Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.9 od 8 glasov Ocenite to novico!
Mercator
Načrtovana vrnitev Mercatorja v BiH je smiselna, je zatrdil izredni pooblaščenec hrvaške vlade za koncern Agrokor Ante Ramljak. Foto: BoBo

Dodaj v

Ko je blagovna znamka Konzum v BiH-u zamenjala Mercator, se je promet prepolovil

Ramljak zamenjavo blagovne znamke označil za napako
12. julij 2017 ob 14:04
Zagreb - MMC RTV SLO, STA

Storjena je bila napaka, ko so Mercatorjevo blagovno znamko v BiH-u zamenjali s Konzumom, je za novičarski portal tportal.hr dejal izredni pooblaščenec hrvaške vlade za koncern Agrokor Ante Ramljak.

Načrtovana vrnitev Mercatorja v BiH je zagotovo smiselna, je v pogovoru zatrdil Ramljak. Spomnil je, da se je promet v nekdanjih Mercatorjevih trgovinah v BiH-u prepolovil, potem ko je Agrokor leta 2014 prevzel slovenskega trgovca in se na bosansko-hercegovskem trgu odločil izključno za blagovno znamko Konzum namesto uveljavljene Mercatorjeve.

"Povprečno je imela Mercatorjeva trgovina leta 2014 približno 2,5 milijona konvertibilnih mark (okoli 1,3 milijona evrov) prometa, danes pa ima kot Konzum povprečno 1,2 milijona mark (okoli 613.500 evrov) prometa," je povedal Ramljak.

"To nam kaže, da bi bilo najbolje čim prej vrniti Mercator, ker ima potencial, da pridobi kupce nazaj. Na koncu bomo v BiH-u morda z dvema blagovnima znamkama. Analize potekajo in odločili se bomo za optimalno rešitev, ki bo v največji možni meri ohranila vrednost, kar je v interesu vseh upnikov in drugih akterjev," je povedal.

Kakšna bo podoba Agrokorja julija 2018?
Osrednja naloga izredne uprave je skleniti dogovor z upniki Agrokorja, kar vključuje tudi prestrukturiranje koncerna. Na vprašanje, kakšna bo podoba Agrokorja po koncu izredne uprave, torej najpozneje julija 2018, je Ramljak odgovoril, da gre za "vprašanje za milijon dolarjev".

"Če bodo dolgovi poplačani in večinoma vrnjeni, sedanji lastnik (Ivica Todorić) zagotovo ne bo prihodnji lastnik Agrokorja. Dolgove je mogoče vrniti samo s prodajo, s katero se bo spremenilo tudi lastništvo," je povedal Ramljak, ki je vodenje izredne uprave prevzel 10. aprila z uveljavitvijo zakona o izredni upravi v sistemsko pomembnih podjetjih.

Dodal je, da potencialnih vlagateljev, ki bi prevzeli podjetja iz sestave Agrokorja, ne manjka, a je "prezgodaj, da bi govorili, kdaj bodo kaj prodali".

V nekatera manjša podjetja ni več smiselno vlagati
Podjetja iz koncerna imajo močne blagovne znamke in tržne položaje, konkurenca v regiji pa teh tržnih deležev ne uspeva prevzeti, je ocenil. Povedal je, da obstaja interes za prevzem vsakega izmed delujočih podjetij iz skupine, tudi za podjetja, ki ne predstavljajo osnovne dejavnosti koncerna.

"Skoraj prepričan sem, da bo vsako podjetje, ki ga bomo prodajali na javnem razpisu, našlo dobrega lastnika ter da bomo dosegli dobro ceno," je izjavil.

Omenil je tudi, da obstaja nekaj Agrokorjevih podjetij srednje velikosti, za katere niso prepričani, ali jih bodo uspeli usposobiti za dolgoročno vzdržno poslovanje. So pa tudi manjša podjetja, v katera ni več smiselno vlagati, je še povedal, pri tem pa ni razkril imen teh podjetij.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
5-RA
# 12.07.2017 ob 14:43
Koga briga ta novica? Kako gre pa Walmartu?
dego47
# 12.07.2017 ob 19:40
Po tem se vidi koliko jih na Balkanu še marajo,namreč Hrvate.
Borc984
# 12.07.2017 ob 16:03
V BiH živijo bošnjaki, srbi in hrvati (med seboj so precej sovražno nastrojeni). Bošnjaki in srbi bodo brez dvoma raje zapravljali denar za slovensko blagovno znamko, kot pa hrvaško.
Moraš biti pa res neumen, da ne vidiš, da bo takšna sprememba negativno vplivalo na prodajo.
Alorius
# 13.07.2017 ob 12:05
Tip ki se je spomnil v Bosni kje je 60% prebivalstva anti hrvaškega (bošnjaki in srbi) dat konzum namesto Mercatorja si zasluži en velik L na čelo in odpoved pogodbe o zaposlitvi :)
veza
# 12.07.2017 ob 15:11
Če bodo dolgovi poplačani in večinoma vrnjeni, sedanji lastnik (Ivica Todorić) zagotovo ne bo prihodnji lastnik Agrokorja.

A Todorić je še vedno lastnik, pa koga tam rešujejo, lastnika ali delavce ali dobavitelje oziroma potrošnike, noro!
Nikolaj
# 12.07.2017 ob 19:38
Prepozno.
amigo
# 12.07.2017 ob 15:06
Povprečno je imela Mercatorjeva trgovina leta 2014 približno 2,5 milijona konvertibilnih mark (okoli 1,3 milijona evrov) prometa, danes pa ima kot Konzum povprečno 1,2 milijona mark (okoli 613.500 evrov) prometa," je povedal Ramljak.

Genialna prodaja.
Lupo
# 15.07.2017 ob 10:09
Ubogi Bosanci, še vedno zaupajo slovenskim firmam....
levanda
# 13.07.2017 ob 10:23
Malo kasno so se tole spomnili. Zanimivo, ravno sedaj, ko morajo reševat Agrokor. Jaz pa imam še boljšo rešitev: Zaprejo naj štacune - bo manj škodenj škode.
levidevžej
# 13.07.2017 ob 08:27
Veza v današnjem kapitalizmu se z državnim denarjem in pomočjo vedno rešujejo lastniki, vse ostalo je drugotnega pomena.
politik kritik
# 12.07.2017 ob 14:55
hrvati očitno mislijo, da so bosanski kupci tako neumni, da bodo izdelki vsi še vedno isti, samo etiketo bodo nazaj zamenjali z Mercatorjevo in vse bo tako kot je bilo. Sam sicer mislim da so potrošniki v Bosni le malo bolj pri pameti. A pustimo se presenetiti, balkan je pač poseben del tega planeta. Tam je vse mogoče.
Space Voyager
# 12.07.2017 ob 17:04
Malo teorije zarote; velik delež lastništva je že prevzela ruska banka. Že od začetka se je govorilo, da je denar za odkup Mercatorja pravzaprav ruski in da ti imajo interes prevzema trgovin na balkanu. Torej je lahko možno tudi to, da so škodo naredili namenoma, da bo cena padla in prevzem lažji.
ciracara
# 12.07.2017 ob 17:36
Hrvaška je samo malo bolj skorupirana Slovenija. Obe sta učeni jugoslovanske korupcijske šole. Ta šola te je naučila, da si ljudem pokazal prazno vrečo in rekel, da je notri denar. In folk je verjel..

Še danes imaš ljudi, ki trdijo, da je bila v socializmu perspektiva.
Kazalo