Kulinarika
Ana Roš
Ana Roš je najbolj prepoznavno slovensko kulinarično ime ta hip. Foto: Reuters

Naj slovenske restavracije so Gostilna pri Lojzetu, Ošterija Debeluh in Hiša Franko

Prireditev na Gradu Fužine
27. marec 2018 ob 13:20,
zadnji poseg: 27. marec 2018 ob 16:21
Ljubljana - MMC RTV SLO

Na prireditvi The Slovenia Restaurant Awards, so razglasili najboljše slovenske restavracije po mnenju strokovne komisije in javnosti. Dobili smo pet regijskih zmagovalk in tri nacionalne.

Tako smo dobili najboljše restavracije v naslednjih regijah - vzhod (Hiša Denk), jug (Ošterija Debeluh), zahod (Hiša Franko), sever (Gostilna Krištof), Ljubljana in osrednja Slovenija (Restavracija Strelec).

Imenovali so tudi "nacionalni top 3", najboljše tri restavracije, ki so jih označili kot ambasadorje slovenske kulinarike: Hišo Franko, Ošterijo Debeluh in Gostilna pri Lojzetu.

Podelili so tudi nagrado "vox populi" - restavracija, ki je najbolj premamila brbončice javnosti, je Galerija okusov.

Razglasitve sta se udeležili tudi direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak in kuharska mojstrica Ana Roš iz Hiše Franko, lanska skupna zmagovalka.

V letošnjem izboru je sicer sodelovalo 165 slovenskih restavracij.

Posnetek prireditve si lahko ogledate v priloženem videoposnetku!

A. P. J., T. H.
Prijavi napako
Komentarji
Bivši uporabnik
# 27.03.2018 ob 16:20
sem enkrat zavil v takšno oštarijo (so, službene zadeve ipd ne štejem), da pač malo si enkrat privoščimo ožjim malo gurmanskega razvajanja, kljub cca 3x višjim cenam ipd. vse lepo in prav, brez večjih pripomb, samo količina snobizma, ki me je obkrožala in moje bližnje za mizo, me je silila skorajda na bruhanje in mi totalno pokvarile celotno doživetje.

tako da, za nekaj časa hvala lepa., grem rajš na mastno pico in pir med "navadne" ljudi.
interista93
# 27.03.2018 ob 16:59
pač....v take restavracije zahaja določen tip človeka...ponavadi imajo več pod palcem in avtomatsko mislijo da so oh in sploh nad drugimi...čeprav obnašanje je kar dostikrat porazno
sosman
# 27.03.2018 ob 18:13
Kje pa je tisti sloviti picopek iz prekmurja, ki smo ga poslali v Neapelj?!?
PONOS
# 27.03.2018 ob 18:55
Ok.potrebujemo take gostilne ki se gredo šova in moderno kuhinjo od raznih kulijev ,pen do dušika do raznih zelišč,rožic itd.
Sam bi se raje šel drugo zgodbo kot tiste prepisane iz sveta od bivšega bulija do redžepija,Gordana itd..
Nazaj k osnovi.Tradicija,domača slovenska hrana lahko malce izboljšana.Zakaj kopirati?Tujec take gostilne kot zgoraj ima na vsakem koraku.
amfora
# 27.03.2018 ob 18:51
V času sodobnih medijev glasovanje poteka tako, da lahko zmaga tisti, ki ga določijo "glasovi"
po internetu. Tako je tudi pri izboru NAJ turističnih krajev, NAJ mobilnih mest, in tako se zgodi, da mesto, ki nima nobene urejene kolesarske poti, postane NAJBOLJ mobilno mesto!?
In gostilne, kamor zahajajo v glavnem tisti, ki trošijo denar davkoplačevalcev, razdelijo prestižne naslove, na razglasitvah in pojedinah se pa spet mastijo ti isti.
svabo
# 27.03.2018 ob 17:33
A bejž no bejž, to so najboljše oštarije v Sloveniji........
Snobovska embalaža ni noben garant, izvrstne vsebine krožnika......lahko pa je nerazumljiv...krožnik namreč.
Meteorit
# 27.03.2018 ob 19:37
Morda je pa prav, da tiščijo te gostilne/kuharje toliko naprej. Pa ne zaradi njih, ampak zaradi mene.

Zdi se mi, da gre za kulturo kuhinje in postrežbe, ki se na račun teh "prvakov" vseeno dviga tudi v gostilnah, ki jih obiskujemo mi, raja, povprečneži in lakotniki. Že nekaj let opažam da se tudi v lokalnih oštarijah in kmečkih turizmih dviga nivo priprave hrane. Ponekod hitreje, ponekod počasneje, ampak stvari so v primerjavi z 10 let nazaj bistveno, bistveno boljše.

Čeprav imajo za to, da smo kot stranke bolj zahtevni verjetno več zaslug Jamie Oliver,. Gordon Ramsay(!!) ter ostali TV kuharji.

Za jaro gospodo pa predlagam da si preberejo Bedfordov "Priročnik za snobe", da si bodo vsaj malo na jasnem kako se ugleden snob obnaša in kaj se od njega pričakuje. V nasprotju s splošnim mnenjem - predvsem skromnost. Hvalisavost ni snobizem, ampak je lastnost maloumnih petičnežev (ne nujno, pogosto pa).
redwinger
# 28.03.2018 ob 17:14
Mene kot gostinskega delavca pa najbolj zmoti ,ker na sliki vidim,da osebje ne nosi pokrival na glavi,pa še oni model zadaj bi mogel met kapo za brado pokrit.
Mene bi šef domov nagnal,da bi tak po kuhinji hodu.Zgleda,da ,če si najboljši ti ni treba upoštevat pravil,ki jih mi navadni ljudje moramo.Izgleda,da oni sedijo na ušesih,ko majo HACCAP predavanja,če jih sploh imajo.
Tako,da bom jutri v službi reku,da ne bom več kape nosu,ker je v naj oštariji v SLO tudi ne rabijo nosit.
pikam_dopust
# 28.03.2018 ob 14:20
Meni gredo pa izbori tega tipa, kjer je zmagovalec jasen in pričakovan, na .... (vstavi poljubno).

Ja, neverjetno. Totalno nepričakovano. Nikoli si ne bi mislil, da bo imenovana Ana Roš.
(sarkazem off).

To bi tudi moja 80-letna mami rekla, da so najboljše gostilne, pa jo še v vaško picerijo ne more človek spraviti. Pač bere cajtnge, PR, novice.... povsod se svaljkajo eni in isti kot top...
In potem jih tako proglasi še nek kvazi strokovna komisija, ki - če bi ji zavezali oči - piščanca ne bi ločila od brokolija (govorim o sfaširani hrani - po teksturi to itak ugotovi vsak, ki ima jezik).

Dajte jajca na mizo in določite npr. najboljšo picerijo v Ljubljani, širši okolici, Kranju, Novemu mestu...., kjer je pica max 10 EUR. Pa najboljša delavska menza (nudi kosila vsak delavnik), ki ima glavno jed za max 5 EUR. Najboljša slaščičarna, kjer je kos torte max 2,5 EUR. Najboljša restavracija, ki fura azijsko hrano. Najboljša luknja na študentske bone. itd.

Seveda naj oceni komisija, ne pa "internet".
Dajte, če si upate!
Aha... to je pa že problem.
Ker tam pa nimamo tujih medijev in napumpanih reklam, da bi komisiji vnaprej "namignile", kateri lokal je najboljši.

@glasovanje po internetu - to sfejka vsak 12-letnik v max 15ih minutah. Sploh v Sloveniji, kjer se vsakič znova čudimo, o čem "toti tak lapajo", ko govorijo o "fake news" (100 let za leseno žlico.press).
# 28.03.2018 ob 12:30

watwat

Haha :D komentatorji pa spet v stilu: "Moja vaška gostilna pr Jožici je najbulš! Ker tam dobim pohanih lignjev tolko, da čez ta ogromn krožnik štrli pa še kelnarca je fejst!"

Ne komentirajte na kar se ne spoznate.

Glede na to, da je prehranjevanje primarna potreba slehernika, bi rekel da se na to vsak spozna. In ne samo samooklicani poznavalci. Ta kulinarični snobizem že presega vse meje dobrega okusa. Naj avto izbira raja. Naj smučišče izbira raja. Pri oštarijah pa samoklicana kulinarična elita reče, da raja nima pojma. Bomo mi izbrali namesto vas. Podn.
Bivši uporabnik
# 27.03.2018 ob 18:45
Že leta eni in isti. Dolgčas. Kot v drugih panogah v Sloveniji ne spustijo nobenega novega in svežega zraven, čeprav bi si zaslužili
Banban
# 27.03.2018 ob 17:03
Zatipkan naslov. Mastercard moment.
pikam_dopust
# 28.03.2018 ob 14:24
@Restavracija Strelec

Ne vem, kako je sedaj (me ni bilo zadnje leto), ampak to je pa ena tistih kvazi elitnih lukenj, kjer res ni redko, da na krožnik dobiš postano hrano.

Krepko precenjeno. press.

@Debeluh

Upam, da je končno organiziral kuhinjo. Tam nekak grem na pol leta in praktično vedno se zgodi to, da nekak predjedi še gredo ven (testenine so res vrhunske), potem pa zadeva crkne pri glavni jedi in čakaš kot norec (45 minut waiting period je takoj).

Prinesite si sudoku.press.
sergio aguero
# 27.03.2018 ob 19:50
Pojdite enkrat k Lojzku "skladisce" poslikati..me zanima na kaksno lestvico bi potem prisel..
stotrideset
# 28.03.2018 ob 18:12
ne se sekirat: na našem, zahodno štajrskem koncu, je tisoč in ena oštarija s perfektno hrano, pa čeprav niso na tem seznamu. In seveda, zagotovo ne bodo propadle, saj za vikende ne najdeš kar tako proste mize. Tam smo Slovenci redni gostje, za tele t.i. "top", pa mi dol visi.

lp ljubiteljem dobre slovenske kuhinje
mali_piscek
# 28.03.2018 ob 17:19
Nekoč so meni in moji družbi v eni takšni snobovski restavraciji za drag denar prodali bedrce kure Pegatke.
Sicer nimam pripomb na izvedbo. Je bilo okusno.
Vendar, da mi okoli tiste jedi delajo takšno zgodbo, da mi govorijo o pri njih pripravljeni bedrci Pegatke kot o kakšni specialiteti par excellence, to pa je bilo za moj okus malo preveč. In da delajo iz Pegatke takšno famo, kot da bi jedel cesarskega pingvina iz Antarktike. Kura je kura, eni vrsti se pač reče Pegatka.

Seveda ves da šov zato, da so mi prekleto oderuško zaračunali ta kurji obrok.

Kateri pač imate radi, da se pokažete, koliko denarja imate, da plačujete veliko precenjene obroke v snobovskih restavracijah, izvolite, vaša stvar. Zaradi vas tudi takšne restavracije obstajajo, prav tako pa tudi vsa reklama okoli njih.
dejneseri
# 28.03.2018 ob 15:37
pa kaksen snobizem, ne recem, da se med jedci/obiskovalci najde precej snobv, ampak zato kuho, ki poskusa bit inovativna, ki kombinira razlicne okuse, teksture, ki skratka raziskuje hrano oznacit za snobovsko je... brezveze.

ne more bit merilo vsega kolicina hrane na krozniku, kot ne morejo bit merilo dobre glasbe modrijani, in kot leljak ne more bit merilo znanstvenega raziskovalca.

ni vse za vse.

pa rad dobro jem, in sem jedel ze odlicno hrano v "poceni" gostilni, pa tudi precej brezvezno hrano v precej 'nepoceni' fensi ostariji, kjer je bilo osebje dejansko oholo, prehranska izkusnja pa, sploh glede na ceno, preprosto podn (JB)

tako da ne posplosevat vsevprek.
Marezt
# 27.03.2018 ob 18:39
Zarad takih traparij so pa kuharji in natakarji v normalnih restavracijah nesposobni k ne naredijo vsega tako kot 'masterchef'
BAČO
# 27.03.2018 ob 19:00
Kuharska mojstrica???
ajša55555
# 28.03.2018 ob 16:30
Ja tud take "restavracije" so za določene ljudi potrebne....samo, da so pa samo še takšne gostilne dobre, oziroma odlično ocenjene, kjer na krožnik dobiš en tortelin, pa pet pikic omake s trinjstimi peteršiljčki.....@watwat sem pa strokovnjak na tem področju. Tako miniaturno hrano smo včasih pripravljali za sestanke, srečanja, otvoritve, degustacije....ker bi ne bilo okusno za videti, da se ljudje bašejo s tenstanim krompirjem in pečenko, ko klepetajo. Ko so se nadegustirali so šli pa ponavadi na kosilo, da so se najedli.
In ocenjevat gostilno samo po umetniški ustvarjalnosti na krožniku, ker hrana na tem krožniku ni nič posebnega, dobro, da jo je malo, ker več je tako pojesti ne bi mogel....ampak propaganda dela svoje........pa fantazijska imena hrane tudi...
Prihaja že nov trend - polnovredni obrok zdrave hrane.
Aja mimogrede, kje je pa JB ?
lordslayer
# 29.03.2018 ob 13:24
na trojane na pečenko pa kak krof za povrh ... ugodno in nafilaš se do plafona
# 29.03.2018 ob 07:18
@mali_piscek
Jaz imam eno podobno izkušnjo iz ene snobovske restavracije, ki je znana po kvalitetnih vinih. En prijatelj, ki ima malo več po palcem, strasten ljubitelj vin nas je enkrat peljal. Flaše po 40-50 EUR, natakar pri vsaki flaši, ki jo je prinesel nakladal u 3 krasne. Družba okoli mene onanirala, pri vsakem požirku. Saj ne rečem. Dobro vino. Ampak takšno nakladanje okoli v vsake flaše pa je tud... In ker sem tega natakarja tako bežno poznal iz mladosti, sva se po končanih seansah malo pomenila. Rekel je da ta vina kupujejo po 6 EUR/kom od nevem kerega vinarja. Se ne spomnim, ker je že kakšno desetletje od tega. Skratka snob brez problema da ob vinu vrednem 6 EUR še 40 zraven za zgodbico. Če bi dal 6, ziher ne bi bilo tako dobro.
# 28.03.2018 ob 13:29
@watwat
Poznavanje, glasbe, umetnosti športa ima že zelo dolgo brado. Tudi poznavanje oštarij, kulinarike ima že dolgo brado. Ampak tukaj samooklicana elita reče. Kulinarika je samo tisto kar imam o zadnjih 10 let. Ostalo prej je brezveze. Približno tako kot da bi rekel. Glasba so Rolling Stonsi. Mozart je zanič.
firtoh
# 27.03.2018 ob 19:33
Škafar v Idriji
mitkos
# 29.03.2018 ob 07:21
@aaa
"Naj avto izbira raja. Naj smučišče izbira raja. Pri oštarijah pa samoklicana kulinarična elita reče, da raja nima pojma. Bomo mi izbrali namesto vas. Podn."

Vaša primerjava je neustrezna. To je tako kot če bi naj smučišče izbirali tisti ki ne smučajo, in naj avto tisti ki ne vozijo.
Pims
# 29.03.2018 ob 02:41
Kaj je dobro, lepo, okusno itd. je stvar okusa. O okusih se ne razpravlja! Moram pa priznati da mi razne mišelinove zvezdice dol visijo. Tudi najboljša slovenska restavracija, je zame tista po mojem okusu: Letztar iz Radovljice je resnično top, Gostilna Ančka iz Šenčurja, Pr Krač, Gostilna Švab v Hrastovljah. Sicer že zeloo dolgo nisem bil v nobeni venndar se gostilne tipa 8 hodov po dva fižolčka ne uvrščajo na moj seznam.
pepieinschlag
# 29.03.2018 ob 10:08

V hrvaški izdaji Playboya št 246. je objavljen intervju po naslovom »Slovenski restoran No.1« o Hiši Denk.

V enem delu pogovora se lastnik in glavni šef Vračko pohvali, kako je skromen: »Recimo, ja imam dvoje hlače, jedne cipele, uzmeme neke reklamne majice i jakne, pa to nosim po cijele dane…«

Sam kuham samo amatersko, večinoma zase, občasno za družino. Pri štedilniku je ponavadi zelo vroče in se poslednično temu oznojim. »Če ne prenašaš vročine, ne moreš biti kuhar« je pred leti govoril Ramsay.

Ponavadi se vmes (če mi proces priprave hrane to omogoča) stuširam vsaj enkrat, drugače ob koncu, zamenjam vsaj eno majico…

Vem, da se večina hrane termično obdela in nimam strahu jesti tudi v restavracijah, vendar hrana v določenih mi ne bi šla najbolj v slast, zaradi recimo temu »čudnih« higienskih standardov.
In še posebno, če se nekdo s tem pohvali.
In še posebno, če za to zaračuna več kot je običajno.
In še posebno, če potem na krožnik nariše tri ali štiri fleke omake.
In še posebno, če je to špica slovenske kulinarike.
Fleaa
# 28.03.2018 ob 10:29
izbor res, kako presenečenje!
iconaan
# 28.03.2018 ob 05:57
Za tiste lešnike hrane na talarju in nekaj pikic omakce, ter en list bazilike...ne hvala!
firtoh
# 27.03.2018 ob 19:32
Moja lestvica je naslednja; JV- je gostilna gostilna Šempeter,Bistrica ob Sotli,V- je gostilna Rajh,Bakovci pri MS,na S -oz Koroška je Pri Škrubiju,J- je Pri Kuklju,Velike Lašče,Z-Pri Škafarju(najboljša krača+žlikrofi+štrudl)
# 29.03.2018 ob 07:28
@mitkos
Torej vidiš problem v tem, da se lahko zgodi, da hrano ocenjujejo tisti, ki ne jejo?
# 28.03.2018 ob 10:05

Ne komentirajte na kar se ne spoznate.
drf2006
# 27.03.2018 ob 21:58
srečko pa gleda tekmo skupaj s Cotarjem...zaho, gledaš?
soc
# 29.03.2018 ob 13:13
@pepieinschlag

Grega Vračko ima seveda napake. To o njegovih umazanih oblačilih je že legendarno in resnično, čeprav je zdaj, ko je očka in pod kontrolo partnerice, veliko bolje.

Toda point je drugje - kot poznavalec ti zagotovim, da tehnično ni boljšega kuharja na Slovenskem. Je edini, ki naredi parado jedi po haute cuisine, če je tako dogovorjeno. Na zelo resnem francoskem nivoju. Zato ima ves čas polno - Avstrijcev, ne fovšaritnih in kmetavzarskih Janezov Novakov.

In za kreativnost Ane Roš (ki je tehnično korak za Gregom in njegovim bratom Davidom) se pač plača. Prenajedel se ne bo nihče, všeč bo gourmetu, ne gourmandu, račun bo hud. Vendar - če Janeza Novaka ne zanima, so what? Polno ima tako ali tako.
BAČO
# 27.03.2018 ob 19:20
Že na priloženi fotografiji vidimo, da je takole milo rečeno "precej pametna" pa saj je najboljša kuharica v Sloveniji in res ne bi si želel biti v koži teh dveh mladih fantov.
# 28.03.2018 ob 12:47

Predvidevam, da tudi vidiš in slišiš pa to ne pomeni, da veš karkoli o glasbi in umetnosti. Tudi tečeš lahko, pa si zato kar naenkrat strokovnjak za maraton? Tu je snobovski predvsem tvoj odnos, saj ne vidiš čez svojo ignoranco in misliš, da se spoznaš na vse. Je pa res, da je potrebne malo razgledanosti, da človek reče: "ok, na to se pa ne spoznam in bom pustil pri miru."

V resnici si pa samo jezen, ker ne moreš zraven.
PikiMiki
# 27.03.2018 ob 23:05
Mene bolj zanima katere so najboljše na Hrvaškem.