Kustosinja Stanka Gačnik je v Miheličevi galeriji združila tri umetnice; iz začetnic njihovih imen je nastal pomenljiv naslov M+A+S sezuje tudi vas! V ozadju (levo) še pomeljivejše delo Anke Krašna z naslovom Slovensko okno  / Foto: Irena K. Cizerl
Kustosinja Stanka Gačnik je v Miheličevi galeriji združila tri umetnice; iz začetnic njihovih imen je nastal pomenljiv naslov M+A+S sezuje tudi vas! V ozadju (levo) še pomeljivejše delo Anke Krašna z naslovom Slovensko okno / Foto: Irena K. Cizerl

M+A+S sezuje tudi vas! je naslov razstave, ki so jo v Miheličevi galeriji na Ptuju postavili v času, ko so galerije in muzeji še oziroma ponovno zaprti, z njo pa se predstavljajo tri vidne likovne umetnice: Metka Kavčič, Anka Krašna in Saša Bezjak.

Naslov razstave je sestavljen iz začetnic njihovih imen in spominja na slogan obutvene prodajne verige. Obenem grenko spomni, da si ne moremo kupiti ne nogavic, ne čevljev, in ponovno približa dejstvo, da bodo s soboto, 9. januarjem, po vsej državi ponovno zaprti vsi muzeji in galerije, tudi tisti, ki so bili zaradi ugodnejše epidemiološke slike v t.i. oranžnih regijah odprtiod 19. decembra. Tudi v Pokrajinskem muzeju Ptuj-Ormož za zdaj tolažijo s spletnim okruškom – elektronskim katalogom.

Anka Krašna - triptih Zastava slovenske enotnosti/Foto:Irena K. Cizerl
Anka Krašna - triptih Zastava slovenske enotnosti/Foto:Irena K. Cizerl

V ptujskem muzeju oziroma v Miheličevi galeriji so lani izpeljali skoraj neokrnjen program, pravi kustosinja Stanka Gačnik, s spletnim povezovanjem pa ohranjajo kondicijo radovednosti. Trojica Kavčič, Krašna, Bezjak se v galeriji prvič predstavlja skupaj, iztočnice njihove razstave pa so odnosi, med moškim in žensko, v družini in globalno, v svetu. Medtem ko čakamo, da si bomo lahko razstavo ogledali v živo, kustosinja izpostavlja izbrana dela, najprej Anke Krašna:«Ena slika je zelo povedna, tista z naslovom Slovensko okno. Gre za okno stare hiše, vendar je namesto križa, kot jih poznamo, bodeča žica. Zdaj pa si zamislimo pogled skozi Slovensko okno in se zamislimo…. Naslednje delo pa je Zastava slovenske enotnosti. Gre za triptih treh platen, rdečega, črnega in belega.«

Metka Kavčič se predstavlja skulpturami:«Te njene figurine, drobne male plastike ženskih in moških figur so zelo ekspresivne in povedne. Metka na prvo mesto postavlja žensko, ne glede na to, v kakšni podobi je, pa naj bo debela, velika, majhna, suha, ona je v prvi vrsti kraljica odnosov. Se pa predstavi tudi s skulpturami v bronu, z naslovom Ko se duša naguba, predstavlja pa intimne kose spodnjega ženskega perila, od nogavic, hlačk, kombineže…«

Saša Bezjak se predstavlja z risbami in vezeninami na risbe, njen lajtmotiv je ljubezenski odnos med moškim in žensko, posebnost pa je v tem, da ga upodablja na osebne kose t.i. hišnega tekstila.«Saša je za cikel ljubezni od rojstva, življenja in konec koncev smrti, izbrala vsakodnevne predmete iz vsakdanjega življenja, kot so posteljnina, prti, rjuhe in zavese ter na te kose, ki so zaznamovali njo in njeno življenjsko usodo, vpletla širši, globalni pogled na svet, na odnose, na ljubezen, na smisel življenja in potem to narisala in izvezla«, je pojasnila Gačnikova.

Saša Bezjak - risbe oziroma vezenine na vsakdanjih, zelo osebnih predmetih oz. hišnem tekstilu/Foto: Irena K. Cizerl
Saša Bezjak - risbe oziroma vezenine na vsakdanjih, zelo osebnih predmetih oz. hišnem tekstilu/Foto: Irena K. Cizerl

Razstavo bodo podaljšali in z njo počakali, dokler se ukrepi ne bodo sprostili, do takrat pa je mogoče prelistati katalog v elektronski obliki, dostopen na spletni strani muzeja. »Je malo obsežnejši, ker gre za tri avtorice, in je lep izdelek tudi z dobro fotografijo njihovih del«, je povedala sogovornica.

In medtem ko nekatere razstave čakajo, da pridejo obiskovalci k njim, so se v Knjižnici Ivana Potrča na Ptuju odločili postaviti razstavo, ki prihaja obiskovalcu naproti. Avtorica razstave je bibliotekarka Taja Bračič, z njo pa je opozarja na 160-letnico rojstva znamenite slovenske slikarke Ivane Kobilca, ki jo bomo zaznamovali decembra letos:«V knjižnici smo se odločili, da kljub trenutnim razmeram in ukrepom prilagodimo način dela. Spraševali smo se, kje postaviti razstavo, da bi si jo bilo mogoče ogledati tudi v živo, in se odločili za internetno klepetalnico, ker ima največ steklenih površin in si je razstavo mogoče ogledati z notranjega dvorišča knjižnice

Knjižničarka Taja Bračič je pripravila razstavo, ki iz knjižnice gleda obiskovalca. Medsebojnega zrenja skozi stekleno zaščito smo po več mesecih epidemije že vajeni/Foto: Irena K. Cizerl
Knjižničarka Taja Bračič je pripravila razstavo, ki iz knjižnice gleda obiskovalca. Medsebojnega zrenja skozi stekleno zaščito smo po več mesecih epidemije že vajeni/Foto: Irena K. Cizerl

Uporabniki si lahko medtem, ko čakajo na knjige ali na to, da jih vrnejo, kar se zgodi takoj ob vhodu, dostopa med police namreč ni, krajšajo čas ali osvežijo znanje.