Avtobusna postaja ob Vilharjevi cesti v Ljubljani bo sicer del novega potniškega centra, ki zajema še novo železniško postajo in komercialni del s stolpnico ob Trgu OF in poslovno-stanovanjskimi objekti ob Dunajski cesti. Foto: ZAPS
Avtobusna postaja ob Vilharjevi cesti v Ljubljani bo sicer del novega potniškega centra, ki zajema še novo železniško postajo in komercialni del s stolpnico ob Trgu OF in poslovno-stanovanjskimi objekti ob Dunajski cesti. Foto: ZAPS

Ocenjena vrednost natečajne rešitve je vredna 55,55 milijona evrov (brez DDV).

Arhitektura je enostavna, a obenem profesionalna. Njen značaj je sugestiven, ponekod globalen in generičen, vsekakor pa ambiciozen in stimulativen.

iz poročila ocenjevalne komisije

Ocenjevalna komisija, ki jo je vodil ljubljanski podžupan Janez Koželj, se je pri pregledovanju predlaganih rešitev posvetila predvsem analizi funkcionalne in prometne zasnove perona avtobusne postaje, kar je bilo tudi sicer težišče in ključni problem natečajne naloge, izhaja iz odločitve, ki so jo Slovenske železnice objavile na portalu javnih naročil.
Pri ocenjevanju je komisija upoštevala predvsem vidike varnosti in preglednosti poti potnikov, neoviran in tekoč potek voženj na postaji ter vključevanje v križišči na Vilharjevi cesti.

Garažna hiša, postaja, čakalnica in poslovni prostori v isti stavbi
V Biroju Bevk Perović arhitekti so si zamislili, da bo objekt zajemal garažno hišo z zakloniščem v štirih etažah, avtobusno postajo v pritličju in čakalnico v medetaži s spremljajočim programom v prvem nadstropju ter poslovne prostore Slovenskih železnic v prvem, drugem, tretjem in četrtem nadstropju.

Čakalnica bo vezni člen med potniki, ki etažo višje vstopijo na postajo z železniške postaje, in tistimi, ki dostopajo z nivoja mestnega parterja. "Je dinamičen, a hkrati izredno pregleden prostor. Iz čakalnice je mogoče spremljati prihode in odhode avtobusov na avtobusni postaji ter vsa dogajanja na peronih železniške postaje in postajališčih LPP na Vilharjevi ulici," so poudarili člani komisije.

Avtobusni promet je organiziran enosmerno – uvoz na vzhodni strani, izvoz pa na zahodni. Na uvozni točki se avtobusni promet meša z osebnim prometom uvoza in izvoza v podzemno garažo. "Čeprav je lahko z vidika prometne varnosti in učinkovitosti kakršno koli mešanje prometa obojih uporabnikov problematično, pa je odločitev natečajnikov, da potencialno križanje zasnujejo na uvozni točki namesto na izvozni, zelo pohvalna," je še zapisala natečajna komisija.

Komisija je poudarila še, da se arhitektura postaje prilagodi morebitnemu vandalizmu.
Komisija je poudarila še, da se arhitektura postaje prilagodi morebitnemu vandalizmu. "Na ravni odprtega pritličja je zasnovana minimalna količina polnih fasadnih ploskev, prevladujejo vitki linijski elementi. Območje je izredno pregledno, enostavno ga je nadzirati in varovati." Foto: ZAPS

Avtobusna postaja ob Vilharjevi cesti v Ljubljani bo sicer del novega potniškega centra, ki zajema še novo železniško postajo in komercialni del s stolpnico ob Trgu OF in poslovno-stanovanjskimi objekti ob Dunajski cesti.

Delni investitor je madžarska banka OTP
V projektu sodelujejo trije investitorji – država, Slovenske železnice in madžarska banka OTP prek projektne družbe Mendota. Direkcija za infrastrukturo bo financirala gradnjo železniške postaje in tirno infrastrukturo, SŽ bo gradil avtobusno postajo, Mendota pa komercialni del projekta.

Po besedah generalnega direktorja SŽ-ja Dušana Mesa so trenutno projekti v fazi projektiranja in pridobivanja vseh dovoljenj za vložitev vloge za gradbeno dovoljenje. "Pričakovati je, da bodo prihodnje leto gradbeno dovoljenje pridobili vsi trije investitorji," je dejal.