Bojan Golčar in ena njegovih ljubezni, fotografija /Foto: B. Golčar, osebni arhiv
Bojan Golčar in ena njegovih ljubezni, fotografija /Foto: B. Golčar, osebni arhiv

V soboto, 18. aprila, smo v oddaji Obrazi sosednje ulice gostili Bojana Golčarja, fotografa in direktorja Zavoda PIP – Pravno-informacijske pisarne v Mariboru, v okviru katere deluje tudi stičišče nevladnih organizacij za Podravje. Sogovornik je obiskoval Srednjo ekonomsko šolo v Mariboru, pripravil strokovni magisterij iz ekonomije na področju menedžmenta, od mladih nog je ljubitelj fotografije in glasbe, dva mandata je bil direktor mariborskega Radia študent. Od sredine 90-ih let je pripravil vrsto fotografskih razstav in izdal dve fotografski monografiji, zadnja z naslovom POSLEDICE/CONSEQUENCES je izšla lani.

Ne smemo dovoliti negativnih pavšalnih oznak

V času, ko nekateri celo z najvišjih položajev oblasti na delo in pomen nevladnikov in kulturnikov gledajo omalovažujoče, mestoma celo sovražno, je bila izbira sogovornika naravna. Bojan Golčar dela z nevladniki in je sam kulturni ustvarjalec. Glede odnosa do nevladnih organizacij (NVO) je prepričan, da »so te v tem času še pomembnejše kot sicer. Opravljajo dela, ki omogočajo ljudem boljše življenje in lažje soočanje s težavami. Ko slišim kritike na račun NVO, da so prisesane na državna sredstva, da smo lenuhi in podobno, so to pavšalne opredelitve, in se mi zdi toliko bolj pomembno povedati, da so NVO tu, da ljudem lajšajo vsakdanje tegobe na najrazličnejših področjih, npr. socialno varstveni programi, kjer edino NVO izvajajo servisne dejavnosti za ranljive skupine, recimo na področju duševnega zdravja in ob izgubi svojcev. Med NVO so nenazadnje tudi gasilci, ki so vedno v pripravljenosti. Vsi ti pavšalni napadi na NVO so nekaj, kar si kot družba ne smemo dovoliti.«.

Iz Golčarjeve najnovejše fotografske monografije POSLEDICE/CONSEQUENCES/Foto: B. Golčar
Iz Golčarjeve najnovejše fotografske monografije POSLEDICE/CONSEQUENCES/Foto: B. Golčar

Druge težave ne samo, da se bodo vrnile, ves čas ostajajo

Zdaj, ko je vse delovanje vseh vitalnih sistemov usmerjenih v reševanje težav z novim koronavirusom, ne smemo pozabiti na vse ostale težave. «Najverjetneje bo čas, ki prihaja po teh vseh ukrepih, ki jih moramo upoštevati, v veliko pogledih drugačen. Po drugi strani pa se zdi, da so vsi ti problemi, s katerimi smo se pred tem ukvarjali in o njih razmišljali, izginili. To je napačen pogled, kajti problemi še vedno obstajajo in se bodo najbrž potem, ko bomo zaživeli kolikor tolikor normalno življenje, ponovno pokazali in o vsem tem je treba še vedno razmišljati, na to ne smemo pozabiti«, opozarja sogovornik.

V fotografski monografiji Sledi in usedline je Bojan Golčar povedal zgodbo o svojem mestu, Mariboru/Foto: B. Golčar
V fotografski monografiji Sledi in usedline je Bojan Golčar povedal zgodbo o svojem mestu, Mariboru/Foto: B. Golčar

Maribor nenehno išče identiteto

Bojan Golčar je angažiran fotograf, svojo strast je usmeril v okoljsko tematiko, oziroma ranljivost in ranjenost narave, našega okolja. Pravi, da je bolj kot fotograf ustvarjalec zgodb:«Prva takšna je bila zgodba o tem našem mestu Maribor. Takrat je nastala tudi knjiga v sodelovanju z založbo Litera Usedline in sledovi, ki je v celoti posvečena Mariboru. Z Bojano Kunst, ki je prispevala tekste in zdaj živi v Nemčiji, sva ustvarila zgodbo Maribora, mesta, ki ves čas išče svojo identiteto. Jo najde in jo ponovno izgubi, mesto, v katerem vsakokratna oblast poskuša pustiti nek svoj pečat, nekaj obnoviti, nekaj narediti drugače in vendar se zdi, da se vedno znova vrnemo na izhodišče
Celoten pogovor z Bojanom Golčarjem najdete na povezavi. Vabljeni k poslušanju.