Razstavljene serije nosljivih objektov, ki nosijo ime po osnovni prvini pletenja, so na ogled v Galeriji Kresija.

Foto: Jaka Babnik/Arhiv galerije Božidar Jakac
Foto: Jaka Babnik/Arhiv galerije Božidar Jakac

Nastanek je navdihnila manj znana komunikacijska vloga oblačil v vojni zgodovini: v oblačila vpletena ali vtkana sporočila, skrita v obliki vzorcev ali zaporedju vozlov, so med vojno predstavljala enega izmed načinov tajne komunikacije in prikrivanja sporočil, je ob razstavi zapisala Anja Guid.

Umetnica je vzorce vpletla s pomočjo binarnega zapisa, značilnega za računalništvo in informatiko. Ta obiskovalcu galerije niso neposredno vidna, odražajo jih le napisi binarnih kod na tleh razstavnega prostora in naslovi del, kot so Moja prva, Menstruiram, Temne in dolge, PMS, Anksiozna.

Sorodna novica Marodiranje: kako in tudi zakaj je menstrualna kri pronicala v javni prostor galerije

"V na videz nema oblačila so vpletene metafore o discipliniranju naših teles in našem nekritičnem prilagajanju vedenja normativom patriarhalne družbe, s stropa viseče pletenine skrivajo zgodbe o tabujih, stereotipih in spolnim normativom podrejenih vedenjih, o stigmatiziranih in omalovaževanih občutjih, o tistem, kar smo bili naučeni prekriti, prikriti, preobleči," piše ob projektu.

Antropomorfni preplet naracij
Z gesto prikrivanja Culetto ne namiguje le na molčanje o določenih temah v družbi, a namiguje tudi na zamolčane osebne zgodbe vsakogar. Vsak pleteni objekt je po besedah Anje Guid tako tudi personifikacija človeka kot oblečene antologije pripovedi, sinonim za posameznika kot antropomorfni preplet naracij, "ki je pogosto neberljiv svoji okolici, a neredko tudi samemu sebi".

Lea Culetto (1995) je intermedijska umetnica. Leta 2019 je zaključila podiplomski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani.

Razstava bo odprta do 6. novembra.