Foto: BoBo/Borut Živulović
Foto: BoBo/Borut Živulović

Cena imenske mesečne vseslovenske vozovnice je 70 evrov, letne pa 560 evrov. Neimenska vozovnica stane 90 evrov mesečno oziroma 720 evrov letno. Poleg mesečne in letne vozovnice so od na voljo tudi dnevne, tridnevne in tedenske vozovnice za neomejeno število voženj. Stanejo 15, 20 oziroma 35 evrov. Kot pojasnjujejo na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo, bo novost občutno znižala stroške potnikom, ki redno uporabljajo javni potniški promet za dolge razdalje.

Z vozovnico je mogoče z različnimi prevozniki neomejeno potovati po celotni državi, vsaj za zdaj pa z njo ni mogoče uporabljati tudi mestnega potniškega prometa. Kot so pojasnili na ministrstvu, bodo to uredili v naslednji fazi, predvidoma do konca leta. To bo sicer odvisno tudi od zmožnosti proračuna za prihodnje leto.

Bistvena sprememba je, da je pri vsaki vrsti vozovnice zdaj določena najvišja cena. Ko cena vozovnice glede na relacijo doseže maksimalno vrednost, potnik pridobi vozovnico, ki omogoča potovanje na celotnem območju Slovenije oziroma tako imenovano vozovnico Slovenija. Če pa je bila po prejšnji ureditvi na posamezni relaciji mesečna vozovnica cenejša, bo ta cena ohranjena

Novost je tudi 50-odstotni popust pri nakupu vseh vozovnic za otroke med šestim in 15. letom starosti, ki niso že upravičeni do subvencioniranega prevoza. Kot je za Radio Slovenija pojasnil vodja Sektorja za javni potniški promet na Ministrstvu za okolje Matjaž Vrčko, ob tem obstoječi popusti ostajajo v veljavi.

Vozovnice so na prodaj na vseh prodajnih mestih, kjer so že zdaj na voljo integrirane vozovnice javnega potniškega prometa. Te so v uporabi nekaj let, v nasprotju z novo vozovnico pa potnikom omogočajo uporabo vsega potniškega prometa le na določeni relaciji.

Težava ostaja predvsem časovna nekonkurenčnost avtomobilom

Sorodna novica Luka Mladenovič: Želim si dobrega javnega prometa, cena ni odločilna

Ob uvedbi nove vozovnice Luka Mladenovič iz Urbanističnega inštituta poudarja, da je javni prevoz zaradi slabe frekvence časovno nekonkurenčen avtomobilu. Kot je dejal za Radio Slovenija, si ljudje želijo predvsem, da je javni pomet dober. "Mislim, da to, da je poceni, ni tako visoka prioriteta, če pomislimo, kako visoki so stroški lastništva osebnega avtomobila in njegovega vzdrževanja," je dejal.

Tudi Vrčko z ministrstva poudarja, da je ob uvedbi teh vozovnic treba povečati tudi kapacitete javnega prometa. Spomnil je, da je bil nedavno zaključen razpis za podelitev novih koncesij za medkrajevni promet. Večja težava je pri železniškem prometu. Kot je za Radio Slovenija poročala Alenka Trlep, tam, kjer so še vedno enotirne proge, število vlakov ni mogoče povečevati. Zamude, tudi zaradi nadgradenj, medtem povzročajo obilo slabe volje, nekateri potovalni časi pa so nerazumljivo dolgi.