Čigav dres se najbolje prodaja? Jasno, da Luke Dončića.
V Sloveniji že od oktobra, ko se je začela sezona v Ligi NBA, vlada prava evforija okoli Luke Dončića, a tudi v Dallasu, kjer zdaj igra sijajni najstnik, se je sprožila "Lukamanija".
Glasovi za tekmo zvezd dokaz priljubljenosti
Objavljeno: 24. januar 2019 ob 07:22
Dallas - MMC RTV SLO

Predstavitvi Luke Dončića ob vsaki domači tekmi Dallasa sledi eksplozija navdušenja. Foto: AP

Da v Dallasu Lukova priljubljenost dosega tisto v domovini, se lahko hitro opazi. Po pristanku na letališču Dallas/Fort Worth sem, kot velevajo postopki pri potovanju v ZDA, dokumente predal mejnemu nadzoru, kjer zastavijo nekaj vprašanj, te fotografirajo in poberejo prstne vtise. Na odgovor, da sem prišel na nekakšen delavni dopust, kjer bom poročal z nekaj tekem Lige NBA, je sledilo vprašanje: "Ste prišli zaradi določenega igralca?" "Da, Luke Dončića," nato pa je sledil val navdušenja. "Uf, ta je pa res dober," in strogemu izrazu na obrazu se je narisal nasmešek.

V domovanju Dallas Mavericksov, dvorani American Airlines Center, se hitro opazi, da je med navijači največ dresov in majic s priimkom Dončić in številko 77. Medtem ko imajo starejši pogosto še 41 Nowitzkega, najboljšega košarkarja Mavsov do zdaj, pa so najmlajši vsi "Dončići". Med polčasom ene izmed tekem so trije dečki zabijali na majhen koš, dva od treh sta imela Lukova dresa. Deklica, ki je sodelovala pri napovedi pred naslednjo tekmo, je sramežljivo v mikrofon pred ogromno teksaško dvorano dejala, da je njen najljubši igralec Luka, oblečena pa je bila seveda v dres vzhajajoče slovenske zvezde.

Z Luko Dončićem postavljeni temelji za svetlo prihodnost Dallasa

Če je Lukov dres res glavna uspešnica trenutno v mestu, je bil glavni naslov klubska trgovina Hangar, kjer prodajajo izdelke tudi hokejske ekipe Dallas Stars. "Čigav dres se najbolje prodaja?" povprašam po nekaj minutah v trgovini. "Trenutno? Jasno, da Luke Dončića," sledi odgovor. Ker verjetno vsak Slovenec, ki v zadnjem času odpotuje v Dallas, dobi kakšno naročilo za kar koli z napisom Dončić, si ogledujem Lukovo majico, kakršno si je zaželel prijatelj. "Te modre smo ravno dobili," je dejal prodajalec. "Kje je pa M?" vprašam in odgovor: "Ta velikost je pa že razprodana." Pa ravno so jih dobili.

Glasovi za tekmo zvezd dokaz priljubljenosti
Le tri mesece igra v Ligi NBA in je Dallas že njegovo mesto. Po besedah Igorja Kokoškova je Luka velik ambasador Slovenije. Brez dvoma je poskrbel za vsaj večjo prepoznavnost v Dallasu. Kot je dejal dober prijatelj iz otroštva, ki deset let že živi tukaj, zdaj zaradi Dončića zanj nedvomno več ljudi ve, od kod prihaja. To se je sicer začelo že s prvo damo ZDA Melanio Trump.

Nowitzki, ki je 20 let gospodaril tu kot šerif, je dobil pravega naslednika. Po ameriški himni pred vsako tekmo sledi predstavitev začetne peterke domače zasedbe in prav uvodno "na položaju branilca, v njegovi prvi sezoni iz Slovenije, številka 77, Luuuuuuka Dončić" poskrbi za eksplozijo navdušenja na tribunah. Enako velja za vsako uspešno in atraktivno potezo, ki jo uradni napovedovalec pospremi s podobnim vzklikom "Luuuuuuka". Tudi na hokeju, ko si je Dončić ogledal dvoboj med Dallas Starsi in Los Angeles Kingsi, je v dvorani završalo, ko je mladeniča pokazalo na velikem zaslonu.

Gasol: Dončić brez dvoma najboljši novinec generacije

V Sloveniji košarkarski navdušenci ponoči vstajajo in gledajo njegove tekme, tudi tisti, ki predtem niso bili ljubitelji kraljice iger oziroma športa nasploh, vedo, kako in kdaj Luka igra. In prava kampanja je potekala za spletno glasovanje, da bi Dončić prišel na tekmo vseh zvezd. Da je dobil krepko čez tri milijone glasov, jasno ni zaslužna le Slovenija. Več jih je dobil celo kot Steph Curry, ki ima na vsakem gostovanju množico navijačev, njegov dres pa je najbolj prodajan v ligi zadnje tri sezone. In to tudi dokazuje Dončićevo izjemno priljubljenost v ZDA in po svetu, kakšne pozornosti je deležen in kakšen pečat je že po le dobri polovici prve sezone pustil v NBA-ju. Ko sva se spoznala z Dwainom Priceom, ki piše za Mavs.com, je ob koncu prvega snidenja dodal: "Ne pozabi glasovati za Luko za All Star." Navijače so ves čas pozivali tudi med obračuni v dvorani, ne nazadnje jih je pozval celo župan mesta Mike Rawlings. Ni kaj, Dallas je že zdaj Lukovo mesto.

Dončić glavna želja novinarjev
American Airlines Center, ki sprejme 20.000 gledalcev, seveda na vsaki tekmi ni poln. 41 domačih srečanj je veliko in tudi številni imetniki sezonskih vstopnic za posamezne tekme svojo prodajajo. Cena je odvisna od nasprotnika, a za kakšno srečanje je dovolj že, da se odšteje okoli deset dolarjev, če se kupi le ena, pa se cena pred tekmo zniža in se jo da dobiti tudi za pet dolarjev. Seveda gre za cene vstopnic v zgornjem ringu, a vseeno. Tiste spodaj oziroma bližje parketu so dražje. Visoke cene pa so za tekme najbolj zaželenih moštev v ligi. Tako je bilo za Golden State Warriorse na uradnih straneh treba odšteti vsaj 50 dolarjev, spodaj so bile vstopnice okoli 500 dolarjev, najdražje pa tudi krepko več kot 1.000. Vendar se vedno najdejo v okolici dvorane tudi preprodajalci, ki bolj kot se bližajo tekme, ceneje ponujajo vstopnice.

Steve Kerr: Očitno je, da v Sloveniji vedo, kaj delajo

Z vsem, kar se dogaja okoli Luke, pride tudi velika medijska pozornost. V vsaki ekipi so določeni igralci, ki govorijo po vsaki tekmi. V Dallasovi garderobi, ko se odpre za novinarje, se množica predstavnikov sedme sile najprej nagnete pred mestom, kjer se preoblači Dončić med nekdanjim soigralcem pri Realu Salahom Mejrijem in Jalenom Brunsonom, ki je prav tako novinec. Če je s svojo igro na parketu izjemno zgovoren, pa je pred novinarji še redkobeseden in nekoliko zadržan. Toda takega smo vajeni že iz Evrope. Ker tekoče govori špansko, je vedno deležen tudi vprašanj v tem jeziku, saj je špansko govorečih medijev v Teksasu kar nekaj.

Gledalci v Ligi NBA niso tako strastni, kot so v Evropi. Prav tako niso tako glasni oziroma si rezultata ne jemljejo toliko k srcu. V prvem planu ni izid, ampak je NBA-tekma dogodek, kjer se zabavajo, družijo in se želijo imeti dobro. Tako tudi v napetih končnicah ali ob visokih zaostankih svojih ljubljencev ob glasni glasbi med odmori poplesavajo na tribunah.

NFL spremljali tudi v garderobah NBA-moštev
Teksas ima kar tri NBA-moštva, le Kalifornija jih ima od zveznih držav več. Šport številka ena pa je brez konkurence ameriški nogomet, še posebej, ko se igra končnica. Glavni so v zvezni državi Dallas Cowboys, za katere navija praktično ves Teksas, izjema je področje Houstona, kjer domujejo Texansi. Pred divizijskim obračunom Kavbojev z Los Angeles Ramsi se je v mestu govorilo le o tej tekmi. Na primer tudi v Oklahomi, kjer imajo Cowboysi ogromno navijačev, so na dvoboju med Thunder in Spursi vsi zbrani novinarji, varnostniki in uslužbenci San Antonia na čelu z legendo kluba Davidom Robinsonom, ki so čakali pred garderobo Ostrog, napeto spremljali ta obračun. Še Gregg Popovich je priznal, da je v svoji slačilnici po tekmi svojega moštva pogledal dvoboj do konca.

Kokoškov: Luka Dončić je velik ambasador Slovenije

Ameriški nogomet je pač prvi šport. Tudi na primer v garderobi Clippersov po dvoboju v San Antoniu so napeto spremljali dvoboj za vstopnico na Super Bowl Kansas Cityja in New Englanda, slačilnica pa je bila navijaško razdeljena na pol. Ko je Tom Brady izvedel eno odločilnih akcij, je Doc Rivers, nekdanji trener Bostona, navdušeno pritekel iz svoje garderobe in zakričal: "Je kdo sploh dvomil?" Sam Cassell, ki je eno leto tudi preživel med Kelti, pa je akcijo pospremil z besedami: "Jezus Kristus, Michael Jordan in Tom Brady!" Kavboji so izjemno priljubljeni, v Teksasu pa imajo posebno mesto, a, kot je v intervjuju za MMC zatrdil radijski poročevalec Chuck Cooperstein, je Nowitzki s svojimi izjemnimi predstavami ob boku največjih legend slovite NFL-franšize. Luka pa je torej njegov naslednik.

Iz Dallasa

Tilen Jamnik

Tilen Jamnik, <a href="https://twitter.com/TilenJamnik">@TilenJamnik</a>
Prijavi napako

<< Pojdi nazaj
Ta novica trenutno še nima komentarjev.