Peto nadstropje, ki je zdaj oblikovano drugače, po dekanovih besedah spominja na gledališke zavese. Foto: AGRFT
Peto nadstropje, ki je zdaj oblikovano drugače, po dekanovih besedah spominja na gledališke zavese. Foto: AGRFT

Dekan Tomaž Gubenšek je prepričan, da bo stavba novemu namenu služila nadaljnjih nekaj desetletij.

"Projekt Roška", ki se nikoli ni uresničil
Akademija od svojega nastanka leta 1945 pa do zdaj ni imela svojih prostorov, ampak so jih najemali – od Novih Jarš, različnih lokacij v središču mesta do Bežigrada. Po njegovih besedah so imeli 14 pogodb, zdaj pa imajo vse na enem mestu.

Potem ko je padla v vodo novogradnja na Roški cesti, s katero je ministrstvo za izobraževanje želelo rešiti prostorsko problematiko vseh treh umetniških akademij pod isto streho, je takratni rektor Univerze v Ljubljani Ivan Svetlik predlagal, da bi AGRFT prevzel staro stavbo kemije, ki jo je upravljala filozofska fakulteta, in ta se je po Gubenškovih besedah strinjala.

Projekt Roška je propadel zaradi težav z lastniki, saj ni bilo vse v lasti ministrstva. Akademija za glasbo je zato dobila stavbo nekdanje Kazine, medtem ko Akademija za likovno umetnost in oblikovanje svoje prostorske stiske še ni rešila.

AGRFT pa je po šestih letih projekta, vrednega 18 milijonov evrov, ki je z zadnjim razpisom tik pred koncem, pridobil novo zgradbo na Aškerčevi, obenem je univerza v tem okviru odkupila tudi prostore na Trubarjevi cesti 3, kjer so ostali oddelek za dramaturgijo in filmske umetnosti, center za teatrologijo in filmologijo ter uprava.

V prostorih na Trubarjevi cesti so ostali ostali oddelek za dramaturgijo in filmske umetnosti, center za teatrologijo in filmologijo ter uprava. Foto: BoBo
V prostorih na Trubarjevi cesti so ostali ostali oddelek za dramaturgijo in filmske umetnosti, center za teatrologijo in filmologijo ter uprava. Foto: BoBo

Ohranili elemente kulturne dediščine
Za stavbo na Aškerčevi so dobili dovoljenje, da jo zrušijo in postavijo v enakih dimenzijah. Pri tem so morali upoštevati njene zavarovane dele. Po Gubenškovih besedah je bila sicer stara kemija zelo nenavadno zavarovana: materialno sta bila zavarovana portal z vhodom in notranja ograja stopnišča. Vse drugo je bilo zavarovano vizualno do 4. nadstropja, medtem ko bakrena kupola 5. nadstropja iz 80. let ni bila spomeniško zaščitena.

Materialno zaščitene dele so popravili in vrnili nedotaknjene, 5. nadstropje pa so oblikovali drugače – v kvadraten del, ki po dekanovih besedah spominja na gledališke zavese.

Z novo zgradbo je AGRFT pridobil 4000 kvadratnih metrov delovnih površin. Stavba je razdeljena navpično, pri čemer je južni del prek vseh nadstropij filmski, severni pa gledališki. "Imamo dve majhni gledališki dvorani, tri srednje velike in eno veliko za izvajanje programov ter eno plesno dvorano in posebno učilnico za gledališko petje, poleg drugih prostorov, kot so garderobe in kabineti," je še povedal Gubenšek, ki je prepričan, da jim bo dobro služila nadaljnjih nekaj desetletij.

"Smo še vedno na dveh lokacijah, a smo res na dveh svojih lokacijah," je povedal član katedre za filmsko režijo Martin Srebotnjak, ki je sodeloval pri načrtih za pridobitev novih prostorov na Aškerčevi. Pred tem je AGRFT prostore na Trubarjevi najemal, gostoval pa je še na Nazorjevi in Kvedrovi v nekdanjih prostorih Vesna filma.