Varnostni avto, ki onemogoča dirkanje, je prispodoba športa, ki se je znašel v času koronavirusa. Foto: EPA
Varnostni avto, ki onemogoča dirkanje, je prispodoba športa, ki se je znašel v času koronavirusa. Foto: EPA

Nekaj tedenska (skoraj) popolna ustavitev športnih dejavnosti je brutalno zarezala v športni živelj, ne glede na to, ali gre za ekipne ali posamezne športe.

Klubi, ki igrajo v najbogatejših ligah, največje vire dohodkov ustvarjajo iz treh strani: prodaje TV-pravic, sponzorstva in vstopnic. Ustavitev je zaprla številne pipice, posledično je precej manj denarja za plače vseh, ki so vpeti v šport.

Tudi Jan Oblak in soigralci privolili v 70 odstotkov nižjo plačo

Seveda je lepo brati, kako so najvidnejši športniki darovali milijonske zneske v korist posledic blaženja koronavirusa ali pa se za nekaj mesecev odpovedali velikemu deležu plače (zaradi česar so drugi zaposleni v klubih lahko prejeli celotno plačo).

Težava se pojavi nižje po piramidi, kjer so dohodki bistveno nižji in vsak finančni izpad ogrozi eksistenco. Prve analize so napovedovale bankrote klubov. V nekaterih športih so se krovne organizacije same organizirale pri tovrstni pomoči. Najočitnejši primer je tenis, kjer nameravajo tako pomagati vsaj 800 igralcem.

Naj se žoga znova zakotali in mreže znova tresejo

Večina držav rahlja ukrepe, počasi v javnost prihajajo načrti in scenariji vrnitve športnih dejavnosti (priporočam pregled napovedi evropskega nogometa). Tako kot sta pomembni vprašanji analiza in reševanje akutnega stanja, je pomembno vprašanje prihodnosti in spopadanja z vsemi bolj in manj pričakovanimi posledicami pandemije.

Ko se bodo kolesja spet popolnoma zavrtela, bodo športniki v različni (fizični in psihični) pripravljenosti. V nekaterih panogah je do konca sezone le še manjši del (evropski nogomet, Ligi NBA in NHL ...). Razpleti zaradi prisilnega premora zagotovo ne bodo enaki, kot če bi tekmovanja potekala po prvotnem urniku.

Med prvimi, ki bodo 'varnostni avto poslali v boks', so v nemški Bundesligi, ki se vrača 16. maja.  Foto: EPA
Med prvimi, ki bodo 'varnostni avto poslali v boks', so v nemški Bundesligi, ki se vrača 16. maja. Foto: EPA

Na neki način smo priča dirki formule ena, kjer je na sporedu 60 krogov, 15 krogov pred koncem se je zgodila nesreča, zaradi katere je moral na progo zapeljati varnostni avtomobil. Običajno se na taki dirki od te točke naprej največ sprememb vrstnega reda zgodi ravno v trenutku, ko se varnostni avtomobil umakne v boks. Pri letečem štartu vozniki prežijo na napake tekmecev, pomemben je tudi material, ki je različno ogret in obrabljen.

Smo v trenutku, ko bo vodstvo dirke vsak hip sporočilo, kdaj lahko pričakujemo leteči štart in nadaljevanje dirke. Le da je precej bolj nejasno, kako zelo se je material kvaril med procesijo za varnostnim avtomobilom. Tako kot smo se vsi – vključno z zdravstvenimi delavci – čudili nepredvidljivosti koronavirusa, je jasno, da bodo posledice zelo nepričakovane tudi v trenutku, ko bo spet gorela zelena luč. Vsi športniki brez dvoma niso imeli enakih možnosti priprave na leteči štart, razlike se bodo najbrž še povečale.

Prispodobo lahko mirno preslikam iz športa tudi v vse pore družbenega življenja.

Obvestilo uredništva:

Mnenje avtorice oziroma avtorja ne odraža nujno stališč uredništva RTV Slovenija.