Lokalne novice
Gruškovje
Prvi del, ki ga je gradil Pomgrad, so slavnostno odprli novembra lani. Foto: BoBo

Dodaj v

Avtocesta do Gruškovja bo končana več kot tri mesece pred predvidenim rokom

Po avtocesti do mejnega prehoda že septembra letos
11. julij 2018 ob 16:15
Gruškovje - MMC RTV SLO, STA

Septembra, torej več kot tri mesece pred zastavljenim rokom, bo predvidoma končan drugi del manjkajočega odseka podravske avtoceste proti mejnemu prehodu Gruškovje, so povedali predstavniki sarajevskega podjetja Euroasfalt, ki izvaja dela.

Odsek, ki so ga začeli graditi maja 2016, dolg pa bo 5,77 kilometra, bo na tehnični pregled predvidoma pripravljen septembra letos, kar bo precej pred rokom za dokončanje, ki je 19. januar 2019, je povedal vodja projekta in direktor Euroasfalta za Hrvaško Zdenko Bojić. Tako bo dokončan skupno okoli 13 kilometrov dolg odsek avtoceste med Draženci in Gruškovjem.

Dokončanje avtoceste od Šentilja na meji z Avstrijo do Gruškovja bo velika razbremenitev za kraje pred mejnim prehodom Gruškovje. "Veseli nas, da bo projekt toliko prej končan, končane so tudi vzporedne regionalne ceste," je dejal župan Podlehnika Marko Maučič in dodal, da so zgrajeni že tudi nadvozi nad avtocesto, tako da prebivalci nimajo več težave s prečkanjem zelo obremenjene glavne ceste.

Gradnja odseka je (bila) precej zahtevna, na trasi je 45 objektov, od tega dvocevni predor, osem mostov in viaduktov ter trije nadvozi čez avtocesto, je povedal regijski direktor Euroasfalta Admir Eminović. Stroški za zdaj ostajajo v okviru pogodbene vrednosti, ki je 46 milijonov evrov brez davka. Pri gradnji je sodelovalo 27 podizvajalcev, večinoma slovenskih, tudi material je bil večinoma kupljen v Sloveniji. Odsek je gradilo do 320 delavcev, od tega okoli polovice Euroasfaltovih, preostali so bili delavci podizvajalcev.

Maučič in Eminović sta poudarila, da so krajani pokazali veliko razumevanja med gradnjo. Župan sicer pričakuje, da bo izvajalec po gradnji poskrbel tudi za odpravo morebitnih poškodb na med gradnjo obremenjenih cestah in objektih.

Vozniki se zaradi vinjet izogibajo avtocesti
Maučič je še opozoril, da bo obremenjena tudi (nova) regionalna cesta, saj se precej voznikov zaradi vinjet izogiba avtocesti, tako da bi bilo treba razmisliti o spremembah pri vinjetah, npr. podaljšati veljavnost najkrajše, sedaj sedemdnevne vinjete, da bi se lahko turisti z isto vinjeto vozili dva zaporedna konca tedna. Poleg tega si želi, da bi zagotovili navezavo regionalne ceste na mejni prehod, saj da bo v nasprotnem primeru kljub novi avtocesti prihajalo do zastojev.

Podpisan dogovor o začasni navezavi hitre ceste

Ptujski župan Miran Senčar je na rednem sestanku županov ob trasi bodoče hitre ceste Ptuj–Ormož v Markovcih s predstavniki ministrstva za infrastrukturo podpisal dogovor o začasni navezavi hitre ceste na obstoječo prometno povezavo med Markovci, Spuhljo in Ptujem in s tem omogočil začetek njene gradnje.

.

Eminović je izpostavil pomen predčasnega dokončanja del. "Dokončanje tri ali štiri mesece pred rokom, pri čemer so projektantski roki po navadi precej striktni, pomeni velik napor kooperantov, podizvajalcev ter seveda Euroasfalta in naših delavcev. To je eden od projektov, ki smo jih predčasno končali," je dejal in dodal, da je zanje to zelo pomembno, saj gre za njihov prvi avtocestni posel v Sloveniji.

Večinoma sodelujejo s slovenskimi podjetji
V Sloveniji, kjer so ustanovili tudi podružnico, se potegujejo tudi za druge posle, večinoma pa sodelujejo s slovenskimi podjetji. Med drugim so skupaj s Kolektorjem CPG dobili posel gradnje dostopnih cest pri projektu drugega železniškega tira Divača-Koper.

Poleg tega so se med drugim skupaj s CP Ptuj prijavili na razpis za odstranitev cestninskih postaj na avtocestah in za gradnjo druge cevi karavanškega predora, s CGP-jem se potegujejo za obnovo avtocestnega odseka Krško–Drnovo.

S slovenskimi podjetji sodelujejo tudi v tujini. Tako so med drugim s Kolektorjem Kolingom dobili posel pri obnovi železniške proge pri hrvaški Reki, s Kolektorjem se potegujejo tudi za gradnjo letališke zgradbe na sarajevskem letališču, je povedal Eminović.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
Slycer
# 11.07.2018 ob 16:35
Če je kvaliteta na nivoju potem samo pohvala. Pred rokom in za pogodbeno ceno. Lepo.
xerces8
# 11.07.2018 ob 18:49
Gradili so "bosanci" ne pa SMC-jevci.
To si spet nekaj pomešal.
velenjcan
# 11.07.2018 ob 17:06
Septembra, torej več kot tri mesece pred zastavljenim rokom, bo predvidoma končan drugi del manjkajočega odseka podravske avtoceste proti mejnemu prehodu Gruškovje, so povedali predstavniki sarajevskega podjetja Euroasfalt, ki izvaja dela.

Neverjetno. Se ne spomnim, da bi se kaj takega zgodilo kaki slovenski firmi...
Yanez
# 11.07.2018 ob 18:50
Odsek je gradilo do 320 delavcev, od tega okoli polovice Euroasfaltovih, preostali so bili delavci podizvajalcev.
V obeh primerih so bili Bosanci. Prvi polovici so šefi iz Bosne, drugi polovici pa iz Slovenije. Višina plač enih in drugih pa je že drugo vprašanje...
penzl
# 11.07.2018 ob 16:45
Samo da ne bomo potem čez eno leto brali o zastojih zaradi popravljanja ceste.
vrtojb56
# 11.07.2018 ob 16:27
Lokalna cesta, lokalni promet, samo tablo je treba postaviti.
poomah1900
# 11.07.2018 ob 23:30
@skippy Ne nakladaj. Vsak, ki plača naj ima pravico uporabljati javne ceste. Tudi ob registraciji moraš plačati cestnino, ki je tujci za naše ceste ne plačajo. Romunija je prav tako kot mi v EU, pa moraš tudi za navadne ceste plačati vinjeto in nobeden iz Bruslja ne teži.
vplaznik
# 11.07.2018 ob 19:06
1. https://www.prlekija-on.net/lokalno/18043/pomgrad-most-v-vuhredu-obnovil-vec-kot-mesec-dni-pred-rokom.html
vplaznik
# 11.07.2018 ob 19:05
Neverjetno. Se ne spomnim, da bi se kaj takega zgodilo kaki slovenski firmi...

1.
2. Dela še niso zaključena, pa že napovedujejo predčasno končanje
3. 70% del na tem projektu so opravile slovenske firme.
STRD
# 11.07.2018 ob 19:40
Najdraži projekt avto cest v Sloveniji je Šentviški predor...
Upam, da zdrži še kako leto....
Bravo Bosanci....
Se vidi, da ste bolši gospodarji....kot naši....
yanker
# 11.07.2018 ob 18:11
@velenjcan
Očitno ne bereš veliko medijev oz.jih vsaj včasih nisi. Tudi pri nas so ogromno odsekov odpirali predčasno. Se pa tudi ve zakaj, ponavadi so od DARSA dobili dodatno premijo, če so končali predčasno.
member04
# 11.07.2018 ob 19:37
nagrada za končanje del pred rokom bo zanesljivo podeljena. Žal ne bo prišla do delavcev??!?
ElTorro
# 12.07.2018 ob 08:51
@RayManzarek
Skoraj vsak teden se vozim na Hrvaško po tej cesti, pa mi avto pri 130 ni še niti enkrat "zaplaval" zaradi posedanja.
Kar se tiče obvozne ceste moraš pač razumeti, da gre za gradbišče, in da se za pol leta, kolikor traja ta del gradnje (do pred par meseci je bila ta cesta čisto ok), ne splača graditi kvalitetne ceste.
Poleg tega se da tam mimo peljati hitreje kot 5 km/h brez poškodb avtomobila. Razen če se je od ponedeljka do danes stanje drastično poslabšalo.
Za zastoj je čisto vseeno, ali nastane tam, ali pa 500m naprej na mejnem prehodu. Niti enkrat se mi še ni zgodilo, da bi tam čakal v koloni, in potem prišel na prazen mejni prehod.

Če te tako boli vožnja po gradbišču, imaš na vsaki strani relativno blizu alternativni mejni prehod, na katerem je povrh vsega še bistveno manj gneče.
RayManzarek
# 12.07.2018 ob 07:29
Sicer je pohvalno, da bo projekt končan ored rokom vendar že sedaj naletimo na tipične napake (šlamparije) pri gradnji, ki jih npr. ni v AT (AC gradnje MB-Graz) in sicer:

- stičišča/diletacije že sedaj “tolčejo” in niso v nivoju,
- na vsaj 3 mestih v smeri MP se je cesta že posedla in pri 130 km/h že avto “zaplava”,
- na vsaj 2 delih je odvodnjavanje slabo in se dogaja “akvaplaning”, kar je zelo nevarno,
- sedanja obvozna cesta iz gramoza, ki je tik pred MP je ena velika blatna luknja in jo je možno prevoziti le s 5 km/h. Zaradi tega nastajajo veliki zastoji, vožnja za bolj športna vozil pa je “boleča” za podvozje. Jaz sem “počohal” mojega družinskega Passata vsaj 10x pa sem vozil kot po jajcih.

Je pa fajn, da se bomo končno rešili stare magistralke.
Skippy
# 11.07.2018 ob 20:37
Lokalna cesta, lokalni promet, samo tablo je treba postaviti.

Smo v EU, ne gre to več tako po balkansko. Vsak ima pravico uporabljati javno zgrajene ceste.
interakt
# 11.07.2018 ob 17:24
da bi bilo treba razmisliti o spremembah pri vinjetah, npr. podaljšati veljavnost najkrajše, sedaj sedemdnevne vinjete, da bi se lahko turisti z isto vinjeto vozili dva zaporedna konca tedna

ah kje pa, če so bili včasih bolj poznani nekateri severni narodi po obiranju turistov, je sedaj po tem znana Slovenija
johann
# 13.07.2018 ob 11:39
Ne vem, na kakšen način gradijo AC pri nas, ampak Avstrijske in Nemške ceste so dosti bolj vzdržljive od naših.
veza
# 13.07.2018 ob 06:37
Še vedno nihče ne zna povedat, zakaj pri nas ne delamo takoimenovanih betonskih cest?
Odgovor je na dlani, oziroma ga čutimo ob vseh teh zastojih, zato ker se ve, kdo potem to popravlja in sanira.
foxhunt
# 11.07.2018 ob 19:36
O kvaliteti asfalta pa cez 3 leta in luknjah na prehitevalnem pasu.
mike wazowski
# 11.07.2018 ob 17:20
Bilo kuda Kolektor svuda - kako dolgo še?
veza
# 13.07.2018 ob 06:38
Kdo bo pa rezal trakec, nova vlada ali stara?
Saussure
# 12.07.2018 ob 08:26
Se dobro, da septembra, ker se zdaj hvalabogu ta trasa ne rabi nic
petruska123
# 12.07.2018 ob 06:22
Odpeljete se od Novega mesta do Splita pa vam bo ostalo denarja za še kakšno tedensko vinjeto.
21.12.2012
# 11.07.2018 ob 22:49
no ja, sam se v graz tudi ne peljem po ac in zato kupujem vinjete.
KLIPAN
# 12.07.2018 ob 06:52
Če bi zamujali tri mesece bi bila kriva leva vlada.
Če pa končajo tri mesece prej, pa so za to zaslužni "Bosanci".
KLIPAN
# 12.07.2018 ob 06:53
@Skippy
"Smo v EU, ne gre to več tako po balkansko. Vsak ima pravico uporabljati javno zgrajene ceste."

No, ko se bodo uresničile tvoje mokre sanje in bodo sprivatizirane tudi ceste, bo seveda malo drugače.
hombre
# 12.07.2018 ob 00:53
Poomah... Romuni???!! Daj ne nakladaj...
lightning.si
# 11.07.2018 ob 19:19
naši domači gradbinci v zgodovini slo menda še nico končali pred rokom
SamoRes
# 11.07.2018 ob 18:29
kaj to dela leva vlada ane?
Kazalo