobraževanja in ne mešaj zraven pogodb z konkurenčnimi klavzulami kjer delodajalec zahteva od delavca da vsaj dve leti ne bo smel opravljati takega dela ali pa iti h konkurenci brez da bi mu ta delodajalec vsak mesec plačeval višjo plačo zaradi konkurenčne klavzule.
ja, poznam tudi take butle, ki mislijo, da če nekaj napišejo v pogodbo brez dodatne obveznosti za delodajalca (dodatek k plači zaradi klavzule), da bo pa to kar veljalo na sodišču...

kot pravim, najlažje se je delat budalo in jamrat da se nič ne da. pa se da, sam mnogim je škoda plačat nekega normalnega odvetnika da sestavi pogodbo (da bo vzdržala sodišče) in se potem te pogodbe dejansko držat (nadomestilo)...

v sektorju kjer posluje moje podjetje je izjemno veliko povpraševanje in se je tekma za dobrimi kadri začela že leta nazaj. in če imaš izjemno dobrega delavca v kolektivu pri nas (uk) ni niti tako nenavadno če postane partner (solastnik), samo da se ga obdrži.
sam pa vem, da bi slovenski delodajalci raje dali oba jajca stran kot pa 5% svojega podjetja nekemu (čeprav izjemno dobremu) zaposlenemu...
shark77
# 07.09.2018 ob 17:02
Tovšakova je pokazala način kako se bogati na račun izkoriščanja tujih delavcev ki bodo delali za drobiž ali celo brez plačila.., marsikateri današnji podjetniki tako v prevozništvu,gradbeništvu kot tudi v trgovini (v nekaterih trgovinah je že videti zaposlene s priponkami ¨ne govorim slovensko¨) je ona očitno postala idol in nadaljujejo njeno poslanstvo, ker država in njene službe nič ne naredijo na kontroli in ustreznem sankcioniranju zlorab.
MITJA VILAR
# 07.09.2018 ob 16:01
Na Ministrstvu za delo in Mini. za infrastrukturo nimajo nikogar, ki je vozil v tovornem prometu, imajo pa morje diplomiranih, magistiranih tudi kakšnega doktorja, ki se o problematiki dela ni sposooben pogovarjat niti po telefonu, Kopač Mrakova, Rangus...
Jazst2
# 07.09.2018 ob 15:23
@kyllingen

vse, kar si naštel je pač zakon trga. Če je tisti, ki naroča prevoznika močnejši, bo pač diktiral nizke cene. Postavi ga pred dejstvo, da ne bo nič dostavljenega, pa boš videl, kako se bo pogajal.. In obratno, če bo igro vodil prevoznik, bodo cene zagotovo višje...

Če pa se bosta oba vprašala, ali je bistvo njihovega dela brez potrošnika sploh pomembno, potem je vprašanje cene prevoza prenešeno na potrošnika. In dokler kupujemo vso to navlako (dokler smop torej predvsem potrošniška družba) bo ta industrija živela.

V bistvu zelo enostavno...

Zelo elementrno napisano, seveda... hudič je, kot vedno, v podrobnostih..
AlBundy
# 07.09.2018 ob 14:28
In kaj pravi tisti Klobasa iz sekcije za promet pri OZS, se je že kaj oglasil? Ah, seveda, to ga ne zanima, on skrbi le za interese delodajalcev ...
kyllingen
# 07.09.2018 ob 14:05
v avstriji dobis kot tovornjakar (za dalje fure - v Italijo, Nemcijo) vsaj 2,500€ netto. Pa se tovornjak na km le malenkost vec placa kot za slovenca, vcasih celo isto. Pa jih po celi evropi primanjkuje.
sajn.frane
# 08.09.2018 ob 11:27
Ja kdo pa še verjame tej ožemalski panogi? Njihov delavnik se začne že kamalu po tretji uri (stanujem v bližini take firme) zjutraj pa tja do večerje če se kaj ne zalomi inzjutraj jovo na staro., Kdor dela in je pripravljen delati pod temi pogoji je sam kriv za takšno stanje kot ga preživlja in za stanje v prevozništvu. Ja hlapčki moji, zato niste nikoli na vrhu in ne boste. Enostavno zato ker, če človek ne zna in se ne upa upravljati s svojo usodo kako naj upravlja širše ali z državo!
Funai
# 08.09.2018 ob 09:10
Zato banke poklicnim voznikom pri kreditu upostevajo tudi dnevnice.
Igo
# 08.09.2018 ob 08:57
Če človeku plačuješ na razne načine, da bi se izognil davku in mu plačal minimalno oziroma manj kot je delal, ne glede ali zaradi tvojega enormnega dobička ali za to da dobiš osnovno plačo, se moreš zavedat, da si IZKORIŠČEVALEC-prestopil si mejo človeškega odnosa!
medo357
# 08.09.2018 ob 08:28
In to se dogaja v demokratični, socialni in pravno urejeni Sloveniji. Ta se raje ukvarja s pacienti ala Šiško, Mesec,... je bolj odmevno.
miskola
# 07.09.2018 ob 20:05
Kradit je treba. sovražniku se je potrebno pridružiti, če ga že premagati ne moremo :D
sonce12
# 07.09.2018 ob 18:46
Ah pri nas se samo jamra glede teh tovornjakov naredi se pa nič v smeri izbolšanja. V italiji imajo red samo po njih se naj naši malo zgledujejo pa bo precej boljše stanje. Naša policija finančna inšpekcija in ostali delajo tako učinkovito kot pljunek v morje. Delodajalci zaposlujejo voznike iz juga ker so poceni in vecinoma na roko plačilo, o njihovih izkušnjah na cesti in znanju opravljanja 40ton pa ni za govort, izpit kupi danes lahko vsaka opica. Ne vsi je pa dosti takih, nadzora pa prakticno ni
taprauslovenc
# 07.09.2018 ob 16:24
Ali obstajajo primeri da ima voznik prikazanega minimalca,prejema pa plačo cca 2000 ali več eur neto,zelo dobro opremljena hiša,otroci vedno prejemajo maksimalne štipendije in otroške dodatke,žena redno vsaj 1x -2x /mesec frizerja,manikura ravno tako,redno dopust,oblečeni super,super opremljena notranjost,redne masaže,otrokom brez težav plačan študij,......?
kyllingen
# 07.09.2018 ob 15:52
Jazst2

Pokazi mi spedicijo ki bo to rekla stranki. Spedicija je sprejela te pogoje in ce jih vec ne more izpolnit se hitro najde nova. Se isti teden. ce ne celo isti dan si stranka najde novega prevoznika. Na hitro se najde en sef, ki bo sprejel te fure, da se bo potem lahko hvalil za koga vse vozi. Marsikatere velike firme ala Lidl, Hofer, Ikea se prevazajo samo zaradi imeni, ne zaradi dobicka. Dobicek se naredi pri drugih strankah. Razpisi so vsake pol leta, tudi spedicije se borijo za prezivetje. Nekatere fure ti stranke vzamejo ker si 10€ drazji in to kljub temu da si razpis dobil. preden tovornjak stoji, se rajse pelje pod ceno. Ce bi vsi malenkost popustili, se bi dalo zivet (izjema soferji, ki ze zadosti trpijo). Povprecna starost med soferji je skoraj 50. Me prav zanima kaj bo cez deset let. Bo EU pac Ukrajino sprejela in bomo spet meli 40mio prebivalstva ki bo z veseljem vozila za manj kot € na kilometer. Pa se vsi problemi prestavijo za 10 let... kam se bomo pa potem sirili za delovno silo pa bo problem v enajstem letu...
Simko123
# 07.09.2018 ob 15:23
Vedno pomisli, kako nas kriza 2008 ni nil izučila, do leta 2016 smo potem životarili, sedaj pa že na veliko zapravljamo in vse skupaj gre spet čez vse meje... Ni delavcev, ni izvajalcev, ni ničešar, ne bo hrane... Vse smo preterali, ker sedaj vsi vse hočemo na 1x... Tale rast ne bo trajala dolgo, cene so šle prehitro navzgor, zopet se bomo preveč zadolževali in ljudje je zopet zajel pesimizem, Vsi bi vse takoj ta moment... No v glavnem.. čez 2 leti bodo zopet presežki delavcev in najprej bodo odleteli tisti, ki za nazadnje prišli v podjetja..., prehudo je. Po drugi strani pa je zanimivo, da so takšnje manjke delavcev, plače niso šle gor, storitve in cene (razen stanovanj), tudi niso toliko narasle, mogoče kak %, res ne veliko. Poslovnih con se praktično ne gradi, od kje takšna povpraševanja po delavcih? To kar so predhodniki pisali o tovornjakarjih je res, V mojem kraju sta dva špediterja, in kamionov tudi po pol leta ni v Sloveniji, vsi so po Evropi, Po Sloveniji se v glavnem opravlja prevoze z malimi kamiončki do 7,5t, za večje ni potrebe.

Res bi se morali usmeriti v trajnostni razvoj, ker teli vzponi in padci, na dolgi čas le izčrpavajo Zemljo in Ljudi, nemsto, da bi imeli neko konstanto nekje okoli 1%na leto, toliko bi bilo super in vzdržno, v nasprotnem primeru vedno ene komponente zmanjka in zatresejo se temelji:
-Surovine (nafta, jeklo....)to je omejevalo rast v 70-80ih letih
-Financ (leta 2008)
- Delovne sile (to nam omejuje rast danes), čeprav je danes v gradbenem sektorju zaposlenih precej manj ljudi kot leta 2008.

Bomo videli je rekel slepec...
steirer josef
# 07.09.2018 ob 15:01
Nič novega na južni strani alp.Še psi so bolj zaščiteni kot vozniki.
valcek2010
# 07.09.2018 ob 14:19
niso problem izkoriščevalski podjetniki ampka ljudje da grejo delat pa borze , ki ljudi tiščijo v firme, v katerih sami opsazijo da se delavci preveč menjavajo pa se nič ne zgodi
PatakPajo30
# 11.09.2018 ob 15:28
Berbasecks:

WTF??? delal sem v transportu, direktno s šoferji in naročniki in lastniki in podobno 15 let, pa mi je to kar pišeš neviđeno??

kot prvo: kako lahko nekomu obljubiš nekaj, kar ne moreš izpolnit??? Zakon o delu in počitkih šoferjev je zelo strog, kršitve lahko vodijo do odvzema licence, ti pa budališ strankam, da ne vem lahko v enem dnevu prlezeš iz recimo Rotterdama?? Tega res ne razumem, prav tako kot samih delodajalcev, da šoferje silijo v prekrške in šoferje same, da se pustijo? Halo, v vseh teh letih se to pri nas ni zgodilo, ker nismo dovolili!! Pa naj gre drugam, če ne naj pa da robo na avion! Zakonodaja je stroga! Evropa tudi, kar je prav, itak so te zahteve naročnikov ponavadi vsota človeških napak in površnosti ( pozabil smo plačat robo, pozabil vam naročit itd... ). tako da tvoja; prevoznik ki ne bo kršil , nima dela, ne drži!

Druga stvar: slovenski izvoz je odvisen od šoferjev, ki prihajajo sedaj večino iz držav bivše Juge. Če tega ne razumete se obrnite na transportna podjetja, pa zganjajte tam nacionalizem, boste videli kako boste šli hitro z brco v rit ven. Ja, država tudi ni vzpodbujala poklicev voznik, še avtomehanikov manjka dandanes, tako da je splošna kriza z vsem. Če pride nekdo iz bivše YU z mehanično šolo, dobi službo kot da bi mignil. Če je pa še dober, pa lahko dobro zasluži.
Bog ne daj da grejo vsi ti šoferji v štrajk. MA kolaps sistema. to bi rad enkrat videl.

Kar se plač tiče: država dovoljuje. Se pravi daste mu minimalca, pol pa ene dnevnice pa nebuloze, seveda se mu plača samo minimalne prispevke. Pri manku inšpektorjev lahko dela vsak kar sam hoče. Pa še Slovenci imajo izrazit socialni čut ane. Poglejte Avstrijo. Če boš zaslužil vse skupaj 1500 evrov ti bomo na to pribili prospevke in imaš večje osnove za penzije in tako dalje. Sama država goljufa samo sebe.
mac77
# 10.09.2018 ob 14:41
Jaz nečesa ne razumem
Zakaj Slovenci v eni stvari ne znamo držat skupaj? Ne vem če iz neke zavisti ali zakaj pljuvamo po sebi in ničesa nikomur ne privoščimo, poznam to panogo in je denar zelo težko prigaran. Novinarji vedno ispostavljajo tuje delavce in kako se jih iskorišča, zakaj se ne govori o Slovenskem delavcu ki ima pol manj pravic....
1. Torej zakaj se plačujejo delavci z dnevnicami?
Zato ker drugače ne gre, dobi osnovo + dnevnice in to znese pri večini okrog 2 tisočaka. To je za delavca z izobrazbo ki jo ima kar lep dohodek, res je da ni lahko delo, ampak bodimo realni kdo danes lahko zasluži 2+ tisočaka? Dnevnice ti pripadajo torej če daš vozniku 2 tisočaka neto te bo stožil za dnevnice brez problemov in to 5 let za nazaj, tako da bo na ca 3,5 tisočaka na mesec.... tudi v drugih državah so prejemki podobni kot pri nas, v vzhodnih državah pa vozniki dobijo med 1000-1500 eur in delajo enako delo
2. plačilo na roke?
ne se hecat, tega že nekaj časa ni, pri mednarodnih prevozov gre denar prek računov in če plačuješ delavca na roko boš na koncu na slabšem...
3. Nimajo dopustov?
Za tiste ki ne veste kako deluje njihovo delo, delajo en mesec in potem običajno domov za 5-7 dni in potem si izračunajte koliko ima dopusta en tak delavec..
4. delajo brez ustrezne delovne opreme..
kake opreme? bilokje prideš v tujini na naklad ne boš nakladal brez potrebne delovne opreme
5.tisti ki mislite da vzhodnjaki še vedno vozijo stare kamione,.... že nekaj let težko vidiš kak stari tovornjak, ti časi si mimo
6.nekdo je omenil da za goljufanje takoj 5000 eur kazni, kazen je še precej višja v Sloveniji,
V Sloveniji so kazni za tovornjake precej višje kot v Nemčiji, Tam te recimo ena slaba guma stane od 100-200 eur in da jo moraš menjat predenj greš naprej, za enak prekršek v Sloveniji dobiš vsaj 2000 eur +izredni tehnični...
7. vozniki pri Slo delodajalcih delajo po nečelu,da oni lahko ušpičijo bilokaj pa jim nihče nič ne more, samo pa so dobro seznanjeni s pravicami s strani teh Zemotov ki so zaposleni na SDPZ. Samo si poglejte njihove imena pa boste videli če je sploh kater Slovenec, samo južna brača, ampak oni pač držijo skupaj..
vnk
# 09.09.2018 ob 22:37
Tam v Ljubljani je neka avtošola Blisk, prav fejst novo zgradbo postavili, ampak sodeč po ljudeh pred stavbo, večinoma služijo na papirjih uvoženih južnakov.
Kazalo