Voditelj Tednika Janko Šopar Foto:
Voditelj Tednika Janko Šopar Foto:
Oddaja Tednik je ob visokem jubileju dobila tudi nov logotip

V njej bodo prikazali ozadje nastajanja tedniških zgodb, zgodovino Tednika od začetkov do danes, predstavili ustvarjalce oddaje, pa tudi zakulisje, ki gledalcem pogosto ostane skrito. Bogat arhiv oddaje Tednik skriva veliko osebnih zgodb in tematskih problematik, ki so jih v vseh teh letih odstrli gledalcem, in jim bodo ustvarjalci Tednika na takšen način poiskali epilog.

V tridesetih letih je bilo ustvarjenih 1.406 oddaj in 7.500 zgodb. V tem času so se izmenjali številni uredniki, voditelji in novinarji, Tednik pa ves čas ostaja mozaična oddaja, sestavljena iz petih oziroma šestih med seboj neodvisnih zgodb. Prvi Tednik je bil na sporedu 6. januarja 1983, takratne zgodbe so spremljale gospodarsko, kulturno in politično dogajanje v nekdanji Jugoslaviji ter kasneje njen razpad. Danes so rdeča nit tedniških zgodb težave običajnega človeka, s katerimi se srečuje vsak dan, gledalke in gledalce pa prodorna ekipa Tednika informira tudi o aktualnih družbeno-političnih temah.

Za vsakotedenske zgodbe skrbi ekipa številnih ustvarjalcev oddaje, med njimi voditelj Janko Šopar, novinarji Slavka Brajović Hajdenkumer, Amalija Jelen Mikša, Kir Clar, Aleksandra Dežman, Vanja Kovač, Damjana Bakarič, Alenka Bevčič, Anka Pirš, Saša Mihevc in Toni Cahunek ter urednik Igor Pirkovič.

V uredništvu Tednika se je lani porodila ideja, da vstop v trideseto leto ustvarjanja prispevkov obeležijo s posebno rubriko Tednikovih 30, v kateri pregledujejo prispevke iz preteklih let in raziskujejo njihove posledice. Rubrika Tednikovih 30 se vsakih 14 dni izmenjuje z rubriko Pomagamo, ki je na sporedu že od leta 2003 in je najodmevnejša ter najdlje trajajoča akcija Tednika, saj so od leta 2007 zbrali že več kot 1.350.000 evrov in pomagali več kot 440 družinam. Od leta 2007 sodelujejo z Zvezo prijateljev mladine, odprli so tudi humanitarno telefonsko linijo za zbiranje sredstev, s pomočjo katere je bilo samo v letošnjem letu zbranih več kot 409.000 evrov.

Da je Tednik priljubljen in dobro sprejet pri gledalcih, kažejo tudi podatki o gledanosti. Gledanost oddaje Tednik je namreč v porastu že več let in je v letošnjem letu v povprečju v obdobju v zadnjih desetih letih tudi najvišja, ko jo je do vključno 17. decembra 2012 spremljalo povprečno 12,1 odstotka oz. 236.100 posameznikov, starejših od 4-ih let, kar predstavlja 32-odstotni delež gledalcev televizije v času oddaje. Oddajo najbolj intenzivno spremljajo gledalci, starejši od 50 let, ki imajo srednješolsko izobrazbo in živijo v manjših naseljih (Vir: RTV Slovenija iz raziskave AGB Nielsen Media Research, panelni vzorec 450 gospodinjstev, starost nad 4 leta).

Teden se začne s Tednikom, zato ga tudi v ponedeljek, 7. januarja, ne zamudite!