Bienale tekstilne umetnosti BIEN 2021 organizirajo Zavod Carnica, ki je upravljalec Layerjeve hiše, Naravoslovnotehniška fakulteta Univerze v Ljubljani in Fakulteta za dizajn, ki je pridružena članica Univerze na Primorskem. Foto: Maša Pirc
Bienale tekstilne umetnosti BIEN 2021 organizirajo Zavod Carnica, ki je upravljalec Layerjeve hiše, Naravoslovnotehniška fakulteta Univerze v Ljubljani in Fakulteta za dizajn, ki je pridružena članica Univerze na Primorskem. Foto: Maša Pirc

Prvi del programa so odprli ob mednarodnem dnevu čebel v Šivčevi hiši in v mestnem jedru Radovljice, glavno odprtje bienala pa je danes v Kranju.

Poleg Radovljice in Kranja bo festival prežel še Škofjo Loko, so sporočili iz Layerjeve hiše oziroma Zavoda Carnica, ki je glavni organizator bienala. Četrtega junija se na Loškem gradu odpira tudi škofjeloški del programa.

Ida Blažičko. Instalacija na Vovkovem vrtu. Foto: Maša Pirc
Ida Blažičko. Instalacija na Vovkovem vrtu. Foto: Maša Pirc

Sanjski čebelnjak
Muzeji radovljiške občine v sklopu bienala predstavljajo dva projekta, ki bosta na ogled od danes do 14. avgusta. Sanjski čebelnjak, razstavljen v Šivčevi hiši, podpisuje skupina študentov prvega letnika Fakultete za dizajn, ki je obudila stare slovenske ročne tekstilne tehnike. V starem mestnem jedru Radovljice pa se predstavlja sodobni tekstilni center Kreativnice.

Študenti so skozi raziskovanja različnih načinov prepletanj in zapletanj tekstilnih in netekstilnih materialov ustvarili abstraktne tekstilne vzorce. Ti vzorci, ujeti v šestkotno obliko lesenih okvirjev, kot skupek sestavljajo satovje.

V okviru centra Kreativnice pa Nina Vastl Štefe, Anja Musek, Lili Panjtar, Silva Horvat in Ladka Peneš v delih Gozd ter Reka povezujejo tekstilno umetnost in skupnost. Pri tekstilnem umetniškem delu Gozd umetnice mozaično prepletajo različne naravne materiale, tekstilne tehnike tkanja, polstenja, prešivanja, tiskanja, barvanja z rastlinami, predenja in kvačkanja. Inštalacija Reka pa povezuje delo tekstilnih oblikovalk in poudarja izčiščeno oblikovanje ter preproste linije.

Iz dediščine industrije in identitete prostora
BIEN črpa iz dediščine industrije in identitete prostora. "Posveča se tekstilijam, trajnostnim materialom in principom, spodbuja interdisciplinarno umetniško povezovanje in posebno pozornost namenja najboljšim delom aktualne študentske produkcije," so zapisali.

Na tokratni BIEN umetniški rezidenci v Layerjevi hiši ustvarjajo štiri oblikovalke tekstilij in umetnice s Hrvaške: Dina Mlinac, Sara Strgačić, Nikolina Krstičević, Nikolina Holjak. Foto: Maša Pirc
Na tokratni BIEN umetniški rezidenci v Layerjevi hiši ustvarjajo štiri oblikovalke tekstilij in umetnice s Hrvaške: Dina Mlinac, Sara Strgačić, Nikolina Krstičević, Nikolina Holjak. Foto: Maša Pirc

Na bienalu se predstavlja več kot 70 tekstilnih umetnic, umetnikov, kolektivov in študentskih projektov ter vrsta umetniških rezidenc.

Spremljevalni program bienala se dogaja tudi virtualno. Na ogled bodo pogovori z umetniki, v začetku junija pa bo potekal spletni simpozij o tekstilni dediščini in trajnostnih pristopih v tekstilu. Poseben del program bienala tekstilne umetnosti bo posvečen tudi reki Savi.

Bienale bo potekal do 14. avgusta.

Bienale tekstilne umetnosti BIEN v Kranju