Med najbolj prepoznavnimi Jamamotovimi stvaritvami je črtast hlačni pajac (znan kot Spring Rain – Pomladni dež oziroma Rites of Spring – Pomladno obredje), ki ga je Bowie nosil na turneji Aladdin Sane leta 1973. Foto: EPA
Med najbolj prepoznavnimi Jamamotovimi stvaritvami je črtast hlačni pajac (znan kot Spring Rain – Pomladni dež oziroma Rites of Spring – Pomladno obredje), ki ga je Bowie nosil na turneji Aladdin Sane leta 1973. Foto: EPA

Kansai Jamamoto je v februarju izvedel, da trpi za levkemijo; odločen je bil, da bo bolezen premagal in se vrnil s še večjo energijo, so sporočili iz njegove modne hiše. Oblikovalec je umrl prejšnji torek; njegova hčerka Mirai je z objavo na Instagramu potrdila, da je "svet zapustil mirno, v krogu najbližjih".

Sorodna novica David Bowie je ... neodgovorjeno vprašanje

Jamamoto se je leta 1944 rodil v Jokohami na Japonskem; najprej se je šolal za inženirja. V svet mode je stopil na začetku sedemdesetih in se v zgodovino vpisal kot prvi japonski modni oblikovalec, ki je priredil modno revijo v Londonu.

Njegov zaščitni znak je postalo kombiniranje tradicionalnih japonskih motivov z živimi barvami in drznimi oblikovalskimi rešitvami. Zamislil si je garderobo za lik Ziggyja Stardusta – to je bil androgini alterego "vesoljca", s katerim se je David Bowie na začetku sedemdesetih poistovetil na turnejah po Veliki Britaniji, ZDA in Japonski. Ziggy je s svojo garderobo simboliziral prototip ekstravagantne rockzvezde in ponujal komentar družbe, ki take zvezdnike postavlja na piedestal. Čeprav so se popzvezdniki od nekdaj spogledovali z modo, je bil prav Bowie morda prvi, ki jo je uporabil kot integralen del svoje podobe.

Leta 2016 je Jamamoto v pogovoru za The Hollywood Reporter razkril, da se je Bowie zanj začel zanimati, ko je po naključju na neki razprodaji naletel na njegovo žensko kolekcijo. "Ker je bil tako suh, so mu bili ženski modeli prav brez kakršnih koli popravkov." Pozneje je posebej za navdušenega Bowieja oblikoval celo serijo androginih kombinezonov in hlač. Podpisal je kostumografijo turneje Aladdin Sane leta 1973.

"Zgodila se je nekakšna kemična reakcija: moja oblačila so postala del Davida, del njegove glasbe in pesmi. Postala so del sporočila, ki ga je pošiljal v svet."

Androgina, bleščeča, skoraj nezemeljska pojava Davida Bowieja je bila vedno ključen del njegove osebnosti in glasbe. S svojim likom Ziggyja Stardusta, nekakšnim križancem med vizionarskim prerokom in konceptualnim artrockerjem, je na začetku sedemdesetih zabrisal meje med gledališčem, spektaklom in glasbo. Foto: EPA
Androgina, bleščeča, skoraj nezemeljska pojava Davida Bowieja je bila vedno ključen del njegove osebnosti in glasbe. S svojim likom Ziggyja Stardusta, nekakšnim križancem med vizionarskim prerokom in konceptualnim artrockerjem, je na začetku sedemdesetih zabrisal meje med gledališčem, spektaklom in glasbo. Foto: EPA

Oblikovalca so častili številni glasbeniki – med tesne prijatelje je denimo štel Eltona Johna in Stevieja Wonderja.

Po obdobju največje razvpitosti v sedemdesetih in osemdesetih se je Jamamoto še naprej posvečal tradicionalni japonski obrti: ponudil je več modernih reinterpretacij kimona in se oprijel japonskega koncepta "basare", ki je diametralno nasproten tradicionalnemu minimalizmu. V sodelovanju s hišo Louis Vuitton je oblikoval del njihove letoviške kolekcije za leto 2108, pri čemer je radodarno uporabljal bleščice in bisere ter se oprl na motive kabukija.

Jamamoto je po vsem svetu – od Rdečega trga v Moskvi do muzeja Victoria & Albert v Londonu – organiziral odmevne dogodke in modne revije. Tik pred smrtjo se je ukvarjal s projektom Nippon Genki Project 2020 Super Energy, ki se bo v njegovi odsotnosti vseeno zgodil 31. julija. "Globoko obžalujemo, da se nam Kansai ne bo mogel pridružiti," so zapisali v podjetju, "a radi bi se poklonili njegovi strasti in zagnanosti".