Delo po upokojitvi - kdo bi bil na boljšem in pomisleki o medgeneracijski pravičnosti
Napovedana je sprememba zakonodaje o delu upokojencev, s katero bi delovno aktivni upokojenci ob plačevanju polnih prispevkov lahko dobili 100% pokojnino. Obrtniki zagovarjajo predlagano, prvi mož pokojninske blagajne pa svari pred hitrimi spremembami.
Dvojni status upokojencev
Objavljeno: 7. januar 2019 ob 07:41
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Upokojenci oziroma obrtniki z nizkimi prihodki ne bi bili na boljšem, pokojninska blagajna bi se dodatno finančno obremenila, tu je še vprašanje medgeneracijske pravičnosti, pravijo na Zpizu. Foto: BoBo

Predsednik obrtne zbornice Branko Meh meni, da bi bili obrtniki z nizkimi pokojninami na boljšem: "Obrtniki in podjetniki imajo zelo nizke pokojnine ‒ okoli 400 evrov ‒ in nekateri bi želeli nadaljevati dejavnost. Zato želimo, da dobijo polno pokojnino, in če želijo, delajo naprej."

A ti obrtniki s tako nizkimi pokojninami ne bi dobili celotne pokojnine. Saj imajo obrtniki s polno delovno dobo brez dokupa najmanj 516 evrov pokojnine in samo ti bi lahko imeli dvojni status s polno pokojnino. "Če bi večina tistih obrtnikov, ki imajo nizke pokojnine, prispevke še naprej plačevala v celoti in prejemala pokojnino, bi imela slabše finančno stanje kot zdaj, ko delajo le dve uri in prejemajo 75 odstotkov pokojnine," pojasnjuje direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Marijan Papež.

Delavci iz težjih poklicev bi se najverjetneje upokojili ‒ na trgu dela bi ostajali le določeni poklici, na primer zdravniki, sodniki profesorji. "Pri teh bi bilo malo čudno, da bi prejemali celotno pokojnino in še celotno plačo," poudarja Papež.

Tudi s stališča mladih bi bil predlog nepravičen. "Mlad delavec bi morda imel 1.000 evrov plače, starejši pa 1.500 in potem še več kot 1.000 evrov pokojnine," dodaja direktor Zpiza.

Tu je še dodatna finančna obremenitev pokojninske blagajne. Če bi samo sedanji upravičenci, ki dobijo 20 odstotkov pokojnine, prejeli celotno pokojnino, to pomeni dodatnih 100 milijonov evrov.

Urška Valjavec, Radio Slovenija
Prijavi napako

<< Pojdi nazaj
Komentarji
copcop
# 07.01.2019 ob 08:25
Tudi s stališča mladih bi bil predlog nepravičen. "Mlad delavec bi morda imel 1.000 evrov plače, starejši pa 1.500 in potem ša več kot 1.000 evrov pokojnine," dodaja direktor Zpiza.

Kje je problem? Kdor 40 let pošteno plačuje prispevke, ima pravico do pokojnine. Če po upokojitvi še dela, ima pravico do plače za opravljeno delo. Tudi mladi delavec se bo nekoč upokojil in tudi on bo lahko prejemal plačo poleg pokojnine, če bo delal. Torej?
xsens
# 07.01.2019 ob 08:51
Pregled Ajpes lepo pokaže, da nemajhno število obrtnikov izplačuje le minimalno plačo, živi pa precej razkošno življenje. Zaposleni z visokimi bruto prihodki pa varčujejo(mo) za VSE pokojnine, zdravstvo in plačujemo prispevke za šolanje vseh otrok, tudi njihovih.
To ne bo vzdržalo več dolgo...
maximinus
# 07.01.2019 ob 08:28
Privatniki vplacujejo minimalne prispevke zase, prikazujejo minimalno placo.
Ni dostojno
aljo16
# 07.01.2019 ob 09:25
Ze zdej mas fosile po fakultetah ki niso za nobeno delo, pol jih bi bilo pa se vec, odlocno proti... Vsaj v javnih ustanovah, zasebniki pa seveda lahko
džeko
# 07.01.2019 ob 09:06
Pa še tole...vsako leto odide v tujino 10.000 mladih, večino ker ni služb. In potem naj jaz stari 70 let delam (da ne rečem, kako delajo 70 let stari, več na bolniški), mladi pa nimajo služb, bolano.
Potem pa jok in stok ker ni mladih......kakšne id**te imamo???
inri
# 07.01.2019 ob 08:54
Res poglobljen članek. Bi si skoraj upal stavit, da bo kakšen sokomentator imel več povedati.
Pa še to bi dodal, da direktor ZPIZS-a ni kompetenca, ki bi razlagal kaj je prav in kaj ne. Novinarka ga lahko sprašuje le o poslovanju zavoda.
stratocaster
# 07.01.2019 ob 08:28
Kar rabimo je preprosto honorarno delo - enako za vse, brez vprašanj. Zavedeno, predvidevam da centralno beleženo (FURS) od katerih se plača davek na 1h z nekim razumnim največjim številom letno/mesečno tako za delodajalce kot izvajalce.

Nakar je čisto vseeno ali honorarno kelnari sprehaja ali programira direktor uspešnega podjetja ponoči, študent, brezposelen, novinar MMC ali moja stara mama.

Poanta je, da za vse enako, ker država se nima kaj zanimati za RAZLOGE, zakaj nekaj delaš, dokler je legalno je tvoja stvar.
serznoz
# 07.01.2019 ob 09:31
Če bi privatniki med delovno dobo pošteno prikazovali in obračunavali plače in prispevke in ne bi goljufali sistema, ne bi imeli težav z nizkimi pokojninami. Tako je pa preskok v čas, ko osebni stroški ne bodo več šli na račun firme, boleč. Ampak pokojninska blagajna nima nič pri tem. Treba bi bilo prej misliti na to. Pa tudi država bi morala preprečiti plačevanje pohištva, domačih aparatov in kosil za celo družino, da ne naštevam dalj, z "davčno številko". V lokalih že za vsako figo zahtevajo račun na davčno in to potem knjižijo v stroške firme. Po upokojitvi je pa tega konec.
Država, zbudi se in naredi red.
Daedalus
# 07.01.2019 ob 09:20
@copcop
Tudi mladi delavec se bo nekoč upokojil in tudi on bo lahko prejemal plačo poleg pokojnine, če bo delal. Torej?

A bomo res? Meni se to ne zdi samoumevno...oz. vsaj ne v taki meri, da bi s tako pokojnino lahko normalno preživeli, kljub recimo temu povprečni plači.

Problem te ureditve je potencialna nestabilnost. Upokojenci bi zdaj začeli na veliko delati, ker bi to zakonodaja dopuščala, da lahko lepo preživijo, si privarčujejo za npr. avto ipd. S tem v osnovi ni nič narobe...problem pa je, ker bodo "odžirali" delovna mesta mladim. Vsak upokojenec ne bi, ma nek določen procent pa sigurno. Torej nastane pojav, ko je mlad človek na vrhuncu življenjske energije na sociali doma, upokojenec, ki bi moral na "zaslužen" počitek pa dela zato, da ima lahko 1500+ na mesec. Tu neke logike ni. In potem bodo imeli ti mladi, katerim zdaj delovna doba ne teče, probleme ko bo čas za upokojitev. +to, da bo s tem pokojninska blagajna bolj obremenjena.

Ljudje pozabljajo, da imamo solidarnostni sistem. Torej ni res, da če ti delaš 40 let, da ti pripada 100% pokojnina ne glede na vse. Saj nihče dejansko ne dobi toliko, kolikor je dejansko vplačal, ampak kolikor pokojninska blagajna trenutno dopušča. Pogoji se z leti spreminjajo.

Torej bomo zato, ker so trenutno upokojeni ljudje malo bolj "požrešni" imeli mi slabše pogoje, ko se bomo upokojevali...kako je to fer?

Pa da sploh ne omenjamo dejstva, da bi večina teh t.i. "obrtnikov" delala po upokojitvi samo zato, ker si je prikazovala minimalne prihodke. Kar pa je bilo že omenjeno.

Bi se strinjal, da se trenutne pogoje dela ob upokojitvi malo izboljša, ampak na način, da bi to bilo predvsem ugodno za tiste s pokojninami pod minimalno plačo, ampak obvezno v omejenem obsegu. Upokojenci bi morali tvoriti recimo polovico tistih "nepolnih" zaposlitev, s čimer bi si ta teritorij delili s študenti. Službe za poln delovni čas pa naj bodo za ljudi znotraj delovno aktivnih let.
džeko
# 07.01.2019 ob 09:02
Problem, je ker država kaže kako se mladim ne splača delati. Torej imaš 40 let delovne dobe in ne moreš v pokoj. Kakšna budalaština.....in zakaj bi nekdo šel delati z 20 leti, če lahko greš z 40 leti penzijo pa bosta imela isto in isti čas.
Torej nategnejo vse, ki imajo že 40 let delovne dobe ne morejo pa v pokoj zaradi starosti. Zakaj potem sploh delamo?? Zopet nateg.....
Žile35
# 07.01.2019 ob 09:28
Ja pa najbulš da se kr ukine penzija pa se dela do smrti!!Nimas vec kej delat ku ispounes pogoje za penzijo,kr vecinoma delajo naprej taki ku so meli dobr siht dobro placo s tem pol dobro penzijo in so tok požrešni da bi se kr kao delali naprej mladi pa na zavodu!
zapravico
# 07.01.2019 ob 09:16
Ženske bodo delale do smrti,moški pa še 5 let dlje
copcop
# 07.01.2019 ob 10:10
Problem te ureditve je potencialna nestabilnost. Upokojenci bi zdaj začeli na veliko delati, ker bi to zakonodaja dopuščala, da lahko lepo preživijo, si privarčujejo za npr. avto ipd. S tem v osnovi ni nič narobe...problem pa je, ker bodo "odžirali" delovna mesta mladim.

Odžirali delovna mesta? Mladi, če želijo, najdejo zaposlitev takoj, saj zaradi pomankanja delovne sile v Sloveniji dela skoraj 100.000 tujcev.

Mar ni bolje, da delajo slovenski upokojenci, kot da uvažamo tujce?
Grešnica
# 07.01.2019 ob 09:37
maximus,"placujejo minimalne prispevke zase, prikazujejo minimalno placo. Ni dostojno"

Kaj pa je dostojnega, če plačuješ enako visoke (ali celo višje) prispevke, kot generacija pred tabo, in ne veš, koliko bo še padel odmerni odstotek upokojitve (iz 83% je trenutno že na 57%)? Kje je tu "generacijska solidarnost"?

Kaj je dostojnega, če zaradi 0,10 € dolga iz prispevkov ne moreš k zdravniku?!

Vsak pameten, ki zmore, si plačuje 3. zdravstveni steber in rezervni pokojninski sklad. Vse ostalo je norost in bo tako tudi ostalo, ker je socialističnih prikoritnikov v zdr. in pokojninskem monopolnem skladu mnogo preveč, učinkovitost storitev pa zato porazna.
VICTORIA99
# 07.01.2019 ob 12:01
Vprašamo se za koga je ta ukrep sanski? Za ljudi z najvišjimi plačami, ker so najvišje pokojnine smešno nizke glede na njihove plače. V Sloveniji se izvaja najhujša oblika kapitalizma z blagoslovom države.
garmond
# 07.01.2019 ob 10:30
Šef lahko brez problemov "dela" do smrti, delavec dela (v pravem pomenu besede) do smrti bolj težko, oziroma je to skoraj nemogoče. Je strošen do amena, pol raznih bolezni, ki so lahko tudi posledica njegovega garaškega dela skozi njegovo delovno dobo.
In zdaj bo ta šef, kljub upokojitvi, imel možnost še naprej priganjati delavce, seveda za dosti več cekinov na mesec.
Tisti njegov nekdanji delavec, pa bo kot revni upokojenec, zgaran in bolan, prosil Matildo da ga čimprej vzame k sebi, da ga reši te zemeljske mizerije.
nonparel
# 07.01.2019 ob 10:02
Kdor je imel v življenju zadosti prihodkov in je kljub temu minimalno vplačeval v pokojninsko blagajno, si je sam kriv, da ima danes samo 400 evrov pokojnine. In zdaj bi takšni radi imeli privilegirane zakone za sebe.
Kdor je garal celo življenje za majhno plačo (to so predvsem delavci), ima danes tudi malo penzijo, na stara leta nima več moči in dovolj zdravja, da dela še naprej. In ta z svojo majhno plačo ni imel možnosti več vplačevati za pokojnino, kot pa na primer nekateri špekulativni privatniki. Tako da bo ta nova zakonodaja prinesla še večjo nepravičnost in diskriminacijo med upokojenci, kot da je ni že dovolj prinesla zadnja Janševa diskriminatorna pokojninska reforma iz leta 2012, po kateri imajo novi upokojenci za 25% manjše pokojnine napram tistim, ki so se upokojevali pred tem.
In vse to je kršenje slovenske ustave! Politiki, prosim preberite si ustavo.
tomsk1
# 07.01.2019 ob 11:36
Škoda, da večina vas tukaj (kot je to skoraj pri vsakem drugem članku, pa to vsakem mediju) - vlagate vso razmišljanje v repliciranje eden drugemu in pametovanja kdo ima v čem več prav. Škoda. Ker, zaradi tega ne vidite bistva, ki je omenjeno v članku in ki je seveda najbolj pomembno.
O njem se razmišlja v krogih in organih odločanja, da bo se to potem na koncu na njihov način uzakonilo.

To bistvo pa je, da bodo lahko do smrti delali zdravniki, sodniki, uni profesorji. "Delali" in poleg prejemali bajne penzije že itak. Pa skoraj nihče drug.
Drugi niso pomembni, pač naj pokrepajo, kdo pa jim je kriv, da niso zdravniki, uni profesorji in sodniki..
Samo za te poklice se to pripravlja. Zdaj kužite?!
mechanik77
# 07.01.2019 ob 09:44
Veliko je bilo že napisanega in strinjam se da si večina podjetnikov izplčauje ali minimalne plače ali pa plačuje minimalne prispevke, eni zato da lažje preživijo, za kar je kriva dleno tudi država, ker ne naredi omejitve in se raje reši brezposelnega tako, da mu omogoči s.p. in da ta životari z njemo pomočjo na minimumu. Drugi, ki bi pa lahko plačevali več, pa raje denar držijo zase in verjetno ti isti, bi še naprej delali, da bodo lahko prehanili svoje razvajene in brezdelne potomce, ki niso hoteli prevzeti obrti.

Večji problem je, pri pokojninski blagajni in vseh zdrahah okrog tega, generacija, ki je po dneacionalizaciji - privatizaciji itd, pred dvajsetimi leti šla v pokoj z zgoj cca 50 leti, je super zdrava in ji nič ne manjka, ter bo še cca 15 let na svetu. Se pravi pokojnino dobivajo in jo bodo dobivali za 1.5 krat več časa kot so zanjo delali. Tega nihče nikjer ne omenja in strinjam se s tem, da naša generacija, ki je sedaj na vrhuncu svojih moči kot piše 'Deadalus' pokojnine ne bo dolgo uživala saj je pred nami še cca 30 let delovne dobe - kot zgoraj omenjeno bi ti, ki si šli z cca 50 leti v pokoj, v našem primeru delali še cca 10 let mi bomo pa še kar dvajest več.

Če kdo želi delati honorarno naj dela in naj zato tudi plača in tudi ne motei me da je takšno delo tako visoko obdavčeno. Upokojenci in redno zaposleni naj bodo obdavčeni, študentom pa naj država pomaga, da jih bodo delodajalci zaposlili. Redno zasposlen, ki ela hornorano in zaradi tega joka naj gre na svoje in bo videl kako je skrbeti sam zase.
Santiano
# 07.01.2019 ob 11:37
"Obrtniki in podjetniki imajo zelo nizke pokojnine ‒ okoli 400 evrov ‒ in nekateri bi želeli nadaljevati dejavnost. Zato želimo, da dobijo polno pokojnino, in če želijo, delajo naprej."
Preden začnem, bi rad povedal, da niso vsi podjetniki isti ! Poznam uspešnega podjetnika, ki si izplačuje zelo lepo plačo in daje dosti denarja v pokojninsko blagajno.
Vendar - žal je problem v tem, da se podjetnikom splača prikazovati minimalca, ker tako obdržijo več denarja zase. Catch je v tem, kaj oni s tem denarjem naredijo? Največkrat zapravijo za neumnosti ala BMW X6 in podobno, seveda jim potem ko gredo v penzijo ne ostane NIČ in bi še delali ! Takim odločno NE, ker dobesedno kradejo delovna mesta mladim in sposobnim ljudem.
Če si podjetnik mora prikazovati minimalca pač ni nikakršen podjetnik ampak špekulant. Moj znanec je dokaz, da se da preživeti tudi z izplačevanjem 3000+ € mesečnih dohodkov - je pa res, da je poštenjak in mu je denar pomemben samo zato, da lahko svoji družini omogoča brezskrbno življenje.
Pohlep je problem, pohlep.

Lp
vranek
# 07.01.2019 ob 10:19
Zakaj se direktor zavoda ukvarja s tem, koliko bo kdo imel? To ni njegovo opravilo!
Pokojnina je vplacana pravica.koliko kdo ima pa ni stvar pokojninskega zavoda.mars nekam! Poln kufer mam ljudi, ki bi dokocali kolk lahko kdo ma, koliko je dovolj itd. Gospod direktor, uskladite se s svojimi pooblastili in molcite. Vi samo razdeljujete od nas vpacano! Vplacano! Moja sredstva, zato se temu primerno obnasajre!
Lev Julius
# 07.01.2019 ob 09:32
Predsednik obrtne zbornice Branko Meh meni, da bi bili obrtniki z nizkimi pokojninami na boljšem: "Obrtniki in podjetniki imajo zelo nizke pokojnine ‒ okoli 400 evrov ‒ in nekateri bi želeli nadaljevati dejavnost. In zakaj imajo tako nizko pokojnino ? Zato ,ker špekulirajo in denar nalagajo v druge naložbe na stara leta ..........nepremičnine , sklade ....itd
PROSIM g. Meh ne nakladajte .
ni maitre
# 07.01.2019 ob 08:39
Pa sploh veš kakšna je obdavčitev honorarnega dela?
Springbok
# 07.01.2019 ob 12:55
O kakšnih prispevkih sanja Papež?

Ko oddelaš 40 let oz. si v pokijninsko luknjo prispeval 40 let ti pripada pokojnina. Cela! Polna!

In če potem še delaš, ti ne bi smela ne država ne Papež krasti dela pokojnine.

In če delaš po upokojitvi, plačaš le še dohodnino, o prispevku za zdravstvo se lahko pogajamo, čeprav bi tudi to moral plačati ZPIZ.
Ne želim pa nič slišati o pokojniskih prispevkih ko sem že v penziji. Svoje srm vplačeval 40 let. Zdaj je na vrsti ZPIZ, da vrne kar mi pripada.

Če pa je za Papeža to prezahtevno delo, pa naj prepusti vodenje ZPIZa bolj sposobnim.
Rocknrolla
# 07.01.2019 ob 10:51
@copcop - Kje je problem? Kdor 40 let pošteno plačuje prispevke, ima pravico do pokojnine. Če po upokojitvi še dela, ima pravico do plače za opravljeno delo. Tudi mladi delavec se bo nekoč upokojil in tudi on bo lahko prejemal plačo poleg pokojnine, če bo delal. Torej?

Ampak, če dela ta, ki bi šel lahko v penzion, potem se delovno mesto ne sprosti in pozabi na mladega delavca, ki bo v pokojninsko blagajno plačeval prispevke... Kako bo pol ta, ki je zrel za penzion dobil penzijo, če ne bo mladih v službah, ki bi polnili pokojninsko blagajno???
Rocknrolla
# 07.01.2019 ob 10:48
Morali bi imeti neko urejeno, da zadnjih 5 let pred penzijo, bi morali ti delavci "učiti" mlade zaposlene in prenašati informacije in izkušnje, ob doseženi starosti pa marš v penzion! In to v VSEH poklicih! Tako bi imeli starčki zaslužen penzion, mladi pa bi lahko prišli do delovnih mest in še imeli bi podporo starejših v obliki prepotrebnih izkušenj!
pina1
# 07.01.2019 ob 10:24
Tu je še dodatna finančna obremenitev pokojninske blagajne. Če bi samo sedanji upravičenci, ki dobijo 20 odstotkov pokojnine, prejeli celotno pokojnino, to pomeni dodatnih 100 milijonov evrov.

Kaj , če ne bi delali ? Bi bila že sedaj pokojninska blagajna obremenjena. Tukaj sploh ne bi smel biti vprašanje. Če je nekdo vplačeval v pokojninsko blagajno 40 let, je opravičen do pokojnine in to v celoti. Če želi delati še naprej, naj plačuje vse prispevke ( to bo tudi plus za blagajno ) in davke. Država bo tukaj zaslužila tudi na račun dohodnine, vsak posameznik si bo pa že izračunal, če se mu izplača delati. Bi pa bilo potrebno določiti zgornjo starostno mejo, do katere bi upokojenci še lahko delali. Tako bi preprečili, da bi se razni "fosili" pasli po službah , ki so dobro plačane in fizično neobremenjene. Kar se privatnikov tiče, naj delajo naprej in nudijo delovna mesta zaposlenim.Saj država od njih dobi tudi davek od dobička, poleg vseh ostalih prejemkov.
LjubljancanvMb
# 07.01.2019 ob 16:16
Gospod Meh... Milo rečeno smešni ste.
Zasebnik, ki si je zaslužil le minimalno plačo pomeni, da si je plačeval minimalne prispevke. Če tako malo zasluži s svojim delom, kot si je prikazoval plače predvidevam, da se mu tudi danes ne splača delat.

Razumem pa, da se splača naprimer mizarju delat cel mesec, jamat plačilo na roko in prikazovati minimalni zasluzek ter dobro živet, zraven pa še prejemati penzijo.

Če bi vsi zasebniki izdajali račune in vsi, ki storitve narocijo zahtevali račun potem ne bi bilo problema. Tako pa....
koncert
# 07.01.2019 ob 10:37
Da se celostno uredijo in umirijo zadeve in se zmanjša socialna neenakost, je treba uvesti progresivni davek na nepremičnine in univerzalni temeljni dohodek. Vse ostalo bo potem prišlo samo po sebi in trenutno ustvarja samo špetir.
Radio
# 07.01.2019 ob 10:27
Gre za zelo problematičen ukrep, saj posameznik, ki ima pokojnino lahko na trgu ponuja dumpinške cene, saj lahko dela za drobiž pa vseeno preživi. Neupokojenec pa ne more. Izrazito problematično.
Vongobongo
# 07.01.2019 ob 10:18
Saj enkrat boste dojeli , da si mladi nocejo unicevat zivljenje. Zato da loh recejo" imam delo " , kaksno ni vazno ;)

Tko mim grede , danes 30letniki dozivljajo psiholoske bolezni , ki so jih vcasih 60letniki , kot so skurjenost na delu itd... Vprasite mal psihijatre , kako se je spremenilo v 20letih scena ;p
ElTorro
# 07.01.2019 ob 20:59
Jaz pa si želim avstralskega sistema. Sem zato neumen?
garmond
# 07.01.2019 ob 18:53
pošteni in pametni...

Ja? Zakaj pa potem takšne bedarije pišeš?
Vongobongo
# 07.01.2019 ob 11:54
Problem je , ker si starejsi rihtajo zakone zase. Bo redko kateri mlajsi , prisel do 40let delovne dobe. A se zavedate tega ???..

Vprasite mal mlajse od 40 let , ce kdo pricakuje da bo dobil penzijo ;p
janko12
# 07.01.2019 ob 11:15
Privatniki so/smo navajeni živeti na račun svojega dela, do konca življenja, zato nas višina vplačevanja za penzijo ne zanima, kot tudi višina penzije ne.In delati v zasebnem sektorju tudi ob upokojitvi je vzpodbudno tudi zaradi izkušenj/znanja.
Kar pa ni smiselno v javni/državni upravi.
mihče
# 07.01.2019 ob 11:14
Kot s.p. si plačujem najnižje prispevke, ker več pač ne gre. Upam da me do penzije že pobere, ker z pokojnino ne bo nič....
Bombek
# 10.01.2019 ob 13:12
Problem je v tem, da je država vlade od leta 1991 naprej ta sredstva porabile in preusmerile drugam...! Pol kradle so sredstva že za vplačane prispevke za temu primerno pokojnino zaposlenih in še povrh zniževale z izračuni pri faktorjih...! V tem a času bi moral biti izračun 1.10 za pokojnino in ne kot sedaj .70 ali še nižje...1 Kar pomeni, da so oškodovali upokojence pri pokojnini za 40% ali več % in noben ne odgovarja..! Tisti, ki za tako stanje odgovorni bi morali takoj odvzeti celotno premoženje in sredstva , ter za 20 let v zapor z fizičnim delom..povrh še odslužiti pa bi bilo denarja vedno dovolj..!
Bombek
# 10.01.2019 ob 13:03
Nizke pokojnine niso samo v tem vzrok kaj navajaš....! Ampak v tem, da so vlade od leta 1991 naprej...sredstva preusmerila od vplačanih prispevkov zaposlenih za pokojnino v ministrstvo, ter sredstva porabili za druge namene..zdaj pa nastaja problem to vrniti.. v dejansko stanje..?
Bombek
# 10.01.2019 ob 12:57
Točno tako, če ima 40 let delovne dobe si je že zaslužil pokojnino in ne glede na starost...! Naši pa bi radi še starost dosegli pri tem, kar pomeni, da bi nekdo delal celo 45 let pa bi na koncu imel isto pokojnino okoli 500,00 EUR- ov..kar je to sramotno za sam sistem in državo..!
lila2140
# 08.01.2019 ob 06:41
Da. Sem prebrala članek in razumela. Tudi mene to najbolj moti. V pokojnini bo umiral na obroke tisti, ki je hudo fizično delal za minimalko.Dodatni javni denar pa bodo vlekli ti, ki vso delavno dobo flinkirajo, pobirajo odlične plače, dodatke in kaj jaz vem še vse, potem pa do devetdesetega še naprej igrajo fikus. Odgovorni itak niso nikoli za nič.
garmond
# 07.01.2019 ob 15:13
Dokler en sistem ne zamenjaš z nekim drugim, narediš z nekimi odvzemanji, dodajanjimi, mešanjimi, več škode kot koristi. Naš pokojninski sistem še vedno temelji na solidarnostnem medgeneracijskem temelju, upam da takšen tudi ostane, ne želite si ameriškega, ker se vam lahko zgodi da boste na stara leta ostali brez pokojnine, kljub temu, da ste celo življenje vplačevali v nek privatni pokojninski sklad
Poglejmo samo, kaj se je pri nas naredilo z zelo dobrim sistemom javnega zdravstva, ko se je tam začelo mešati javno z privatnim. Saj ne trebam opisovati, kaj se nam zaradi tega zdaj dogaja v javnem zdravstvu, to veste vsi, a ne.
In kdor je zaposlen, mora pač plačevati vse prispevke, brez nekih izjem, spoštovani @Springbok. Same neke izjeme in posebej zakone za njih bi radi nekateri imeli. In se tako kmalu pride do anarhije.
mile952
# 07.01.2019 ob 12:00
Naj ne poležava do 30. leta in se zaposli! Kdo ga pa sili, da študira 10 let? Nihče! Gre za lastno odločitev dremati doma, potem pa javka, da ima model premalo delovne dobe za upokojitev... Kivi so mu pa upokojenci, ker še ne umrejo pravočasno da bi imel on nižje davke, LOL...
Vongobongo
# 07.01.2019 ob 11:56
" V Sloveniji imamo premalo delovno aktivnih in uvažamo delovno silo"

Ni res , delovno aktivni bezijo iz drzave , zaradi izkoriscanja starejsih . Zato uvazamo delovno silo ;p
mile952
# 07.01.2019 ob 11:54
Ti nimaš pojma, smiselno bi bilo omogočiti upokojencem delo po upokojitvi. Seveda pa ob polni davčni obremenitvi plač. Če ne vidiš koristi v tem, da bi lahko država pobrala dodatne davke, si verjetno slep. Več zaposlenih, več delovni mest. Kje vidiš nevarnost odžiranja delovni mest s strani upokojencev? V vse državah EU-je je to možno, razen v naši Culukafriji ne. In to zaradi debilov kot si ti, ki mislijo, da če bi nekdo delal po upokojitvi, bi jemal mladim zaposlenim. Pa ne bi nikomur nihče ničesar vzel. V Sloveniji imamo premalo delovno aktivnih in uvažamo delovno silo, upokojence bi pa hoteli tipi kot si ti sestradati do smrti z nizkimi pokojninami. Narobe svet. Brigaj se za sebe, upokojence pa pusti na miru!!!
Vongobongo
# 07.01.2019 ob 11:49
" Ja in? Pokojnina je prislužena s 40 letnim delom. "

Upam da ves , da ljudje , ki zdaj delajo placujejo upokojence . Tko da 40let dela ne pomeni kj dosti , razen kok ti bojo drugi placevali ;p
Vongobongo
# 07.01.2019 ob 10:11
Blizamo se casu , ko bo vecji del prebivalstva ( generacija x in milenijci ) nebo dosegelo polno delovno dobo . To bo posledica 25 let starega sporta v Sloveniji " kako zatreti mlade in pomagat starejsim " ;) Istocasno pa poslusamo , kako moramo biti solidarni do starejsih ;) Na kratko , najvecja napaka v zgodovini Slovenije ;p
gubceva11
# 10.01.2019 ob 17:29
Aja še to. Večina upokojencev, ki bi radi delali, bi delali zato, ker samo tako lahko preživijo brez žalitev !
gubceva11
# 10.01.2019 ob 17:26
Vse splošna in neskončna neumnost pri posameznih komentarjih! Od kje, teorija, da bi vsi upokojenci radi delali ?! Gre za razumsko popolnoma drug problem, ki ga država oz. oblastniki,namerno in z cinizmom ignorirajo in zlorabljajo-izkoriščajo, nemoč obstoječih društev, strank, ki jih enako izkoriščajo v času volilnih aktivnosti, računajoč na njihovo " betežno stališče" saj bo jutri bolje. Zdi se, da nihče ni opazil "enormnega povišanja pokojnin " v letu 2019. Oblast si je privoščila nesramno nizek dvig pokojnin ( drugi del, šele v decembru ). Ob vseh opozorilih glede dogodkov na trenutnem svetovnem finančnem trgu, nam bo trenutna vlada koncem leta poslala novoletno voščilnico z motivom "2. ZUJF". Znižali bodo tudi pogrebnine. Upam, da bodo upokojenci to upoštevali pri volitvah v parlament EU.
Bombek
# 10.01.2019 ob 13:06
Mlade naj zaposlijo z dostojno plačilo in ne upokojenec kot navajaš on je svoje že opravil za dostojno takozvano upokojitev..!
Bombek
# 10.01.2019 ob 13:00
Sej to je problem..za nekatere poklic eni kadra, ker so ji 27 let zanemarjali gled e šolanja in tiste, ki imamo pa smo jih šolali pa ne dobijo dela pri nas ali pa mizerno plačilo in se delodajalci norčujejo iz njih..izjemo redkih pri tem..! Mladi pa so pogumni in gredo v tujino za boljše pogoje in zaslužek..!