Uredniški izbor
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 42 glasov Ocenite to novico!
Stavka
Zaradi težav z delovnimi razmerami ob nezavidljivih prihodkih so se vozniki avtobusov skupine Arriva odločili za stavko. Foto: SVAS
       Po desetih urah službe sem samega sebe že zalotil, da me je na semaforju začel premagovati spanec. Ni dober občutek, zlasti če veš, da za teboj sedi 50 ljudi, katerih varnost je odvisna od tebe.       
Avtobus
Voznikom podjetja med čakanjem na postajališču priznavajo med 33 in 40 odstotki delovnih ur. Foto: Radio Koper
       V praksi zaslužim med 780 in 850 evri neto, ne glede na to, da sem v službi tudi do 350 ur na mesec,       
Avtobusi
Voznikom avtobusov se zdi nerazumljivo, da država, medtem ko subvencionira prevoze, dopušča kršitve pravic delavcev. Foto: SVAS
       Sam sem pred dvema letoma dal opraviti izračun pokojnine, pa so mi izračunali, da bi po 38 letih dela prejemal dobrih 400 evrov. To je naša realnost. Celo življenje delaš vsak dan po deset ali več ur, na koncu pa se lahko pridružiš brezdomcem,       

Dodaj v

320 ur v avtobusu: V prekršku nismo, le kadar smo na dopustu

Več kot deset ur v službi za priznanih manj kot osem delovnih ur
13. september 2017 ob 08:16
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Več kot 30 let opravljam ta poklic in mi do pokoja manjkata še dve leti, pa sem v zadnjem letu kljub temu večkrat pomislil, da bi vse skupaj pustil in šel opravljat drugo službo," pripoveduje izkušeni voznik avtobusa o svojem poklicnem vsakdanjiku, ki vključuje 11 ali več ur službe dnevno šest dni na teden ob plačilu, ki se ne glede na delovne obveznosti ali izkušnje, ne spreminja, kar je voznike tudi pognalo v stavko.

"Od doma odidem pred četrto uro zjutraj, ko otroci še spijo, domov pa pridem okoli petih popoldne, in po nekaj urah otroke odpravim spat, in to šest dni na teden," razlaga mlajši voznik, ki sicer svojo službo rad opravlja, a poudarja, da je za mlado družino popolnoma neprimerna. "Tudi tisti en dan, ki ga imam prosto, ni vselej nedelja. Tako da tudi ko sem prost, nisem skupaj z otroki, saj zaradi mojega prostega dne ne morejo izostati od pouka."

Redna odsotnost pa se bistveno ne pozna na mesečnem proračunu. Glavna težava je v panožni kolektivni pogodbi, ki opredeljuje delovni čas zgolj čas vožnje, medtem ko je čas, ki ga vozniki preživijo, čakajoč na postajališču, opredeljen kot čas razpoložljivosti in zanj lahko delodajalec delavcu nameni tretjino urne postavke. V praksi to pomeni, da ima voznik, ki vozi na določeni relaciji dve uri, nato pa na postajališču štiri ure čaka na naslednjo vožnjo, po osmih urah službe dejansko opravljenih le dobrih pet ur.

Ko te na semaforju premaguje zaspanost
A tudi čas, ki ga voznik preživi med vožnjo se na koncu obračuna le po predvidenem voznem redu. "Če zaradi gneče na cesti vožnja traja dlje, se to na obračunu ne pozna, saj se šteje le predviden čas vožnje," pripoveduje mlad voznik in dodaja, da je čakanje na postajališču najhujše ne le zaradi nizkega plačila, temveč tudi zaradi razmer na nekaterih postajališčih. "Vselej moraš biti v neposredni bližini avtobusa, nekatera postajališča pa nimajo na voljo niti lokalov niti prenosnih stranišč. Večkrat smo delodajalce prosili, naj uredijo vsaj prenosna stranišča, a zaman," pripoveduje, medtem ko se njegov kolega nasmehne in poudari, da se na končni postaji njegove relacije zanaša na lastnico gostinskega lokala. "Ona me pozna in grem lahko potem na stranišče k njej. Tudi kavo nam včasih podari."

Čas, ki ga voznik preživlja na postaji, pa poleg težav z opravljanjem osnovnih potreb pomeni tudi finančni primanjkljaj, saj zaradi obračunane tretjine oziroma pri nekaterih podjetjih 40 odstotkov od osnovne urne postavke pomeni slab evro neto na uro. Kljub temu pa se ta čas na koncu dneva vozniku pozna pri utrujenosti. "Po desetih urah službe sem samega sebe že zalotil, da me je na semaforju pričel premagovati spanec. Ni dober občutek, zlasti če veš, da za teboj sedi 50 ljudi, katerih varnost je odvisna od tebe."

Tudi v avtobusih menjajo tahografe
K utrujenosti precej prispevajo tudi vsakodnevne nepredvidljive izredne vožnje, na katere so vozniki napoteni. "Ko nekaj dni zapored vstajaš ob štirih in prideš domov ob petih ali šestih, se to nedvomno pozna," pripoveduje mlad voznik in poudarja, da je tudi pri voznikih avtobusov pogosta praksa, da nekaj časa vozijo z elektronsko kartico, potem pa naslednjo vožnjo opravijo z običajnim tahografom in se s tem izognejo zakonskim določilom o obveznem počitku. "Mi nismo v prekršku, le kadar smo na dopustu," pove mladi voznik.

"Na to prakso smo že večkrat opozarjali. Tudi v državnem zboru so predstavniki voznikov opozarjali, da se organi nadzora premalo ukvarjajo s tem, a se ni spremenilo nič," pove izkušeni voznik in dodaja, da se mu zdi to še toliko bolj nerazumljivo pri avtobusnih prevozih, saj jih v pretežnem delu financira država s subvencijami. "Naša firma od države prejema subvencije in ustvarja dobiček, a mi tega v zadnjih letih sploh ne občutimo, temveč se nam marsikaj ukinja, ukinili so nam dodatno pokojninsko zavarovanje, uvajajo nove delovne obveznosti, lani pa so nam posegli še v božičnico. Ko kar koli predlagamo, dobimo samo izgovor, da to finančno ni mogoče, potem si pa naš nadrejeni omisli luksuzen službeni avto brez večjih zapletov."

Raje k luškim "gazdam" kot v avtobus
"Računanje naših plač je prava znanost," pripoveduje voznik avtobusa, ki vsak mesec proučuje svojo plačilno listo, na kateri so opredeljene različne postavke: od časa razpoložljivosti do preostalih dodatkov in morebitnih odbitkov, a končna plača je ne glede na opravljene vožnje vsak mesec bolj ali manj enaka. "V praksi zaslužim med 780 in 850 evri neto, ne glede na to, da sem v službi tudi do 350 ur na mesec," pripoveduje voznik s Primorskega in dodaja, da se je nekaj njegovih kolegov zaradi delovnih razmer odločilo, da bodo raje delali prek "luških gazd" v Luki Koper.

Ne glede na urno postavko ali končno plačo, pa je pogosta praksa tudi, da je osnovna plača minimalna, k preostalemu neto znesku pa prispevajo dodatki. "Sam sem pred dvema letoma dal opraviti izračun pokojnine, pa so mi izračunali, da bi po 38 letih dela prejemal dobrih 400 evrov. To je naša realnost. Celo življenje delaš vsak dan po deset ali več ur, na koncu pa se lahko pridružiš brezdomcem," opisuje izkušeni voznik avtobusa.

Po službi še čiščenje za 3 evre
Sicer se v posameznih podjetjih, ki so združeni v skupino Arriva, kjer trenutno poteka stavka voznikov, razlikujejo urne postavke, a končne plače so med podjetji podobne. So pa občutnejše razlike med preostalimi delovnimi obveznostmi in morebitnimi ugodnostmi. Tako v dveh podjetjih čiščenje avtobusov opravljajo čistilni servisi, v enem pa ga mora voznik očistiti sam. "Po koncu dneva moramo pospraviti vse smeti, očistiti stekla, armaturo, skratka vse, za to pa prejmemo priznano eno uro po tri evre neto, kar je manj, kot bi morali plačati študentom."

Razvrednotenje poklica občutijo vsi vozniki. "Včasih si moral imeti za vožnjo avtobusa poleg izpita še najmanj dve leti izkušenj z vožnjo tovornjaka, danes pa vzamejo vsakega, ki ima izpit," pripoveduje izkušeni voznik in dodaja, da so v zadnjem času ob pomanjkanju voznikov v njegovem podjetju honorarno vpoklicali upokojene voznike. "Mladi pridejo in po dveh mesecih tudi odidejo, kar je razumljivo. Kdo pa bo cele dneve v službi za tako plačo?"

Vozniki smo potrošni material
Različne so tudi morebitne kazni voznikom, ki jim jih delodajalec odmeri, če kontrolor ugotovi morebitne napake. Med njimi je tudi obvezna delovna uniforma, kar pa jo je v praksi pogosto težko vzdrževati. »Od firme sem prejel dve srajci in ene hlače. Delam pa dvanajst ur na dan in šest dni na teden. Ne morem imeti ene srajce tri dni, če ne želim odgnati vseh potnikov,« pripoveduje mlajši voznik, njegov starejši kolega pa dodaja, "Mene je enkrat kontrolor nahrulil zaradi obutve, saj sem imel pohodniške čevlje, ki pa so bili črni. Čeprav sem mu pojasnil, da moram pred vožnjo očistiti sneg z avtobusa in bi imel ves dan mokre noge, če bi nosil običajne čevlje, se ni pustil prepričati." Na vprašanje, ali dobi za čiščenje snega priznano polno delovno uro, pa je odgovor ne.

Tudi zavarovanje avtobusa je v različnih družbah urejeno različno. Tako je v nekaterih družbah morebitna škoda na avtobusu predmet zavarovanja, v drugih pa jo morajo kriti vozniki. "Pri nas so zavarovana le stekla in zrcala, preostale poškodbe pa ne. Kolega se je pred nekaj meseci umaknil tovornjaku in pri tem zadel stebriček, nato pa so mu za barvanje avtobusa odtrgali od plače, pa še lastniku stebrička je moral povrniti škodo," pripoveduje izkušeni voznik, medtem ko vozniki drugega podjetja povedo za primer, ko so v podjetju škodo na avtobusu nameravali od plače odtrgati vozniku, ta pa je po poizvedovanju na lastno pest ugotovil, da je podjetje že prejelo plačilo za to isto škodo od zavarovalnice.

V enem podjetju je varčevanje zajelo tudi zavarovanje voznikov. "Pri nas so zavarovani le potniki, vozniki sploh nimamo zavarovanja AO plus," torej zavarovanja voznika povzročitelja nesreče za primer hudih telesnih poškodb ali smrti. "Vozniki smo za naše delodajalce pač potrošni material."

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
zeitgeist
# 13.09.2017 ob 08:30
Kapitalizem stiska 99%, za delavce so vse težji pogoji dela.
Zato podprimo štrajk iz solidarnosti.
Dostojno plačilo za dostojno delo!
frgo
# 13.09.2017 ob 08:33
Dostojno plačilo za dostojno delo!

Podpišem

Žal pa je pri nas bolj slogan "vsi na minimalca, ne glede na delo, ki ga opravljajo"
Damny
# 13.09.2017 ob 08:48
Minimalna plača je zgrešena. Kolega dela v podjetju. Vsi na minimalcih. On je star 50 in dobi isto kot sodelavec pri 30ih. Se pravi, da je kolega plačan manj na uro, ker je del te plače tudi dodatek na delovno dobo.

Morala bi biti določena minimalna urna postavka.

In seveda razni dodatki izvzeti.
Ivo Lola
# 13.09.2017 ob 08:50
To je kapitalizem. Poštenega kapitalizma ni. Smisel kapitalizma je v izkoriščanju človeka po človeku.
blue_house
# 13.09.2017 ob 09:10
frgo

Žal pa je pri nas bolj slogan "vsi na minimalca, ne glede na delo, ki ga opravljajo"

Akrapovic raje isce varilce v srbiji in na hrvaskem kot pa da bi tu spostoval to, kar javno zagovarja: v kapitalizmu je zakon ponudbe in povprasevanja, ce varilci ne zelijo delati za 500 eur naj jim pac placa 1000. V nasprotnrm primeru pa naj javno pove, da se zavzema za odprte meje in prost prehod delovne sile med Nigerijo in Slovenijo. Pa da potem vidimo, koliko Slovencev ga bo se podprlo
windmaster
# 13.09.2017 ob 09:24
Meni kot kmetu država subvencionira stroške pridelave hrane, zato moram vodit nešteto evidenc. Država tudi redno kontrolira porabljen denar.
Ne razumem kje so inšpekcijske službe v avtobusnih podjetjih ki jih država subvencionira? Kako lahko dobi subvencijo podjetje ki ne spoštuje delovno pravne zakonodaje lastne države?
tecka
# 13.09.2017 ob 09:20
Na tale članek ne bo ukrepala nobena inšpekcija, ko se bo pa zgodila naslednja nesreča, ki jo bo povzročil izčrpani šofer, se bodo pa vsi spet sprenevedali.
Nikolaj
# 13.09.2017 ob 08:57
Žalostno.
zapravico
# 13.09.2017 ob 09:40
Poklicni vozniki smo bli včasih vsaj nekaj vredni,danes pa so sužnji preklete pogoltne države
tetka
# 13.09.2017 ob 09:38
Tudi jaz, ki sem v javnem sektorju absolutno podpiram šoferje. Delavnik je 8 urni na dan in nič več, zato so se borili ameriški delavci konec 19.stoletja. Če se dela več kot 8 ur, mora delavec na to pristati in delo se mora plačati več, kot pa prvih 8 ur.
casar
# 13.09.2017 ob 09:02
Kje so inšpekcijske službe in in policija, da take stvari ne zaznavo oz. zakaj se ne opravlja redna kontrola tovornih voz
zapravico
# 13.09.2017 ob 09:43
Kako lahko en poslanec dobi 3000 evrov za dvigovanje roke,vozniki avtobusov,ki odgovarjajo za 50 življenj,pa so na minimalcu
blue_house
# 13.09.2017 ob 09:03
Bravo, podpiram!
frgo
# 13.09.2017 ob 08:59
To je kapitalizem. Poštenega kapitalizma ni. Smisel kapitalizma je v izkoriščanju človeka po človeku.

No ja, star sovjetski vic pravi: V kapitalizmu človek izkorišča človeka, v komunizmu pa je ravno obratno

Problem je v ljudeh in ne v sistemu. Tisti, ki lahko, bo vedno izkoriščal.
5tane
# 13.09.2017 ob 09:48
Bojim se da komentarji podpore v tem primeru ne bodo pomagali. Bo treba na cesto in kaj narediti.
Joker
# 13.09.2017 ob 09:52
copcop,

zato država ne želi subvencionirati toliko kot bi bilo potrebno za pošteno plačilo zaposlenih.

dokler ima podjetje dobiček, pa ne plačuje pošteno svojih zaposlenih, država sploh nima kaj subvencionirati.
Blink1
# 13.09.2017 ob 09:26
Ne dajte se!
neymar_psg_10
# 13.09.2017 ob 09:21
Smrt plenilskemu kapitalizmu
klemil
# 13.09.2017 ob 09:37
Kje je tu država, ki dovoljuje delodajalcem da izplačujejo plačo ki je nižja od predpisanega minimalca?
frgo
# 13.09.2017 ob 09:23
@copcop

verjetno imaš prav

zanimivo pa se na železnicah brezdelneži kar lepo debelijo. za razliko od avtobusarjev jim ni treba veliko skrbet, da jim ekonomija znese.
Mirko Tipka
# 13.09.2017 ob 09:30
le vkup, le vkup, uboga gmajna
joacquin
# 13.09.2017 ob 10:56
@copcop
Nič jamrat, službo menjat. Za dobre delavce se dobra zaposlitev vedno najde.

Copcop, torej ti predlagaš, da avtobusni sistem še najprej ostane izkoriščevalski oz. slaba zaposlitev, vanj se naj zaposlijo slabi delavci, dobri odidejo, mene, tebe, najine, naše družine pa naj pač vozijo slabi delavci/vozniki? Pa kaj ti sploh pomisliš preden kaj izustiš/napišeš?
Joker
# 13.09.2017 ob 09:45
Poklicni vozniki smo bli včasih vsaj nekaj vredni,danes pa so sužnji preklete pogoltne države
Narobe; so sužnji prekletih pogoltnih zasebnikov, država samo ne ukrepa.
čik
# 13.09.2017 ob 09:34
jaz vas podpiram
kasajabi
# 13.09.2017 ob 10:46
Podjetje oz. vodstvo Arriva je tipičen primer izkoriščevalskega kapitalizma. Sramota!!! Poznam mnoge voznike te firme in sp pošteni in delavni fantje. Predstavljajte ai da vsak dan čakaš večkrat po tri, štiri ure med vožnjami v vročini in predvsem mrazu in zato nisi niti plačan. To si ljudje ne zaslužijo, da so tako obravnavani.
Kje so pristojni organi za preverjanje tahografov. Problem so predvsem menjave voznikov na avtobusih, eni imajo elektronske, drugi pa klasične fizične tahografe. Da se preveriti, ker morajo biti vsi izpiski tahografov 2 leti na sedežu firme. Preverite to in potem bomo videli kako bodo reagirali nemški lastniki. Dvomim da bi bili zadovoljni z visokimi globami in omadeževanjem imena podjetja, ki je razširjeno po celi Evropi.
Švedski manager slovenske veje je nizkoten yapi. Ni mu mar za ljudi. Fej!
shooter1973
# 13.09.2017 ob 10:51
Kot je napisal že nekdo zgoraj....minimalna plača vsi dodatki bi se morali ukiniti in določiti bi se morala minimalna urna postavka, saj se dogaja, da se dodatki vključujejo v minimalno plačo....kakšen dodatek je to neki....dodatek ima z namenom ime dodatek, minimalna plača je pa minimalna plača....tako bi bilo vse bolj pregledno...
Mitcho_Buchannon
# 13.09.2017 ob 10:39
Govorite, da se avtobusni prevoz ne splača kljub subvencijam ... Zakaj pa so potem Nemci pokupili avtobusne prevoznike, če se to res tako ne splača?

Se jim pa splača ja, če bodo še naprej tako odirali voznike. Sramota!
kislec
# 13.09.2017 ob 10:14
tecka Na tale članek ne bo ukrepala nobena inšpekcija, ko se bo pa zgodila naslednja nesreča, ki jo bo povzročil izčrpani šofer, se bodo pa vsi spet sprenevedali.

Preslikava na današnjo tragično novico:
Na prijave sosedov zaradi množične reje nevarnih psov ni ukrepala nobena inšpekcija (niti policija ali druge državne institucije - take in drugačne agencije), ko pa se je zgodila nesreča, ki so jo povzročili podivjani psi, se bodo pa vsi spet sprenevedali.
fafaron
# 13.09.2017 ob 10:13
Zadnji stavek predzadnjega odstavka razkrije lopovščino in hudobijo črno na belem. Od tu se ne morejo izgovarjat, da ni denarja, saj denar je, gre za to, da storim drugemu nekaj slabega, ga opropam, a ne, gospod direktor.

Da je kaj takega mogoče pod okriljem Nemških železnic, ki so lastnice te skupine, si nisem mislil. Vse pa je pod okriljem države, katere upravljalci ne opazijo nič takega, česar ne bi počeli tudi sami.
BaSiLiuS
# 13.09.2017 ob 10:48
Rešitev je oddaljena slabo uro ali več (poljubno) vožnje proti severu. Edino pravilno stavka! Kako podjetje posluje je stvar vodstva, saj so več kot dobro plačani, da vodijo biznis. Znano je, kaj so naloge šoferja in tudi to, kako odgovorno je delo in tudi to, da bi moralo biti primerno plačano - za zgled vzemimo npr. Avstrijo in ne Albanije. Ljudje, dokler bomo tiho in ne povzdignemo glasu - če je treba tudi kaj več, bo tako tudi ostalo. Pohlepni privatniki bodo na svojih jahtah, v mercedesih in vilah, ožemali do kosti, ker za plače tistih, ki ustvarjajo ni, za luksuz pa je. Upori, revolucije itd... vse z razlogom, problem je le to, da se iz zgodovine nič ne naučimo. Zanimivo, ker se vedno ponavlja.
Zapomni si - dom je tam kjer ga ustvariš, kjer je družina. Slovenija je lepa, ampak od lepote se ne da dostojno živeti. Nihče za vas ne bo naredil nič, vse je odvisno le od vas samih. Obrnite stran v svojem življenju in naredite korak naprej. Srečno in veliko poguma. :)
boro007
# 13.09.2017 ob 10:01
@klemil

Kje je tu država, ki dovoljuje delodajalcem da izplačujejo plačo ki je nižja od predpisanega minimalca?

Hja... Država tega ne sankcionira oz. je sankcija v obliki subvencije razlike do minimalca...

Danes je zgrešeno da vse od dodatka na dobo, dodatka za nočno delo, in ostalih dodatkov spada v tisti del plače kjer ti potem lahko za vse skupaj izplačajo minimalca...

Akrapovič lahko tako zgolj še malo počaka, bo kmalu nigerija kar pri nas (@
blue_house) ... Sicer ga spoštujem ker je ohranil proizvodnjo v sloveniji, ne gre mi pa iz glave, da se pri vseh dobičkih zmrduje ob iskanju po mojem mnenju zanj najbolj važnega kadra...

Šoferji so bili do deset let nazaj gospodje, danes pa nekateri lepo spijo po kamionih kot kaki brezdomci... Kriv je vpad tujih voznikov, in tudi tujih prvoznikov, ki so cene zbili na tla... Čudovit novi svet ekonomske logike ceneje, ceneje, ceneje... Vsi jo furamo, ne zavedamo pa se da moramo zaradi tega tudi vedno ceneje kupovati ker imamo vedno nižje dohodke iz tega naslova. Pot v prepad...
joacquin
# 13.09.2017 ob 12:25
@copcop
Predlagam, naj ne jamrajo in se zaposlijo tam kjer jih bolje plačajo. Za dobre delavce se vedno najde dobro delo. Kdo vozi vaše družine ne vem, vem pa, da so dobri že odšli.

Hvala za odgovor: torej res ne pomisliš preden kaj izustiš.
1) Predlog, ki si ga dal, je za dobre delavce, ne rešuje pa uporabnikov, ki se po tvojem predlogu naj vozijo s slabimi šoferji.
2) Če ti "veš, da so dobri delavci že odšli" (jaz tega ne vem - celo obratno se mi zazdeva, da številni dobri vozniki še vztrajajo in poskušajo spremeniti sistem - zato pa stavkajo), potem bi pričakoval, da boš poleg pacanja na forumu storil še kaj državljanskega - protestiral, pisal pismo vladi, ministrom, itd. Ker ti pač veš, da so ostali samo slabi.
3) "Kdo vozi vaše družine". Aha, torej slabi avtobusni vozniki zate niso problem, ker ne vozijo tvoje družine. Vse si povedal. Take utilitarne državljane rabimo, kapo dol.

P.S.: Tisti slabi šoferji, ki ne vozijo tvoje družine in zate zato niso problem, so kljub temu udeleženci v prometu. V primeru, da cele dneve ne ždiš v svojem stanovanju in in si kdaj pa kdaj udeleženec v prometu, boš kljub temu kdaj pa kdaj naletel na slabega šoferja, ki bo peljal nasproti tebe, ali pa za tabo. Ali pa boš naletel na dobrega šoferja, ki ga sistem ne plača in mu jemlje spanec in počitek. Takrat ti želim vso srečo. Še dobro, da vsaj tvoja družina ne bo na tistem avtobusu.
blue_house
# 13.09.2017 ob 11:23
frgo

sicer pa kot slišim od zaposlenih v akrapoviču (ne začetniki), varilce kar dobro plača

Govorim o seriji clankov, ki jih je lansiral v medije, da ne najde varilcev za delo v tovarni v Beli Krajini in da bo zato zaposloval cez mejo. Mediji (ki ob njem dozivljajo orgazme) pa niso imeli toliko jajc, da bi ga vprasali, zakaj potem enostavno ne dvigne ponujene place? Ce pa zeli izkoriscati sistem EU-ja, ki mu legalno omogoca zaposlitev Romunov namesto Slovencev, naj pa to jasno pove.
oliva
# 13.09.2017 ob 11:11
Poleg tega, da je žalostno in sramotno, je seveda to tudi zelo nevarno.
MikiSkokc
# 13.09.2017 ob 10:46
Kapitalizem stiska 99%, za delavce so vse težji pogoji dela.
Zato podprimo štrajk iz solidarnosti.
Dostojno plačilo za dostojno delo!


Vse res... ampak hkrati, če že posplošujemo na kapitalizem, vsi ves čas stiskamo ponudnike storitev za nižjo ceno, boljšo ponudbo itd. Fora je, da smo v začaranem krogu in ni vedno vsega kriv samo pohlep drugih. Marsikdo zaradi parih evrov razlike na vrečko, zamenja trgovino recimo... Res bi bilo zanimivo vedeti, kolikšen delež problema sploh izvira iz pohlepa, ki ga ni mogoče definirati drugače, kot pohlep...
Ramus
# 13.09.2017 ob 12:48
"320 ur v avtobusu: V prekršku nismo, le kadar smo na dopustu"

Dokler ne bo nekdo zaradi preutrujenosti zapeljal avtobusa s potniki v parlament, se ne bo zgodilo prav nič,...

Veste takšnega kapitala v Sloveniji ne potrebujemo,...
Coli
# 13.09.2017 ob 12:48
Kje so inšpekcijske službe in in policija, da take stvari ne zaznavo oz. zakaj se ne opravlja redna kontrola tovornih voz

...v pisarniški kuhunji se kregajo, da je 1500 EUR/mesec premalo !
BlaBlaBla
# 13.09.2017 ob 12:36
In taki ljudje potem vizijo okol otroke. Tudi mi v sluzbi ostajamo cel dan, 6 ali 7 dni na teden, ampak jaz ne odgovarjam za cloveska zivljenja. Res bi morali spremeniti stvari in jim zagotoviti dovolj casa za pocitek. To, da ne vidijo otrok pa povsem razumen. Ko sem v popoldanski izmeni jih 6 dni na teden ne vidim. Zjutraj jih idpeljem v vrtec, ko pridem domov ze spijo.
xes
# 13.09.2017 ob 12:12
copcop: prvo kar je... javni prevoz, kot panoga... je povsod v civiliziranem svetu (beri: severno od karavank) mocno subvencioniran, ker se ga smatra za neke vrste "javno dobro" in pomaga umikati avtomobile iz cest/ulic, zmanjsevati onasnezevanje in povecevati varnost. Zato tudi je ta panoga mocno regulirana ampak kljub temu dopusca nek nivo "zdrave" konkurence, ki ne gre niti na skodo potnikov niti na skodo izvajalcev. Ni neka znanost, samo pogledati je treba k sosedom (severnim) kako je to urejeno in vspostaviti identicen sistem, brez nekih domačih umotvorov kako prikrito zagotoviti prednost nekemu izbranemu izvajalcu, da se potem podplačuje provizija politiki.
oliva
# 13.09.2017 ob 11:12
@zapravico:
"Kako lahko en poslanec dobi 3000 evrov za dvigovanje roke,vozniki avtobusov,ki odgovarjajo za 50 življenj,pa so na minimalcu"

Res, katastrofalno in nedopustno.
golaz123
# 13.09.2017 ob 09:50
@zeitegist Kapitalizem? V Sloveniji? Prej bi rekel da je problem v slovenski delovni zakonodaji, in to ne samo en...
vipmit
# 13.09.2017 ob 14:02
@zozozo
Ker je v Avstriji v primerjavi s Slovenijo socializem. Tam imajo firme z več kot petimi zaposlenimi delavske svete, ki morajo dati soglasje, preden se spremenijo pogoij dela ali pa se koga odpusti.

Pri nas je podobno.
Kaj ti pomaga prepisana Avstrijska zakonodaj, če jo nihče ne upošteva.
Inšpekcija pod taktirko dr. Anje Kopač Mrak pa ne ukrepa.
ps11
# 13.09.2017 ob 13:31
Verjetno je podobno tudi pri drugih prevoznikih. Vsi kolektivno bi morali parkirat avtobuse pa naj transport pac obstane. Dokler se lastniki teh podjetij lahko vozijo z novo sedemko, je maneverski prostor.
xes
# 13.09.2017 ob 12:07
Ce je res kriv grdi gnili kapitalizem zakaj ima potem sofer avtobusa v avstriji/nemciji visjo placo in boljse delovne pogoje??? A se kdo od vas, hudih kritikov kapitalizma kdaj to vprasa?
xes
# 13.09.2017 ob 11:59
Mislim.... vsi se nekaj zgražate in jamrate, da je sistem u qrcu ker dopušča tako stanje ampak ko bodo prišle na vrsto volitve boste spet vsi podprli isto politično opcijo, ki to stanje vzdržuje ... kdaj vam bo jasno, da si sami povzročate takšno stanje ??
oliva
# 13.09.2017 ob 11:22
To res deprimira.
Namesto da bi pošteno plačali za delo, prisilijo delavca, da ne more delati dobro, stoprocentno, totalno kratkoročno gledanje. Zadovoljen delavec boljše dela, to je win win za vse.
Kako je vse kratkovidno in samo za svoj žep oz. toliko teh žepov, da zmanjka za delavca.
+hellbastard+
# 13.09.2017 ob 11:09
inšpektorate na minimalne plače pa da vidimo
+hellbastard+
# 13.09.2017 ob 11:07
podpiram stavko vsi na uliceeeee
Lovec
# 13.09.2017 ob 10:12
Kako to, da to ne zazna nobeden sindikat ?
kislec
# 14.09.2017 ob 15:35
" inšpektorate na minimalne plače pa da vidimo"

Videli bomo x-to ponovitev dokaza: "Ne morejo me toliko manj plačati, da ne bi mogel še manj delati...
Kazalo