Kolumne

Poudarki

  • Francija lovi vlak, premožnejši sestopajo?
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.3 od 19 glasov Ocenite to novico!
Španija
Španski gasilec: "Rešujemo ljudi, ne bank!" Foto: EPA
       Španski primer je še toliko zoprnejši za varčevalno logiko, saj po vrsti ukrepov, ki jih je tamkajšnja vlada sprejela v zadnjih dveh letih, preboja ni.       

Dodaj v

Varčevalna norost?

Dopisniška kolumna Matjaža Trošta
29. september 2012 ob 07:58
Bruselj - MMC RTV SLO

Ne le finančni trgi, tudi evropski državljani bi očitno radi videli, da bi se obljube voditeljev EU-ja uresničevale. A se očitno le tiste, da utegne biti še huje, preden bo bolje.

Klesanje proračunov po evrskem območju najbrž še nikoli ni bilo tako krepko pod drobnogledom, kot je v tem letu. Države skušajo skozi parlamentarna sita spraviti milijardne prihranke, odrekanja, s čimer bi nato ozdravili javne finance in gospodarstvo v tistem delu, ki zares šteje. Delo in plače. Eden najbolj znanih kolumnistov Paul Krugman je v preteklem tednu v časopisu New York Times pisal o evropski varčevalni norosti, pri čemer se med drugim sprašuje, kaj je dejanski problem Španije, kjer so bili med tednom priča protestom in spopadom s policijo zaradi novega varčevalnega svežnja ob predstavitvi proračunskega predloga za prihodnje leto. Krugman nato piše o bankah, nepremičninskem balonu in nesmiselnem žrtvovanju, ki ga prinašajo novi in novi varčevalni ukrepi. Španski primer je še toliko zoprnejši za varčevalno logiko, saj po vrsti ukrepov, ki jih je tamkajšnja vlada sprejela v zadnjih dveh letih, preboja ni. Grčija, Španija, Italija … Kako razložiti tistemu, ki mu jemljete pravice in denar, da je to v njegovo dobro? Ulica nori.

Včeraj je tudi postalo jasno, da španski bančni sektor potrebuje nekaj manj kot 60 milijard evrov, manj jasno pa je, kolikšna bo škoda zaradi recesije in varčevanja. Brezposelnost raste, gospodarstvo pač ne. Skoraj 25-odstotna brezposelnost v članici elitnega evrskega območja?! Prošnja za širšo mednarodno pomoč (govori se tudi o 300 milijardah) še naprej visi v zraku. Evrsko območje je za sanacijo bančnega sistema namreč že pred časom ponudilo prvih 30 milijard od dogovorjenih 100. Napovedi o prihodnosti španskega gospodarstva niso optimistične. Več kot 6-odstotni upad gospodarstva, dvig stopnje brezposelnosti do 27 odstotkov in dodaten, 25-odstotni padec vrednosti cen nepremičnin v letih 2012-14. Tako mednarodna svetovalna družba Oliver Wyman. Kot dodatek reviziji bank.

Francija lovi vlak, premožnejši sestopajo?
Uvodne stavke sem si sicer izposodil pri nemški kanclerki Angeli Merkel, ki je včeraj dejala, da so finančni trgi opažali, da so voditelji EU-ja obljubljali, nato pa razočarali. Pri tem je izpostavila nujo po verodostojnosti. Razočaranje se krepi na ulicah evropskih mest, kjer proračunski rezi resno spreminjajo način in standard življenja. Konfederacija evropskih sindikatov ETUC poudarja, da bi morali tisti, ki ustvarjajo evropske varčevalne politike, priznati neuspeh varčevanja in najti drugačen pristop.

Francoski predsednik Francois Hollande ga ponuja, a obenem pogled na javnofinančno sliko države kaže tudi, ali pa celo predvsem, na potrebo po ustavitvi zadolževanja. Javni dolg se je namreč zvišal nad 90 odstotkov BDP-ja, Francija pa ob tem lovi hitri vlak za zmanjšanje primanjkljaja. Proračunski predlog, ki ga je predstavila francoska vlada, gre v smer, ki jo je Hollande začrtal s prepovedjo besede austerity (v smislu varčevanja). Varčevalne ukrepe so bolj kot ne zamenjali zamrznitev izdatkov, okrepiti namerava prihodke prek davkov. Po besedah francoskega premierja Jean-Marca Ayraulta bo posledice višjih davkov čutila le desetina francoskih gospodinjstev.

Sliši se pravzaprav čudovito. A več ekonomistov je že opozorilo, da bi utegnile biti ocene rasti francoskega gospodarstva, na podlagi katerih je pripravljen predlog, preveč optimistične. Poleg tega delodajalci poudarjajo, da utegnejo višji davki zadušiti gospodarstvo, zmanjšati vlaganja in dohodke, posledično bi bili nato lahko tudi davčni prilivi manjši. Seveda gre pri Franciji tudi, ali pa predvsem, za ohranitev socialnega modela, na katerega so številni Francozi ponosni. Prava ali napačna smer? Ah, prihodnost …

Iz Bruslja za MMC,

Matjaž Trošt
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
Bambola
# 29.09.2012 ob 08:23
Rešitev ni v varčevanju. Je v ukinitvi škodljivih svetovnih organizacij, kot so Mednarodni denarni sklad, Svetovna banka, Nato ... Je v prepovedi koruptivnih prevzemov, proizvodnje in trgovanja z orožjem, zaslužkarske preprodaje hrane in drugih osnovnih dobrin, uničevanju nacionalnih gospodarstev, bankirskih ropanj bank ... Je v odvzemu vsega nepravično nakopičenega premoženja in računov evro-grabežljivcev. Slednje bi morali z zakoni odstraniti iz poslovnega in javnega življenja, jim naložiti opravljanje družbeno koristnega dela. V tem primeru in z ljudmi na položajih, ki bi delali v skupno dobro, bi lahko državljani Evrope, pa tudi drugje po svetu, čisto normalno živeli.
Kosana
# 29.09.2012 ob 08:19
Španski primer je še toliko zoprnejši za varčevalno logiko, saj po vrsti ukrepov, ki jih je tamkajšnja vlada sprejela v zadnjih dveh letih, preboja ni.

In kaj počne naš Majer? Z glavo skozi zid, ko že ptički čivkajo, da bo z varčevanjem stanje še samo slabše.
dingec
# 29.09.2012 ob 09:59
Nikec3

Poglej si islandski model reševanja države pa boš videl da obstaja še kakšen drug način namesto varčevanja.
JohnMichxx
# 29.09.2012 ob 09:16
Uglavnem, pogruntat je treba naslednji ekonomski sistem, brez svetovne vojne.
Captain Obvious
# 29.09.2012 ob 08:54
Europe's Austerity Madness - Paul Krugman

@uporabnik007,

v času krize zmetat na cesto 60,000 ljudi in še več bi bilo NORO in bi brez dvoma povzročilo več škode kot dobrega.:) Večja brezposelnost nam bo pač zdaj težko pomagala.
Ivo Lola
# 29.09.2012 ob 08:46
@Bambola,
popolnoma se strinjam s tabo. Najhuje je to, da v okviru "pomoči" neki državi zmečejo ves denar v banke, ki ta denar spremenijo v morje nejasnih terjatev. To je spirala brez konca.

Bank v današnji obliki sploh ne potrebujemo, niti ne potrebujemo borz. Zadoščalo bi direktno državno financiranje in pomoč ljudem pri samozapositvi (obrt, intelektualne storitve, karkoli) in hranilniško-zadružni sistem na lokalnem nivoju. Tako bi se izognili nesmiselnemu "finančnemu inženiringu" in se otresli nadvlade finančnih sociopatov, ki brez vsake empatije uničujejo življenja svetovnega prebivalstva.
Udarni
# 29.09.2012 ob 08:58
Dejstvo je, da ima Krugman (in še nekateri ekonomisti, ki svarijo pred nesmiselnim varčevanjem) prav. To je jasno tudi vsakemu osnovnošolcu z zmožnostjo logičnega razmišljanja, samo Tomažu Majerju in njegovemu potrčkotu Šuštaršiču ne. Z ustvarjanjem nove armade revežev enostavno ne moreš vzpodbuditi gospodarske rasti!
Bambola
# 29.09.2012 ob 09:19
@Ivo Lola
Navadni državljani in prebivalci Evrope bi se morali povezovati, se solidarizirati in najti način, da v praksi spremenimo sedanje politične in finančne sisteme. Odstraniti bi morali elito, ki nas vodi v kaos, preden bo prepozno in bo počilo.
zlobniCO2
# 29.09.2012 ob 10:05
pa naj že pustijo propast ta finančni sektor bomo pa zgradili novega bolšega
DREADLORD
# 29.09.2012 ob 09:54
Klinc, nalijmo si čistega vina. Vladajo nam finančni trgi. Oni diktirajo s tem ko povedo kdaj so zadovoljni in kdaj ne. Vlade se pa obnašajo kot da so jih izvolili finančni trgi in ne ljudje, ki protestirajo. Vlade bodo morale razumeti, da ljudi ogrožajo finančni trgi s svojim pohlepom in serviranjem novih kreditov za "reševanje" starih. Vlade naj spoznajo da bo ost pšotrebno obrniti proti finančnim trgom, ki smo jih že ne vem kolkič reševali s svojim denarjem in nam zdaj mahajo s papirji, da smo zadolženi. V lepo idiokracijo nas je potisnili kapitalistična politika, ki nima veze z demokracijo. Nateg je popoln. Zapufali smo se na finančnih trgih za reševanje finančnih trgov, da nam finančni trgi govorijo, da smo potratni. Imajo prav. Res smo. Pa še idiote izvolimo. In to prvovrstne.
Bombek
# 29.09.2012 ob 10:36
Vlada naj varčuje pri svojih izdatkih in ne na plečih državljanov...pokojninah, socialnih dodatkih, vrtcih...itd....znižajo naj poslancem plače in privilegije...banke brez dna naj zaprejo..tisti, ki so zafurali banke naj odgovarjajo ali podjetja in spravili delavce na cesto..Ampak to je vse povezano z vladno garnituro..
lao wai
# 29.09.2012 ob 11:06
tako kot so se v večini , tudi naši državi lotili varčevanja, je skoraj tako, kot bi raka zdravil s kamilicami . . . vsi vemo kam in s kom so odšle miljarde . . . in še odhajajo
kaj bomo varčevali čez par mesece ,ko bo naša in ostale fabrke, ker nam denar pride v hišo, takorekoč dvakrat na leto ( sezone ), banke pa nam ne dajo kredita za vmesno preživetje ?? . . nekaj sto oz nekaj tisoč novih brezposelnih, bo izreden uspeh varčevanja . .
rokkk
# 29.09.2012 ob 10:38
se pravi, da ti 35000 eurov na leto pri taksni obdavcitvi ostane 3500 eurov? zakaj bi potem sploh delal?
fafaron
# 29.09.2012 ob 10:56
Da je varčevanje morda norost.
123pepe321
# 29.09.2012 ob 10:06
EU in € uničujeta vse.
Bo treba zaposlit carinike in natiskat tolarje.
Homer.
# 29.09.2012 ob 18:58
Dejstvo je, da je treba pobrati več bogatim. V Sloveniji večina bogatašev, ki se kiti z vilami, letali, jahtami in superluksuznimi avtomobili ni prišla do denarja s poštenim delom, ampak preprosto z legalizirano krajo družbenega premoženja.

Tista manjšina podjetnikov, ki je do premoženja prišla s trdim delom. običajno ves dobiček vlaga v lastno podjetje, se bori za obstoj in vlaga v razvoj. Takim itak ni kaj obdavčiti in bi jim bilo potrebno še kakšno dajatev zmanjšati. Žal je to manjšina!
123pepe321
# 29.09.2012 ob 16:08
" je težko razumet, da si s svojo plačo nagrajen za svoj trud in motiviran za boljše delo"
Je težko razumet, da prevelike razlike vodijo v propad družbe?
Res, ne zavzemam se za neko uravnilovko, a človek, kar se morale tiče, ne more zaslužit poljubno mnogo. Pa ja ne misliš, da lahko funkcionira firma, družba, v kateri vodja razvoja zasluži 100 krat več od snežilke?...
Izgleda, da je vojna nujno potrebna, da bodo ljudje spet začeli razmišljati s srcem, da se bodo vprašali, kaj je to sočutje...
mkrebs
# 29.09.2012 ob 12:33
Sedaj, ko je Janez bil v Bostonu nagrajen na področju inovativnosti v diplomaciji, bo za nas Slovence veliko bolje.
cartekmedo
# 29.09.2012 ob 11:19
Ah,pri nas je bolj politični sistem,vzemimo navadnemu ljudstvu,pa dajmo bogatim! Čas je že,da se upremo,ne pa,da se gremo pridne in ubogljive.
Peroz
# 29.09.2012 ob 11:10
Kar opažam zadnje čase je, da tudi pri tako konkretnih vprašanjih, kot je vrpašanje "varčevanje da ali ne", večina ljudi ponovno svoje "mnenje" argumentira s krilaticami, ki jih lansirajo njihovi politični idoli, in smo ponovno in vedno pri boju ZJ vs. JJ, leva vs. desna...
Brez veze!
Da nekdo trdi, da je varčevanje bullshit, da bi morala država zapravljati in denar poriniti v obtok je res ob predpostavki, da se bo iz tega denarja nekaj delalo. Ne kupovalo hrano in obleke. Če gre za takšne potrebščine... hrana je že naslednji dan drek, obleka se strga, žalost je ista, samo z več dolga, ki nas bremeni še bolj.
Da nekdo trdi, da je treba varčevati na prav vseh frontah, je spet bullshit, saj tako rineš nazaj v kameno dobo...
Kje je optimalna meja med tema skrajnostima, boste ovčice spet presojale po političnih preferencah, kar je žalostno, osebno pa sem mnenja, da država ne bi smela ljudem pomagati na način, da jim karkoli dá, podari, ker nekdo pač nima, saj s tem, kot sem že rekel, dela samo iz kruha drek. Žal je že tako, da je procentualno več pijavk kot pa ustvarjalcev vrednosti, in ti držijo ne samo državo, ampak cel svet za jajca. "Daj mi, daj mi, daj mi! Sicer sem blesav, ker sem bil v šoli "car" in sedaj ne vem nič in ne znam nič, in sem se od fotra, ki je živel v luksuzu juge naučil, da bo država poskrbela zame, in zdaj to zahtevam." Od kje, jebela?? Aja, saj res, pobrali bomo "bogatim" in dali revnim... lopovi hinavski!
Sam delam veliko, in očitno dobro, in se varčevanja ne bojim, tudi če bo na trenutke trapasto in pretirano, ampak mislim, da ne bo. Naša država je, z vsemi luknjami, skozi katere odteka denar na offshore račune, itak totalno predraga, narod pa še vedno hoče.
Pa še ena zadeva, od katere dobim pike, ko zdrav človek reče: "Vzeli so mi socialno pomoč"
Kako vzeli?? Samo ne dobivaš je več, zaposli možgane, namesto da na balkonu bloku, ki ga je zgradil še "vaš Tito" kadiš cele dneve pa se ti zdi dobro, kako jahaš "državo". Šlus s tem!
zlobniCO2
# 29.09.2012 ob 10:14
123pepe321

jao 90 % nad 35000 ?????? to je bogataš ?????
uradniček
# 29.09.2012 ob 10:13
Financarji so si lepo kanalizirali denar v lastne zepe, torej zase poskrbeli, raja pa naj zdaj placuje za njihovo prekupcevanje megle, zaradi cesar smo v stanju kot smo.

Vsako nizanje sele takrat, ko se bo "obglavilo" vse lopove in oportuniste. Vendar tega ne bo, zato nizanje pravic ni sprejemljivo. Pa naj vse zruzi. Manj kot imas, manj zgubis.
Optima
# 29.09.2012 ob 18:34
Peroz
"da država ne bi smela ljudem pomagati na način, da jim karkoli dá, podari, ker nekdo pač nima, saj s tem, kot sem že rekel, dela samo iz kruha drek."
To razmišljanje je vredno človeka za v srednji ali renesančni vek. Socializem znotraj kapitalizma se je razvil skupaj z demokracijo, tvoje znanje v druženih smereh pa je enako nuli. Če se hočemo izogniti vojnam in revolucijam potem mora obstati sam socializem takšnega ali drugačnega tipa. Še nekaj v to krizo kot pozabljaš nas niso pahnili reveži in tisti ki nič nimajo in so odvisni od države ampak nas je pahnila elita, ki sedaj stistka pas revežem in srednjemu sloju. Tako da bi jaz raje namesto tebe uperil prst v samo elito saj revež nikoli ni nič kriv in ima premajhno moč da odloča. Poleg tega je vir razvoja družbe in sam napredek družbe odvisen od moči srednjega sloja, ki se ga pa v teh čas obira kot piščanca, ki nese zlata jajca. Pri takem razmišljanju kot ga ti premoreš bomo tu v Sloveniji iemli samo dva sloja eltio in same reveže. Ne hvala takeu sistemu in razmišljanju.

"nič in ne znam nič, in sem se od fotra, ki je živel v luksuzu juge naučil, da bo država poskrbela zame, in zdaj to zahtevam."

To sedaj bolj velja za banke i nelito ki nato račun za svoj zapitek izstavlja sami državi in njenemu ljudstvu. Sedaj kdo je tu bolj nor? To niti ni podobno kapitalizmu in ideologiji svobodnega trga v katerem naj bi mi sedaj bili (EU, ZDA). na kakšen način lahko zagovarjaš tako sprevrženo dejanje bank in finančnega sektorja povosd po svetu. Da bo mera polna se samo delovanje bank od leta 2008 dalje ni prav nič spremenilo, saj poslujejo s temi novimi finančnimi izmi dalje (kaj o tem misli Stiglitz in drugi ugledni ekonomisti pa tudi dovolj pove) .Vsi ti novi finančni produkti so nastali sam ona osnovi prerazporeditve denarja in ne sužijo nikomur ne gospodarstvu in ne posamezniku razen špekulantom in finančnemu sektorju samemu.

"Aja, saj res, pobrali bomo "bogatim" in dali revnim... lopovi hinavski!"

Če še ne veš pobrali bodo vsem tudi tebi če si bogat, če paspadaš med elito potem pa seveda manj. Problem je da je pri nas premalo obdavčen kapitalsi dobiček in preveč sam odelo. S tem dražava posredno stimulira špekulacije in investicije (v vrednostne papirje), ne pa samo gopodarstvo. Poleg tega s tem ukrepom ne bomo imeli nič več delovnih mest.

"Pa še ena zadeva, od katere dobim pike, ko zdrav človek reče: "Vzeli so mi socialno pomoč"
malo spremeni način govora da si lahko ti bogat mora drugi tvoje izdelke kupovati sedaj pa malo premisli ali jih bodo lahko reveži. Poleg tegane more biti vsak podjetnik in uspešen gospodarstvenik. tak oda sam zagovarjam da takim ostane nekaj več kot drugim ki samo delajo, ne zagovarjam pa takega rrazmišljanja kot ga ti tu saj vodi do propada samega kapitalizma in vodi nazaj v fevdalizem upore revolucije in vojne. Upam da se tega zavedaš. francoska revolucija ti kaj pove (poznaš kaj zgodovino, kmečki upori, oktoberska revolucija .....).
Če hočemo imeti fleksibilen trg delovne sile in s tem bolj konkurenčno gospdoarstvo moramo imeti močno a pravično socialo (dobi jo naj tisti ki jo zares potrebuje). Poleg tega pa mora naša država zmanjšati sivo ekonomijo to naj bi bil primarni cilj, obdavčiti nepremičnine, kapitalski dobiček ter nato vse sredstva vložiti nazaj v gospodarstvo (green field investicije, grradnja drugega tira, izpostavitev sistema za rizični kapital ......). Idej je dovolj potrebno se je odločiti za eno pot.
123pepe321
# 29.09.2012 ob 13:38
"Zakaj bi potem delal delo za 45000, ki je veliko bolj stresno in naporno, če lahko za veliko manjši vložek (relativno glede na zaslužek, ne absolutno) delam delo za 35000?"
Kdor dela le za denar, bi delal manj. Dokler je 100000 nezaposlenih ne vidim problema.
molekinho
# 29.09.2012 ob 11:41
glede na to, da je bila kriza (tako kot vsaka poprej) načrtno ustvarjena in sprožena, ter je prinesla kar je prinesla... in ko berem, kakšni ukrepi se sprejemajo v zda, evropi,... me že resno skrbi kaj nas čaka. pozanimajte se malo o weimarski republiki (nemčija pred hitlerjem) in tiskanju denarja. denar so na koncu vozili v vagonih in ni bil vreden nič. ali pa kaj so bankirji in delniški trgi počeli v zda pred veliko depresijo (a ni zanimivo, da so fed ustanovili predhodno, ravno z namenom preprečiti take stvari). a ste se res pripravljeni odreči vsem socialnim pravicam in svoji človeškosti, da lahko vaši voditelji preizkušajo kaj bi pomagalo, da se lahko še bolj zadolžijo in stari (cejši) dolg rešujejo z novim? politika pa kot vedno samo nekaj poizkuša, ker itak ni problema in ona z ničemer nikoli ne odgovarja. to ponavadi počenjo tako dolgo, da se stvari uredijo same od sebe. res ne razumem slepega zaupanja volilcev, ker kot volilec resnično ne moreš biti racionalno bitje. glede na ukrepe, ki jih želijo sprejeti, se sprašujem kam nas nwo-jevci, preko naših vrlih vladarjev, peljejo tokrat. vse kaže na to, da v totalni kolaps sociale in kaos (mnogi ekonomist pričakujejo nov šamar kaj kmalu), na podlagi katerega bodo z ustrahovanjem lažje uresničili svoj program. mi pa bomo stali ob strani in gledali kako ubijajo preroke, ter nas pred našimi prestrašenimi očmi zasužnjujejo, ker je taka ljudska volja (očitno, če mislite, da je vse kar lahko naredite zase, za svojo državo, za lasten narod, to da greste na volitve). če hočete, da od vaše države sploh kaj ostane, je treba najprej spremenit obstoječi strankarski volilni sistem in rušit celotno politično garnituro, ter jim z zakonom prepovedat njihovo delovanje v vsakršni dejavnosti, kjer imajo možnost odločanja. do takrat pa bodo okostnjaki ostali skriti v omarah. človek, ki pošteno dela se nima kaj skrivat, pod pretvezo poslovnih in državnih skrivnosti, ker bi to lahko bilo nevarno. vprašajte se za koga?
bo.star
# 30.09.2012 ob 12:53
Vsem komentatorjem v razmislek ddve vprašanji:
1. Nekako pred 6 leti sem delal 2 meseca blizu Zaragose v Španiji kjer sem imel še pred krizo priložnost videti tako imenovane "bele slone"(izraz za zgrešene investicije), kar zgleda približno takole. Sredi ničesar(dobesedno) so postavljena blokovska naselja v velikosti Ljubljanskih Fužin ali pa Kranske Planine, ki so dograjena a popolnoma prazna, dobesedno mesta duhov. In takih naselij in raznih drugih belih slonov je v Španiji malo morje. In sedaj me zanima, kaj je kriv povprečen prebivalec Španije, da so banke seveda z roko v roki z politiko dovolila megalomanske projekte, kateri so se kaseneje izkazali za popolno črno luknjo brez dna. Zakaj bi moral sedaj "mali človek" plačevati in trpeti pomankanje zaradi lopovskih bančnikov in še bolj pokvarjenih politikov?? Pri najboljši volji se ne spomnem primera v evropi, da bi dejansko z prstom pokazali ali bognedaj obsodili kakega bančnika, da o kaki spremembi ali ugradnji varovalk v sistem , da se zgodba ne ponovi čez par let ponovno raje ne izgubljam besed.

2. Ali se je kdo od "mega pametnih" politikov vprašal, za koliko časa je rešitev podaljševanje delovne dobe?? Pod prvič če ljudje nimajo dela , ni vplačil v pokojninsko zdravstveni sistem in kot drugo, pri 30 in več procentni brezposelnosti mladih, kdo bo zaposlil človeka starejšega od 50 let?? Lepo vas prosim, prej smo imeli večinoma mlade z problemom zaposlovanja, v roku 5-10 let se bo enako pojavilo še z eno generacijo in to so tisti starejši od 50 let. Pa lepo prosim, vsem pametnjakovičem v razmislek, nikar mi ne ropotajte , da če hočeš delat, delo dobiš, ker to je popolna bedarija. V našem sistemu pomeni starost 40 let, za delodajalce psihološka meja, 50 da že malo "smrdiš po cipresah", da naprej raje ne izgubljam besed. In torej , kdo bo zaposlil recimo človek z 25-30 let delovne dobe, starega 50-55 let????? In vse kar nam bo ta sistem prinesel je še eno vejo socialno ogroženih in ljudi , ki bodo postali posredno breme države, poleg mladih, še cele generacije 50+ let. In edini profit bo imela pokojninska blagajna, ker vsi, ki nebodo zaposleni v javnem sektorju ali pa vsaj večina njih nikoli nebodo izpolnili predpisane polne pokojninske dobe, zatorej bodo pokojnine minimalne. Ampak kaj je bolje imeti aktivne ljudi, ki vplačujejo v socialno in pokojninsko blagajno ali dodatno skupino(starejših) socialno ogroženih in odvisnih od države in državne blagajne???

In moje osebno mnenje je, da so vsi sedanji ukrepi v tako opevani združeni evropi le gašenje požarov, a na žalost z bencinom. Problem nismo ljudje, ampak sistem. No mogoče ni čisto res, krivi smo tudi ljudje, ker je naša indolentnost prišla do te stopnje, da nas nič več ne prizadane, vse dokler nismo osebno prizadeti. Važno da imamo nekaj v hladilniku, da dela TV, plačani računi, ostalo bo pa že. Koliko časa še in kaj lahko naredi posameznik , da bi kaj spremenil, dokler je še čas, je pa tema iz drugega planeta.
kip
# 29.09.2012 ob 21:27
Evropa bo morala svojim državicam brisati dolgove do te mere da bojo lahko države naprej normalno delovale in urediti nekakšen centralni nadzor nad svojim državam pa če tudi to pomeni federacija in kazensko preganjati na ravni federacije odgovorne kajti če država evropa posoja denar in ne izvaja nadzora vračanja denarja bo vedno tako da bo prišlo do golofij oziroma do kraje tega denarja evropa bo morala tudi ustanoviti nekakšno nacionalno policijo z pooblastili ki bi presegale vsa pooblastila policij intožilstev posamezne države da bi polovili in zaprli vse posameznike ki so prišli do bogastva na kriminalen način ne pa da se jih pušča na svobodi in so celo predsedniki in ministri trer poslanci držav ali celo evropske unije , češ saj od sedaj naprej bom pa pošten in pošteno delal ko si je že dovolj denarja nagrabil.
astro
# 29.09.2012 ob 13:27
Živim v Beli krajini, kjer je malo morje brezposelnih parov. 20% brezposelnost in jim tisto nadomestilo še kako prav pride, da preživijo. Nočem posploševati, ker so med njimi tudi taki, ki nočejo delati in spoštovani gospodje Romi, ki imajo zagovornika v Amnesty I.
astro
# 29.09.2012 ob 12:24
peroz,
tudi zdravi otroci ostajajo brez malice in kosila. Tako je, dol s socialo!
Ti praviš, da delaš. Torej prodajaš svoje delo in armada skorajšnjih siromakov tvojega dela ne bo več kupovala. Ostal boš brez dela in zaslužka.
Če ne bi bilo tranzicijske kraje premoženja in managerskih prevzemov brez kritja, bi sociala sploh ne bila potrebna. Tako pa večina ljudi, nič krivih in nič dolžnih, nasanka. Zato jim je treba pomagati!
123pepe321
# 29.09.2012 ob 12:18
"se pravi, da ti 35000 eurov na leto pri taksni obdavcitvi ostane 3500 eurov? zakaj bi potem sploh delal?"
Ma niste razumeli, ali bolje nisem bil dovolj jasen: Torej, če nekdo zasluži 45000€ na leto, bi mu država obdavčila 35000€ na običajen način, od 10000€ nad 35000€ pa bi država vzela 9000€.
Bi šlo?
Ivo Lola
# 29.09.2012 ob 12:06
@Bambola
Navadni državljani in prebivalci Evrope bi se morali povezovati, se solidarizirati in najti način, da v praksi spremenimo sedanje politične in finančne sisteme. Odstraniti bi morali elito, ki nas vodi v kaos, preden bo prepozno in bo počilo.


Se strinjam. Trenutno smo v večini EU v stanju apatije, edino v Grčiji in Španiji se nekaj malega dogaja. Dalj, kot bo trajala apatija, bolj bo potem počilo. Seveda pa za odstranitev elit potrebujemo ideološko podstat (ravno zato nas vladajoči prepričujejo, da je ideologija škodljiva navlaka) in jasen načrt, po katerem bodo spremembe potekale. Elite se vsekakor ne bodo mirno umaknile, ker imajo nadzor na represivnimi organi in oboroženimi silami.
rokkk
# 29.09.2012 ob 11:49
Peroz, tudi investirati nebi smela država. zakaj? če ljudje investirajo z lastnim denarjem, ga bodo izgubili sami. če investira država, izgubo krijemo davkoplačevalci. osebno podpiram samo investicije v čisto okolje in kvaliteto življenja (npr. rekreacijske površine), ostalo pa sem popolnoma proti.

primer stožice: če je stadion prazen, pač škoda. jebat ga. nihče ga noče uporablat. mi smo ga zgradil, to je to.

če bi se to gradilo z zasebnim denarjem, bi se pred začetkom projekta postavila vprašanja:
kakšne prireditve bomo organizirali, da bo stadion dovoljkrat poln? se splača delat stadion, je dovolj interesa na strani gledalcev in obiskovalcev? obstaja cenejša alternativa, recimo obnova plečnikovega stadiona?

ker se je delalo z javnim denarjem, je pa edini interes pri stožicah, da so lože za politike dovolj udobne in da je mesto kamermana na popolni poziciji, da bodo posnetki na politike čim boljši.
lao wai
# 29.09.2012 ob 10:49
naslov prispevka pove vse . . . .
123pepe321
# 29.09.2012 ob 10:31
"se pravi da ni bogataš"
Za onih dobrih 100 000 nezaposlenih so čist tapravi bogataši, pa še za koga...
123pepe321
# 29.09.2012 ob 10:20
"jao 90 % nad 35000 ?????? to je bogataš ?????"
S 35000€ se preživi.
Če je potrebno voz potegniti z blata bodo pa ja vsi pomagali?
Ali sem spet kaj zgrešil?...
123pepe321
# 29.09.2012 ob 10:11
"Kako ste nekateri nevedni. Ne zavedate se da druge opcije kot varčevanje ni."
Se kar strinjam, samo začeti je treba pri bogatih. Recimo vse letne prihodke nad 35000€ obdavčiti 90% (Švedi so imeli tudi 98% in preživeli...). Se strinjaš? Ali se bo spet slišalo cviljenje, da bogati dajejo delo?...
fausta
# 08.10.2012 ob 00:35
Normalno bi bilo, da bi izpraznjene blagajne najprej zapolnili tisti, ki so jih praznili in ne ožemati obubožanega ljudstva, ki bo obupalo v taki situaciji.Zadnja zamisel fin. ministra za zvišanje BDP-ja se mi zdi prav smešna, to bo tudi dvojna obremenitev posameznika iz gospodinstev.
ZPIZ ne odgovarja posamezniku, ki prosi za pojanilo, mar te pravice ni? Že dolgo živim in vedno sem bila odvisna od posojil, če sem si hotela privoščiti kaj dražjega.Dolgove smo poravnali in blagajne so se napolnile za nove potrebe prebivalcev. Zakaj je sedaj taka sila, da mora biti v hipu vse regularno.Le kaj nas še čaka.Upam, da ne vojskovanje.
rokkk
# 29.09.2012 ob 13:50
*posledica = razlog, se opravicujem
Peroz
# 29.09.2012 ob 12:44
astro, zakaj si mi zdaj privlekel otroke ven? A so otroci odgovorni za svoje blagostanje? Niso! Za razliko od odraslih. Pred kakšnim mesecem je do mene prišel stalni gost sosednjega lokala in me prosil za žig v neko knjižico iskalcev zaposlitve, v isti sapi pa hitel razlagati, da službe sploh noče, da so pa na zavodu sitni in da rabi dokaze, da zaposlitev išče, da bo obdržal pomoč. Sem mislil, da bom kozlal! In takim bi pobral vse, zreduciral bi jih do obstoja, kakršnega ustvarjajo in zaslužijo.
Delo se vedno najde. Armada skorajšnjih siromakov ne bo več kupovala mojih produktov, bomo pa delali kaj drugega. Tega ljudje, razvajeni od garantiranih služb, ki se jih je ustvarjalo zato, da so pač bile službe, ne za to, ker bi se jih rabilo, ne razumejo. Nikoli niso.
Tudi, če bi ti isti ljudje dobivali pomoč in jo znosili v moje podjetje, za tem denarjem ni nobene vrednosti, in slej ali prej si bom z njim lahko samo obrisal rit.
Za drugi del tvojega prispevka, pa ti dam čisto prav. Če ne bi bilo tranzicijskih svinjarij, bi bila sociala potrebna pri mnogo manj ljudeh. Ne strinjam pa se s tem, da je treba nekomu pomagati samo zato, ker ni nič kriv. To stane, in na dolgi rok ne reši ničesar, samo naredi iz kruha drek in razvadi "reveže". Treba je odpraviti razmere, ki so takšne kraje omogočile.
cartekmedo
# 29.09.2012 ob 11:17
Ko se bo zaprosilo za pomoč,bodo pa tako na vlado spet lepo vse v svoje žepe dali kot je to žal že navada.
zlobniCO2
# 29.09.2012 ob 10:38
saj sploh ni važno ne moreš nekomu za katerega misliš da je bogataš uzet 90 % usega
dr Strangelove
# 29.09.2012 ob 09:18
Povečano trošenje že lahko vzpodbudi gospodarstvo, vendar ni rešitev, če se država zadolži, potem pa tega denarja ne vloži v razvoj gospodarstva. Dolg je namreč treba vrniti z obrestmi. Majhna država, kot je Slovenija, na dolgi rok preživi le s povečanjem izvoza, ne z zapravljanjem javnega sektorja.
rokkk
# 29.09.2012 ob 13:48
Ja zakaj pa ne bi delal za denar? a misliš, da je fino nosit odgovornost recimo vodja razvoja v kaki firmi? pritiski od vsepovsod in stresa kolko hočeš. na drugi strani pa kakšen monter specialnih reči takšnega stresa nima, plače bi jima dal pa (skoraj) enake. Dela se za to, da se dobi denar, ki se ga zapravi za večje stanovanje, hrano, boljši standard... "one size fits all" mentaliteta je posledica da smo v takem sranju, ne pa rešitev.

In da ti razložim, kje je problem. od teh brezposelnih jih je veliko manj kvalificirane delovne sile, ki so prišli iz panog kot je gradbeništvo in podobno. S tvojo politiko bi empirično dokazano povzročil naval na lažja, manj kvalificirana delovna mesta in tako še otežil brezposelnim, da bi našli delo, primerno svojemu znanju. kaj pa potem? pretežko to razumet? je nemogoče razumet, da večji kot so davki, manj imajo ljudje motivacijo za delo? je težko razumet, da si s svojo plačo nagrajen za svoj trud in motiviran za boljše delo, če pa te nagrade ni, potem se pač ne potrudiš več kot je minimalno treba?
rokkk
# 29.09.2012 ob 13:27
123pepe321
# 29.09.2012 ob 12:18
Prijavi neprimerno vsebino
"se pravi, da ti 35000 eurov na leto pri taksni obdavcitvi ostane 3500 eurov? zakaj bi potem sploh delal?"
Ma niste razumeli, ali bolje nisem bil dovolj jasen: Torej, če nekdo zasluži 45000€ na leto, bi mu država obdavčila 35000€ na običajen način, od 10000€ nad 35000€ pa bi država vzela 9000€.
Bi šlo?

Zakaj bi potem delal delo za 45000, ki je veliko bolj stresno in naporno, če lahko za veliko manjši vložek (relativno glede na zaslužek, ne absolutno) delam delo za 35000?
Peroz
# 29.09.2012 ob 11:57
rokkk, se strinjam! Država naj raje kot "investira", zagotovi, da bo okolje stimulativno za investicije privatnega sektorja, ki je praviloma mnogo bolj racionalen.
zlobniCO2
# 29.09.2012 ob 10:51
lao wai

kaj pove naslov prispevka ??
Hephaestus
# 29.09.2012 ob 12:56
Drugače pa je vsa ta psihoza brez veze, ker temelji na neracionalnih temeljih.
Ob tem se namerno in načrtno uporabljajo napačni nazivi za opis dejanskega stanja.
Na primer, beseda varčevanje. Kaj je to varčevanje? Če sam zaslužim 500 € na mesec bom pač pazil, da mesečno porabim največ 500 €. Če jih zaslužim 1.000 ali 2.000 bom pazil, da jih porabim največ 1.000 ali 2.000.
Če sem na primer do včeraj imel neto dohodek 1.300 €, danes pa, zaradi gospodarske krize, so mi v podjetju dohodek znižali na 1.000 €, bom pač sedaj pazil, da porabim največ 1.000 €.
Porabljati toliko kolikor zaslužiš ni nikakršna oblika varčevanja, ampak je čisto zdravo, razumno in razsodno ljudsko vedenje.
Če pa na primer zaslužim 1.000 €, porabim jih 900, 100 jih pa shranim na računu, no v tem primeru lahko govorimo o varčevanju.

Varčevanje pri sociali? Država na primer daje nekemu brezposelnemu 400 € mesečnega nadomestila, ko mu pa zavod ponudi neko delo za 600 € se takega dela ta isti brezposelni izogiba kot vrag križa in raje še naprej čepi doma in vleče nadomestilo od države.
To ni nobena oblika sociale, ravno obratno, to je antisociala, ker spodbuja ljudi k lenarjenju in goljufanju države in samih sebe.
Hephaestus
# 29.09.2012 ob 12:37
@ Peroz

osebno pa sem mnenja, da država ne bi smela ljudem pomagati na način, da jim karkoli dá, podari, ker nekdo pač nima, saj s tem, kot sem že rekel, dela samo iz kruha drek.
------------------------------------------------------------
10 plusov

Žal je že tako, da je procentualno več pijavk kot pa ustvarjalcev vrednosti, in ti držijo ne samo državo, ampak cel svet za jajca. "Daj mi, daj mi, daj mi! Sicer sem blesav, ker sem bil v šoli "car" in sedaj ne vem nič in ne znam nič, in sem se od fotra, ki je živel v luksuzu juge naučil, da bo država poskrbela zame, in zdaj to zahtevam." Od kje, jebela?? Aja, saj res, pobrali bomo "bogatim" in dali revnim... lopovi hinavski!
------------------------------------------------------------------------
Dodatnih 20 plusov

Sam delam veliko, in očitno dobro, in se varčevanja ne bojim, tudi če bo na trenutke trapasto in pretirano, ampak mislim, da ne bo.
--------------------------------------------------------------
Dodatnih 50 plusov

Pa še ena zadeva, od katere dobim pike, ko zdrav človek reče: "Vzeli so mi socialno pomoč"
Kako vzeli?? Samo ne dobivaš je več, zaposli možgane, namesto da na balkonu bloku, ki ga je zgradil še "vaš Tito" kadiš cele dneve pa se ti zdi dobro, kako jahaš "državo". Šlus s tem!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodatnih 100 plusov.
Nikec3
# 29.09.2012 ob 11:05
Poglej si islandski model reševanja države pa boš videl da obstaja še kakšen drug način namesto varčevanja.

Poznam islandski model. Da se spomniš bankrota in brisanja dolgov ne rabiš biti ravno genij. Dokler smo v EU pa si tega niti teoretično ne moremo privoščit.
Matjaž Trošt
link
O nadzoru in elektriki
1
14. oktober 2017 ob 07:46 Pred Salzburgom v smeri proti Münchnu se navadno ustavim na katerem od postajališč in si ogledam časovnico poti prek avstrijsko-nemške meje.
Več novic ...
Kazalo