Studii 1. 2. in 3. programa


Radio Slovenija oddaja 3 programe, ki jih v eter pošilja iz programskih studiov P1, P2 in P3. Programski studio je pravzaprav končno mesto nastajanja in oblikovanja programa. Zvokovni tehnik za mešalno mizo skrbi, da se po vnaprej predvidenem programu vrstijo glasba, napovedi, obvestila, reklamna sporočila, javljanja po telefonu in podobno. Prispevki v živo se prepletajo s posnetki na CD-jih ali magnetofonskih trakovih. Vse več programa teče neposredno z računalniških diskov, digitalna tehnologija čedalje bolj izpodriva analogno. Program mora teči gladko, brez grobih prehodov, s primernimi tonskimi nivoji in poslušalec ne sme dobiti občutka, da je tisto, kar posluša, rezultat dolgega in zapletenega procesa kreiranja programa. Poleg programskih je tako na Radiu še vrsta manjših studiov in montirnic, kjer snemajo oddaje ali posamezne prispevke.

Nočni program klasične glasbe na Radiu Slovenija

Radio Slovenija je v noči od 5. na 6. januar leta 1998 začel oddajati nočni program klasične glasbe, imenovan Evropski klasični nokturno. Program se predvaja preko tretje oddajniške mreže in traja vsako noč od 0:05 do 6:00 zjutraj. Evropski klasični nokturno je skupni projekt evropskih radijskih postaj - članic Euroradia. Zasnovali so ga predstavniki Velike Britanije, Irske, Norveške, Danske, Nizozemske in Slovenije. Tej skupini so se pozneje pridružile še nekatere druge države. Osnovne značilnosti programa so naslednje:

Vse radijske postaje predvajajo isti glasbeni program, ki ga sprejemajo s satelita EUTELSAT II-F4. Vsaka radijska postaja prispeva v skupni program glasbeni material po svojih zmožnostih. Glasbeni program se editira in pošilja na satelit v BBC v Londonu.

Med posameznimi skladbami iz BBC-ja predvajajo "tišino", ki jo vsaka radijska postaja zapolni z napovedmi v svojem jeziku.

Napovedi so posnete vnaprej in so shranjene na trdih diskih strežnika. Predvajajo se ob točno določenih trenutkih v skladu s programsko tabelo, ki jo prav tako generira BBC. Celoten program tako poteka avtomatsko in ne potrebuje intervencij človeške posadke.

STUDIJSKA TEHNIKA

Posebna vrsta studiov so glasbeni snemalni studii. V njih nastajajo posnetki vseh glasbenih zvrsti. Prostorske zmogljivosti dopuščajo snemanja največjih orkestralnih zasedb. Mednje sodita tudi Simfonični orkester in Big Band RTV Slovenija, ki s kvalitetnimi izvedbami skrbita za boljši in pestrejši radijski in televizijski program. Vsi posnetki so arhivirani, veliko pa jih najde svoj prostor na laserskih ploščah in kasetah, za kar poskrbi naša založniška hiša - ZKP RTV Slovenija.

Tehnične rešitve in tehnološke zmogljivosti so usklajene s svetovnimi trendi in standardi. Legendarni STUDIO 14, kjer so nastali najlepši posnetki slovenske narodne, zabavne, jazzovske in narodnozabavne glasbe, še vedno odlikujeta čudovita originalna akustika in kot se glasbeniki pogosto izražajo - zdrav zvok. Na prehodu v novo tisočletje se srečujemo z izrednim razvojem na področju digitalne tehnike. Vsakodnevno delo delavcev Radijske produkcije je usmerjeno v stalno posodabljanje že obstoječih zmogljivosti in načrtovanje novih tehnoloških rešitev.

STUDIO 13, ki je znan kot prvi digitalni studio, že nekaj let uspešno orje ledino v novi tehnološki sferi. Posnetki vrhunskih slovenskih in tujih umetnikov z izredno dinamiko in kristalno čistostjo dokazujejo, da se poti k še bolj verni in kvalitetnejši zvočni sliki še vedno vzpenjajo. V kratkem lahko pričakujemo posodobitev našega dislociranega studia v Cankarjevem domu, kjer že od izgradnje skrbimo za kvalitetna snemanja in prenose koncertov v slovenski in mednarodni prostor. Prav tako sta v naših načrtih tudi nov mobilni studio in vrhunsko ozvočenje, s katerima bomo poskrbeli za vse kulturnoumetniške dosežke širom po naši domovini.

Kazalo